Nenäliina solmuun

De Ment

Vaan kun ei ole enää kankaisia nenäliinoja käytössä!

Vanha ja höppänä kun olen niin tuppaan jatkuvasti jotain unohtamaan. Tänään mietin mitä keinoja voi käyttää muistia tukemaan ja tuo vanha sanonta tuli mieleen.

Muistilappusiakin kirjoittelen itselleni vaan nekin tahtovat unohtua kotiin tai jonnekin. Nimiin koitan keksiä muistisääntöjä, joskus onnistun, joskus en.

Välillä asia itseänikin kovasti harmittaa vaikka on siihen jo tottunut. Mitenkä noin yleensä kukin on asiaan sopeutunut vai joko huolestuttaa?

Lohdutan itseäni sillä, että jos muistaa unohtaneensa ei ole vielä dementti.

21

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.sinä.hän.

      Eipä ole käytössä minullakaan, mutta tallessa on kauneimmat, vanhimmat, lahjaksi saadut, koskaan käyttämättömät.
      On vanhoja käsin pitsiluomuksiksi virkatuin reunuksin, hellin käsin kapioiksi haaveiltuja.
      On tuttavien ulkomailta lahjaksi kiikutettuja.
      On ihan pikkutyttönä mummolta saatuja ankkanestuukeja.
      Lapsena isä solmi nenäliinasta minulle ja itselleen päälaen suojapeiton. :))

      Asian sivusta oli, mutta niinhän täällä usein on, ja haitanneeko tuo mitään.
      Itse syytän tätä konerakkinetta siitä, että sen tietotulva panee pään pyörälle, ja täällä surffaillen unohtaa pian oman nimensäkin.

    • Muisteleppa asioita kun kunnon Nuha vaivaa, patterin päällä kuivattuna tulee nykyaikaisestakin nenäliinasta mukava möykky. Sopivasti muotoiltuna se pistää taskussa kipeästi.
      Joten ei reisitaskuja siis.

      Toisaalta voit ostaa Nokian kännykän ja asentaa tietokoneeseesi Ovi-sovelluksen.
      Sit voit kirjoitella muistinrippeitä kännyyn tai tietokoneelle.
      USB-piuha väliin ja sit synkronoimaan, eli yhdistelemään.
      Bluetooth on kans kiva. Mut siinä on muistettava tieto-turva, muuten saa naapurikin tietoa taudeistasi.
      Silloin ovat känny ja tietokone tasavertaisia muistuttajia.

      Älä kuitenkaan tee tota Nuha-limaisin käsin, saattavat alkamaan näppäimistöt tökkimään, siinä kun sinä sormeasi nenääsi. Tai mihin sitä sitten tökitkään.

      H.

      • *ajtustenlukija?*

        Sopivasti otitkin asian esille. Olen pari päivää yrittänyt siirtää kuvia kännystä tietokoneelle siinä onnistumatta.

        Kuvien siirtäminen onnistui moitteetomasti vielä elokuussa, vaan ei toimi enää. Päivitin puhelimenkin, eikä sekään tehonnut. Olin jo lähettämässä viestiä Nokialle, mutta luin varoituksen että tietoni saattavat näkyä maailamlle peruutin sen.


      • *ajtustenlukija?* kirjoitti:

        Sopivasti otitkin asian esille. Olen pari päivää yrittänyt siirtää kuvia kännystä tietokoneelle siinä onnistumatta.

        Kuvien siirtäminen onnistui moitteetomasti vielä elokuussa, vaan ei toimi enää. Päivitin puhelimenkin, eikä sekään tehonnut. Olin jo lähettämässä viestiä Nokialle, mutta luin varoituksen että tietoni saattavat näkyä maailamlle peruutin sen.

        "*ajtustenlukija?*"

        Tietokonemaailmassa vain Emolevy kuolee salaperäisesti.
        sama koskee kännykänkin Emolevyä.

        Normaalisti toiminut ohjelmisto ei, ohjelmistoa muutetaan aina tieten ja tahtoen.
        Windows-maailmassa on kaksi perustoimintoa, kaikki siihen liittyvä on sammutettavissa Yhdysvaltojen keskustiedustelupalvelun määräyksestä.
        Ja sammuttamalla koko rakkine, alkaa se taas toimia.
        En tiedä kumpi tuon sammuttamisen ensin keksi. Nokia vai Gates.

        Mutta, kuvansiirto ei ole vaarallinen toimenpide, riippuen tietysti kuvan kohteen nuoruudesta, ja siitä kumminpäin se on otettu.
        Vahvasti oletan että olet ladannut uuden version kuvansiirto-ohjelmastasi, ja et ole lukenut pienellä präntättyä, sitä mikä on tarkoitettu asiantuntijoille.

        H.


      • *ajatustenlukija?*
        hunksz kirjoitti:

        "*ajtustenlukija?*"

        Tietokonemaailmassa vain Emolevy kuolee salaperäisesti.
        sama koskee kännykänkin Emolevyä.

        Normaalisti toiminut ohjelmisto ei, ohjelmistoa muutetaan aina tieten ja tahtoen.
        Windows-maailmassa on kaksi perustoimintoa, kaikki siihen liittyvä on sammutettavissa Yhdysvaltojen keskustiedustelupalvelun määräyksestä.
        Ja sammuttamalla koko rakkine, alkaa se taas toimia.
        En tiedä kumpi tuon sammuttamisen ensin keksi. Nokia vai Gates.

        Mutta, kuvansiirto ei ole vaarallinen toimenpide, riippuen tietysti kuvan kohteen nuoruudesta, ja siitä kumminpäin se on otettu.
        Vahvasti oletan että olet ladannut uuden version kuvansiirto-ohjelmastasi, ja et ole lukenut pienellä präntättyä, sitä mikä on tarkoitettu asiantuntijoille.

        H.

        Siinäpä se.

        En ole ladannut mitään enen epäonnistunutta kuvansiirtokokeilua. Sillä on ennekin pelannut, muttei enää.

        Päivitin Nokia Suiden uudelleen sen takia että saisin kuvat tietsikalle. Eikä pelannut sekään.

        Heitänkö molemmat seinään tietsikan ja kännyn ärräpäiden säestyksellä?


      • *ajatustenlukija?* kirjoitti:

        Siinäpä se.

        En ole ladannut mitään enen epäonnistunutta kuvansiirtokokeilua. Sillä on ennekin pelannut, muttei enää.

        Päivitin Nokia Suiden uudelleen sen takia että saisin kuvat tietsikalle. Eikä pelannut sekään.

        Heitänkö molemmat seinään tietsikan ja kännyn ärräpäiden säestyksellä?

        "*ajatustenlukija?*"

        Oikeastansa se on Nokia Suite.

        "En ole ladannut mitään .....Päivitin Nokia Suiden uudelleen "

        Yleisin nörttien kuulema lause on:
        Emmää mitää tehny.

        Ongelmasi ei näytä ratkeavan tällä palstalla, tosin, ei tainut olla tarkoituskaan?
        Läheisyydenkaipuu ehkä?

        H.


      • *ajatustenlukija?*
        hunksz kirjoitti:

        "*ajatustenlukija?*"

        Oikeastansa se on Nokia Suite.

        "En ole ladannut mitään .....Päivitin Nokia Suiden uudelleen "

        Yleisin nörttien kuulema lause on:
        Emmää mitää tehny.

        Ongelmasi ei näytä ratkeavan tällä palstalla, tosin, ei tainut olla tarkoituskaan?
        Läheisyydenkaipuu ehkä?

        H.

        Luulin että sinä nörttinä osaisit neuvoa, etkä höpisisi joutavia kuten yleensä.

        Olen kysellyt apua kahdelta kyläilemässä olleelta insinööriltäkin, ei osanneet neuvoa nekään, koska eivät ole Nokia S u i t e a käyttäneet.

        Neuvon päivityksestä sain omilta jälkeläisiltäni.

        Paksat siitä läheisyyden kaipuusta. Äläkä höpise joutavia.

        Läheisin asuu saman katon alla.


      • koklaa
        *ajatustenlukija?* kirjoitti:

        Luulin että sinä nörttinä osaisit neuvoa, etkä höpisisi joutavia kuten yleensä.

        Olen kysellyt apua kahdelta kyläilemässä olleelta insinööriltäkin, ei osanneet neuvoa nekään, koska eivät ole Nokia S u i t e a käyttäneet.

        Neuvon päivityksestä sain omilta jälkeläisiltäni.

        Paksat siitä läheisyyden kaipuusta. Äläkä höpise joutavia.

        Läheisin asuu saman katon alla.

        Laita viestiä tuonne Suomi24 tietotekniikkasivustolle. Sieltä saa apua nopeasti.
        Siellä on todelliset taitajat, ei täällä.


      • *ajatystenlukija?*
        koklaa kirjoitti:

        Laita viestiä tuonne Suomi24 tietotekniikkasivustolle. Sieltä saa apua nopeasti.
        Siellä on todelliset taitajat, ei täällä.

        Kiitti neuvosta.


      • *ajatustenlukija?* kirjoitti:

        Luulin että sinä nörttinä osaisit neuvoa, etkä höpisisi joutavia kuten yleensä.

        Olen kysellyt apua kahdelta kyläilemässä olleelta insinööriltäkin, ei osanneet neuvoa nekään, koska eivät ole Nokia S u i t e a käyttäneet.

        Neuvon päivityksestä sain omilta jälkeläisiltäni.

        Paksat siitä läheisyyden kaipuusta. Äläkä höpise joutavia.

        Läheisin asuu saman katon alla.

        "*ajatustenlukija?*"

        Ratkaisut löytyvät aina.
        Kunhan oikein sanoin haaveillaan, vaan aina ei käy niin, kuin haaveillaan.
        Olen kanssasi iloinen.
        H.


      • ...
        *ajtustenlukija?* kirjoitti:

        Sopivasti otitkin asian esille. Olen pari päivää yrittänyt siirtää kuvia kännystä tietokoneelle siinä onnistumatta.

        Kuvien siirtäminen onnistui moitteetomasti vielä elokuussa, vaan ei toimi enää. Päivitin puhelimenkin, eikä sekään tehonnut. Olin jo lähettämässä viestiä Nokialle, mutta luin varoituksen että tietoni saattavat näkyä maailamlle peruutin sen.

        Sivusta.

        Itseä ei kännykät kameroineen paljoa kiinnosta. Ollut mullakin jotain ihmeohjelmistoja puhelimissa, en ole perehtynyt. Jos nyt joku kuva tulee otetttua ja sitten tarkoitus siirtää tietsikalle, olen siirtänyt kuvan muistikortille ja sitä kautta koneelle. Kun periaatteessa kuvien siirtoon pitäisi riittää piuha koneen ja kännykän väliin, mutta kaikenmaailman ihmeohjelmat sotkee yksinkertaista asiaa.

        Tapa johtunee kameroista, niissä talleneetaan aina muistikorteille, ei tulisi mieleenkään alkaa ähräämään joittenkin ihmeellisten ohjelmien ja piuhojen kanssa, paljon järkevämpää laittaa kortti kamerasta koneeseen, nopeampaakin,

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Itseä ei kännykät kameroineen paljoa kiinnosta. Ollut mullakin jotain ihmeohjelmistoja puhelimissa, en ole perehtynyt. Jos nyt joku kuva tulee otetttua ja sitten tarkoitus siirtää tietsikalle, olen siirtänyt kuvan muistikortille ja sitä kautta koneelle. Kun periaatteessa kuvien siirtoon pitäisi riittää piuha koneen ja kännykän väliin, mutta kaikenmaailman ihmeohjelmat sotkee yksinkertaista asiaa.

        Tapa johtunee kameroista, niissä talleneetaan aina muistikorteille, ei tulisi mieleenkään alkaa ähräämään joittenkin ihmeellisten ohjelmien ja piuhojen kanssa, paljon järkevämpää laittaa kortti kamerasta koneeseen, nopeampaakin,

        =DW=

        "..."

        Eikö käy raskaaksi kirjoitella toisten tekstejä uudelleen?

        "USB-piuha väliin ja sit synkronoimaan, eli yhdistelemään.
        Bluetooth on kans kiva. Mut siinä on muistettava tieto-turva, muuten saa naapurikin tietoa taudeistasi.
        Silloin ovat känny ja tietokone tasavertaisia muistuttajia."
        On kirjoitettu myöskin ohjelmistoista jo aikaisemmin.

        H.


      • *ajatustenlukija?*
        hunksz kirjoitti:

        "..."

        Eikö käy raskaaksi kirjoitella toisten tekstejä uudelleen?

        "USB-piuha väliin ja sit synkronoimaan, eli yhdistelemään.
        Bluetooth on kans kiva. Mut siinä on muistettava tieto-turva, muuten saa naapurikin tietoa taudeistasi.
        Silloin ovat känny ja tietokone tasavertaisia muistuttajia."
        On kirjoitettu myöskin ohjelmistoista jo aikaisemmin.

        H.

        USB-piuhalla oli helppo ja kätevä siirtää kuva tietsikalle ilman muita välikäsiä. Eikä tarvinnut irroitella korttia ollenkaan minnekään.

        Mikälie muuttanut ohjelman siihen malliin ettei onnistu enää?
        Nokiako?


      • ...
        hunksz kirjoitti:

        "..."

        Eikö käy raskaaksi kirjoitella toisten tekstejä uudelleen?

        "USB-piuha väliin ja sit synkronoimaan, eli yhdistelemään.
        Bluetooth on kans kiva. Mut siinä on muistettava tieto-turva, muuten saa naapurikin tietoa taudeistasi.
        Silloin ovat känny ja tietokone tasavertaisia muistuttajia."
        On kirjoitettu myöskin ohjelmistoista jo aikaisemmin.

        H.

        Nopeus. Bluetooth on auttamattoman hidas, kameroissa ei ole USB 3.0 liitäntää, johdon kanssa ähräämiseen menee aikaa, kortti selkein, eikä tarvitse mitään huuhaaohjelmia väliin, pelkkää tiedostonsiirtoa.

        =DW=


      • *ajatustenlukija?*
        hunksz kirjoitti:

        "*ajatustenlukija?*"

        Ratkaisut löytyvät aina.
        Kunhan oikein sanoin haaveillaan, vaan aina ei käy niin, kuin haaveillaan.
        Olen kanssasi iloinen.
        H.

        JIHUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!

        Pelaa taas piuhalla.

        Konstit on monet sano akka kun kissalla pöytää pyyhki...;))))))))))


      • *ajatustenlukija?*
        ... kirjoitti:

        Nopeus. Bluetooth on auttamattoman hidas, kameroissa ei ole USB 3.0 liitäntää, johdon kanssa ähräämiseen menee aikaa, kortti selkein, eikä tarvitse mitään huuhaaohjelmia väliin, pelkkää tiedostonsiirtoa.

        =DW=

        Höpö höpö!

        Ei tarvitse ährätä. Piuha vaan puhelimeen ja toinen pää tietsikkaan ja homma selvä. Kuvat siirtyivät tietsikalle.


      • Anonyymi
        *ajtustenlukija?* kirjoitti:

        Sopivasti otitkin asian esille. Olen pari päivää yrittänyt siirtää kuvia kännystä tietokoneelle siinä onnistumatta.

        Kuvien siirtäminen onnistui moitteetomasti vielä elokuussa, vaan ei toimi enää. Päivitin puhelimenkin, eikä sekään tehonnut. Olin jo lähettämässä viestiä Nokialle, mutta luin varoituksen että tietoni saattavat näkyä maailamlle peruutin sen.

        Köyhän henkilön koronaannos on omasta räästä pyöritelty räkäpallo ja nautitaan luonnollisesti oma mälli /kuukautisvuoto kyytipoikana

        Talloin välttää ns koronakuoleman.


    • Lorena'

      Löytyykö täällä nenänkaivun mestareita? Ajoin kaupungilla ja liikennevalojen vaihtumista odotellessa vastaantulija kaivoi nenäänsä niin antaumuksella, oli näet miltei unohtunut valojen vaihtuminen.Joskus havaitsee kynttilät nenän alla, niistämis taito unohtunut!
      Nenää kaivaessa jää bakteerit ja virukset etusormeen sillhän se kaivu onnistuu. Siksi on hyvä käyttää käsidesiä joka mutkassa.

      • solmu.käkelä

        Itse muistelen kuulleeni., lukeneeni, että räkäpallo kannattaa syödä.
        On kuulema kuin minirokotus flunssaa vastaan.
        Niin muistelen ilman solmuja paperinenäliinassa.


      • solmu.käkelä kirjoitti:

        Itse muistelen kuulleeni., lukeneeni, että räkäpallo kannattaa syödä.
        On kuulema kuin minirokotus flunssaa vastaan.
        Niin muistelen ilman solmuja paperinenäliinassa.

        "solmu.käkelä"

        Hyvin ja oikein olet lukenut.
        Tunkemalla nenäliinat roskapussiin, levität tautia eteenpäin.
        Räään syöminen opettaa elimistöä valmistamaan räään Bakteereille ja Viruksille vasta-aineita.
        Vaan Virus on kuin BB-talon asukas, se muuttaa aina muotoaan, tosin itsekseen, ei käskystä.

        H.


    • Anonyymi

      En tunne itseäni vanhaksi hömppänäksi.Iältäni vanha toki olen ja ikäni en häpeä.terv.aikuinen elävä nakinen pääkaupunki sedulta ja hyvää uutta vuotta. ps. asenne sen ratkaisee ja kanattaa pitää yllä positiivista asenettaa aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe