Ärtynyt luonteeni mielialavaihteluihin ja päättämättömyyteen

Mizzi

Horoskoopiltani olen vaaka. Olen 22, lokakuun 17 pvä 23 vuotias tyttönen.

Olen kovin ailahtelevainen mieleltäni ja en osaa päättää asioita, haen koko ajan tasapainoa toisista ihmisistä ja heidän tuestaan omiin päätöksiini. Koen että teen kaikki päätökset sen mukaan miten pystyn miellyttämään mahdollisimman paljon lähellä olevia ihmisiä ja otan negatiivisen palautteen hyvin herkästi itseeni, miettien ja syyllistäen itseäni vaikka kyseessä olisi ihan mitätön asia.

Kaikki pettymykset tempaavat minut jonnekkin murheen alhoon ja erakoidun mutta taas joku pieni asia saattaa tempaista minut sieltä ihan muutamassa sekunnissa toiseen maailmaan. Aluksi kuvittelin että kyse on vain murrosiän mukanaan tuoma hormonien vaihtelu ja etsin apua lääkäreiltä, hormooni valmisteista yms.

Nyt 10 vuoden erillaisten kokeiluiden jälkeen olen varma ettei kyse ole enää hormooneista. Mikään ei ole auttanu. Haluisin tasapainoisemman elämän, haluisin kyetä päätöksiin jotka tekisivät minut onnelliseksi, haluisin pystyä sanomaan ei. Jostain luin ettei vaaka koskaan pysty yksin löytämään tasapainoa, mutta voisiko jotenkin opetella tukahduttamaan näitä luonteenpiirteitä. Olen kyllästynyt itseeni, enkä pysty ottamaan lomaa itsestäni, miten voisin opetella sietämään itseäni paremmin? Miten voisin kehittyä määrätietoisemmaksi ja tietoisemmaksi päätösteni ja tekemisteni motiiveista, sekä päästä eroon syylisyyden tunteista?

Haluisin löytää oman peruskallioni ja olen tähän asti etsinyt sitä muista ihmisistä, mutta pettymyksestä toiseen kahlatessani olen kuitenkin ymmärtänyt että ainoa asia maailmassa johon voin luottaa110% on minä itse ja välillä kuitenkin tuntuu etten voi luottaa edes itseeni.

Kertokaa te "paremmin tietävät" mitä voin tehdä?

1

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helen 58

Hei ! Olen syntynyt 18.10 ja ikää nyt 53.Voin vakuuttaa sinulle kokemuksen rinta äänellä että et muutu ellet tee kovasti töitä sen eteen tai iän tuoman kokemuksen kautta voi jonkin verran vaikuttaa...,on kuin olisin lukenut omaa elämänkertaani.Vaakalla on aina tuntosarvet pystyssä joka kaiken aikaa kaikuluotaa lähellä olevien tuntoja ja reagoi sen mukaan. Olen joutunut hyväksikäytetyksi monella lailla miellyttämisgeenin vuoksi.Nyt olen tajunnut että potkin elämästäni kaikki jotka yrittää käyttää hyväksi ja vähättelee kaikin tavoin ja opettelen sanomaan vastaan ja pitämään puoleni.Itseluottamusta siis yritän kasvattaa..Olen ollut oikea sikamangneetti.Mutta onhan meissä hyviäkin puolia,empaattisuus,sympaattisuus,huumori,rehellisyys, eikö niin :) Hyvää syksyn jatkoa ja kohtahan meillä tulee taas vuosi lisää ja elämänkokemus karttuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      150
      5746
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      84
      3263
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      91
      1761
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      124
      1180
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1114
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      56
      1007
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      78
      983
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      954
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      855
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe