Kuuden viikon tehokuuri auttoi kohonneeseen kolesterooliin. Käytin kolesterolia alentavia tuotteita, kasvistanolia sisältäviä, kuten puuroa, jogurttia ja pikarissa olevaa juomaa. Suosituksien mukaan saanti tulisi olla maksimissaan 3g kasvistanolia päivässä, itselläni
määrä oli 4-7g/päivä. Silloin kannattaa pitää huolta kasvisten syönnistä, muutoin vitamiinien imeytyminen voi häiriintyä. Noudatin kasvispitoista ruokavaliota ja karsin kaikki kovan rasvan lähteet pois, kuten juuston ja rasvapitoiset maitotuotteet, herkut, suklaat, leivokset, ei siis piilorasvaa ollenkaan, van ruoanlaitossa rypsi/oliiviöljyä ja kasvisruokaa, tofua soijaa ja leivän pääle tätä tiettyä levitettä. Kuidun määrän pidin 30-40g:ssa/päivä. Seuraavaa tapahtui.
Ikä: 25 vuotta
Pituus: 168cm
Paino: 62kg ----> 58kg
TC, kokonaiskolesteroli: 5,16 mmol/l----> 3,33mmol/l
HDL: 1,46mmol/l ----> 1,31mmol/l
Triglyseridit: 1,76mmol/l ----> 0,86mmol/l
LDL: 2,89mmol/l -----> 1,63mmol/l
non-HDL: 3,7mmol/l -----> 2,02mmol/l
TC/HDL: 3,5 -----> 2,6
B-gluk: 5,10mmol/l -----> 4,35mmol/l
Kolesteroli putosi kuudessa viikossa siis ~35%. Lääkäri sanoi ettei vastaavanlaista parannusta ole aiemmin nähnyt. Ei siis ole hömpötystä nuo kolesterolia alentavat tuotteet.
Kannattaa kokeilla ja toivottavasti nyt tämä teksti täällä säilyy..
Kolesteroli aleni
7
1619
Vastaukset
- syöpä.
Noi stanolit aiheuttaa syöpää.
- martta62
Sinulla auttoi, minulla ei. Olin vastaavalla kuurilla 5 viikkoa korkeiden kolesteroliarvojeni vuokis. Minun kolesteroliarvoni olivat huomattavasti korkeammat kuin sinulle (yli 7). Sain terveydenhoitajalta tehtäväksi alentaa kolesteroliarvojai ensin ruokavaliolla ennen kuin otetaan lääkkeet käyttöön. Kävimme läpi ruokailutottumuksiani ja todettiin, että jätän kokonaan juuston pois ja otan käyttöön bencolin ym. Koska olen kasvissyöjä ollut lähestulkoon koko ikäni niin ruokavaliossani ei ollut kovinkaan paljon muutettavaa ja liikuntatottumukseni olivat kunnossa, Olen 50-vuotias, 165 cm, painoni 57 kg, mutta se ei muuttunut viiden viikon aikana, korkeintaan marginaalisesti 1 kg alemmaksi. Kolesteroliarvot eivät pudonneet. Olen tosi pettynyt benecoliin ja olin jo julistamassa sitä plaseboksi, mutta ilmeisesti se vaikuttaa toisiin kuten esimerkkinä sinun tapauksessasi. Tässä nyt mietitään mitä lääkitystä korkeiden arvojen pudottamiseen aloitetaan. Arvot ovat olleet noissa lukemissa aina. Alimmillaan kolesterolini oli joskus raskausaikanani 6,7. Lääkitystä en siis vielä ole saanut.
Onneksi olkoon vielä kerran sinulle.- Kolesteroli aleni
No moi, ikävä kuulla ettei sinulla tehonnut. Mitä kaikkea muuten tarkalleen sinun ruokavalioosi kuului tuon kuurin aikana? Ja minkä verran tarkalleen käytit noita Benecol tuotteita ja mik oli kasvistanolin päiväsaantisi grammoissa? Itse söin tuotteita reilusti, 47g kasvistanolia per päivä. Jogurttia päivittäin, myös margariinia ja joskus Benecol puuroa. Sinulla painokin on täysin normaali ja kasvissyöjä olet. En voi käsittää, miksi ei ole sinullakin laskenut, voiko ruokavaliossasi olla jokin heikko lenkki? Paljonko sinulla oli muuten hyvä ja huono kolesteroli?
Jos ravinnosta saa riittävästi pehmeää rasvaa, laskee se huonoa kolesterolia? Mintä käytät paistaessasi jotakin pannulla tai ruokaa laittaessasi, syötkä herkkuja tms? - Kolesteroli aleni
Kolesteroli aleni kirjoitti:
No moi, ikävä kuulla ettei sinulla tehonnut. Mitä kaikkea muuten tarkalleen sinun ruokavalioosi kuului tuon kuurin aikana? Ja minkä verran tarkalleen käytit noita Benecol tuotteita ja mik oli kasvistanolin päiväsaantisi grammoissa? Itse söin tuotteita reilusti, 47g kasvistanolia per päivä. Jogurttia päivittäin, myös margariinia ja joskus Benecol puuroa. Sinulla painokin on täysin normaali ja kasvissyöjä olet. En voi käsittää, miksi ei ole sinullakin laskenut, voiko ruokavaliossasi olla jokin heikko lenkki? Paljonko sinulla oli muuten hyvä ja huono kolesteroli?
Jos ravinnosta saa riittävästi pehmeää rasvaa, laskee se huonoa kolesterolia? Mintä käytät paistaessasi jotakin pannulla tai ruokaa laittaessasi, syötkä herkkuja tms?Siis 4-7g kasvistanolia, ei 47g
- näin tällä kertaa
Rasvasta on tehty pelottava peikko. Kolesterolilla, niin hyvällä kuin "pahallakin" on suuri joukko elintärkeitä tehtäviä kehossamme. Ei ole olemassa yhtäkään tutkimusta, joka osoittaisi voin ja muun maaeläinrasvan aiheuttavan sepelvaltimotautia ja sydänkuolemia tai mitään muitakaan sairauksia. Eläinrasvat EIVÄT nosta huonoa eli LDL kolesterolia. Jos näin olisi, niin ihmiskuntaa ei olisi olemassakaan. Margariinit tuli markkinoille vasta 80-luvulla ja kukaan ei ole niillä mistään parantunut. Syövät vaib´n lisääntyvät. Kolesteroliarvot vaihtelevat vuodenaikojen, auringonvalon, kuukautiskierron, kilpirauhasen toiminnan, stressitason, liikunnan, ylipainon, tupakoinnin ja muiden sairauksien ja elimistön kroonisen tulehdusasteen mukaan jne. Edellä mainitut seikat vaikuttavat usein paljon enemmän kolesterolitasoihin kuin esim. ruokavalio.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=164
Nykyiset viralliset ravitsemussuositukset eivät tehoa silloin, kun sokeri- ja rasva-aineenvaihdunta ovat pielessä. Esim. diabeetikoille suositellaan 6-9 palaa leipää päivässä. Leipä sisältää runsaasti nopeita hiilihydraatteja, jotka nostavat verensokeria entisestään ja insuliinin vaikutuksesta varastoituvat rasvana kehoon.
Margariinit aiheuttavat syöpää, sydän- ja verisuonitauteja sekä suolistosairauksia.
Jos margariinit keksittäisiin nyt, niin ne kiellettäisiin vaaraallisina rasvoina.
Kukaan, joka on perehtynyt ravitsemukseen, ei syö margariinia eikä muitakaan käsiteltyjä kasvisrasvoja.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/margariini.htm
Sydäntaudin tärkein syy näyttäisi olevan kilpirauhashormonien riittämätön toiminta
http://valtsuhealth.blogspot.fi/2012/10/sydantaudin-tarkein-syy-nayttaisi.html- Majesteettia lisää
Margariinia oli kaupoissa jo 50-luvulla. Kaikkihan me muistamme mainoslauseen, Majesteetti, sitä täytyy saada lisää. Margariini keksittiin Ranskassa 1869. Margariinit raaka-aineena on kasviöljyt, joita ei varmaan kukaan usko terveydelle vaarallisiksi.
- Mar Garin
Majesteettia lisää kirjoitti:
Margariinia oli kaupoissa jo 50-luvulla. Kaikkihan me muistamme mainoslauseen, Majesteetti, sitä täytyy saada lisää. Margariini keksittiin Ranskassa 1869. Margariinit raaka-aineena on kasviöljyt, joita ei varmaan kukaan usko terveydelle vaarallisiksi.
Kaikkihan me vanhukset muistamme myös mainoslauseen: "Ennen pantiin katit multaan, nyt ne pannaan Suvikultaan" Suvikulta oli margariinia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Margariiniskandaali
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713