Onko kukaan saanut koskaan kuittia veneen nostosta tai laskusta? Kun homma pyörii käteisellä, verokarhu jää nuolemaan näppejään. No eihän kukaan verokarhua rakasta, mutta kai kaikkien pitäisi hoitaa oma osuutensa yhteisistä menoista?
Harmaata veneennostoa?
28
844
Vastaukset
- kuittinen olo
Mitä kuittia, millainen se on , en koskaan, vaikka olen nostattanut yli 2o vuotta venettä
- nosturipelle
Oletko joskus pyytänyt kuittia -ja oikein pyytämällä maksanut lisähintaa?
Taidat olla rantaruotsalainen purjeveneilijä ?- Kuittipelle
Ja Nosturipelle on varmasti Mouhijärvestä 5 metrin fiskarilla jossa on Vire sisämoottori
- laskurinosturi
Ainakin itse saan aina veneen nostosta, laskusta ja säilytyksestä selkeän laskun, toimenpiteet hinnoiteltuina ja alv eriteltynä.
- eiolekuitteja tullut
Ei ole kuittia tyrkytetty koskaan, enkä ole pyytänytkään kun en sillä mitään tee. Viranomainen hoitakoot valvonnan.
Hinta kyllä antaa ymmärtää että verot sisältyvät... - 1+1
se, ettet ole saanut kuittia, ei tarkoita sitä että verot jätetään maksamatta.
- Missä miehet ratsast
Eihän ne Kreikassakaan mitään kuittia veneennostosta antaneet, eikä muustakaan palvelusta . Nyt me Suomalaiset maksetaan ne maksamattomat verot ja Kreikkalaiset nauraa meille. Samaan ollaan täällä menossa, mutta löytyykö meille tulevaisuudessa pelastajia ?
- harasoo...
Tuossahan se 'pelastaja' on ihan rajan takana. Se kun meidät pelastaa niin ei tarvita sen enempää kuitteja kuin veneitäkään.
- kyllä
Kreikassa olen saanut kaikesta kuitin. Samoin olen saanut joka vuosi kuitin nostoista ja laskuista, tosin yhteisnostot järjestävältä seuralta. Näkyy kyllä seuran kirjanpidossa.
- 23576247
En kerro, olet kuitenkin urpilaisen kätyri ja treissautat tämäkin viestin ip:n ja lähtetät kommunistin oven taakse.
- tunnetusti
tunnetaan muutenkin
- Jusu-Petteri Mutteri
Meijänkulmilla yks ukkeli nostaa paatin äkkiä ja halvalla 40€ kuititta. Ja toinen 45€ kuitilla.
Tult vain mieleen jos nosto menee "viduksi" niin onkohan kuitittomalla vakuutus ja kui asia sitten hoidetaan etiäpäin?- eiköhän
Eikös yleensä tehdä ensin työ ja sen jälkeen keskustellaan siitä, tarvitaanko kuittia. Käytännössä kukaan ei tee pelkästään kuititta, eikä taas muita hommia pysty tekemään ilman vakuutuksia. Eli pakko niillä on ne vakuutukset olla.
Kyllä sen kuitin sieltä ihan varmasti saa jos haluaa. Ei kellään urakoitsijalla ole munaa ajaa joka kevät ja syksy kahta ja puolta kuukautta aamusta iltaan veneitä pelkällä käteiskaupalla suoran rahat taskuun meiningilä. Suomi on niin kateellinen maa, että IHAN varmasti joku kielii. Lisäksi nuo isot nosturiautot on todella kalliita tuotantolaitoksia, joiden pitää pyöriä ja tuottaa yritykselle rahaa ja todennäköisesti ainakin uudemmat 95% vekselivetoisia. Polttoainetta kuluu, lainat ja palkat sekä liikenne ja vastuuvakuutukset juoksee. Ei millään yrityksellä olisi varaa pyörittää kuukausia autoja pimeänä rannoilla, vaan rahaa täytyy kiertää firmankin kautta.
- Yrittäjä itsekin
Olen käyttänyt hyväkseni veneennostopalveluja keväisin ja syksyisin parinkymmenen vuoden ajan. Kiireistä ja tarkkaa hommaa kalliilla kalustolla. Ei siinä ole aikaa jäädä kuitteja tuhraamaan, kun on ehdittävä saamaan toisetkin paatit kuiville ja sitten vielä seuraavaan venesatamaan sovitun aikataulun mukaisesti! Ei minulla ole tullut koskaan mieleenkään pyytää kuittia.
Verottaja pitää kyllä varmasti huolen omista saatavistaan. Vaikka pilkkiautomies ei vuoden mittaan muuta tekisikään kuin veneennostoja keväisin ja syksyisin, ei hän voi uskottavasti esittää olleensa vailla tuloja. Jonkinlainen alalle räätälöity ilmoitus- tai arvioperustainen arvonlisäverotus on epäilemättä pakko toimittaa.
Kuinka verotus käytännössä tapahtuu, ei kiinnosta minua, vaikka olen itse yhdenmiehen-yritystä pyörittävä yrittäjä, joka saa kaikki tulonsa toisilta yrityksillä normaalin laskutuksen kautta eikä yhtikäs mitään käteismaksuina. - heehhehheeee
Hah hah hahhaaa, hehhehheeeee, hohhhohhooooo, kiitos tästä aamun ketsistä tosi hyvä , ei oo aikaaaa hoh hohhoooo, kiiruhtaa seuraavaan kuitittomaan paikkaan hehhehhheeee, naurattaa niin etten pysty kirjoittaan enempää, saatikka kuittia kirjoittaan tästä komedian käsikirjoituksesta hehheh heeee terveisin
- ?-?-?-
??????????
- Madon Lakki
Kuljetutin aikanaan 8-metrisen moottoriveneeni larusta n. 18 km päähän kotipihalle. Eräs tunnettu veneenkuljettaja teki sen menomatkan kuitilla, 1600 markkaa, keväällä toinen kuljetusyritys teki saman matkan toisinpäin ja mielestäni fiksummin noin kuljetuksen onnistumisen kannalta. Ilman kuittia 700 markkaa.
- Isot ensin
Noinkohan olisi syytä ensin keskittyä suurien rosvojen verokiertoon ja kikkailuun, pohditaan sitten noiden pienyrittäjien sesonkien verotaakkaa ja kuitteja.
- Omaisuuden suoja
Tyhmä on se joka vapaaehtoisesti veroja maksaa.
- Hohhoijaa!!!!
Joo ja harvoin sitä kuulee baaritiskillä jaettavan kehuja verottajalle, että kiva kun muisti sitten verolipuilla veronkorotuksineen ja viivekorkoineen. Nyt on vielä kivaa paukutella henkseleillä, että tehdään hommaa kuititta ja tyhmää maksaa veroja. Hohhoijaa...
- ..tut sano Vatanen
Kyllähän veroja täytyy maksaa oikein korotettuna, että muilla on hauskaa. Millä nuo raukat Kreikkalaiset, Portugalilaiset ja muut Pablot voisivat surffata keppoisasti. Meillähän on täällä kaikki helvetinhyvin ja hienosti. Mehän ollaan "vastuunkantajia" kaikki tyynni. Kannetaan vastuu muiden hauskanpidon maksamisesta, ja kyykky kykelä tämän blondinsa kanssa vittuileekuinka me emme ymmärrä, että maailmanloppu tulee, jos me emme maksa ja/tai takaa muiden laskuja.
- Svenkku
Tuskin ne kaikkea kirjanpitoon laittaa ja siinäkin on varmasti firmakohtaisia eroja. Kuljetutin muutama vuosi sitten veneen järveltä merelle ja kilpailutin homman muutamalla firmalla. Kaikki tarjosivat kaksi eri hintaa, eli kyllä pimeiden keikkojen tekeminen tuollakin alalla yleistä on.
- 35
Palvelut Suomenojalla. nostosta ja laskusta ei kuittia, en tosin ole pyytänytkään.
pesut sama homma.
mutta jos veneen nosto ja lasku maksaa á 70 euroa, ja tuntiveloitus pyörii tuollaisella autolla tuossa 60-75 euroa tunti, ja auto vetää siellä nonstoppia lauantaina klo 10-18 ja sunnuntaina 12-18, yhteen työsuoritteeseen menee aikaa noin 25 min. kaikki ilman kuittia, niin kyllä siinä jo tienaa. laittaa vaikka joka kolmannen noston kirjanpitoon niin tulee hyvät pyhälisät.
Samoin pesut, veden vielä tarjoaa yrittäjälle espoon kaupunki, pesu 30-40 euroa, ei pesuainetta, ainoastaan painepesuri ja säiliä sille kuljetuskalusto, pesuautoja rannassa 4 kpl. yhteen pesuun menee aikaa 15-20 minuuttia. kaikki käteisellä ilman kuittia. isomman pesurin vuokra vuokraamossa on 80 euroa / vrk. joka vielä tuottaisi lämmintävettä polttimen avulla. - Tyytyväinen
Kannattaa joskus kysyä kuittia, saatat yllättyä vastauksesta. Itse maksan kortilla em töistä.
- BH
Tuo kortilla maksaminen ei onnistu ainakaan liikennöitsijöille suomenojalla, ainut minkä pystyy maksamaan kortilla on rannassa konttoria pitävä veneenpesun tarjoava yritys, ja senkin jos maksaa kortilla niin kyllä on suu väärinpäin naamassa.
- EI KUITTEJA
VERON KIERTOA SANON MINÄ
- 666pahis
hyvä hyvä kaikki veronkiertäjät. Perustuslain 15 pykälä ja kristinuskon älä varasta käskyt kunniaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278