Toyota GT86 koeajettu!

ajettu ja koettu

pääsin testaamaan GT86 eilen kadulla ja pari kierrrosta radalla!
Alusta on kaupulla pyörittelyyn mukava, mutta ei sovellu nopeaan rata ajoon! Se yliohjaa voimakkaasti ja takana ei ole pitoa! Tehoa riittää kaupugissa kohtuullisesti, mutta ei sillä aivan jokaisen kanssa kannatta kisailla valoissa..radalla tehoa ja varsinkin alavääntöä soisi olla enemmän!
Ala väännön puute oli aikamoinen yllätys itselle!

Penkit ovat kohtuu llisen tukevat, mutta reisiä ne eivät tue! Ja kojelauta on aika muovisen näköinen noinkin hintavaan pikkusporttiin!

Bensan kulutus kaupunki rullauksessa on aika suuri,mutta haittaako se sportissa...

Ulkonäköhän on komea ja melkö "räyhäkäskin"...

Mielestäni kyllä nuo jenkkirassit ovat ulkonäöllisesti miellyttävämpiä ja esim.300 menevämpiä pikku sportteja.

70

5698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyota gt86 parempi

      "Arkiajossa nämä alustan
      virityserot kuitenkin
      muuttuvat selvästi
      Toyotan hyväksi. Siinä
      missä GT86 on
      kaupunkien
      mukulakivilläkin vielä
      siedettävä ajettava, BRZ
      tuntuu jo epämukavalta
      kivireeltä"

      www.taloussanomat.fi/autot/2012/09/22/subaru-toyotaa-eri-mausteilla/201237781/304?non=1

      • ...

        No.. miksi et kirjoita omalla nimimerkilläsi... kaikki tietävät että olet Kiala Viulu...


    • jenkki on jees

      Ovathan nuo jenkit myös ulkonäöllisesti paljon edellä.

      • Cameleontti

        Just joo, esim. uuden Camaron mittaristo, hyi h*lvetti...


    • hidas on

      Huonosti on pärjännyt radallakin.

      • Niskalaukaus

        hidas on nimimerkkinen VALEHTELIJA! senkin mulkku valehtelija! on pärjännyt KAIKISSA testeissä ja koeajosisa hyvin radalla Jokainen koeajaj on anatanut poitiivisen lausunnon. KUOLE SAATANAN VALEHTELIJA!

        Ono totuus noin vaikeaa?
        Kateus paistaa buahahaaaaaa


      • lukihärö nisalaakasu
        Niskalaukaus kirjoitti:

        hidas on nimimerkkinen VALEHTELIJA! senkin mulkku valehtelija! on pärjännyt KAIKISSA testeissä ja koeajosisa hyvin radalla Jokainen koeajaj on anatanut poitiivisen lausunnon. KUOLE SAATANAN VALEHTELIJA!

        Ono totuus noin vaikeaa?
        Kateus paistaa buahahaaaaaa

        "Ono totuus noin vaikeaa? " Totuus ono siinä, kun menet iste kojoajamaan, petyt varmasti!


      • Viallinen Kiulu
        Niskalaukaus kirjoitti:

        hidas on nimimerkkinen VALEHTELIJA! senkin mulkku valehtelija! on pärjännyt KAIKISSA testeissä ja koeajosisa hyvin radalla Jokainen koeajaj on anatanut poitiivisen lausunnon. KUOLE SAATANAN VALEHTELIJA!

        Ono totuus noin vaikeaa?
        Kateus paistaa buahahaaaaaa

        "Niskalaukauksen" viesti kyllä jättää nimimerkille "hidas on" kaikki oikeudet tehdä poliisille rikosilmoitus. Täyttää mm. kunnianloukkauksen kriteerit, eikä tuota viesti tulkitessa laiton uhkauskaan enää kovin kauaksi jää.

        Jos ei kasetti kestä lukea muita kuin omia mielipiteitä, niin silloin kannattaisi jättää tällaiset palstat kokonaan lukematta. Ja jos ulosanti on tuota luokkaa,niin ehdottomasti myös vastaamatta niihin.


    • T5

      Taitaa olla aika laiska sportti tuo GT86. Tuossa pari viikkoa sitten sellainen lähti autoliikkeen pihasta koeajolle ja sattui menemään edelläni motarin rampille. Luultavasti Toyotan kuski tosissaan polki tuota GT86:sta mutta tien tukkeena oli. Komean näköinen kieltämättä. Mahtaako myydä samalla tavalla, kuin Celica parhaimmillaan.

      • ajettu ja koettu

        Eihän tuo mikään tykki ole, mutta perheautot jättää!
        Mutta en lähtisi kisaamaan minkään tehokkaan pelin kanssa..

        Ajo ominaisuudet ovat kyllä hyvät, mutta tehoa saisi olla urheiluautoon enemmän!


      • Laiska peli
        ajettu ja koettu kirjoitti:

        Eihän tuo mikään tykki ole, mutta perheautot jättää!
        Mutta en lähtisi kisaamaan minkään tehokkaan pelin kanssa..

        Ajo ominaisuudet ovat kyllä hyvät, mutta tehoa saisi olla urheiluautoon enemmän!

        Aika moni perheauto, vieläpä diesel menee kovempaa kuin tuo Tojo.


      • 2.4 STW
        Laiska peli kirjoitti:

        Aika moni perheauto, vieläpä diesel menee kovempaa kuin tuo Tojo.

        Useiden lehtien koeajajien mukaan radalla oikein hauska paketti, mikä lienee ollut tavoitteenakin.
        Veikkaan että aika pätevä perheauto saa olla jotta radalla tuolle pärjää. Suoraan ajettaessa toki löytyy montakin voittajaa mutta eihän se suoraan kiihtyvyys sporttiautoa tee. Hauskuus on se tärkein. Vähän sama asia kuin mopoissa.


      • T5
        ajettu ja koettu kirjoitti:

        Eihän tuo mikään tykki ole, mutta perheautot jättää!
        Mutta en lähtisi kisaamaan minkään tehokkaan pelin kanssa..

        Ajo ominaisuudet ovat kyllä hyvät, mutta tehoa saisi olla urheiluautoon enemmän!

        Nimenomaan perheautolla ajelin, kun tuo GT86 edelläni oli. Vääntöä tuossa koneessa ei pahemmin ole, vaikka 200hv vaikuttaakin ihan hyvältä.


      • Anonyymi
        ajettu ja koettu kirjoitti:

        Eihän tuo mikään tykki ole, mutta perheautot jättää!
        Mutta en lähtisi kisaamaan minkään tehokkaan pelin kanssa..

        Ajo ominaisuudet ovat kyllä hyvät, mutta tehoa saisi olla urheiluautoon enemmän!

        Suoralla se ei todellakaan ole nopea mutta sitten kun päästään kurvikkaammille teille niin kyllä se siellä paremmin jo pärjää.


    • pelle peli

      subarun juttu, kopiona tojon leima. Hyi helvetti!

      • 350

        Toyotahan on vastannut auton muodoista, joista voi selvästi nähdä vaikutteita toistaiseksi viimeisestä Suprasta.


      • 350
        350 kirjoitti:

        Toyotahan on vastannut auton muodoista, joista voi selvästi nähdä vaikutteita toistaiseksi viimeisestä Suprasta.

        Edelliseen kommenttiini miinuspeukkuja antaneet varmaan kiukkuspäissään myöntävät kommenttini todenperäisyyden. Tuskin monikaan autoja diggaileva pitää tuon viimeisimmän Supran muotoja kovin epäonnistuneina. Nyt kun niitä ulkomailta tuodaan, niin huomaa samalla muotoilun ajattomuuden kun auto on käytännössä 20 vuotta vanha malli.


      • 23213123

        Juu paitti että Tojota on vastannut projektista kokonaisuutena. Subarulta moottori jossa taas Tojon tapauksessa on eri mootorinohjaus kaikkinensa.

        Tojo nyt vaan sattuu koordinoimaan tänä päivänä Subarun tekemisiä. VÄhän samaan tapaan kuin Audi koordinoi Proschen ja Lambon tekemisiä.


      • Toyolle vähän
        23213123 kirjoitti:

        Juu paitti että Tojota on vastannut projektista kokonaisuutena. Subarulta moottori jossa taas Tojon tapauksessa on eri mootorinohjaus kaikkinensa.

        Tojo nyt vaan sattuu koordinoimaan tänä päivänä Subarun tekemisiä. VÄhän samaan tapaan kuin Audi koordinoi Proschen ja Lambon tekemisiä.

        Ei siinä moottorissa ole Toyotalta kuin polttoaineen suorasuihkutus.


      • 24234234
        Toyolle vähän kirjoitti:

        Ei siinä moottorissa ole Toyotalta kuin polttoaineen suorasuihkutus.

        Väärin. Koko moottorin ohjauselektroniikka on Tojolta. Katsos kun tänä päivänä kaikki koneen ohjaus on yhdessä samassa boxissa.


    • 35 aasin voimat

      LUEPPA NYT NÖÖSI ENSIN OIKEIDEN TOIMITTAJIENA JA KUSKIEN KOEAJOT NIIN HUOMAAT ETTÄ SOPII NOPEAAN RATAAJOON.

      Mitä vinettoa jankutatte tehosta sehän on siinä nähtävissä ja ilmoitettu kaikilla arvoilla siitä voi sisäistää mikä se teho on ! oletteko idiootteja kun sitä jankkaatte 200 hv on 200hv täts it. Ei se 200hv toyota gt86 ole suorituskyvyltään 490hv ei ole ei. Uskokaa jo hullut! se on 200hv ja sen se antaa ulos . Se ei ole vääntökone ei ole se on vain 2 l kone joka kiertää ja on hyvä ajaa. Sen on oikean tehoinen ja antaa juuri sen kiihtyvyyden jonka 2l 200hv kone tuolla painolla voi antaa. Kaikki on kunnossa.

      Siihen saa virityssarjoja jo nyt ja sitten liikkuu lujempaa koska tehoa ja vääntöä tulee lisää niinku jos autoon tulee lisää tehoa niin se liikkuu nopeammin meniköä perille ? tuskin. J nyt jos tehoa tulee vaikkapa 300hv niin se liikuu kuten 300hv liikkuu se ei liiku kuten 800hv......

    • toyota

      No on täällä pojaat ruuhkaa ku mannerheimintiellä konsanaan, suurin osa kirjoottajista taitaa tulla muilta merkeiltä mikä pistää ihmetyttään. Onko oma auto tylsä vai mikä tänne toyota palstalle vetää. Kiva kuitenkin kun herättää maailman eniten myyty mielenkiintoa.

    • Kiala Viulu

      Toyotan - Subarun erot huomattavat ja Toyota parempi jousitukseltaan, kuin myös ajo-ominaisuuksiltaan. Suorastaan täydellisen ihanteellinen ja sivuluisut sujuu, eikä puske!

      www.iltasanomat.fi/autot/art-1288502358803.html

      • myös koettu

        Harvoinpa takaveto "puskeekaan" vaan yleensä yliohjaa...varsinkin jos on tehoa!
        Sitä tuossa ei ole!


      • ylivetoo
        myös koettu kirjoitti:

        Harvoinpa takaveto "puskeekaan" vaan yleensä yliohjaa...varsinkin jos on tehoa!
        Sitä tuossa ei ole!

        Sun vm 1991 BMW 320:ssa on tehoja jäljellä kokonaista 47hv, joten tiedät varmasti! :))


      • Kiala Viulu
        myös koettu kirjoitti:

        Harvoinpa takaveto "puskeekaan" vaan yleensä yliohjaa...varsinkin jos on tehoa!
        Sitä tuossa ei ole!

        Toyota onkin viritetty hieman
        drifting-mielessä
        yliohjautuvaksi, jolloin auton
        saaminen luistoon on hieman
        helpompaa.

        Toyotassa on myös parempi jousitus, josta puuttuu kovuus. Subaru on kivireki liian kovan alustan vuoksi, jota on rasittava ajaa esim. kaupungin mukulakivi- ja monttuisilla tiellä. Toyota on onnistunut luomaan austasta huomattavasti paremman.

        Tojotassa on myös oma sen kehittämä ruiskutusjärjestelmä ja vaihteisto/automaatti laatikko valinnaisena.


      • ...
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota onkin viritetty hieman
        drifting-mielessä
        yliohjautuvaksi, jolloin auton
        saaminen luistoon on hieman
        helpompaa.

        Toyotassa on myös parempi jousitus, josta puuttuu kovuus. Subaru on kivireki liian kovan alustan vuoksi, jota on rasittava ajaa esim. kaupungin mukulakivi- ja monttuisilla tiellä. Toyota on onnistunut luomaan austasta huomattavasti paremman.

        Tojotassa on myös oma sen kehittämä ruiskutusjärjestelmä ja vaihteisto/automaatti laatikko valinnaisena.

        Ja taas alkaa kialalla mopo keulimaan... Kiala tainnut ottaa taas muutaman kaljan liikaa... Kannattaisi ehkä hieman rauhoittua eikä vetää noita myyntipuheita hatusta...


      • myös koettu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota onkin viritetty hieman
        drifting-mielessä
        yliohjautuvaksi, jolloin auton
        saaminen luistoon on hieman
        helpompaa.

        Toyotassa on myös parempi jousitus, josta puuttuu kovuus. Subaru on kivireki liian kovan alustan vuoksi, jota on rasittava ajaa esim. kaupungin mukulakivi- ja monttuisilla tiellä. Toyota on onnistunut luomaan austasta huomattavasti paremman.

        Tojotassa on myös oma sen kehittämä ruiskutusjärjestelmä ja vaihteisto/automaatti laatikko valinnaisena.

        "ylivetoo" mistä tiesit, että omistan bmw:n vuosimalli on vain 2000 ja malli 330 ja siinä on 437heppaa ja se on rata-auto(src)!!
        Kaupungilla ajelen hiluxilla, kun on itelle soveltuvin!

        Kerroppa kiala miten virität tuollaisen auton yliohjaavaksi parhaiten?
        "drifting mielessä" -sen verran sitä lajia kokeilleena voin sanoa et siinä sitä potkua vaaditaan!!
        Oletko muuten itse ajanut kyseistä autoa??

        On melkonen lulla radalla ja tehoa on juuri siihen kaupunki päristelyyn, jossa ei ole moottorin ohjauksella ja alustalla mitään väliä millaiset ovat!! Ja jotakin on pielessä, kun kulutus on todella korkea varsinkin, ratatesteissä oli!


      • Kiala Viulu
        ... kirjoitti:

        Ja taas alkaa kialalla mopo keulimaan... Kiala tainnut ottaa taas muutaman kaljan liikaa... Kannattaisi ehkä hieman rauhoittua eikä vetää noita myyntipuheita hatusta...

        Kannattaa lukea linkeistä tosiasia, ennen kuin alat itseoppineeksi hattutaikuriksi.

        Tais olla linkkien faktat jälleen liikaa pienelle mielellesi?


      • kiero viulu
        myös koettu kirjoitti:

        "ylivetoo" mistä tiesit, että omistan bmw:n vuosimalli on vain 2000 ja malli 330 ja siinä on 437heppaa ja se on rata-auto(src)!!
        Kaupungilla ajelen hiluxilla, kun on itelle soveltuvin!

        Kerroppa kiala miten virität tuollaisen auton yliohjaavaksi parhaiten?
        "drifting mielessä" -sen verran sitä lajia kokeilleena voin sanoa et siinä sitä potkua vaaditaan!!
        Oletko muuten itse ajanut kyseistä autoa??

        On melkonen lulla radalla ja tehoa on juuri siihen kaupunki päristelyyn, jossa ei ole moottorin ohjauksella ja alustalla mitään väliä millaiset ovat!! Ja jotakin on pielessä, kun kulutus on todella korkea varsinkin, ratatesteissä oli!

        eipäs oo Kialalla kommentoitavaa?!

        Tais pelästyä, kun on faktat hallussa jollakin eikä tarvi linkittelyä!?


      • Kiala Viulu
        myös koettu kirjoitti:

        "ylivetoo" mistä tiesit, että omistan bmw:n vuosimalli on vain 2000 ja malli 330 ja siinä on 437heppaa ja se on rata-auto(src)!!
        Kaupungilla ajelen hiluxilla, kun on itelle soveltuvin!

        Kerroppa kiala miten virität tuollaisen auton yliohjaavaksi parhaiten?
        "drifting mielessä" -sen verran sitä lajia kokeilleena voin sanoa et siinä sitä potkua vaaditaan!!
        Oletko muuten itse ajanut kyseistä autoa??

        On melkonen lulla radalla ja tehoa on juuri siihen kaupunki päristelyyn, jossa ei ole moottorin ohjauksella ja alustalla mitään väliä millaiset ovat!! Ja jotakin on pielessä, kun kulutus on todella korkea varsinkin, ratatesteissä oli!

        Miksi vertaat 437 hv hevosautoasi GT86? Puuttuuko keisit tai reki perästä?

        Toyota GT86 ei ole mikään varsinainen urheiluauto, vaan urheilullinen autoilusta nauttivien auto.

        Kaikki autoilu alan lehdet ja verkkosivutkin kirjoittavat vain urheilullisesta autosta, kuten myös Toyota omat sivut.

        Urheiluauton nimikkeeseen ei päästä Toyotan vain 200 hv määrällä ja huipunopeuskin on sama 200 km/h.

        Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa muita parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle muu ei pärjää. Ajonautinto on paras mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille.

        www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/


      • Kiala Viulu
        kiero viulu kirjoitti:

        eipäs oo Kialalla kommentoitavaa?!

        Tais pelästyä, kun on faktat hallussa jollakin eikä tarvi linkittelyä!?

        Lue nyt ensin Taloussanomien/ Iltalehden linkit ja petteröi sitten lisää.

        Faktat taisi ottaa koville heti aamusta?


      • paatos kilu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksi vertaat 437 hv hevosautoasi GT86? Puuttuuko keisit tai reki perästä?

        Toyota GT86 ei ole mikään varsinainen urheiluauto, vaan urheilullinen autoilusta nauttivien auto.

        Kaikki autoilu alan lehdet ja verkkosivutkin kirjoittavat vain urheilullisesta autosta, kuten myös Toyota omat sivut.

        Urheiluauton nimikkeeseen ei päästä Toyotan vain 200 hv määrällä ja huipunopeuskin on sama 200 km/h.

        Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa muita parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle muu ei pärjää. Ajonautinto on paras mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille.

        www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/

        Toyota, autoilusta nauttivien auto :D


      • myös koettu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksi vertaat 437 hv hevosautoasi GT86? Puuttuuko keisit tai reki perästä?

        Toyota GT86 ei ole mikään varsinainen urheiluauto, vaan urheilullinen autoilusta nauttivien auto.

        Kaikki autoilu alan lehdet ja verkkosivutkin kirjoittavat vain urheilullisesta autosta, kuten myös Toyota omat sivut.

        Urheiluauton nimikkeeseen ei päästä Toyotan vain 200 hv määrällä ja huipunopeuskin on sama 200 km/h.

        Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa muita parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle muu ei pärjää. Ajonautinto on paras mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille.

        www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/

        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHHHHH!!!!????????????

        "Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa MUITA parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle MUU(T) ei pärjää. Ajonautinto on PARAS mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille."
        Kerrohan lukeeko jossain näin??? (hieman hoonoo soomeekin)

        Tiedän heti montakin parempaa sporttista autoa jonka ohjaus ja alusta on vakionakin paremmat!!

        Enkä verrannut omaa kilpuriani tuohon "mukavaan,ihanaan,parhaaseen, orgastiseen, sporttiseen(mutta ei urheiluauto)" lullaan, vaan kommentoin nimim. "ylivetoo" kommenttia!!!


      • myös koettu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksi vertaat 437 hv hevosautoasi GT86? Puuttuuko keisit tai reki perästä?

        Toyota GT86 ei ole mikään varsinainen urheiluauto, vaan urheilullinen autoilusta nauttivien auto.

        Kaikki autoilu alan lehdet ja verkkosivutkin kirjoittavat vain urheilullisesta autosta, kuten myös Toyota omat sivut.

        Urheiluauton nimikkeeseen ei päästä Toyotan vain 200 hv määrällä ja huipunopeuskin on sama 200 km/h.

        Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa muita parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle muu ei pärjää. Ajonautinto on paras mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille.

        www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/

        Siihen et ole vielä vastannut Kiala Viulu, että oletko itse kokeillut GT86??

        Vai hehkutatko vain lehtien mainostamisen perusteella???


      • juopporetku Kiala!!
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksi vertaat 437 hv hevosautoasi GT86? Puuttuuko keisit tai reki perästä?

        Toyota GT86 ei ole mikään varsinainen urheiluauto, vaan urheilullinen autoilusta nauttivien auto.

        Kaikki autoilu alan lehdet ja verkkosivutkin kirjoittavat vain urheilullisesta autosta, kuten myös Toyota omat sivut.

        Urheiluauton nimikkeeseen ei päästä Toyotan vain 200 hv määrällä ja huipunopeuskin on sama 200 km/h.

        Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa muita parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle muu ei pärjää. Ajonautinto on paras mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille.

        www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/

        HEHEHH!!
        Kiala naukannu muutamat KEISSIT!!!! ja reki hukassa....


      • bemariteini
        myös koettu kirjoitti:

        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHHHHHHHHHH!!!!????????????

        "Urheilulliseen GT86 on onnistunut luomaa MUITA parempi ohjaus ja alusta jousituksineen, jolle MUU(T) ei pärjää. Ajonautinto on PARAS mahdollinen autoilusta nauttiville harrastajille."
        Kerrohan lukeeko jossain näin??? (hieman hoonoo soomeekin)

        Tiedän heti montakin parempaa sporttista autoa jonka ohjaus ja alusta on vakionakin paremmat!!

        Enkä verrannut omaa kilpuriani tuohon "mukavaan,ihanaan,parhaaseen, orgastiseen, sporttiseen(mutta ei urheiluauto)" lullaan, vaan kommentoin nimim. "ylivetoo" kommenttia!!!

        "Kilpuri" hahahahaha
        12 vuotta vanha ruostekasa jossa (muka) 437hv on teiniromu, jonka alusta on laitettu varaosaliikkeen "kilpaosilla" = ei pärjää todellisuudessa radalla edes oikealla kilpaalustalla varustetulle ladalle. Kaverillani on muuten Skyline, josta on penkitetty 1000hv, myös teinialustalla, hävisi 60-luvun Impillekin Ahvenistolla.
        Ei ne suuret luulot, vaan ne oikeat ajotaidot. =D


      • ...
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kannattaa lukea linkeistä tosiasia, ennen kuin alat itseoppineeksi hattutaikuriksi.

        Tais olla linkkien faktat jälleen liikaa pienelle mielellesi?

        itse asiassa koetin jättää tuonne keskusteluun kysymyksen... Tuosta että auto olisi "drifting-mielessä" viritetty yliohjaavaksi... Kysyin että onko tuo faktaa joka on saatu suoraan Toyotalta... vai onko kyseessä pelkästään toimittajan oma päähänpisto, joka nyt tiukkana faktana esitetään... Yllättäen kysymys ei päässyt sensuurista läpi... Eli viittaa siihen että toimittajan asiantuntemus on Kiala Viulu- tasoa... Jos joku on jotakin internettiin kirjoittanut, se on myös totta... Ja jos itse kirjoittaa sinne jotakin, se on sitä suuremmalla syyllä totta...Pitänee kysyä seuraavaksi asiaa suoraan Toyotan markkinointiosastolta...


      • myös koettu
        bemariteini kirjoitti:

        "Kilpuri" hahahahaha
        12 vuotta vanha ruostekasa jossa (muka) 437hv on teiniromu, jonka alusta on laitettu varaosaliikkeen "kilpaosilla" = ei pärjää todellisuudessa radalla edes oikealla kilpaalustalla varustetulle ladalle. Kaverillani on muuten Skyline, josta on penkitetty 1000hv, myös teinialustalla, hävisi 60-luvun Impillekin Ahvenistolla.
        Ei ne suuret luulot, vaan ne oikeat ajotaidot. =D

        "Bemariteinille" vähän tietoa luokasta jota harrastan!
        Ja ralliautoissa ei kestä muuten mitkään teinien bilika tai motonet osat!!

        "SRC -luokan autot ovat ulkonäöltään vakioauton kaltaisia sarjatuotantoautoja ja vuosimalliltaan vähintään 1998 tai uudempia. Autot ovat takavetoisia tai muutettu takavetoisiksi, mikä takaa näyttävämmät ja leveämmät ajolinjat.
        Moottori on vapaa, joten se voi olla erimerkkisestä autosta kuin itse auton kori. Tehoja noista yli kolmilitraisista neli- tai kuusisylinterisistä menopeleistä löytyy noin 400 hevosvoimaa."

        onnee vaan jos kaverisi on saanu sen verran irti nipponista, mutta milläs sen siirtää tiehen sillä alustalla!!?

        Seuraappa ensi kaudella puna-mustaa bimmeriä, niin näet ettei ole keksittyä...jataitookin karttuu kokojan!!! Tämän kauden keskityin vielä F-cupia 200RS escortilla!!


      • Tojota-trollipoju_Pentti
        myös koettu kirjoitti:

        "ylivetoo" mistä tiesit, että omistan bmw:n vuosimalli on vain 2000 ja malli 330 ja siinä on 437heppaa ja se on rata-auto(src)!!
        Kaupungilla ajelen hiluxilla, kun on itelle soveltuvin!

        Kerroppa kiala miten virität tuollaisen auton yliohjaavaksi parhaiten?
        "drifting mielessä" -sen verran sitä lajia kokeilleena voin sanoa et siinä sitä potkua vaaditaan!!
        Oletko muuten itse ajanut kyseistä autoa??

        On melkonen lulla radalla ja tehoa on juuri siihen kaupunki päristelyyn, jossa ei ole moottorin ohjauksella ja alustalla mitään väliä millaiset ovat!! Ja jotakin on pielessä, kun kulutus on todella korkea varsinkin, ratatesteissä oli!

        Nyt kun tiedetään sairautesi skitsofrenia, tajutaan että potilas elää aivan omassa mielikuvitusmaailmassa.


    • 350

      Sitten jos ja kun tämä auto saa tehokkaamman moottori, niin onko siinä silloin enää mitään huonoja puolia??

      • 540

        Jos siihen laittaa enemmän tehoa sen alusta ei enää toimi edes kaupunki ajossa!!!


    • Ei nopea mutta hieno

      Kävin koittaa gt86:sta ja ensiksi pisti silmään hieno ulkonäkö..piti oikeen joka kulmasta katsoa uudestaan:) näyttää todella tehokkaalta ja nopealta. Hienot jättirööritkin takana:) no mutta sitten sisään auyoon ja ihan hdti tuli mieleen jotenkin toyota mr2 jota tuli joinakin hienoina kesäpäivinä 2006 vuonna kokeiltua. Aivan älyttömän muovinen sisusta ja penkki isolle miehelle todella epämukava kun ei sivuja voi ilmalla säätää tämän hintaisessa autossa. Ratti aivan kuin jostakn tsukitsukista...nahka aika huonolaatuisen tuntuista vertaa vaikka skodaan puhumattakaan tosiautoista kuten mersuista. No sitten liikkeelle ja kyllähän tuo kivasti kääntyy joo mutta joo siihen se sitten jäikin...alakierroksilla ei tapahdu mitään. Kone kyllä herää yläkierroksilla mutta kiihtyvyys on verkkaista. Pitää nyt muistaa että meistä suurin osa ajaa autoa siviililiikenteessämeikämradalla joten autossa on hyvin vähän minua miellyttävää arkiliikenteeseen. Tykkään todella paljon ajella omalla mb250cdi automaatilla joka on mukavampi, parempi ajaa, sekä tietysti huomattavasti nopeampi kuin tämä lapsille tehty tojotan ns.urheiluauto...jos auton hinta olisi vaikka 29 tuhatta euroa niin voisin ostaa sen tyttärelleni 18v lahjaksi mutta tuolla hinnalla saa jo ihan hyvän mersunkin.

      • Köyhän ainoo

        huvitus on hyvä mielikuvitus. Sä mitään oo käyny kattomassa ja sulla on käytössäsi osamaksulla ostettu vanha nokivasara, lintalaan oleva mannemersu Liedelin kaljahakueissuja varten.


    • Kiala Viulu

      Toyota GT86 ajoturvallisuutta ja ajonvakautta lisääviä komponentteja/elegtroniikkaa.

      Näitä saa ainostaa Toyotaan, eikä Subaruun

      www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208297

      • Kiala Viulu

        Nyt on Toyota iskenyt kultasuoneen... Rakennetaan auto, joka on menevän näköinen, mutta jossa ei ole riittävästi tehoja ja jonka ajettavuus on huono, ja myydään niitä innokkaille Tojo-Teroille. Sitten myydään lisävarusteluna lisätehoja ja ajettavuutta.


    • höh..

      pubissa vaappujille tiedoksi
      johan tuo ave on c-luokan toiseksi suuntavakain MB:n jälkeen (ADAC)

    • höh..

      On kyllä , jawohl !

      Mene ADAC/Autotest ja katsele sieltä jos osaat,...

      On tässä ketjussa haukuttuna toyota yleensä, katso muutama rivi ylempänä..

    • hieman pettynyt....

      Lauantaina tuli käytyy kokeilleen tätä paljon puhuttua ja mainostettua uutta urheilu-Toyotaa!!

      Ei kyllä ollut hintansa väärtti..ajo ominaisuudet on kunnossa(10x avea parempi ajaa) ja mukava ajaa automaatilla! Mutta ei ollut paljoa urheilullisuuden tuntua...Tehoa saisi olla enemmän ja sisustus laadukkaampi...kovaa muovia on enemmän kuin 80luvun camarosssa!

      Jatkan ajelua avensiksella, jos tuosta tulisi vielä parempi malli...

      • Back to basics

        No jos automaatti ja laadukas sisustus on GT86:n tyylisessä autossa jollekin tärkeitä, niin on tosiaan hyvä jatkaa Avensiksella.


    • TOYOTA???
    • Kiala Viulu

      Toyota GT86 mallin suunnitteljat palkittiin kolmella palkinnolla ajo-ominaisuuksien ja ohjauksen suunnittelusta

      www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201203679

      • Onnittelut!!

        Onnittelut Subarun Toshio Masudalle ja muille subarun insinööreille!!! Ja toyotan vilkun viiksi suunnittelijalle!!


      • korjausta hiukan
        Onnittelut!! kirjoitti:

        Onnittelut Subarun Toshio Masudalle ja muille subarun insinööreille!!! Ja toyotan vilkun viiksi suunnittelijalle!!

        "Mallin pääsuunnittelijat,
        Toyotan Tetsuya Tada ja
        Subarun Toshio Masuda,
        palkittiin ajodynamiikan
        asiantuntijuudestaan. Lisäksi
        Toyota sai autonvalmistajana
        VDI Dynamics Team -palkinnon
        osoituksena pääjohtaja Akio
        Toyodan innoittamasta
        ajoiloon tähtäävästä
        kehityssuunnasta"


      • Kröhöm..korjausta!!
        korjausta hiukan kirjoitti:

        "Mallin pääsuunnittelijat,
        Toyotan Tetsuya Tada ja
        Subarun Toshio Masuda,
        palkittiin ajodynamiikan
        asiantuntijuudestaan. Lisäksi
        Toyota sai autonvalmistajana
        VDI Dynamics Team -palkinnon
        osoituksena pääjohtaja Akio
        Toyodan innoittamasta
        ajoiloon tähtäävästä
        kehityssuunnasta"

        TOTTAKAI TOYOTAN MIEHET KUNNIAN OTTAA!!!
        Mutta lueppa ihmeessä autolehtiä tai katoppa piruuttasi tuo Startin koeajo jakso,, niin tiedät miten paljon kyseisessä sutossa on toyotaa!!

        "Auton moottori (Subarun kehittämä) uusi nelisylinterinen bokseri on kaksilitrainen 147 kW tehopakkaus. Sen tarjoaa 205 Nm maksimiväännön. Mylly on vapaasti hengittävä. Kooltaan se on 6,5 senttiä Subarun 2.0-litran perusmoottoria litteämpi, minkä ansiosta auton painopiste on saatu mahdollisimman alas." TM


      • Kiala Viulu
        Kröhöm..korjausta!! kirjoitti:

        TOTTAKAI TOYOTAN MIEHET KUNNIAN OTTAA!!!
        Mutta lueppa ihmeessä autolehtiä tai katoppa piruuttasi tuo Startin koeajo jakso,, niin tiedät miten paljon kyseisessä sutossa on toyotaa!!

        "Auton moottori (Subarun kehittämä) uusi nelisylinterinen bokseri on kaksilitrainen 147 kW tehopakkaus. Sen tarjoaa 205 Nm maksimiväännön. Mylly on vapaasti hengittävä. Kooltaan se on 6,5 senttiä Subarun 2.0-litran perusmoottoria litteämpi, minkä ansiosta auton painopiste on saatu mahdollisimman alas." TM

        Höpö puhetta tietämättömältä ja vain perustekniikka tulee Subarulta. Toyota on rakentanut ne kallleimmat osat konseptin ympärille, eli sähköisen Toyotan oman suoraruiskutusjärjestelmän ja myös Toyotan oman vaihdelaatikon, vaihtoehtona myös Toyotan automaattilaatikko. Toyota on tehnyt huomattavaia parannuksia bokser moottorin ympärille ruiskutus-, vaihteisto ja alustasuunnittelua myöden. Vaihteisto ja ruiskutusmekanismit ovat aina olleet minkä tahansa automerkin kalleimmat kokonaisuudet.

        Kyseisestä linkistä käy hyvin selvksi, että sähköinen suoraruiskutus laitteisto ja vaihteisto on Toyotan tekemä, kuin myös osa alustaa jolla on saatu huippu ohjattavuus Toyota GT86:n. Vain perusasit on Subarulta, joita Toyota on kehittänyt astetta paremmiksi.


        www.iltalehti.fi/autot/2012052515613902_au.shtml


      • Back to basics
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Höpö puhetta tietämättömältä ja vain perustekniikka tulee Subarulta. Toyota on rakentanut ne kallleimmat osat konseptin ympärille, eli sähköisen Toyotan oman suoraruiskutusjärjestelmän ja myös Toyotan oman vaihdelaatikon, vaihtoehtona myös Toyotan automaattilaatikko. Toyota on tehnyt huomattavaia parannuksia bokser moottorin ympärille ruiskutus-, vaihteisto ja alustasuunnittelua myöden. Vaihteisto ja ruiskutusmekanismit ovat aina olleet minkä tahansa automerkin kalleimmat kokonaisuudet.

        Kyseisestä linkistä käy hyvin selvksi, että sähköinen suoraruiskutus laitteisto ja vaihteisto on Toyotan tekemä, kuin myös osa alustaa jolla on saatu huippu ohjattavuus Toyota GT86:n. Vain perusasit on Subarulta, joita Toyota on kehittänyt astetta paremmiksi.


        www.iltalehti.fi/autot/2012052515613902_au.shtml

        No mitäs siinä alustarakenteessa on Toyotalta? Vaihteistotkaan eivät satavarmasti ole Toyotan itsensä valmistamia. Kerros nyt sen ruiskutusmekanismin hinta näin "sisäpiiritietona". Ja Iltalehtikö on vakavastiotettava autolehti...


    • sauva kävele.

      kiala viulu moottori on täysin subarun kehittämä,turha jauhaa paskaa .lue autobildistä , toyotan maahantuoja. vittu päivystät täällä 24 tuntia vuorokaudessa .aina tojotan puolella,onko sulla muuta elämääääääääääääää.

      • koorama

        Moottori on kyllä Subarun, mutta paljon on sitten Toyotan käsialaa. Eihän viulu ole väittänytkään kirjoituksessa mootorin olevan Toyotan, vaan vaihteiston, sähköisen suoraruiskutuksen ja alustan olevan hyvin paljon Toyotan käsissä

        Linkistä kyllä selviää ja viulu ei puhu omiaan.


    • Katsastus hermanni

      Hieno auto, hyvä tekniikka ja mahtava ajettavuus. enempää ei tulisi vaatia ajoon tarkoitetulta autolta, turhaa täällä pädetään jostain alaväännöistä vaparikoneelta joka on "kierroskone".
      Eniten ihmettelen mitä täällä sellaset ihmiset vinkuu jotka itse ajelee saksan "edistyneellä" tekniikalla ja sitten vääntää itkuparkua kun ei mene se saksan luottoihme katsastuksesta läpi...
      ainiin ranskalaiset autot ovat vielä paskempia mutta niiden kuljettajat eivät ole kuten saksanpaskojen kuskit ovat, ylimielisiä tekniikasta tietämättömiä läskirasvakarvaperseapinoita :DD



      (Kommentti on trolli mutta tosiasioihin perustuva)

    • Bemaristikhuli

      Tarvitsee vaikka bmw 320d perusdiisselin niin vie tota tokoa mennen tullen.

    • Bmw M3 343hp -02

      Oli varmasti upea kokea hiroshimamaisen mopot "ydinhevoset" ja oikein 200hp tsunamivoimaa! Kyllä mä sut vien radalla koeajorusinallas

    • Bemarintappaja!

      GT86:lla kiusataan bemarikuskeja.

      • juulmust

        Gt86:seen on tulossa todennäköisesti turbo versio niinkuin on Subarullekin. Arvasin tämän kyllä kun näin Gt86:sen moottorin ja konepellin väliin jääneen tilan johon passaa juuri neste/ilma välijäähdytin. Kuin Imprezoissa.


    • skodalifethugman

      Jätin tänään uuden mallin GeeTee 86 Skoda Ocu RS:lläni täysin stondaamaan liikenne valoissa viereiselle kaistalle. Ai että kun stondasi mullakin pakko oli pysähtyä bussi pysäkille helpottumaan.

      • Anonyymi

        Minä jätin sen sinun dsg-romusi vanhalla Corollani


      • Anonyymi

        Vedän joka vaihteella 8000 runtua ja power shiftiä niin jää skeidat vaan Corollan taaksen.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe