Hei kaikki!
Onko kenelläkään kokemuksia pellavansiemenöljyn käytöstä omega 3 -rasvahappojen saamiseksi. Kala-allergikkona en saa näitä tärkeitä rasvahappoja mistään riittäviä määriä.
Onko kokemuksia esim. masennuksen hoidossa? Vaikutuksia mielenvirkeyteen ja -tasapainoon?
Minkälaisia määriä pellavansiemenöljyä tulisi nauttia ja miten pian voi huomata vaikutuksia?
Kokemuksia pellvansiemenöljystä?
5
11346
Vastaukset
- lääkisläinen
Esimerkiksi auringonkukkaöljy. Eikä sinun tarvitse nauttia sitä mitenkään erityisesti, käytät vain perusruuanlaiton rasva-ainesosana niin johan toimii.
Harvalla on näistä todella puutetta, koska ravinnossa niin paljon kasviöljyjä nykyään käytetään.- dr1
on auringonkukkaöljyn omega-3 pitoisuus, samaa luokkaa kuin oliivilla eli noin 1% luokkaa.
Pellava- ja camelinaöljy ovat kasviöljyistä tässä mielessä ylivoimaisia. Rypsi tulee hyvänä kolmosena.
- kotimaista peliin
Pellavansiemenöljy ei korvaa kokonaan kalaöljyä, kuten ei mikään muukaan kasviöljy. Vehnönalkioöljyäkin voit kokeilla. Hinnaltaan kohtuullinen vaihtoehto on kylmäpuristettu rypsiöljy. Kannattaa vain muistaa ettei sitä pidä kuumentaa eli paistamisessa ei kannata käyttää kylmäpuristettua öljyä. Auringonkukkaöljy ei kestä kuumennusta kovin hyvin, joten se ei käy kuin salaatinkastikkeeksi. Kotimaisessa rypsissä on parempi rasvahappokoostumus, suosittelen.
- Jarkko
Olin tässä alkuvuodesta Antti Tanskasen (suomen johtavia kalaöljy tutkijoita) luennolla ja hän sanoi että jos haluisi riittävät määrät omega3sia ruokaöljyistä niin niitä pitäisi kitata litratolkulla. En usko että tekisi kovinkaan hyvää linjoille.
Jotkut kalaöljyt sopivat myös kala-allergikoille.. merkkejähän täällä ei saa mainita.- mansikka
Tiedän että on olemassa niin puhdas kalaöljytuote, että sen on sanottu sopivan -useimmille- kala-allergigoille. En kuitenkaan uskalla kokeilla, sillä pelkään saavani vakavan allergisen reaktion (olen todella allerginen kalalle).
En siis voi saada epaa mistään kasvikunnan tuotteista, tai ylipäätään mistään muualta kuin kalasta!? Onko todella näin, että sitä saa vain kalasta? Auttakaa te jotka tiedätte!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361