Olen harrastanut aikidoa 20 vuotta sitten ja tahtoisin aloittaa uudestaan, mutta pelkään, ettei kroppani enää kestä. Selkäni (ja niska) on aina ollut heikko ja helposti kipuileva , nyt taustalla on lisäksi vanha selkävamma (murtuma). Eli ukemit mietityttävät. Liäksi ranteeni ovat kapeat ja nivelet särkevät helposti ja mietin, kestääkö ranteet lukkoja. Samoin polvinivelet on ongelmalliset ja esim. kyykkyhypyt tuskaa, joten mietin auttaako harjoitus ongelmaan vai pahentaako sitä (shikko).
Mitä arvelette? En viitsisi "arpomalla" maksaa kallista vuosimaksua jos sitten muutaman treenin jälkeen huomaankin, ettei kroppa kestä.
Kestääkö kroppani aikidoa?
2
237
Vastaukset 2
- ikivanha aikidoka
Minäkin olen harrastanut aikidoa kauan sitten, mutta urheilijatyyppinä totesin pian ettei se ole minun juttuni. Suosittelenkin että kokeilet brasilialaista jujutsua tai ala harjoittelemaan judoa mattopainotteisesti. Varsinkin brassissa treenaaminen tapahtuu lähes kokonaan matossa, joten ukemit ei ole tärkeitä. Treeni on rankkaa, mutta vauhti ei ole kova. Rannelukkoja ei juuri käytetä.
Mitä vuosimaksuihin tulee, niin yleensä saat kaikkia lajeja ilman maksua. - ?
Eikö paikallisessa seurassa ole mahdollisuutta kertamaksuihin? Kaikki maksuvaihtoehdot ei näy aina netissä, joten jos et ole vielä kysynyt asiaa seuran edustajalta, selitä tilanteesi sille ja kysy vaihtoehtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2542174
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2661291- 221264
- 41826
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i128767Martina ja Muhis
Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤237719Rasismi ahdistaa.
Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa234693- 54540
Olenkohan tunteideni kanssa yksin?
Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell46481- 38468