Onko kokemuksia?

Apua :(

Olen 17v tyttö ja täytän joulukuun lopussa 18.
Kotona on aika mahdotonta olla, koska ihan oikeasti en enää kestä sitä stressiä.. hermostoni on kunnolla hajonnut ja siitä johtueen on kokoajan mahalaukku kipeenä (jonkunlaiset kivut, yli puoli vuotta yhteensä ollut ja syytä siihen ei ole löydetty).. migreeniäkin esiintyy nyt.. Asun veljen (16v) ja äidin kanssa.. veli on tosi ongelmallinen ja sossuista ei ole ollut apua. Poika nyt eilen varasti yhden arvollisen sormuksen kotoa(myi kai johonkin, kotoa ei ollut ennen varastanut).. ja en enää jaksa täyttää äitini velvollisuuksia.. siis minusta tuntuu, että olen vastuussa kaikesta, mitä tapahtuu kotona, vaikka niin ei pitäisi olla.. Mummin ja enon kanssa en ole väleissä, koska suvussamme käy jonkunlainen "valtatappelu". Siihenkin on minut sotkettu.. Isää en ole nähnyt 13 vuotta, hänen tekemisistä en ole kiinnostunut ja syntymätodistuksen mukaan (siellä isän kohdalle laitettu viiva) ei ole minulla isää (luulen, että niitä kaikenmaailan ongelmia olisi tosi paljon enemmän).

Olen oikeastaan tosi fiksu ja ahkera tyttö.. olisin kymppioppilas, mutta olen murtunut ihan kunnolla ja en ole ikinä pystynyt puhumaan niistä kotona esiintyvistä ongelmista. Kaikki työnnetään minun niskaan. Ongelmien takia kotona tuntuu, että pitäisi vaihtaa lukiossa käyminen työn vastaan, sillä vaikka käyn nyt sekä töissä ja koulussa, veljen aiheuttamien velkojen määrä kasvaa ja äiti ei pysty maksamaan enää niitä silleen, että pystyisi selviämään jokapäiväelämästä.Ei ole enää edes varaa osta kirjoja ens jaksoksi (tähän asti olen ne kaikki ite ostanut).
Olen ajatellut muuttaa pois kotoa, mutta olen vielä alaikäinen... siis, mulla on korkeat tavoitteet ja tiedän, mihin haluan pyrkiä, mutta en pysty koska olen jumissa...

Tää teksti on kyllä aika sekava, mutta haluan tietää, että olisiko mahdollisuus muuttaa pois kotoaa (esim. opiskelijaasuntoon) tässä vaiheessa ilman, että tarvisen siihen äitin suostumusta ors..? Pitäisikö saada jonkunlainen suostumus sossuista, että se mahdollisuus olisi? Tai mistä pitäisi hankkia apua, että pääsisin täältä pois... siis, kaikki on negatiivista täällä, en kestä täällä oloa enää ollenkaan ja kun olen kotona, niin mulla tulee heti vatsakivut ja migreeni..
Ja olen kyllästynyt siitä, että mun pitää keskittyä äidin ja veljen ongelmiin.. minun pitää elää toisien varten enkä voi keskittyä koulunkäyntiin ja tulevaisuuteen...

2

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et sillein

      Kimppakämppään asumaan 18 v täytettyäsi ?

    • paljon voimia

      Onko sinun mahdollista mennä juttelemaan koulun hoitajalle, tai jollekin opettajalle? Vaihtoehtoisesti voit ottaa myös suoraan yhteyttä sosiaalitoimiston lastensuojeluun. Kun selität tilanteesi, voidaan sinulle järjestää apua ja esim tuettu paikka asumiseen. Sinun ei tarvitse, eikä sinun pitäisi joutua, ottamaan vastuuta joka kuuluisi äidillesi. Kuulostaa siltä että olosuhteisiin nähden olet selvinnyt hienosti, mutta etsi nyt itsellesi apua, jotta pääset paremman itsenäisen elämän alkuun. Haleja :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe