Karpaloita tulossa myyntiin, Lahden seutu mahd. muuallekkin.

Myyn karpaloa 35e/10 litraa, niin kauan kuin pystyn keräämään poimurilla. Pääasiallisesti myyn Lahden seudulle, mutta muuallekin bensakuluja vastaan mikäli kysyntää riittää. Pääkaupunki seudulle voin tuoda 30e korvausta vastaan jaettuna kaikkien tilausten kesken. Poimin näillä näkymin ensimmäiset marjat 2 viikon kuluttua mikäli säät ovat suotuisat eli pakkasia odottelen. Tilaukset mieluusti ennen 5.10, sen jälkeen poimin kysynnästä riippuen. Kysykää lisää 0449193580 Jesse

13

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berries12312

      Jesse, miksi tuolla hintaa?
      Ota nyt hyvä mies kunnon hinta raskaasta duunistasi...
      Itse ostin juuri 2 ämpärillistä 100€ ja kokemuksieni mukaan se ei ole yhtään liikaa suolla rämpimisestä..

    • Berries jatkaa

      Berries.. Jos tosiaan menet autolla vaikka vaan 20km matkan ja auto kuluttaa siinä sen 1-2l polttoainetta ja arvonalenemiset päälle.. Lisäksi annatko ämpärin kaupan päälle? tähänkin 1€ per satsi?

      Ajattelisin että saat kerättyä max 3 ämpäriä per päivä -roskat eli arvioisin todellista marjaa olevan n 25l jolloin nettosi päivän työstä on n90€- auto kulut -3€ = 87€

      Eli tuntipalkaksesi tulee jtn 9-11€ välillä, jos keräät ja siivoat marjoja max 8h per päivä.. Sitten kun tuohon vielä lasketaan että toimittelet marjoja, etsit paikkoja..
      Niin todellinen nettosi on varmaa 7€-8€ h..

      Arvosta hyvä mies itseäsi ja työtäsi!
      Minäkin arvostan kun saan ruokapöytään tuoreita marjoja ja sieniä :)

    • Markkinat tuntuu olevan niin pienet että hinnalla saa vähän lisää kiinnostusta. Onhan se vähän valitettavaa mutta minkä sille voi? Toisekseen tiedän että on niitä joilla oikeesti ei oo varaa tälläseen "luksukseen" torihinnoin. Toiset taas maksavat vähän ekstraa ihan vapaa ehtoisesti. Kyllä tuollakin hinnalla tienaa, mutta tilauksia saisi olla hiukan enemmän (tällä hetkellä tasan yksi). Onneksi oma alue on sen verran laaja, ettei toisia alueita tarvi lähtee ettimään, tuskin tulee niin paljon tilauksii.

      Kannattaa myös muistaa että jos ostat marjat torilta tai muulta vastaavalta, ei poimija saa edes puolta tosta palkasta minkä mainitsit. Hinta ei monestikaan takaa sitä, että raskaimman työn tekijä saisi ansaitsemansa palkan.

      Jesse

    • Peetee124

      Myytkö jesse mihin hintaan roskaisena?voisin ottaa sen 30 kiloa jos hinnasta päästään sopuun.

    • En ole vielä päättänyt kun en tiedä kuinka paljon aikaa puhdistaminen vie suhteessa muuhun työhön, mutta luulisin että 25e/ämpäri. Kilohinnasta en osaa sanoa, kun en tiedä kuinka paljon tarkalleen menee ämpäriin, luultavasti jonkun verran alta 6 kiloa näin alkukaudesta. 5 ämpärillistä painasi varmaan 28-30 kiloa, ja kustantaisi arviolta 120e. Soittele jos kiinnostaa.

      Ensimmäiseen viestiin vielä pitää tarkentaa sen verran, että pääkaupunki seudulla todennäköisesti toisin Tuusulaan asti, koska en tunne aluetta muuten todellakaan hyvin.

      Jesse

      • jo poiminnan alkanut

        Älä hyvä ihminen myy noin halvalla! Bensa on kallista ja poimiminen raskasta ja hidasta näin vetisiltä soilta. Pyydä kunnon hinta. Se maksaa joka karpaloita haluaa. Itse en myy yhtään karpaloa. On ne niin suuren työn takana.


      • jo poiminnan alkanut kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen myy noin halvalla! Bensa on kallista ja poimiminen raskasta ja hidasta näin vetisiltä soilta. Pyydä kunnon hinta. Se maksaa joka karpaloita haluaa. Itse en myy yhtään karpaloa. On ne niin suuren työn takana.

        Poimurilla homma sujuu nopeammin, ja täytyyhän minun käydä hakemassa itsellenikin marjat.

        Ensi viikonloppuna poimin tilaukset mitä tulee tämän viikon aikana, sen jälkeen riippuu kysynnästä poiminko ja mihin hintaan. En tiedä kuinka kauan karpaloo pystyy poimii poimurilla, käsinpoimittuna hinta 50e /sanko näillä näkymin.

        Jesse


    • OMENA

      MOI,myyn 30e / sankko karpaloa Pohjois-karjalassa

    • Järjenrikas

      Jossain suhteessa marjojen hinnat pitää olla. Käyttäkää vähän harkintaa tuossa hinnoittelussa.
      Karpalo on sentään vähän harvinaisempi kun ne puolukat ja mustikat.
      Laittakaa tori.fi sivulle oman maakunnan kohdalle ilmoitus. Kyllä joku varmaan ostaa vaikka otat järkevän hinnan itsellesi.
      Toki jos joku on polkenut hinnan sielläkin niin voi olla vaikeampaa.

      • Karpalo on satoisin marja suomessa, ja etelästäkin sitä löytyy paikka paikoin hyvinkin, mikään harvinaisuus se ei ole.


    • Huomenna poimin mikäli säät sallii. Vielä saa 35/10litraa mikäli tilaat huomis päivän aikana. Sen jälkeen hinta riippuu tilaus määristä. Tilaukset 0449193580

      Jesse

    • omena

      olipa harvinainen tai ei, niin karpalon poiminta on rankempaa muihin marjoihin verrattuna. keruu maasto siis suo on myös vaikeampi kulkuista kun marjametsä. kyllä vain karpalosta täytyis kunnon korvaus poimijan saada. itse olen n. 50kg tänä syksynä kerännyt ja vaikka pidänkin karpalon poiminnasta, se on silti raskasta.

    • Hinta on tästä eteenpäin 40e/ämpäri puhtaana, 30e imuripuhdistettuna. Karpaloo kerään niin kauan kuin säät sallii ja tilauksia riittää, seuraavan kerran 20-21.10, sen jälkeen tilausmääristä riippuen. Samalla kannattaa tilata myös suppiksia mikäli niitä halajaa. Tilaukset 0449193580

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe