Kumpi vai ei kumpikaan?

anittaanette?

Iiron ja Mikan siskolle olis tarkoitus nimeä keksiä. Etunimeksi mietittiin nimiä Anita ja Anette, mutta ei olla miehen kanssa päädytty vielä kumpaankaan.. Mitä tuumitte nimistä?

19

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vii.

      Anette on Iiron ja Mikan nimiin verrattuna mielestäni vähän hienostelevan kuuloinen. Anita sopisi paremmin. Itse varmaan miettisin jotain nelikirjaimista nimeä kuten veljilläkin.

      Ansa
      Assi
      Asta
      Armi
      Elsa
      Emmi
      Lisa
      Leni
      Ulla
      Ulpu

    • anitaanette

      No Lena on myös sellainen, jota ollaan mietitty. Sanottaisiin se kyllä varmaan Leena.

      • fösakfaö

        Miksi Lena, jos se sanotaan Leena? Ei siinä ole mitään järkeä! Poikien nimiin sopisi myös Anne.


    • anetteanita?

      Pidetään enemmin Lena tuollein kirjoitettuna. Kuten esim. Erika mielummin yhdellä eellä on kauniinpi kuin Eerika. Makuasioita.

      • sibyllavon

        Miksi tehdä asiasta niin monimutkainen? Jos suomen kielessä lausutaan Leena, se myös kirjoitetaan niin. Ja Lena lausutaan Lena, töksähtää. Erika voidaan lausua Erika eikä töksähdä. Samoin Sara.


      • anitaanette?
        sibyllavon kirjoitti:

        Miksi tehdä asiasta niin monimutkainen? Jos suomen kielessä lausutaan Leena, se myös kirjoitetaan niin. Ja Lena lausutaan Lena, töksähtää. Erika voidaan lausua Erika eikä töksähdä. Samoin Sara.

        Miksi teet tästä itse näin monimutkaisen? Monien muiden nimien kanssa sama homma, kun ei tiedetä olisiko Iida vai Ida kirjoitettuna ja miten se vielä lausutaan. Antaa tämän asian nyt vain olla.


      • Tiamaria69
        anitaanette? kirjoitti:

        Miksi teet tästä itse näin monimutkaisen? Monien muiden nimien kanssa sama homma, kun ei tiedetä olisiko Iida vai Ida kirjoitettuna ja miten se vielä lausutaan. Antaa tämän asian nyt vain olla.

        Siksipä minäkin sanon ehdottomasti Leena, koska miksi tuottaa lapselle hankaluutta?Jos nimi sanotaan Leena, niin miksi se pitäisi kirjoittaa Lena?. Lapsi saa aina korjata, että Leena yhdellä e:llä. Nimeä sanotaan Lenaksi, koska suomea lausutaan kuten kirjoitetaan. Minusta ei ole hyvä perustelu, että muissakin nimissä on vaihtelua.

        Ehdotan nimeksi Anne tai Krista


    • NimiTäti

      Sara.
      Sofi.
      Siru.
      Siri.
      Kirsi.

    • Eräs lukija

      Molemmat hyviä, itse valitsisin ehkä Aneten, myös Anne sopisi sisarussarjaan. :-)

    • Ville-hillevi

    • sunsun

      Heta
      Heli
      Kati, Katja
      Anita, Nita
      Asta (aikaisemminkin esitetty)
      Amanda
      Oona
      Essi

      Anne....Annette

    • anitanaette?

      Mitä tuumitte nimestä Tia?

      • Täti

        En erikoisemmin pidä tämäntyyppisistä kolmikirjaimisista nimistä.

        Alkuperäisistä mietteistänne Anita on parempi kuin Anette.

        Ehdotanpa vielä muutamaa nimeä:

        Aini, Enni, Essi,
        Outi, Rosa, Armi


      • tiatiia vai jokinmuu

        Hur många tior är on värd? Tiia ei yhtä helposti tuo mieleen kympin seteleitä.


    • makuasia:)

      laittaisin kuitenkin Tiia....

      • gfdsags

        Mikan ja iiron siskolle sopii hyvin Tiia. Tia on hienostelua, ellette sano nimeä Tia.


    • 45+

      Ehdotan nimeksi Anni, söpö ja sisarussarjaan sopiva.

    • -ada-

      Anette on kauniimpi kuin Anita. Iiron ja Mikan siskolle sopisi myös esim:

      Anni
      Asta
      Armi
      Anu
      Eevi
      Enni
      Kiia
      Linda
      Paula
      Ronja
      Siru
      Vilma

      • Ulla Taalasmaa

        Riita poikki ja voita väliin ja tytön nimeksi Sirkka-Liisa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe