positiivisesti siellä :)

Nyt ne tutki Duodecimin voimin että positiivisuus lisää ikää. Tässä näytteen siis tulee olla positiivinen, hehee, mutta millä keinoilla se tulee.
En oikein osaa ajatella tuotakaan tutkimusta, jälleen tuollaista, kun mietin että vastoinkäymiset ei kovin positiiviseksi ihmistä tee ja toisaalta koetetaan tuputtaa ajatusta että vastoinkäymiset ne vain vahvistaa,joo.
Luulisi että elämää pidentää enemmän se kun voi olla mitä on ilman feikkausta jopa itselleen, sellaista tekopirteyttä ja ikihymyä kukaan jaksa vai jaksaako ja mitä se pidentää, mielestäni korkeintaan katsojan pinnaa ;)
Toki sitä koettaa etsiä hyviä puolia huonommistakin asioista,ainakin minä silloin tällöin yritän, mutta enpä oikein usko siitä muuta kostuvan kuin sen hetken ilon.
Pitää saada käydä eri tunnetiloja läpi, elää niin kutsutusti?

32

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokoomuksen propagandaa. Yritetään väittää et jos toivot tulevasi rikkaammaksi, sun tulee ajatella positiivisesti ja antaa äänesi niille joilla on rahaa, ja niin sinustakin tulee rikas....hah hah haa... Huijausta.

Ja on muuten varmaan tottakin, et moni luulee noin, mistä ne muuten saisi ääniä niin paljon, ei Suomessa ole rikkaita niin paljon, on vaan niitä jotka toivovat olevansa rikkaita, ja luulevat ja toivovat rikastuvansa olemalla positiivinen. Ja jos on kovin tyytyväinen pieniin tuloihinsa, niin äkkiä voi luulakkin kuuluvansa vallan onnekkaisiin...

• expimot

Niin "miljoona" he väittävät että kaikki on mahdollista ja että se on vain itsestä kiinni menestyykö tai rikastuuko. Suomessa on kuitenkin 5 miljoonaa ihmistä ja mitali- sekä pistesijoja vain rajoitetusti, joten eihän se ole edes teoriassa mahdollista.

Eihän olympialaisissakaan kaikki 8 juoksijaa mahdu palkintokorokkeelle vaikka "kaikki on mahdollista" ja itsestä kiinni.

• expimot kirjoitti:

Niin "miljoona" he väittävät että kaikki on mahdollista ja että se on vain itsestä kiinni menestyykö tai rikastuuko. Suomessa on kuitenkin 5 miljoonaa ihmistä ja mitali- sekä pistesijoja vain rajoitetusti, joten eihän se ole edes teoriassa mahdollista.

Eihän olympialaisissakaan kaikki 8 juoksijaa mahdu palkintokorokkeelle vaikka "kaikki on mahdollista" ja itsestä kiinni.

Jep, mielenkiitoinen aihe. Mutta tämä "onnekas" lähtee fillaroimaan tuuleen ja sateeseen, iltavuoro kutsuu. Hauskaa päivän jatkoa vaan kaikille.

• Näin se on, jos ei rahalla , niin edes sen kuvitellulla mahdollisella saannilla kokee olevansa jotenkin hierarkiassa niin paljon parempi kuin moni muu :)

• expimot

Luin äsken tuon saman uutisen kahvia juodessani ja kuinka ollakaan epähuomiossa tönäisin maitopurkin nurin. Onnekseni reagoin niin nopeasti että jopa puolet maidosta pelastui.

Tätä kirjoittaessani huomasin taas että uuden miniläppärini välilyöntipainike ei aina toimi ja sanoja meinaa tulla yhteen. Onneksi vain välilyönti takkuaa, edellisessä koneessani 2-näppäimestä puuttui "korkki" ja piti painaa sen kohdalla olevaa pientä tynkää saadakseen 'hipsun' tai 'miukumerkin aikaiseksi.'

• niin ja tuota kaikkea kokiessasi et miettinyt miten sinun pitää olla positiivinen jotta noita päiviä tulisi paljon paljon lisää, rohkeasti tunsit mitä esille nousi, vai?

• expimot
        vantaannainen kirjoitti:

niin ja tuota kaikkea kokiessasi et miettinyt miten sinun pitää olla positiivinen jotta noita päiviä tulisi paljon paljon lisää, rohkeasti tunsit mitä esille nousi, vai?

Yritin kertoa asian positiivisesti: "jopa puolet maidosta pelastui" ja "onneksi vain välilyönti takkuaa". Eikö negatiivinen versio olisi kuulunut: "puolet maidosta valui lattialle" ja "hitto kun näppäimet ei toimi"? : )

• N.Possis

Itselläni helpompi elää positiivisesti kuin negatiivisesti. Yleensä lähden siitä mitä kivaa tänään, joskus on ja joskus ei.
      Seuraavaksi katson mitä kivaa tulee viikon loppuna telkusta, laitan ne tallennukseen ja katson silloin kun ei ole muuta tekemistä.
      Voisihan sitä tietyst vaihtoehtoisesti katsoa että mitä paskaa sieltä taas tulee, tai olla kokonaan katsomatta kun kuitenkin tulee jotain paskaa :DDD
      Täällä on tosi hurja tuuli, toivotaan ettei tee tuhojaan edes tuon pessimisti-naapurin metsälle :)

• Niin voi ja vielä voi katsoa niinkin että aha tommosta tulossa eli suht neutraalisti kenties tai mietteissään tai.....
        Hienoa on jos mieli on keveä ja hyväntuulinen, mutta kuvittelisin sen käyvän tosi rankaksi jos se tulee väkisin, sitä mietin siis .
        Sanoohan ne näyttelijätkin että työ on raskasta asettua sellaiseksi mikä on eri kuin oma sisin.
        Se että jollakin on tosi paha olla jatkuvasti kielii valtavista ongelmista ja sitten taas ilkeys on eri asia, kai ?

• Hei kun keikuskelen

Tekopirteys tuskin piristää itseä tai muita. Mua ainakin rupeais pistämään vihaksi, jos joka käänteessä pitäisi olla tekopirteä. Hyi inhoa, sanon ma.

Kokemuksen mukaan ainakin Positiivinen opettaminen kantaa enemmän hedelmiä, kuin jos alkais yksitellen keräilemään oppilaiden virheitä ja sitä kautta saada opetus etenemään. Sillä metodilla ei pötkittäis pitkälle.

Luonteeni on kallellaan positiiviseen suuntaan. Lienee varmaan osaltaan syy se, että lapsuuden kodissa varsinkin isäni löysi positiivisia asioita asioista, kuin asioista.

Positiivisena ihmisenä huomaan aika helposti ne hyvät asiat, enkä edes huomaa sitä huonoa asiaa, ellei joku ei-positiivinen sano mulle, että Hyi hitto Kauhiaa-Kauhiaa ku toiki on Niin-niin huonosti.

• Maailma ei ole mustavalkoinen. on olemassa positiivisen ja negatiivisen lisäksi myöskin realisti.

• *Heikku*, positiivisena ihmisenä et varmaan tykkää huonoa, vaikka tuttavallisesti sun lempinimeä/nickiä käytän :)
        Tuosta opettamisesta vaan tuli ajatus, että toivottavasti sun oppilaat ei pidä sitä itsestäänselvyytenä..
        Ihan eri aine, ja aika.. oon käynyt aikanani kokeiluperuskoulua :) Olikohan se 5. luokka, kun miespuolinen matikan opettaja puhui kaikki tunnit poikien kans autoista, sitte tunnin lopussa antoi kotitehtävät..
        Seuraavalla kerralla taululle eteen näyttämään, miten tehdään. Ja auta armias sitä huutoa, jos ei menny kuten piti!
        Ei siitä kummempaa traumaa silti jäänyt, kirjoitinkin aineen vapaaehtoisena, arvosana tosin oli mitä oli..

• Joo, ei varmasti ole rasite kun mieli tulee sisimmästä, ei väkisin.
        Ja tällä tietenkin tarkoittaa elämistapaa, toki toisinaan jokainen kaiketi koettaa kohentaa mielialaansa ja etsiä surkeuden keskeltä jotain valoa, mutta se onkin etsimistä, ei surkeuden peittoamista piiloon hymyn alle.

• Vähän ongelmallista.
      Siis jos on synkkämielinen, niin eipä uutinen sen tuhoisuudesta tilannetta paranna.
      Samantapaista kannustusta kuin yksinäisille ystävänpäivänä, kun hehkutetaan ystävyyssuhteiden tärkeyttä.
      No yritetään silti...

• Jeps. On kauhistuttavaa jos ei saa surra kun on surun aika, purkaa kiukkuaan kun protestoi vahingoittamatta toki ketään purkauksillaan, ainakaan tietoisesti.
        Niin usein menemme piiloon kun asiat on heikosti, kuin anteeksi pyydellen ettemme nyt hallitse tilannetta, tulemme takaisin jos vain jaksamme ja toivottavasti jaksamme.

• Niinpä, olo kuin sateen hakkaamalla lehmän pa...lla, positiivista, saa tän päivän luvan kans levätä, ja jo vähä parempi olo kuin eilen. Ei pysty tuota positiivisuutta nyt pidemmälle miettiin.
      Toisaalla ketjussa kerrottiin mainittavan, että itsestä kiinni; menestyminen, rikastuminen jne.
      Sarasvuon "Sisäistä sankaria" luin joskus aikoja sitte, siinä myös tuon tapaista väitetään.. tiedä sitte, montako kertaa opus ois pitänyt lukea, suuria muutoksia ei yhden lukemiskerran perusteella oo tullut.
      Kuuluukohan kirjoittaja itse nykyisin sarjaan "kel onni on, se onnen kätkeköön"..
      Toinen tyttö, ja iltapäivälehtien tietoon vasta parin viikon päästä.. :)

• Sarasvuon kuvaa viime kuukausina katsoneena tulee miettineeksi miehen sanomaa vähän kuin tarkemmalla luupilla.... sinäkin mietit häntä..
        Itsestä on paljon kiinni, paljon perimästä ja ympäristöstäkin, mielestäni.
        Mutta asiat ei tapahdu väkisin ympäristön paineiden kautta, niiden alle vain sortuu luullakseni ja ajattelisi jokaisen mieluusti antaa kummuta sisimmästään iloa heti kun sitä vain tuntee. Ellei ole siinäkin jotain opittua sääntöä ja häpeää onnesta että sitäkään ei voi pitää "esillä" sellaisena kuin se on.

• Rimmir tänään

Voi kun toivoisin jonkun positiivisen keijukaisen leijailevan taikasauvansa kanssa ripottelemaan kannustavia ja valoisia ajatuksia työkaverilleni. Hän ei tahdo päästä irti negatiivisesta ajattelusta ja se tekee hänestä, ennen niin iloisesta ja idearikkaasta, niin siipi maassa olevan oloiseksi.

• Voi kun näin kävisi, mutta ei taida olla taikasauvoja siihen. Jotainhan sille kaverillesi on tapahtunut kun noin on muuttunut, ei kerro näköjään syytä.

• Cloetta...

Oliskohan tuossa positiivisuudessa kysessä yleensäkin asenne elämään. TYössäni tapaan paljon ihmisiä, jotka ovat mestareita keksimään miksei mitäkin kannata tehdä, miksei kannata mitään yrittää. Heillä on tiukkaan juuttunut käsitys mm. siitä, että ihminen on paha tai ilkeä pohjimmiltaan ja että kaikilla on tarkoitus vain huijata toista jos mahdollista. Samoin yhteiskuntaan ei luoteta vaan oletetaan senkin vain lähinnä kiusaavan ihmistä.

Tapaan onneksi myös toisenlaisia ihmisiä; niitä hyväntuulisia ja leppoisia. On heilläkin ongelmia ja vastoinkäymisiä mutta heillä on sellainen ásenne, että kaikesta selvitään hyvin tai edes jotenkin. He myös kunnioittavat toisia ihmisiä eivätkä ajattele ensimmäisenä sitä huonointa vaihtoehtoa.

Uskon, että positiivinen elämänasenne, joka ei todellakaan ole tekopirteyttä tai ainaista hymyilemistä, lisää elinvuosia ja ainakin elämänlaatua, jos ei muuta. Kun elämää ja maailmaa katseleen myönteisin silmin näkee paljon sellaista mitä ei kurttuotsaisena koskaan hoksaa.

• Varmaan on helpompaa ja antoisampaa elää jos elämänasenne on positiivinen, siis oikeasti.
        Minä ymmärrän epäluuloa, olen itsekin sellaiseen taipuva monissa seikoissa.
        Lisäksi monet saavat osakseen paljon vääryyttä, se ei ole negatiivista suhtautumista vaan vääryyden kohteeksi joutumista?
        En itsekään luota mitenkään yhteiskuntaan kun katson miten monissa asioissa niin huonosti voidaan.Arkisissa asioissa onneksi on positiivisuutta ja huumori astui joku vuosi sitten enemmän esille yksinkertaisesti siitä syystä etten enää jaksanut voivotella huonontunutta muistiani sun muuta vaan minua alkoi huvittamaan pikkuhiljaa se kaikessa ironisuudessaan tai missä nyt olikin.
        Elämä on vaihtelevaa ja koemme asiat eri tavoin ja perehdymmekin niihin eri tavoin riippuen siitä miten tärkeinä joitakin pidämme?

• negatiivinen tulos.

kaikkein positiivisin on hiv virusta kantava.

• N

Pitää minne pihlajanmarjat karkaavat selvittää.

• N

Kukapa hän?

• Optimisti vastaa:

Mulla on kuulema taipumus liialliseen optimismiin ja joudun sen takia pettymään usein. Pessimisteillä ei kuulema ole vastavaa ongelmaa. Pessimisti ei pety. Toisaalta optimisti nousee aina ja suuntaa toiveikkaana ja positiivisena kohti seuraavaa pettymystä. Näin kai se elämä etenee.

• ilotieto.

Ei pitäs lähtee omin päin tuota
      positiivisutta puoskaroimaan.
      Voi mennä yritys pahasti pieleen.
      Varminta on luottaa asiantunti-
      joihin.
      Ainoa ja oikea on mielialalääkitys.

• jannu-huoleton

Tekemisen puute,eikä sattunut löytymään mielenkiintoista aloitusta,joten lasautan tähän jotain pientä-

Vaikka olenkin sitä mieltä ettei niin pahaa voi tapahtua et siitä ei seuraa jotain hyvääkin..Kyllä! "Sananlasku" pitää paikkansa.. Jos mun auto hajoaa,tai ajan kolarin,se tietää toiselle töitä..
      Olipa mikä tapahtuma hyvänsä ja aina joku on siitä positiivisesti iloinen.."pappikin sai kahvia juodakseen" no huh..

(miljoona)he,he..Voisimpa olla kokoomuslainen,mutta kun ei pysty,ei...Monikaan ei pystyisi ja siti on.

• Minä en kyllä haluaisi kovin sairaaloita,vanhainkoteja, työnvälitystoimistoakaan vielä työllistää.
        Huhhuh tämä on sitä mustaa huumoria, ei olekaan, vaan totta.

• AIkanaan kun minulla oli vastoinkäymisiä katselin allapäin televisiota. Sattumoisin aloin katsoa ohjelmaa, missä edesmennyt tohtori Jorma Palo kertoi syöpäsairaudestaan. En ollut uskoa korviani kun hän sanoi olevansa kiitollinen sairaudestaan, sillä se on auttanut laittamaan elämänarvot aivan uuteen järjestykseen. Omat paljon pienemmät ongelmani alkoivat menettää merkitystään.

Myöhemmin eräässä kirjallisuusaiheisessa avauksessani sain tälläkin palstalla vaikuttaneelta nimimerkki Putkivalolta (terveiset jos satut lukemaan) vinkin kirjasta Marlo Morgan: Viesti oikeiden ihmisten maailmasta, missä vaellustarinan ohessa kerrottiin Australian aboriginaalien filosofiasta. LAinasin ja luin kirjan. Eräs keskeinen teema oli tapa suhtautua vastoinkäymisiin, joista meidän pitäisi olla kiitollisia sillä ne on meille annettuja tilaisuuksia oppia!

On ehkä liikaa vaadittu kyetä olemaan kiitollinen ongelmistaan, mutta kyky ottaa ne osana elämää jäämättä piehtaroimaan itsesääliin jo auttaa. Yleensä jälkikäteen ajatellen niillä on kuitenkin ollut tietty tarkoitus!

• Varmaan on ja yhtä kasvukipuahan tämä on ollut tähänkin asti ja jatkuu kuolemaan asti sellaisena.
        Itsesäälikin on mielestäni vaihe ja normaali sittenkin, siihen jäänti onkin jo vahinko.
        Mitä ne ongelmat kellekin on, top 10 lista varmaan muuttuu iän myötä.
        En todella pyydä kiitollisuutta nälkämaan köyhillekään,katastrofialueille, en, liikaa vaadittu minustakin.
        Mutta meille "sivistysmaan" oleville riittää mietittävää varmasti.

• jannu-huoleton...

Olen miettinyt näitä juttuja ihan syvällisesti,siis kaikkien tapahtumien tarkoitusta ja todennut että ihan oikeasti pahatkin tapahtumat voivat vaikuttaa positiivisesti tulevaan,tai muuttaa näkemyksiä menneestä tai saada oma mieli ymmärtämään menneiden tapahtumien merkitys.

Vaikka minun elämässä ei kovin suuria olisikaan tapahtunut..Huomaan jälkeen päin elämän suunnan muutokset tapahtumien jälkeen,eikä aina huonopaan päin vaikka itse tapaus olisi hyvinkin negatiivinen ja traaginen..

Kai me kasvetaan kokemuksen perusteella ja opitaan arvostamaan sitä mitä on eikä sitä minkä on menettänyt..

• jannu-huoleton... kirjoitti:

Olen miettinyt näitä juttuja ihan syvällisesti,siis kaikkien tapahtumien tarkoitusta ja todennut että ihan oikeasti pahatkin tapahtumat voivat vaikuttaa positiivisesti tulevaan,tai muuttaa näkemyksiä menneestä tai saada oma mieli ymmärtämään menneiden tapahtumien merkitys.

Vaikka minun elämässä ei kovin suuria olisikaan tapahtunut..Huomaan jälkeen päin elämän suunnan muutokset tapahtumien jälkeen,eikä aina huonopaan päin vaikka itse tapaus olisi hyvinkin negatiivinen ja traaginen..

Kai me kasvetaan kokemuksen perusteella ja opitaan arvostamaan sitä mitä on eikä sitä minkä on menettänyt..

Joskus on tullut sanottua ,et kasvaminen ja vahvistuminen alkaa olla jo huipussaan . Yhtään paremmaks tai viisaammaks en haluu enää tulla.Kapinoin niin tuota ajatusta, kaikella on tarkoituksensa. Kyllä tavallinen arki on mukavaa elellä. Silloin yleensä kaikki on loppujen lopuksi melko kohdallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2631
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      80
      2014
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1108
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe