Tietoa Macista (?)

Vekku

Pistin tämän SAMAN viestin tänne uudelleen, koska valittivat, että olen väärällä palstalla. ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/10937432#comment-57407426 )

Voisitteko kertoa minulle Macista?

Ensinnäkin, Macin ja Windowsin erot ? Sen kyllä tiedän, että Mac ei ole pelikone jne., mutten pelaa. Onko totta, että Mac ei hidastu, niinkuin Windowsit tuppaa tehdä?

Mitä ohjelmia Mac sisältää valmiiksi? Sisältääkö se valmiiksi GarageBandin ja iPhoton? Vai pitääkö ne ladata jostakin? Esim appStoresta tai iTunesista?
Soveltuuko Mac hyvin musiikintekoon, -kuunteluun ja kuvankäsittelyyn?

Jos tarvitsen konetta kuvankäsittelyyn, tekstinkäsittelyyn, musiikintekoon ja -kuuntelemiseen, onko Mac se oikea valinta, vai kannattaako pysyä Windowsissa?

Kertokaa myös muita hyödyllisiä linkkejä Maceista, koska olen hankkimassa vanhan koneen tilalle KÄYTETTYÄ maccia. Mielellään, tiedot saisivat koskea myös vanhempia Mac OS X-järjestelmiä, kuten Mac OS X 10.5:ttä (Leopardia).

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalakkuna

Oletko hopeista omenaa lukenut?

• Tietoa tässä

Ei hidastu ajan mittaan, jos kovalevy ei ole liian täynnä. Voi hidastus käytön aikana, jos RAMia on liian vähän, mutta uudelleenkäynnistys hoitaa. (Muuten ei yleensä uudelleenkäynnistetäkkään vaan jätetään nukkumaan.)

GarageBand ja iPhoto ovat mukana kuluttajamalleissa, Mac Prossa ei taida olla (en siis tarkoita MacBook Prota, jossa on.)

Tuohon käyttöön Mac on erittäin sopiva. Se, riittääkö ja sopiiko iPhoto, on erimielisyyttä, koska tarpeet vaihtelevat.

Käyttöjärjestelmän pitäisi olla 10.6 eli Snow Leopard ja Lion-asennettavuus olisi hyvä.

• Kalakkuna

Niin ja tokihan se Mac Os on huippuluokkaa musiikintekemisessäkin, toki koneen tehot kannattaa ottaa huomioon ohjelmia valittaessa ym.
      Huippusoftiahan on esim. Avidin Protools musiikintekemisessä, käyttääpä moni ammattilainenkin tätä softaa, siitä on halpisversioita ja kalliimpiakin myynnissä ihan musiikkiliikkeissä ja muissakin softaa myyvissä liikkeissä.
      Myös Win ja Mac yhteensopivia ohjelmia on paljon, esim. Ez drumsissa on asennus vaihtoehto Macille ja Windowsille.

Itse hommaan Macin seuraavaksi ja siirryn kokonaan musiikintekemisessä Windowsista siihen.
      Ipadillä olen jo paljon päässyt tutustumaan garagebändeihin ym. softasyniin ja DAWeihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2791
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1709
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      146
      1694
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1443
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      71
      1407
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      322
      1292
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      18
      1211
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      1016
    9. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      62
      977
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      975
    Aihe