Ensikertalainen?

Tikru

KUINKA AIKAISESSA VAIHEESSA pistitte merkille ensimmäisiä oireita masussa kasvavasta vauvasta? Ja millaisia oireita ne olivat?
Mulla ei ole ketään, keltä kysyä tällaisista asioista, ja ne askarruttavat tällä hetkellä kovastikin! Jos olen raskaana, niin se olisi netistä löytämäni vauvalaskurin mukaan 2rv menossa.

Tässä oireeni:
- Väsyttää; simahdan kuin pieni saunalyhty, jos hetkeksikin pääsen makuulle rentoutumaan
- Vatsassa tuntuu kummalliselta, ikään kuin pientä aaltoilua ja menkkakipuilua. Ei kuitenkaan koko ajan
- Ajoittain on tarve käydä pissalla kaksi kertaa parin tunnin sisällä

Hiukan jännittää, jos olenkin raskaana, enkä ihan vielä uskalla testiäkään käydä ostamassa ...siis jos vaikka kuvittelenkin vaan kaiken! (Ja kannattaako sitä testiä edes tehdä näin varhain?)

Mutta, onko tuollaiset oireet mahdollisia näin aikaisessa vaiheessa? Olisin kiitollinen, jos asiasta enemmän tietävät ja kokeneet antaisivat asiallisia vastauksia.

11

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terkka

      Tyypillisimmät raskauden oireethan ovat kuukautisten poisjääminen, rintojen arkuus, kuvottava olo varsinkin aamulla ennen aamiaista, mahdollisesti väymys. Raskausviikothan lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, joten jos laskurin mukaan sulla olis jo 2 rvkoa täynnä, on kuukautisesi jo myöhässä n. viikon (jos on olleet säännölliset). Testinhän voi tehdä jo heti sinä päivänä kun kuukautisesi piti alkaa, joten teepä testi, sillä se selviää.

      • Tikru

        En minä näistä rv-laskuista ota nyt kyllä yhtään mitään tolkkua. Mutta sen tiedän, että edelliset menkat oli noin kaksi viikkoa sitten.

        Eivät siis myöhässä, koska vastahan ne olivat??

        Silti näitä oireita vaan pukkaa tulemaan joka päivä.


      • Terkka
        Tikru kirjoitti:

        En minä näistä rv-laskuista ota nyt kyllä yhtään mitään tolkkua. Mutta sen tiedän, että edelliset menkat oli noin kaksi viikkoa sitten.

        Eivät siis myöhässä, koska vastahan ne olivat??

        Silti näitä oireita vaan pukkaa tulemaan joka päivä.

        Just joo. No, onko siis mahdollista, että olisit raskaana? Siispä oottelet rauhassa seuraavia kuukautisia ja teet testin heti silloin kun niitten pitäisi alkaa, jos oireita vaan on. Joskus raskauden pelko tai toive voi aiheuttaa oireiluja. Oottele rauhassa.


      • Pallukka
        Tikru kirjoitti:

        En minä näistä rv-laskuista ota nyt kyllä yhtään mitään tolkkua. Mutta sen tiedän, että edelliset menkat oli noin kaksi viikkoa sitten.

        Eivät siis myöhässä, koska vastahan ne olivat??

        Silti näitä oireita vaan pukkaa tulemaan joka päivä.

        Sillon, kun yleensä se raskaustesti tehdään ollaan noin viidennellä viikolla. Silloin kuukautiset on viikon myöhässä ja testinkin pitäisi näyttää oikea tulos.

        Itselläni ainakin tuo vessassa ravaaminen paljasti, että raskaana ollaan. Mutta koitahan jaksaa odotella vielä muutama viikko, josko ne menkat sieltä tulee tai jää tulematta.


      • rv 28+
        Pallukka kirjoitti:

        Sillon, kun yleensä se raskaustesti tehdään ollaan noin viidennellä viikolla. Silloin kuukautiset on viikon myöhässä ja testinkin pitäisi näyttää oikea tulos.

        Itselläni ainakin tuo vessassa ravaaminen paljasti, että raskaana ollaan. Mutta koitahan jaksaa odotella vielä muutama viikko, josko ne menkat sieltä tulee tai jää tulematta.

        Sulla on mitä todennäköisimmin ovulaatio-oireita, koska jos olisit tullut raskaaksi, niin alkio ei ole vielä edes kiinnittynyt, eikä voi aiheuttaa oireita...


      • Aurora
        Tikru kirjoitti:

        En minä näistä rv-laskuista ota nyt kyllä yhtään mitään tolkkua. Mutta sen tiedän, että edelliset menkat oli noin kaksi viikkoa sitten.

        Eivät siis myöhässä, koska vastahan ne olivat??

        Silti näitä oireita vaan pukkaa tulemaan joka päivä.

        Raskausviikot lasketaan yleensä siitä kun edelliset menkat ovat alkaneet.

        Eli jos kuukautiset ovat myöhässä kaksi viikkoa ja kiertosi on keskimääräinen 28 päivää, olet jo kuudennella viikolla. ET siis toisella. Ensimmäiset kaksi "raskausviikkoa" nainen ei siis ole raskaana lainkaan.

        Oireista:
        Vaikea sanoa, menkkojen poisjäänti on yleensä varma merkki. Jos menkat ovat jo kaksi viikkoa myöhässä raskauden pitäisi kaiken järjen mukaan jo näkyä testissä. Siis käypä apteekissa! Pidetään peukkuja että saat toivomasi tuloksen!


    • selkiyttämistä

      Siis jos kuukautisistasi on vasta kaksi viikkoa, et voi olla raskaana. Raskaus alkaa vasta silloin, kun hedelmöitynyt munasolu kiinnittyy kohdun seinämään.

      Ei pelkkä hedelmöitynyt munasolu ole mikään raskaus. Sille saattaa ennen kiinnittymistään käydä "mitä vaan", niin ettei se sitten kiinnitykään, vaan tulee kuukautisveren mukana pois.

    • halpojakin

      Mistäpä ihmeestä me tietäisimme, mikä sun tilanne on.

      • öö..

        öö.. eihän kysyjä kysynyt onko raskaana vai ei, vaan millaisia ensioireita muilla on ollut ja voiko 2rv:llä jo olla oireita. Älkää nyt olko liian herkkiä ton "olenko raskaana-tee testi"-jutun kanssa.

        Alkuperäiselle; Jos olet vasta 2. raskausviikolla, niin sinulla on todennäköisesti ovulaatio vasta edessä. 3.raskausviikolla hedelmöittyminen on saattanut tapahtua, ja tosiaan, minulla kävi niin, että kliseemäisesti "tunsin" kun olin tullut raskaaksi. Mitään tarkkoja oireita en osaa kuvata, mutta oli äitimäinen olo, jo 3.raskausviikolla :)


    • sussi

      Omiin oireisiini ei kuulunut kuukautisten poisjäänti. Olin siis aika hämmentynyt oireistani: rinnat suorastaan särkevät, valtava väsymys ja ruokahalun totaalinen loppuminen aamuisin. Vasta kuukauden päästä ei tullut kuukautisia ja asioihin tuli selvyys. Ei siis ole mitään yhtenäisiä sääntöjä, vain suuntaviivoja.

    • Ensikertalainen98

      Itellä 2 viikkoo menkat myöhässä
      Muutaman päivän putkeen ollu tosi etova olo ja on alkanu etomaan erilaiset hajut mm sitruuna ja valmisruuat.. ja sit ennen tykkäsin kurkusta mut tänään kun söin muutaman palan ni meinas tulla ylös.. testi on ostettu ja huomen aamusta sen ajattelin tehdä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe