Pistin tämän SAMAN viestin tänne uudelleen, koska valittivat, että olen väärällä palstalla. ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/10937432#comment-57407426 )
Voisitteko kertoa minulle Macista?
Ensinnäkin, Macin ja Windowsin erot ? Sen kyllä tiedän, että Mac ei ole pelikone jne., mutten pelaa. Onko totta, että Mac ei hidastu, niinkuin Windowsit tuppaa tehdä?
Mitä ohjelmia Mac sisältää valmiiksi? Sisältääkö se valmiiksi GarageBandin ja iPhoton? Vai pitääkö ne ladata jostakin? Esim appStoresta tai iTunesista?
Soveltuuko Mac hyvin musiikintekoon, -kuunteluun ja kuvankäsittelyyn?
Jos tarvitsen konetta kuvankäsittelyyn, tekstinkäsittelyyn, musiikintekoon ja -kuuntelemiseen, onko Mac se oikea valinta, vai kannattaako pysyä Windowsissa?
Kertokaa myös muita hyödyllisiä linkkejä Maceista, koska olen hankkimassa vanhan koneen tilalle KÄYTETTYÄ maccia. Mielellään, tiedot saisivat koskea myös vanhempia Mac OS X-järjestelmiä, kuten Mac OS X 10.5:ttä (Leopardia).
Tietoa Macista (?)
3
173
Vastaukset
- Kalakkuna
Oletko hopeista omenaa lukenut?
- Tietoa tässä
Ei hidastu ajan mittaan, jos kovalevy ei ole liian täynnä. Voi hidastus käytön aikana, jos RAMia on liian vähän, mutta uudelleenkäynnistys hoitaa. (Muuten ei yleensä uudelleenkäynnistetäkkään vaan jätetään nukkumaan.)
GarageBand ja iPhoto ovat mukana kuluttajamalleissa, Mac Prossa ei taida olla (en siis tarkoita MacBook Prota, jossa on.)
Tuohon käyttöön Mac on erittäin sopiva. Se, riittääkö ja sopiiko iPhoto, on erimielisyyttä, koska tarpeet vaihtelevat.
Käyttöjärjestelmän pitäisi olla 10.6 eli Snow Leopard ja Lion-asennettavuus olisi hyvä. - Kalakkuna
Niin ja tokihan se Mac Os on huippuluokkaa musiikintekemisessäkin, toki koneen tehot kannattaa ottaa huomioon ohjelmia valittaessa ym.
Huippusoftiahan on esim. Avidin Protools musiikintekemisessä, käyttääpä moni ammattilainenkin tätä softaa, siitä on halpisversioita ja kalliimpiakin myynnissä ihan musiikkiliikkeissä ja muissakin softaa myyvissä liikkeissä.
Myös Win ja Mac yhteensopivia ohjelmia on paljon, esim. Ez drumsissa on asennus vaihtoehto Macille ja Windowsille.
Itse hommaan Macin seuraavaksi ja siirryn kokonaan musiikintekemisessä Windowsista siihen.
Ipadillä olen jo paljon päässyt tutustumaan garagebändeihin ym. softasyniin ja DAWeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa384233Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent2513477Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks2573264Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär2712536Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot261879En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1341752Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas
Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi2481543Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm111325- 1201125
viikonloppu lähestyy
ja tiiän sen jo valmiiks et en pysty olee selvinpäin. oisitpa kieltämässä ja rauhoittamassa minua. en tiedä olisiko sinu191109