Lestadiolainen naispappi

su

on ulkona Jumalan valtakunnasta kirjoitti Kotimaa lehdessä eräs
tunnettu lahkolaismies.

Mutta puolustuksena tämä naispappi san.oi totuuden myös kirjoituksissaan, HERÄTYSLIIKKEISSÄ OVAT PATRIARKAALISET RAKENTEET JA SE ON SYNTIÄ. Tämä koskee myös pään pensaaseen laittaneita esikoislestadiolaisi.

15

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle.

Muuten allekirjoitan , mutta naispapilla ei ole valtuuksia tehdä noin
      Patriaskaalisia sanomisia ..eikä tuoda julki tämän tyyppistä sanaa. .

• su

Naispapilla on aivan samat oikeudet ja valtuudet kuin lestadiolaislahkolaisella saarnamiellä, tai jollain maisteri tason lestadiolaiskirkkomiehellä arvostella Näin.

• su

...kone reistaa korjaus. ...arvostella luterilaisen kirkon toimintaa

• ville.
        su kirjoitti:

...kone reistaa korjaus. ...arvostella luterilaisen kirkon toimintaa

Muistan , kun olin KONE oy:ssä ja Herlin P, osti tamnskassa olleen Hissifirman
        ja kun siellä saatiin uusi nini KILPI ,,KONE , että heillä oli Siis tanskalaisilla oli
        valtavan hauskaa ,, miksi kertoisiko seuraava lause KONE tarkoittaa Tanskaksi
        VAIMO. , siis siitä riemu. tiesittekö..

• teu.

Niin , Kerrataan vähän , Täällä pohjoismaissa teki ihmiset Tasaarvolain .ö
      se ei ole minusta lainkaan uskon kanssa yhteinen , vaan sen jälkeen ovat
      pohjkoismaissa tehneet mm. Nais papin ,,, jota ei Jumala ole tehnyt 7654 vuoteen
      ymmärrätkö tästä johtuen minä en koroita hattua koskaan nais paille sen
      saat uskoa , en minä heitä vihaa , säälin paremminkin , koska vain sinun ja heidän
      mielestä heillä on siihen oikeus , missä niin lukee , ei ainakaan Raamartussa

Miksi sitten koko muu maailma ei hyväksy nais pappeytta ?

miksi vain Skandinaviassa ? Toiseksi kuinka sulla voi olla siihen sanaa
      vaikka et taida olla edes kirkkouskovainen , mutta sanoa pitää menköön
      suteen tai saveen mietippä vähän , ja sano sitten uudelleen ..

• artovaan

eiks se joku todistanut että Jumala ei oo Lain mukaan naispappeutta kieltäny?

• teu.
        artovaan kirjoitti:

eiks se joku todistanut että Jumala ei oo Lain mukaan naispappeutta kieltäny?

Niin hän siitä saa sankädsityksen , lakia ei ole , niin myös että olisiko lupa sieltä
        annettu ,ei ole , minun sanani ei myös ole laki , mutta minkään kaltaista n7654
        vuoteenei ole annettu eikä kiellety , mutta eiko se jo selviä käytäntö vaikka ..

kuinka paljon tekemätöntä tämän asian suhteen tähäb mennessä ei ole ,
        yksikään nainen ollut , esimerkiksi VT:n aikana uhrijumalan pelvelussa ei,
        myös Prhfeettana , yhtä on pidetty , mutta sekin oli väärin ymmärrys ..
        Siis Hannah , hänen PROFETIANSA OLI RUKOUKSET ja PAASTOT EI
        ei siis Profeetallisuus . .. Ainoa nainen oli aika lähellä se oli MARIA JEESUKSEN
        ÄITI . JOKA PUHUI RISTIN JUURELTA ELÄMÄNSÄ LOPPUUN ASTI OLISIKO
        siinä tarpeesi , vai hakisinko vielä jotakin ,?..

• su

Ensiksi, miksi ei koko maailma hyväksy MÄMMIÄ jota suomalaiset alkukantaisilla ruokailutavoillaan popsii joka Pääsiäisenä, Jeesuksen ristiin naulitsemisen muistoksi.

Miksi ei muualla syntisessä maailmassa tanssita HUMPPAA. Suomalainen roskaporukka vanhemmasta päästä on humppakansaa
      tuulipuvuissaan.

Sitten miksi ei ole HÄRKÄTAISTELUJA Suomessa, eikä muissakaan maissa kuin Espanjassa.

Miksi ei Israilissa tunnusteta Jeesusta vapahtajana,ja Jumalan poikana vaikka Jeesus oli juutalainen?

Miksi ei lestadiolaisuus ole koko maailman uskonlahko. Jos menet kyselemään skandinaavian ulkopuolelta kuka oli LLL. He vastaavat, oliko hän joku ruattalainen korkeushyppääjä.

Jospa tämä naispappeus leviää sitten muuallekin. Aina joku jostain täytyy alkunsa ottaa. Esimerkiksi polkupyörä. Muistatko missä maassa sen keksijä oli. Ja missä maassa sillä ensiksi ajettiin.

Jeesus syntyi... ai nii missäs maassa hän syntyikään. Oliko se silloin Israil, Palestiina vai Juudea. Sieltä kristinuskokin aikojen myötä levisi ympäri maailmaa.

Minä ole tyypillinen kirkkouskovainen, tarkoitan kuulun savolaiseen seurakuntaan. Käyn kirkossa jos on tarpeen. Sitä evankeliumia mitä kirkossa luetaan, sitä en kaikkea niele. Toivoisin kuitenkin kirkollisen siuauksen vaikkapa naispapilta...varmuuden vuoksi viimeiselle matkalleni, jos suot sen teu.

ps. Me aina kysymme toisiltamme, YMMÄRRÄTKÖ. Taidetaan olla ymmärtämättömiä Jumalan edessä koko porukka.

• teu.

Vastaan ensin , sinun viimeiseen kysymykseen , vaikka oikea vastaus ei ole niin helppo . Sillä sanot että toivoisit viimeisen siunauksen nais papilta , jos et tiedä
        jokaisen viimeistä toivomusta koetetaan toteuttaa , ja minun ajatusta ja lupaa siinä ei kysytä , sitten sivusit eavankeliumin lukua. Se kertoo kahtaalta , ensin on evankelium
        se on Ilosaniona , Jeesuksen pelastuksen sanomastaan käyttämä nimitys.

Toiseksi Epistola teksti , joa on etukäteen eri pyhä päiville jumalanpalvelus liturkiassa määrätty luettavaksi ,, Evankeliumikirjaan kootut , Raamatun kohdat, joista Evankeliuminsekstiä tavallisemmin käytetään saarnan lähtökohtana ..
        Kyllä me saamme olla Jumalan edessä ymmätämättömiä, muttei hulluja koska
        siinä on pieni ero , .

Evankeliumikirja , on kokelma Raamatun tekstejä , kirkon jumalanpalveluksen ,
        varten . Kristillisen kirkko omaksui jo varhain jumalanpalveluksissaan Raamatun erinäisten paikkojen juhlalliseen lukemisen . Kun tälläisten paikkojenn valinta ja järjestelyjen Kirkko vuodessa eri pyhiä varten oli vakiintunut , tekstit yhdistettiin
        suuremmaksi kokonaisuudeksi ..

Evankeliumintekstiksi , on olemassa lukuisia evanleliuumin käsikirjoituksia sekä krikan - että latinankielisiä ja ulkonaisesti erittäin komea asuisia , Ensimmäisen ,ruotsalainen ilmestyi 1544. ,,,V. 1958, kirkolliskokous on hyväksynyt nyt kirkossamme käytössä olevan evankeeliumin , joka tekstiensä puolesta vähän
        poikkeaa aikaisemmasta evankeliumistamme

Niin , Jeesus syntyi juutalaiseksi , mutta sen maan nimi oli Israel ,. Jonka
        ROOMA oli valloittanut jo noin 66. eKr. eli hän oli myös Roomalainen ..
        He menivät Betlehemiinn , joka pli Daavinin kaupunki , ja Juudeaa.
        Sieltä oli Vanhan Raamatun mukainen messias syntyvä ..

Härkätaisteluita Suomessa? . Meolemme täällä sivistyneitä ,siksi

Vai humpakansaa katso ympärille niin näet mihin se johtaa .

Aivan selvästi sinä et tiedä mämmin alkuperää , se johtui siitä
        Että kauan sitten , meillä alettiin tehda selväki missä ensin pääsiäipäivänä
        tehtiin tulet ja savu paljasti sen jokaiselle , se oli merkki siitä että sinne tuli kesällä valtavasti kärpäsiä .no joku älypää kehitti mämmin , kunsitä voisyödä kylmänäkin
        ja on oikeestaan premman makuista kuin lämmin . Silloin ei tarvittu tultakaan

jos kahvi hammasta kolotti oli illalla keitettu jo valmiiksi ja sitä voi kyllä
        tuskaansa juoda vähän kerrallaan ja vasta kun alkoi iltahämärissä keittää
        Kahffeet , se maistui parhaalta . Karjalaiset tekee karjalan piiraat mämmin
        kanssa tiedän olen maistanut kummatkin on ky6lmanä syötävää joten
        kyllä sopii yhteen , aivan mainioita. .

• Goljat

teu, onko nyt minun vuoroni?

No siitä naispapin siunauksesta, etkö huomannuta sanaa, VAIKKA siinä välissä.
      Evankeljumina tarkoiti yleensä mitä kirkoissa luetaan. Sinä voit siitä sanonnasta sauvarrella niitä tietoja joiden esittämisistä tykkäät.

Nii härkätaisteluita ei ole suomessa, mutta muita eläirääkkäyksiä kyllä. Ravit, koirakisat, kanalat, sikalat, ym. Onneksi ovat kirput, täit ja lutikat hävinneet,ettei niitä voida enää rääkätä hengiltä.

Siitä mämmistä vielä. Vaikka sitä tehdään imeltämällä, niin kyllä se olisi hyvin kypsennettävä, ettei entsyymit ole enää käymässä mahassa jolloin kurat kyllä lentää. Kylmänä syödessä se voi olla seinät ravassa.

Kahaveesta, se on nautinto aine, kuten tupakka, alkoholi, huumeet. Mutta kun kahvi ja tupakka ei ollut "Jeesuksen aikana" keksitty, niin ei sille sen syntisyyttä voi sitten laskea. Raamatun luku on niin vaikeaa uskovaltakin. Minä lopetin kahaveen juonnin, se rupes närästämään.
      Olen nyt pyhempi kuin sinä teu.

Et vastannut tuohon lestadiolaisliikkkeiden pienen mitättömyyteen maailmassa. Se on kuin hyttysen pas.ka itämeressä. On se kuitenkin jotain.

Niin siitä humpasta vielä. Vanhuksilla on kaksi tapaa kuluttaa aikaansa ja virkistäytyä. On humpalla käynti, se antaa ruumiin liikuntaa, ja ei siinä enää hormoonit syntien tekemiseksi pelaa. Voivat olla yhteistilaisuuksissa jopa virsiäkin kajauttaa. Se on lisännyt vanhusten vireyttä Ja tokkopa Jumalakaan sitä synniksi lukee.

Toinen vanhuksien iltapuhteiden harrastus on herätysliikkeiden iskuryhmien kohde. Vanhukset saavat itkeä syntejään mitä ovat eleämänsä aikana tehneet. Sitä kautta kuolemakin on heille lähestyvämpi, koska toivovat pääsevänsä pian taivaan iloon.

• teu.

Kerroppa totuus , jos et juo kafeeta , miten sinä sen pyhenmpi olisit .
        Eihän Raamatussa sano mitään kafeeesta tai sen syntisyydestaä ,
        sehän pelkkää leikkiä se tuollainen puhe , eipä silti meillä juodaan
        n.100 pakettia JUHLA mokkaa vuodessa , siihen kuuluu ne kerrat kun
        kaviyetaan surakuntalaiset RUKOUSHUONELLA ja parikertaa lähets-
        piirissä , tykö tarpeineen tee siitä johtopäätökses , itse en tunne mitään
        pahaa mieltä asian suhteen ..

• Κέρβερος

su:
      " on ulkona Jumalan valtakunnasta kirjoitti Kotimaa lehdessä eräs
      tunnettu lahkolaismies. .. "

Heh - näillä vielä mennään, mutta ajat muuttuvat.
      -
      http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8975-lestadiolaisuuden-patriarkaaliset-rakenteet-syntia
      -
      Asian voi nähdä näinkin...

Metkaa sinällään, että näistä asioista aikuiset miehet meuhkaavat - ja vähän säälittävääkin. Herrojen kommentteja lukiessa tunnen myös myötähäpeää.
      Olen aiheesta ennenkin maininnut ja tiedän, että kyse on vain ja ainoastaan vallanhalusta ja sen epätoivoisesta kiinnipitämisestä.
      "sama kenenkäkin suusta Jumalan sanaa puhutaan! - heh
      Muistanette ihmetyksen naisten äänioikeudesta kauan sitten. Pitävätkö nämä lahkolaissaarnaajat sitäkin vielä ihmetyksenä ?
      Empä uskoisi ja tähän luottaen kuvittelen, että joskus sadan-parinsadan vuoden päästä essuillakin on naissaarnaajia tupa pullollaan.
      Ja silloin naureskellaan näille höperöille ukoille, ketkä luulivat naisen suusta tullutta sanaa "syntiseksi". Kyllä pisteet nyt keräsi Su!

• teu.

Tämä naispappi minna Leppänen sanonoo haastattelussa samoin
        kuin minä kirjoitin jossakin Tekstiviestissä , siksi en tmmärrä miksi
        minun pitää kaivaa sellaiset ylös , eikö se kuulu teille aivan yhtä hyvin

Jos paljon ihmisiä oli silloin tekemässä tasa-arvo lakia , minä ymmärrän
        aivan oikein että ei sitä yksi iminen muutä , mutta se lähtee yhdestä
        se muutos haku , sitten toinen ja niin iskäsin , kunnes saavuttaa sen
        mihin pyritään ,ymmärrätkö.

• Sanonpa vain

"Olen nyt pyhempi kuin sinä teu."

Goljat, olet valinut oikean nikin. Uhoat samalla lailla kun ihanteesi, jolle kävi huonosti, kun Daavit linkosi kiven (lain taulusta) hänen otsaansa.

Pyhyys joka sinulla on on omaasi, mutta se joka omistaa Kristuksen vanhurskauden ja pyhyyden, hänellä on niin suuri pyhyys ja vanhurskaus, ettei siihen voi enää lisätä mitään.

Jeesuksella ei ole koskaan ollut kovin paljon seuraajia, joten:

Luuk.13:23. Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
      24. Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
      25. Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
      26. Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
      27. Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, kusta te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.

• teuta

Sinä saat tuntea niin , koska luulet asian olevan jostakin ulkoisesta kiinni.
        ensinnä tuo kertomus kyllä lähtee 13:24- 30 mutta jatkuu vöhän kauemmas .
        .
        Ei sanonut Jeesus mitään määriä , minä sanoin sulle kerran ja voi olla
        että meni hakoon , kuitenkin en paljon muuta silloisia lukuja ,,vaikka en
        minä mikän ole , , jos sinä olet pyhenpi en pana hantiin , epäillä aina saa
        katsoyaan nyt mitä syntyy , tuolla ketjussa ei kuoroa ..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5267
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      81
      3064
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      309
      1634
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1234
    5. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      80
      1167
    6. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1124
    7. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      132
      1102
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1095
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171
      1074
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49