Olisi varmaan kannattanut ilmoittautua poissaolevaksi ja unohtaa usko omaan opiskelu-motivaatioon. Sinänsä hassua, että haluan oikeasti opiskella ja valmistua, mutta jostain syystä pelkään ihmisiä ja oppimistilanteita suunnattomasti. Tämä vuosihan on oikeesti lähtenyt tosi hyvin käyntiin, lääkitys kohdallaan jne. Pelkään lähinnä Kelaa ja sitä mitä kielteinen opintotukipäätös ja perintäilmoitus tekevät "hyvälle" motivaatiolleni.
Selviääkö tästä jotenkin?
En halua kommentteja jälkiväsäviisailta. Jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa, älä sano mitään. Nyt ei nimittäin yhtään jaksais.
kasassa 0 opintopistettä vuoden opintojen jälkeen.
4
772
Vastaukset
- 00
Jos ei petossyytettä tule, niin kyllä tuosta maksamalla selviää. Kelan kanssa pitää vaan tehdä takaisinmaksusuunnitelma ja noudattaa sitä.
- puhuit, että
sinulla on lääkityskin pelkoihisi, eli olet ollut yhteydessä esim. opiskelijaterveyden kautta psykiatriin/käynyt psykologisen neuvontajaksolla? Eikö näistä kummassakaan ole tullut puheeksi opintoden eteneminen? Jollei, niin ota asia itse esille, psykiatri voi kirjoittaa vastauksen selvityspyyntöön ja saat Kelalta luultavasti ainakin osan takaisin maksettavista "anteeksi" mielenterveyssyihin vedoten.
- Opinto-ohjaajan luo
Käy juttelemassa opinto-ohjaajasi kanssa.
- mijaaav
kyllähähän sun kuulus saada terveystodistus että on ollut ongelmia ja se kelalle, niin voivat sen hyväksyä syyksi miksi opinnot ei edenneet. näin ainakin kävi kaverille, lääkärintodistuksella selvis koko hommasta, ei tarvinnu mitään maksaa takas eikä lakannu opintotuen maksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222271Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 522147
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2251492- 301406
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261096