Mies ei tee aloitteita

ujoko?

Onko niin että mies ei olekaan kiinnostunut musta kun ei tee ikinä aloitteita, vai onko se pohjimmiltaan ujo eikä uskalla? Tapaillaan aina mun aloitteesta, eikä seurassani vaikuta ujolta.

8

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa-a

      Paha sanoa, osa miehistä on liian ujoja, osa saamattomia, osa ei ole kiinnostunut.

      Saatta hyvinkin olla ujo, vaikkei siltä ulospäin näytä. Itse olen teinistä asti kätkenyt ujouteni yrittämällä näyttää mahdollisimman kovalta, en isommin hymyile tai näytä tunteitani, kulmatkin ovat kurtussa melkein 24/7, tiedä sitten mikä tämänkin defenssin alitajuinen tarkoitus on. Kuitenkin minusta saisi varmaan ensimmäisenä ynseän ja vihaisen kuvan, vaikka olisin kuinka kiinnostunut kauniimman sukupuolen edustajaan.

      Eli summasummarum; ei pidä yleistää. Näitä asioista on varmasti ihan yhtä paljon kuin miehiäkin.

    • ujoko?

      Yksipuolinen aloitteenteko on aika syvältä pidemmän päälle, toivon että jos mies on musta kiinnostunut, niin tulisi ulos kuorestaan, muuten oletan että ei välitä ja homma sit vaan loppuu.

    • _^_

      Itsestäni voin sanoa, että olen ollut sellainen, että en ole halunnut vaivata toista osapuolta. Olen odottanut, että toinen ottaa yhteyttä. Tällöin vastapuolella on varmasti sopiva hetki ja aikaa, enkä ole siten häiriöksi.

      Näin, vaikka olisi pyydetty pitämään yhteyttä. Siitä huolimatta olen tuntenut ahdistusta, että "jos nyt otan yhteyttä, niin sillä kuitenkin on jotain asioita kesken, häiritse jne".

      Tästä olen kuitenkin jo päässyt jonkin verran yli, en ole enää niin ujo, mutta hiljainen edelleen, enkä useinkaan ota yhteyttä muihin jollei ole todellakin jotain asiaa.

      Kannattaa ottaa hienovaraisesti asia puheeksi. Jospa asiaan tulee valaistusta.

    • 34547

      Pohdin samaa kysymystä, mutta olen itse ujo mies ja olen tavannut 5 kertaa yhden naisen, joka on sanonut olevansa ujo, muttei kyllä minun silmiini siltä vaikuta. Olen yrittänyt päästä eroon ujoudesta ja tämä nainen on ensimmäinen, jonka kansas olen koskaan ollut treffeillä.

      Käytännössä kaikki on tapahtunut aloitteestani: minä olin se joka tuli juttelemaan ja minä olen ehdottanut tapaamisia. Muutaman kerran tuli myös viime hetken feidaus, vaikka olimme sopineet treffit. Olisin jo unohtanut hänet, mutta hän pahoitteli asiaa oma-aloitteisesti ja vaikutti vilpittömältä. Kerran nainen kutsui minut mukaansa yksiin juhliin.

      Ei kai tällaisissa tapauksissa pysty sanomaan onko kyse kiireestä, ujoudesta tai siitä ettei toinen vaan ole kiinnostunut (ainakaan kovin vahvasti). Ajattelin nyt olla jonkin aikaa ottamatta minkäänlaista yhteyttä tuohon naiseen. Ollaan keskustelu jo sellaisista asioista, että kyse ei voi olla enää ujoudesta, jos ei ehdota mitään tai ota kontaktia (tai sitten hänen itsetuntonsa täytyy olla aivan nolla). Jos ei mitään kuulu, unohdan koko naisen. Sinällään harmi, koska olen toistaiseksi pitänyt hänestä paljon. Valitettavasti vaan et voi pakottaa toista ihmistä pitämään sinusta ja silloin on mielestäni turha taistella vastaan.

    • kuscheltier

      >>Jos ei mitään kuulu, unohdan koko naisen. Sinällään harmi, koska olen toistaiseksi pitänyt hänestä paljon.

      Ei kannata takertua tuohon kenen vuoro on ottaa yhteyttä ja "jos se ei soita niin se ei ole kiinnostunut". Itse olen ollut joskus hyvinkin kiinnostunut, mutta en vaan kehdannut tyrkyttää seuraani.

      Vastakohta on sellainen joka on mustasukkainen, eli haluaa määräillä. Kun kaksi tällaista tapailee seuraa siitä kipinöitä, mutta kun kaksi ujoa odottaa että sen toisen pitäisi soittaa niin siitä ei välttämättä tulekaan mitään...

    • 34547

      Ymmärrän, mutta olen mm. sanonu ihan suoraan tuolle kyseiselle naiselle, että pidän häntä kauniina ja pidän hänen seurastaan. Siksi mielestäni "aloitekyvyttömyys" viittaa aika selvästi siihen, ettei hän välitä seurastani - etenkin kun ottaa huomioon muutamat feidauskerrat (vaikka niille oli kohtuu järkevä perustelu).

      Enkä tarkoita, että pitäisi olla koko ajan ehdottamassa jotain. Olisi vaan kiva saada edes vähän tietoa siitä, onko kiinnostus molemminpuolista vai ei. Ei sillä, ei minulla ole todellakaan liikaa kavereita, mutta haluaisin mielummin tietää heti että jutustu ei tule mitään romanttisessa mielessä...

      • kuscheltier

        >>Olisi vaan kiva saada edes vähän tietoa siitä, onko kiinnostus molemminpuolista vai ei.

        Kyllä sen yleensä huomaa toisen käytöksestä viihtyykö toisen seurassa vaiko ei. Ja jos viihtyy niin mitä enemmän toisen kanssa viettää aikaa niin sen läheisemmäksi tulee. Romantiikasta voi saada viitteen siitä miten lähellä voi olla ilman että toinen siirtyy poispäin.

        "Poissa silmistä poissa mielestä". Jos suhde vaikuttaa hyvältä niin älä päästä sitä hiipumaan liiallisen pohtimisen vuoksi.

        Tapauskohtaista kaikki, mutta älä ole liian tasa-arvoinen näissä asioissa joissa perinteisesti mies on se joka antaa kukkakimpun ja maksaa päivällisen näyttääkseen että on kiinnostunut.


    • puhukaa joskus

      Jospa sitä ei vain tiedä miten tehdä aloite. Ja kun ei ole ajatustenlukija, toisen liian hienovaraiset vihjeet jäävät huomaamatta. Jokunen suhde on kaiketi siksi jäänyt kokematta. Naisetkin voisivat joskus reilusti sanoa mitä ajattelevat, eivätkä vetäytyä joidenkin antiikinaikaisten asenteiden taakse. Pahinta on kiinnostua ja kadottaa sitten toinen, joskus jonkun toisen matkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      994
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      977
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      844
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      808
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      742
    Aihe