Diagnoosi yksityiseltä

syteen ja saveen

Onko joku saanut ADHD-diagnoosin aikuisena yksityiseltä lääkäriasemalta, ja mitä kaikkia vaiheita diagnoosin varmistamiseen kuului? Kauan diagnoosin saaminen kesti ja paljon käynneille tuli yhteensä hintaa?

Mulla testit edessä kohtapuoliin, ja päätin etten ainakaan julkiselta/YTHS:n puolelta asiaa lähesty. Aika varattu siis yksityiseltä neurologilta. Nyt hiukka huolettaa, että miten iso lasku tästä tulee ja onko aikuisen ylipäätään miten hidasta ja vaikeaa saada ADHD-diagnoosia/lääkitystä vaikka tapaus ois suht selväkin.

Jos jollain on jakaa omakohtaisia kokemuksia, arvostaisin.

7

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä mene yksityisell

Tksityisillä lääkäriasemilla on tapana antaa se diagnoosi potilaalle jonka hän itse haluaa. ADHD:n ja AS:n diagnosoiminen tulisikin kieltää yksityisten lääkäriasemilta kokonaan. He antavat paljon virhediagnooseja.

En koskaan pidä kenenkään yksityiseltä lääkäriasemalta saamaa neuro-diagnoosia oikeanlaisena diagnoosina.

• Ei yksityisille

Rahalla saa ja hevosella pääsee.
        Ei pidä luottaa..

• .,-',-,.-,.-.',-',''

ainakaan minä en saanut yksityiseltä (neuroligilta) virallista diagnoosia, hän kertoi oman mielipiteensä tilanteestani ja oli sitämieltä että melko varma tapaus olen ja ohjasi munut eteenpäin ja jatko on siis julkisella

• Oikeudet pois!

Tiedän useita tapauksia joissa selkeästi mielenterveyshäiriöinen ihminen on opetellut ulkoa sen mitä aspergeriin kuuluu jotta hän on saanut diagnoosin yksityiseltä lääkäriasemalta. Diagnoosin voi todellakin saada tunnissa jos osaa näytellä hyvin aspergeria, en myöskään luottaisi noihin diagnooseihin joita yksityiset jakelevat, huuhaadiagnooseja ja pitäisi ottaa lääkärinoikeudet pois niiltä lääkäreiltä jota noita jakelevat!

• -,.-,.,-,-.,-,-,.,-,

Niin siis minä en saanut virallista diagnoosia, kerroin rehellisesti asioistani ja ongelmistani ja sain lähetteen jatkotutkimuksiin vaikka kyseisen lääkärin mielestä olin selvä tapaus... Ainakaan itse en ole jonkun hemmetin diagnoosin vuoksi pistänyt koko elämääni sekaisin viimeisen 15vuoden ajalta!!! tai anteeksi siitä lähtien kun synnyin! Mulle tää on oikeesti aiheuttanut normaalia elämää haittaavia ongelmia... Tai noh, mikä sitten on normaalia, olenko minä normaali ja ns. normaalit ihmiset ovatkin poikkeavia...?

• outolintukala

pöh, normaalius on yliarvostettu

• kallistaon111

Esim neuromentalissa maksaa tutkimukset lähes 2000€ (tutulta kuultua, joka kävi siellä), sitten ne seurantakäynnit yms.. Kallista. Kallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe