Voipikohan saunan seiniin laitettavat kuusipaneelit petsata?
saunapaneelin petsaus
6
4974
Vastaukset
- petsata?
Onko tarkoitus saada väriä seiniin. Jos on, käytä sävytettyä SaSua (saunasuoja). Tulee samalla suojattua "arat" puut.
- Tuna
Itse mietin kanssa ko. asiaa jokin aika sitten.
Sävytettyä saunasuojaa voisi laittaa. Kannattaa tehdä ensin koevedoksia niin että löytyy sopiva sävy (anna koevedoksen kuivahtaa muutama päivä).
Esim. Tikkurilan saunasuojasta (Supi muistaakseni) löytyy värikartasta sävy "pyökkimetsä" jolla saa aika lähelle tervalepän sävyn kuusipaneeliin (1 osa sävytetty suojaa, 1 osa sävyttämätöntä ja ehkä hiukan vettä). - Leena
Tuna kirjoitti:
Itse mietin kanssa ko. asiaa jokin aika sitten.
Sävytettyä saunasuojaa voisi laittaa. Kannattaa tehdä ensin koevedoksia niin että löytyy sopiva sävy (anna koevedoksen kuivahtaa muutama päivä).
Esim. Tikkurilan saunasuojasta (Supi muistaakseni) löytyy värikartasta sävy "pyökkimetsä" jolla saa aika lähelle tervalepän sävyn kuusipaneeliin (1 osa sävytetty suojaa, 1 osa sävyttämätöntä ja ehkä hiukan vettä).Joskus olen nähnyt pari vuotta aiemmin saunasuojalla sävytetyn seinän ja olipa aika laikukas! Siis se vaara on olemassa. Saunasuojaa muuten ei tarvita seinissä tai muuallakaan saunassa ellei välttämättä halua "muovikalvoa" suojaamaan.
- Sami
Leena kirjoitti:
Joskus olen nähnyt pari vuotta aiemmin saunasuojalla sävytetyn seinän ja olipa aika laikukas! Siis se vaara on olemassa. Saunasuojaa muuten ei tarvita seinissä tai muuallakaan saunassa ellei välttämättä halua "muovikalvoa" suojaamaan.
Itse laitoin ruskean sävyistä supia seinään ja hieno tuli. Aine on kyllä sellaista vesiohenteista lirua että jos siitä joku kalvo jää panelin pintaan, niin se on kyllä äärimmäisen ohut, kyse ei siis todellakaan ole mistään kalustelakasta.
Laikukkuus seinässä johtuu siitä että maalia on sudittu miten sattuu tai panelit ovat olleet likaisia.
Itse sahasin panelit ja käsittelin ne ennen kuin naulasin kiinni, näin saa taatusti tasaista jälkeä ja myös pontit tulee kunnolla värjättyä. Paneleita käsitellessä kannattaa pitää hanskat kädessä ettei rasvaiset ja hikiset kädet jätä niitä laikkuja...
- Anonyymi
Laittakaa kerralla kuplamuovia, jos on kova tarve suojata ja muovista tykkää. Sauna"suojat" ovat muovia. Saunan henki menee samantien, mutta mitäpä nykykyky sillä.
- Anonyymi
Vanha hyvä konsti on polttaa puhalluslampulla laikukkaiksi. Se pitää tietysti tehdä etukäteen ulkona. Nykyään on monenleisia 'tohoja' joilla homma onnistuu. Tulee hieno elävä pinta, ei tasaisen tumma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798