Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyvä auto halvalla

auto hakusessa

Aion ostaa auton, ehkä vasta ensi vuoden puolella.
Rahaa olisi käytössä max 9000 euroa, mutta alarajaa hinnalla ei ole.
Ajettuna saisi olla ma 160 000 km. Vuosimallilla ei ole väliä.
Autossa pitäisi olla taloudellinen bensamoottori ja tilaa 4 ihmiselle.
Se olisi minulla noin 5-6 vuotta ja vuodessa ajan noin 10 000 - 20 000 km.
Mökki- ja kauppamatkaa.
Vaihtoehtoja olisi
-Lada 110 / 119
-Toyota Avensis
-Toyota Yaris
-Skoda Octavia
-Ford Fusion
Saa ehdottaa muitakin.

17

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä ne autot löyt

      Kas kun listallesi ei osunut yhtään autoa, pistähän haku ihan oikeasti johonkin Peugeot-Citroen-Renault-linjalle niin alkaa löytymään laatuautoja.

      • martell cognac

        Kas kas. Ranskalaisten jälleenmyyjä ilmaantui palstalle.


      • sieltä ne autot löyt
        martell cognac kirjoitti:

        Kas kas. Ranskalaisten jälleenmyyjä ilmaantui palstalle.

        Enhän ole jälleenmyyjä mutta totesin vaan että mainitut merkit ovat aivan kelpo autoja.
        Vamaan kelpais sullekin.


      • Näin on!
        sieltä ne autot löyt kirjoitti:

        Enhän ole jälleenmyyjä mutta totesin vaan että mainitut merkit ovat aivan kelpo autoja.
        Vamaan kelpais sullekin.

        Olin itsekin melko epäluuloinen kyseisen maan autoja kohtaan koska olin antanut tyhjänpäiväisen huuhaa- propagandan vaikuttaa.
        Nyt kuitenkin omistan sellaisen erilaisten sattumusten vuoksi ja tuntuu että olen ollut idiootti koska en ennen ole hankkinut ranskalaista autoa. Itseasiassa olen melkoisen varma että ihmeitä pitää tapahtua mikäli enää muiden maiden tekeleisiin vaihdan vaikka niitä onkin ollut toistakymmentä eri merkkiä elämäni aikana.
        Tämä asia on niin selvä!


      • auto hakusessa
        Näin on! kirjoitti:

        Olin itsekin melko epäluuloinen kyseisen maan autoja kohtaan koska olin antanut tyhjänpäiväisen huuhaa- propagandan vaikuttaa.
        Nyt kuitenkin omistan sellaisen erilaisten sattumusten vuoksi ja tuntuu että olen ollut idiootti koska en ennen ole hankkinut ranskalaista autoa. Itseasiassa olen melkoisen varma että ihmeitä pitää tapahtua mikäli enää muiden maiden tekeleisiin vaihdan vaikka niitä onkin ollut toistakymmentä eri merkkiä elämäni aikana.
        Tämä asia on niin selvä!

        Ranskalaisia kohtaan minulla on ennakkoluuloja.
        Ei ne taida kestää.
        Serkun Rellu Scenic hajosi totaalisesti.¨
        Hän oli maksanut siitä 7 900 e.


      • No,
        auto hakusessa kirjoitti:

        Ranskalaisia kohtaan minulla on ennakkoluuloja.
        Ei ne taida kestää.
        Serkun Rellu Scenic hajosi totaalisesti.¨
        Hän oli maksanut siitä 7 900 e.

        asiahan on tietysti kokonaan sinun päätettävissä, mutta ihan samalla tavalla voitaisiin jokaisesta automerkistä tuoda esille vain ne yksilöt jotka sattuu hajoamaan...kaikki ehyenä kestävät unohtaen.
        Yksi tai edes yksitoista tapausta ei todista mitään, sillä käytettyjen osalta osien rikkoontumiset ovat -ei pelkästään mahdollisia- vaan todennäköisiä.
        Täysin varmasti sellaisia löytyy kun jaksaa selata nettiä ja muistelen jopa autolehtien testissä tapahtuneen uusien autojen moottoreiden kilahtamisia!
        ----

        Mersut kuuluu paalii
        10.7.2011 13:00
        0

        Auto oli MB C180 CDI farkku 1999. Laadukas, kohtuuhintainen Suomi-auto kahdelta omistajalta. Taulussa oli 175 400 ostohetkellä ja katsastusleimaa liki 14 kk.

        Kahden vuoden aikana auton arvosta on haihtunut 5000 euroa ja korjauksiin on uponnut toinen mokoma. Ei tulisi enää mieleenikään ostaa Mersua ja ihmettelen, miten noilla ruohkilla muka päästään puoli miljoonaa ilman suurempia ongelmia.

        Korjauslista:

        - suutinremppa, kilometrejä 180 000, hinta 1400 euroa
        - pakosarja vaihtoon, kilometrejä 187 500, hinta 900 euroa
        - jarruremppa, 203 000, hinta 540 euroa
        - takalasinpyyhkijän moottori, 204 000, hinta 380 euroa
        - startti 203 500 km, 430 euroa
        - perä ulisi, 207 000 km, hinta 880 euroa
        - ajonestolaite laukesi, 209 000 km, hinta 650 euroa
        - laturi simahti, 218 000 km, 380 euroa

        Kilometrejä lasissa 224 000, auto myyntiin. Meni kaupaksi, vaikka syylari vuoti kuin seula, tuulilasi oli halki neljästä eri kohdasta, yksi eturengas oli muuttunut alkukesän aikana silestoneksi ja pallonivelet rutisi. Takkiin tuli kaikkineen yli 10 000 euroa kahdessa vuodessa! Dieseliä ei enää ikinä tule meidän pihaan, Mersuun en koske enää ikinä tikullakaan ja diesel-Mersut kiroan alimpaan helvettiin. Surkein auto, mikä on koskaan itselläni ollut!


    • noin se
    • JN

      Korvaa Yaris Mazda 2:lla. Paljon parempi maantieajossa (suuntavakaus) ja muutenkin. Oli muuten vuoden paras uusi auto v. 2008 ja Tekniikan maailman testivoittaja. Itse ajanut 4 vuotta, 75 000 kilometriä eikä vieläkään ole ilmennyt yhtään vikaa eli on myös erittäin luotettava pitkässä käytössä.

      • Käytännössä kaikki

        japanilaiset ja japanilaisperäiset ovat hyviä ja luotettavia, toisin sanoen jo tehtaalla valmiiksi tehtyjä. Asia korostuu vielä käytettyä ostettaessa. Ajo-ominaisuuksien erot ovat enemmänkin makuasioita. Hieman huvittaa kun teinipojat korostavat ihania ajo-ominaisuuksia ja ostavat sitten persaukisina täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella kuitenkin sitä halvinta pskaa mitä netistä löytyy. Sille ei voi aikuisena oikein muuta kuin hymyillä osaaottavasti. Aikanaan elämä sitten opettaa poikia tässäkin asiassa.


      • auto hakusessa
        Käytännössä kaikki kirjoitti:

        japanilaiset ja japanilaisperäiset ovat hyviä ja luotettavia, toisin sanoen jo tehtaalla valmiiksi tehtyjä. Asia korostuu vielä käytettyä ostettaessa. Ajo-ominaisuuksien erot ovat enemmänkin makuasioita. Hieman huvittaa kun teinipojat korostavat ihania ajo-ominaisuuksia ja ostavat sitten persaukisina täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella kuitenkin sitä halvinta pskaa mitä netistä löytyy. Sille ei voi aikuisena oikein muuta kuin hymyillä osaaottavasti. Aikanaan elämä sitten opettaa poikia tässäkin asiassa.

        Itse tykkään Toyotan ajettavuudesta.
        Volvo V70 on vähän turhan janoinen ja liian isot moottorit.


    • Focus 08

      9 tonnilla saa jo melko hyvän auton jos osaa kytätä pois hyvä yksilö eikä tuo
      Hyundai ole laisinkaan huono vaihtoehto tai Ford Focus, Volvo V70, VW Passat,
      kun vaan pysyy erossa Ranskalaisista tai Italialaisista automerkeistä.

      • GrandePuntoClub

        Veljelläni on Focus diesel, muistaakseni -03. On siinä kyllä kilometrejäkin yli 300 tuhatta mutta ihan älyttömän epäluotettava ja vikainen ollut. Tien päältä useasti jouduttu hinaamaan vuoden sisällä. Entinenkin omistaja kuittien mukaan myös paljon korjuuttanut. Mulla Fiat Grande Punto bensakoneella ollut lähes 1,5 vuotta ja ajanut nyt noin 40 000 km. Toiminut loistavasti eikä ainuttakaan vikaa vielä ole ollut! Upeaa muotoilua, laatua ja luotettavuutta edullisesti. TM:n kestotestissäkin bensakoneinen GP sai kehuja, samoin 1.3 diesel AutoBildin 100 tkm:n kestotestin jälkeen: ”yksi parhaita moottoreita, joita olen koskaan mitannut.”
        Myös Fiat Bravo 1.9 Jtd menestyi AutoBildin 100 tkm:n kestotestissä loistavasti!


      • auto hakusessa
        GrandePuntoClub kirjoitti:

        Veljelläni on Focus diesel, muistaakseni -03. On siinä kyllä kilometrejäkin yli 300 tuhatta mutta ihan älyttömän epäluotettava ja vikainen ollut. Tien päältä useasti jouduttu hinaamaan vuoden sisällä. Entinenkin omistaja kuittien mukaan myös paljon korjuuttanut. Mulla Fiat Grande Punto bensakoneella ollut lähes 1,5 vuotta ja ajanut nyt noin 40 000 km. Toiminut loistavasti eikä ainuttakaan vikaa vielä ole ollut! Upeaa muotoilua, laatua ja luotettavuutta edullisesti. TM:n kestotestissäkin bensakoneinen GP sai kehuja, samoin 1.3 diesel AutoBildin 100 tkm:n kestotestin jälkeen: ”yksi parhaita moottoreita, joita olen koskaan mitannut.”
        Myös Fiat Bravo 1.9 Jtd menestyi AutoBildin 100 tkm:n kestotestissä loistavasti!

        Joo-o, mutta ei se diesel kannat.
        Mä ajan sen verran vähän.


      • GrandePuntoClub
        auto hakusessa kirjoitti:

        Joo-o, mutta ei se diesel kannat.
        Mä ajan sen verran vähän.

        Mulla siis bensa Grande Punto ja toimii hyvin. Sisätilat melko avarat kokoisekseen, tavaratila ei kovin suuri, mutta laajennettavissa takapenkit kaatamalla. Jousitus on kantava mutta huonoimmilla teillä turhankin kova ja pieni moottori hieman laiska varsinkin jos on kuormaa.


    • on autoja ja autoja

      Varis toitsu muuten tehdään ranskassa. Tuolla joku sanoi että japskit ja japsiperäiset autot on valmiiksi tehtaalla tehty. Itelle osui tuommoinen "valmiiksitehty" nissanin pikalämä vm.2004 jolloin sen myös ostin, eipä toiminut alle -15 asteen pakkasilla. Länsi-autossa tuli tuo sama kommentti, mutta eipä saaneet toimimaan, hukkasin sen sitten, kun täytyy pakkasillakin töihin mennä ja hävisin 7000€ (kilsoja oli n. 24000km).
      Tuolle auton ostajalle vois vinkin antaa, jos käytettyä ostat on se onnen kauppaa, kun saattaa käydä näin uusissakin.

    • 20

      Ei valmistusmaalla ole nykypäivänä juuri mitään merkitystä auton laatuun.

      Esim. japanilaismerkeillä on samanlaiset tehtaat samoine valmistusprosesseineen- ja robotteineen maasta riippumatta laaduntarkkailun ollessa avainasemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe