Pian on aika säästää

Eroa jo

Vuosi vaihtuu ja kirkosta eroaminen tulee taas ajankohtaiseksi, jos aiot välttää ensi vuoden kirkollisverot. Minun kirkolle maksamani 500€ on ensi vuodeksikin korvamerkitty ihan muihin hankintoihin. Muista siis erota ennen vuodenvaihdetta, mieluiten jo tänään.
www.eroakirkosta.fi
Täältä se käy nopeasti ja opiskeluusi jää enemmän rahaa

8

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli?

Opiskelijalle harvoin kertyy noin mittavaa säästöä kirkollisverosta kutienkaan. Nimim. 18-vuotispäivänään kirkosta eronnut

• von Nilken

Olen ateisti mutta kuulun kirkkoon. V*ttuillakseni sekä uskovaisille että muille ateisteille kuin myös kaikenmaailman hihhulilahkolaisille. Muutaman satanen (josta enin osa menee kolmannen sektorin palveluihin jotka muuten jäisivät olematta olemassa) on halpa hinta tästä huvista.

• Vuodenvaihde lähenee

Vuodenvaihde lähenee

• En taida erota

Harvinaisen mittavat tulot opiskelijalla. Kannattaakin erota kirkosta. Useimpien opiskelijoiden tulot jäävät kymmenesosaan tuosta eikä niistä tuloista veroja makseta lainkaan, joten kirkosta eroaminen ei tuo taloudellista etua.

• Vielä ehtii...

Vielä ehtii...

• 2013

kaksi päivää aikaa..

• huoh!

Voe p aska!! Sitten kun ostat sen auton velaksi jätät maksamatta ja meni luottotiedot ja heti sen jälkeen sait potkut töistä ja siitä seurasikin kahden vuoden työttömyys. Niin tämän jälkeen kyllä on erittäin tekopyhää mennä kirkolta vonkaamaan sitä ruoka-apukassia! Tai porukka kun on muutenkin eronnut niin aktiivisesti että kassin sisältö on pienentyn jo muutenkin nyt Niin kohta tartte jakaa kun tyhjiä muovipusseja. Minun lapsuudessa tuo kassi oli erittäin kallisarvoinen ja vaikka opiskelenkin korkeakoulutasolla eli tulot tulevat olemaan kohtuulliset niin ei kuitenkaan koskaan voi olla varma mistään. Tiedä vaikka dippainssi nukkuu sammuneena pullo kädessä päivästä toiseen puistonpenkillä.

• työtön sossu pummi

Kyllä pitäisi olla aika juoppo/narkkari, jos 460€/kk sossun toimeentulotuki/työttömyysraha ei riitä ruokaan, vaan pitää vielä mennä hakemaan jotain ruoka-apua.

T: Maisteri, joka valmistumisen jälkeen ollut työttömänä 3 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4960
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2756
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      95
      2724
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2390
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      1953
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1949
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      358
      1279
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1249
    Aihe