voiko työkkäri pakottaa?

voiko olla totta

työkkärin virkailija sanoi että minun pitää kuukauden aikana hakea vähintään 6 eri työpaikkaan ja päästä vähintään yhteen työhaastatteluun. siis mitä ihmettä ymmärrän kyllä että työkkäri voi velvoittaa hakemaan työpaikkoja, mutta ei kai sentään pitäisi vaatia että pääsen haastatteluun asti vähintään yhdestä hakemastani paikasta? onko tälläinen nyt ihan laissa määrättyä toimintaa vai huijaavatko minua?

21

2031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdxgsdfg

Olisipa hauskaa, jos antaisivat sinulle karenssia siksi, ettet onnistunut pakottaa yhtään työnantajaa kutsumaan sinut haastatteluun! Jos niin käy, kerro täällä koko tarina virkailijoiden nimineen, paikkakuntineen kaikkineen. On kai sinulla tuo uhkaus äänitetty? Jos ei ole, pyydä se kirjallisena. Sitten voit alkaa huvin, jos heittäytyvät hankalaksi. Pyydä myös lainkohtaa, johon he määräyksensä perustavat. Tee kaikki yhteydenottosi kirjallisesti tai nauhoita, ottaen ylös henkilöiden nimet ja virkanimikkeet.

Tiedän, ei se sinulle hauskaa olisi, koska ei kukaan voi elää ilman tuloja. Koeta kestää. Tämä on sitä kyykytystä. Suomi on viranomaisten diktatuuri. Yritetään yhdessä korjata tätä yhteiskuntaa. Onneksi on netti tiedonlevitykseen.

• ei voi pakottaa

työvoimavirkailija ei todellakaan voi pakottaa sinua siihen että pääset haastatteluun asti. jos et pääse ja saat siitä karenssin niin se on silloin laiton ja se kumotaan kyllä työministeriön päätöksellä. jälleen tälläinen asia että työkkäri valehtelee asiakkaalle. tälläisiä tapauksia nyt sattuu kyllä valitettavan usein ja moni tyytyy vaan virkailijan päätökseen vaikka se olisikin vasten lakia. esim mol.fi sivujen omien tietojen anto työnantajille niin ei ole sellasta lakia että työkkäreiden pitää ne tiedot antaa, mutta kun ei ole myöskään sellasta lakia ettei niitä saisi antaa niin silloin työkkärit tietysti antavat tiedot koska eivät halua työnhakijaa töihin. ja miksi eivät halua työnhakijaa töihin? yksinkertainen syy eli töistä saa rahaa, mutta työkkärin asiakkaana voi työkkäri taas antaa karenssia työnhakijalle eli siitä tässä on kysymys vaikka jossain väitetäänkin että haluat ihmiset töihin ja kursseille jota työttömyys lukemat kaunistuisivat, mutta tämä legenda ei pidä paikkaansa. minulle sattui kerran sellainen tapaus että työhaastattelu johon itse olin hakenut ilman työkkärin osoitusta olisi ollut, mutta työkkäri osoitti minulle kuitenkin itse työpaikkaa ja sanoin kyllä heille että minulla on jo mahdollinen työpaikka itse hankittuna, mutta virkailija sanoi että EI. minun on haettava työkkärin osoittamaan paikkaan ja että en itse saisi hakea työpaikkoja omatoimisesti kun kerran olen työkkärin kirjoilla. ajatelkaa mitä paska puhetta tämäkin..

• tuskin!
        ei voi pakottaa kirjoitti:

työvoimavirkailija ei todellakaan voi pakottaa sinua siihen että pääset haastatteluun asti. jos et pääse ja saat siitä karenssin niin se on silloin laiton ja se kumotaan kyllä työministeriön päätöksellä. jälleen tälläinen asia että työkkäri valehtelee asiakkaalle. tälläisiä tapauksia nyt sattuu kyllä valitettavan usein ja moni tyytyy vaan virkailijan päätökseen vaikka se olisikin vasten lakia. esim mol.fi sivujen omien tietojen anto työnantajille niin ei ole sellasta lakia että työkkäreiden pitää ne tiedot antaa, mutta kun ei ole myöskään sellasta lakia ettei niitä saisi antaa niin silloin työkkärit tietysti antavat tiedot koska eivät halua työnhakijaa töihin. ja miksi eivät halua työnhakijaa töihin? yksinkertainen syy eli töistä saa rahaa, mutta työkkärin asiakkaana voi työkkäri taas antaa karenssia työnhakijalle eli siitä tässä on kysymys vaikka jossain väitetäänkin että haluat ihmiset töihin ja kursseille jota työttömyys lukemat kaunistuisivat, mutta tämä legenda ei pidä paikkaansa. minulle sattui kerran sellainen tapaus että työhaastattelu johon itse olin hakenut ilman työkkärin osoitusta olisi ollut, mutta työkkäri osoitti minulle kuitenkin itse työpaikkaa ja sanoin kyllä heille että minulla on jo mahdollinen työpaikka itse hankittuna, mutta virkailija sanoi että EI. minun on haettava työkkärin osoittamaan paikkaan ja että en itse saisi hakea työpaikkoja omatoimisesti kun kerran olen työkkärin kirjoilla. ajatelkaa mitä paska puhetta tämäkin..

Joskus kun itse olin tv-virassa niin käytin tottakai sitä hyväkseni. Kerroin karensseista ja siitä miten voin vaikuttaa, ja kyllä sain monet hyvät jututu järkättyy kun tytöt tottakai usko ja peloissaan oli valmiit hommiin.

Ei kannata olla liian köyhä. Kerran tein saman jätkälle, se oli vähän sellainen huumorijuttu. Naurattaa vieläkin.

Mutta onneksi suomi on oikeusvaltio ja kaikesta voi Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
        The proxy server could not handle the request GET /message.do.

Reason: Error reading from remote servera

• fdsfgdfg sdfg

Jos työkkäri on edes välittävinään työnhakijoille työtä, pyydä (kirjallisena tai äänitettynä), että he laittavat työllistymissuunnitelmaasi, että HE etsivät ainakin kuusi koulutuksellesi ja kyvyillesi sopivaa avointa työpaikkaa, joista ainakin yhteen sinut kutsutaan haastatteluun. Ota nauhalle heidän syynsä, miksi he eivät voi tällaista luvata. Laita äänitys U-tubeen.

• -----------------

Heh! Minä olen hakenut työpaikkoja oikein urakalla ja tosissani, enkä tosiaankaan pääse joka kuudenteen työpaikkaan haastatteluun. Aika on kovat vaatimukset. Mutta eivät voi olla lainvoimaisia.

• 4g4gwg4erggr

Mitä väliä, jos tuntuu että viraston täti/setä kettuilee niin haistata pitkät. Voihan siitä karenssi tulla mutta ei siinä sitten mitään kuin lappuja soppaan.

• gfdsgfsgssg

Toivottavasti sinulla on salaisia voimavaroja (ystävät, sukulaiset, säästöt, pimeät työt), jos antavat karenssia, koska valittaminen voi viedä kuukausia. Ja Suomessahan työtön on rikollinen, ennen kuin toisin todistaa, tai jopa vaikka toisin todistaisikin. Rangaistus tulee ensin, sitten vasta asiaa käsitellään. Mikä on perustuslain ja ihmisoikeuksien vastaista. Näitä tapauksia on viime vuosina Suomessa ollut niin paljon, että tilanne pitäisi jotenkin tuoda muun maailman tietoisuuteen. Meidän pitäisi yhdistyä jollain tavalla ja toimia suuren joukon voimin.

• rahaton aika

Olet oikeassa. Itse sain 5 kk:n ikuisuuskarenssin siksi, koska olin hakenut työvoimapoliittiseen koulutukseen enkä voinutkaan aloittaa sitä käsivamman takia. Olen valittanut asiasta kaksi kertaa ja tulos on kielteinen. Enpä valittanut enää valitusoikeuteen. Eiköhän se vastaus tulisi sieltäkin kielteisenä, joskus kahden vuoden päästä. Työkkärin homma on ihan kummallista, vaikka järjen käyttö olisi sallittua. Siellä tehdään niin ihmeellisiä päätöksiä, että huh huh! Täälläkin ihmiset ovat kirjoitelleet työkkärin antamista päätöksistä ja kuinka heitä on kohdeltu ao. laitoksissa. Niiden ainoa asehan on karenssilla uhkailu, jos et suostu johonkin niiden toimenpiteisiin/ehdotuksiin. Jos kieltäydyt ed. mainituista, kaivetaan lakipykälät esiin ja sitten karenssia. Tälle työkkärien mielivaltaiselle toiminnalle pitäisi saada tosissaan loppu ja inhimillisyyttä tilalle. Työttömät ovat ihmisiä, eikä kyykytettäviä jäteläjiä.

• ddfsdafasd

Mitä tarkoittaa 5kk ikuisuuskarenssi? Sitäkö, että se lätkäistään joka viides kuukausi taas uudeksi 5kk jaksoksi? Jos noin on, niin tuohan nyt on ihan päin mäntyä ja mielivaltaista! Ihmisoikeuksien vastaista, ja Suomi on kuitenkin allekirjoittanut YK:n ihmisoikeuksien sopimuksen ja teeskentelee noudattavansa sitä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10940715

• Varmaan tätä
        ddfsdafasd kirjoitti:

Mitä tarkoittaa 5kk ikuisuuskarenssi? Sitäkö, että se lätkäistään joka viides kuukausi taas uudeksi 5kk jaksoksi? Jos noin on, niin tuohan nyt on ihan päin mäntyä ja mielivaltaista! Ihmisoikeuksien vastaista, ja Suomi on kuitenkin allekirjoittanut YK:n ihmisoikeuksien sopimuksen ja teeskentelee noudattavansa sitä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10940715

Varmaan tarkoitti työssäolovelvoitetta joka on pituudeltaan 5 kk. Taitaa tuo ensi vuonna olla pari kuukautta lyhyempi.

• Keikai

Työvoimalaissa ei ole inhimillisyyspykälää.

• totuus julki

Ehkä työkkärin täti epäilee, että itse tahallaan sabotoit oman työhön pääsemisen. Eli et oikeasti haluakaan töihin.Teet huonon hakemuksen tai jos pääset haastatteluun teet tahallaan huonon vaikutuksen. Näitäkin näet on liikkeellä.

• rahaton aika

Erään lainatun runon sanoin:

Elämässä on hetkiä, joita miettii.
        On ratkaisevia, oikeita, harkitsevia, järkeviä päätöksiä.
        Oikealla tavalla olet oikeassa tai väärässä
        asioissa, joita täytyy harkita.

Etpä voisi enää pahemmin hakoteillä olla, arvoisa kirjoittaja!
        Odotinkin jo tätä kommenttia.

• laillisuusvalvoja

Eli sinultakin pitäisi kuohia munat, koska raiskareita on liikkeellä? Aika pettämätöntä logiikkaa.

• totuus julki

Jos arvuuttelen, mitä työkkärin tädin päässä on mahdollisesti liikkunut, kun on toiminut tietyllä tavalla, niin siitä ei kenenkään pitäsi vetää hernettä nenään. Paitsi jos tunnistaa kuvauksesta itsensä.

• dsavgfe

Kyllä siihen työpaikkaan aina joku pääsee, tuskin yhtään paikkaa on jätetty täyttämättä yhden työttömän haluttomuuden vuoksi. On aivan sama kansantaloudellisesti, kuka siihen palkataan, kunhan palkataan.
        Meitä on kuitenkin täällä n. 500 000 työtöntä...

• vbjg

provo...

• mivit

Hei!

Sain selvityspyynnön työkkäristä: miksi en ole hakenut tarjottua työpaikkaa.

Kävin työkkärissä ja kirjasimme työllistymissuunnitelmaan työvoimaneuvojan kanssa omatoimisen työnhaun ja haun eräälle työvoimatoimiston kurssille.

Tämän lisäksi neuvoja tulosti minulle tiedot yhdestä lyhyestä osa-aikaisesta työpaikasta ja sanoi, että kannattaisi miettiä tähän hakemista. Sanoin, ettei se aivan ole sitä mitä haen. Eli en kyllä mitään e-kirjettä ole saanut.

Allekirjoittamassani työllistymissuunnitelmassa tuosta työpaikasta ei ole mainintaa, mutta, YLLÄTYS YLLÄTYS, kun kirjaudun mollin sivuille, niin sinne se oli laitettu.

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Onko kenellekään käynyt samoin?

• fgtjtfj

TYÖKKÄREIDEN HUONOJA PUOLIA

- Virkailijat olettavat jokaisen työttömän olevan omasta halustaan työttömiä. Itse olen pitkäaikaistyötön ja töihin olen yrittänyt kovasti päästä, mutta aina on valittu joku toinen.

- Pakkokurssit. Itse olen ollut monessa sellaisessa ja niissä on käsitelty samoja asioita.

• hoijaa

Kannattaa kouluttautua terveydenhoitoalalle. Siellä on työvoimapula.

• .

Ja palkkakin lisineen ihan kohtalainen. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1206
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1189
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      888
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe