Niitä, näitä

Päivitin galleriani tekstin seuraavasti:

Vettä sataa, harmaata, ainuita valon säteitä märällä kadulla ohi kiitävien autojen valot.

Päiväni alkoi ilman kiireitä, joten antaa sataa vain. Mistä turistaisiin, jutusteltaisiinko niitä näitä ilman sen kummempaa johtoajatusta.

Ajattelin tehdä iltapäivällä sijoituksen. Nokiani meni mykäksi ja varakännykkäni Samsung alkaa sekoilemaan.

Ei ilon aihe tarvitse olla iso, onnelliseksi voi tehdä pieni ostos, jotain kivaa itselle.

120

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bessie*

Touhuan kenkien kanssa.

Vakaa tarkoitus oli hävittää (tapa vielä auki) kaikki tarpeettomat. Kaapista löytyi mm. uuden veroiset ja laadukkaat nahkasaapikkaat, joiden varsien tueksi laitetut, rullatut sanomalehdet ovat vuodelta 2003. Sen perusteella saappaat voisi hyvin hävittää, mutta en vain pysty.

Nyt tässä mietin, että hakisinko kellarivarastosta yhden ylimääräisen, vielä avaamattoman "Elfa" paketin, kokoaisin ja laittaisin parvekkeeni "kuolleeseen kulmaan", joka ei näy sisälle eikä uloskaan. Mietin, voisinko siellä yli talven säilyttää kaikkia ei käytössä olevia kenkiä, olisipa kätevä sieltä hakea (kellarivarastoon verrattuna ja jopa vaatekaapien pohjiin ja kenkähyllyyn verrattuna.) Varmasti tulisi moni unohdettu pari käyttöön, kun ne olisivat paremmin näkyvissä ja saatavilla.
      Parveke on lasitettu, ja voisin jossain vaiheessa ajatella vaatekaapin ostamista säilytyskorien ympärille. Nyt aluksi peittäisin siististi jollain. Noinkohan erilaiset kengät, lähinnä kai niiden pohjat kestäisivät pakkasia ja säiden vaihtelua yleensä? Entä kumisaappaat?

Tällaista täällä harmaassa Espoossa, nyt kyllä jätän tämän kenkä- ja saapaskaaoksen vähäksi aikaa ja lähden lapsenlapsien seuraksi.

• Olen huomannut, että nykyiset kumisaappaat ei kestä. Oli lähes uudet saappaat, pari vuotta vanhat, muutaman kerran käytetty. Keväällä laitoin jalkaan, sitten ihmettelin kun tulin kotiin, että miksi sukat oli kastuneet.
        Oli kuin veitsellä olis vedetty sivut auki. Tosin eivät olleet Nokialaiset. Nehän kestää vuosikymmenet....

• tiinaex...
        maarina1 kirjoitti:

Olen huomannut, että nykyiset kumisaappaat ei kestä. Oli lähes uudet saappaat, pari vuotta vanhat, muutaman kerran käytetty. Keväällä laitoin jalkaan, sitten ihmettelin kun tulin kotiin, että miksi sukat oli kastuneet.
        Oli kuin veitsellä olis vedetty sivut auki. Tosin eivät olleet Nokialaiset. Nehän kestää vuosikymmenet....

samaa on sanonu mun mies että nykyiset kontiotkaan ei kestä enää kun yhden kesän se nimittäin pitää niitä noissa pihahommissa tosi paljon jalassaan nyt se vaihto merkkiä sievin kumppareihin ja ne on kestäny paljon kauemmin onhan ne tietysti vähän kalliimmat mutta laatukin on sit toista.

• tiinaex... kirjoitti:

samaa on sanonu mun mies että nykyiset kontiotkaan ei kestä enää kun yhden kesän se nimittäin pitää niitä noissa pihahommissa tosi paljon jalassaan nyt se vaihto merkkiä sievin kumppareihin ja ne on kestäny paljon kauemmin onhan ne tietysti vähän kalliimmat mutta laatukin on sit toista.

No on sitten muilla ollut sama ongelma. Mun pittää kanssa saada uudet, kunhan pääsen Ideaparkkiin, tahi Tampesterrii...

• tiinaex... kirjoitti:

"tiinaex..."

Silloin kun minä olin aktiivinen kumi-mies, Nokialaiset kestivät, vaikka minä en aina.
        Tallatessani omia polkujani Lapin ja Pohjolan Kairoilla, olivat ne miehen paras turva.
        Fetismien polut ovat nyt eronneet, Kumirenkaat tehdään Venäjällä, liekö saappaatkin siirtyneet koneineen sinne?
        Tuli ihan Talvisota mieleen, silloin ei mies riisunut Suksiaan ensin, riisuuko mies saappaitaan nyt? :)

Ja mites on paino-ero, Saappaiden ja sinun välillä?
        Sieviläisten kenkiä aina käyttäneenä, tiedän niiden olevan painavempia, laadusta johtuen.

H.

• tiinaex...
        hunksz kirjoitti:

"tiinaex..."

Silloin kun minä olin aktiivinen kumi-mies, Nokialaiset kestivät, vaikka minä en aina.
        Tallatessani omia polkujani Lapin ja Pohjolan Kairoilla, olivat ne miehen paras turva.
        Fetismien polut ovat nyt eronneet, Kumirenkaat tehdään Venäjällä, liekö saappaatkin siirtyneet koneineen sinne?
        Tuli ihan Talvisota mieleen, silloin ei mies riisunut Suksiaan ensin, riisuuko mies saappaitaan nyt? :)

Ja mites on paino-ero, Saappaiden ja sinun välillä?
        Sieviläisten kenkiä aina käyttäneenä, tiedän niiden olevan painavempia, laadusta johtuen.

H.

niin on nokialaiset kestäny ennen vaan eipä enää painoero pienenee pikkuhiljaa pääasia ettei suurene ja kyllä se vielä on saappaat riisunu mutta tiedä miten tulevaisuudessa kun on niiiiiin hyvät saappaat...

• kotimaisetko?*
        maarina1 kirjoitti:

Olen huomannut, että nykyiset kumisaappaat ei kestä. Oli lähes uudet saappaat, pari vuotta vanhat, muutaman kerran käytetty. Keväällä laitoin jalkaan, sitten ihmettelin kun tulin kotiin, että miksi sukat oli kastuneet.

Nokian saappaat on nykyisin aika raskasvalmisteisia ja jäykkäpohjaisia.
        Kalliitakin. Ostin muutama vuosi sitten sellaiset joissa ei päkiän kohda passaa jalkoihini. Taitavat jäädä pitämättä jos ei syksyisin ja keväisin pidä useamman villasukan kanssa. Irtopohjallisia olen aina käyttänyt kumppareissa.

• 1943
        maarina1 kirjoitti:

Samoin kävi mulle. Luulin kävelleeni metsässä piikkilankaan. Tutkin saappaita ja olivat haljenneet paikoista, joihin oli tullut vähän poimua. Vuoden kestivät.

• Jatketaan siis samaan tyyliin, vettä sataa, mutta oli pieni taukokin. Jonka käytin hyväksi, lähdin ulkoileen. Ilma on vaan raskas hengittää, tämä kosteus kaikkineen...

Noi kännykät on just tommossii, mul on uusin Nokia 300 hipaisu känny. En tykännyt, joten laitoin laatikkoon ja otin vanhan Nokian 3120 takaisin käyttöön. Pidän siitä enempi. Ja väri tietenkin punainen.

• tiinaex...

mulla oli kans muutaman vuoden sellanen iphone mutta se soitteli millon minnekkin ittestään kun onnistuin aina sohaseen sitä näyttöö palasin taa takaisin tämmöiseen peruskännykkään se on tuttu ja turvallinen.

• syystöitä...

Minäkin pidin enemmän tuosta Nokian 3110 enemmän kuin nykyisestä C5:tä. Oli pakko vaihtaa kun ei enää pelannut.

Hernesoppaa olen tässä keitellyt pakastimeen isolla kattilalla. Eipä haluta uloskaan kun sataa kaatamalla. Olikin muutama päivä satamatta että sain tehtyä ulkotöitä. Porkkanat ovat vielä pellossa, nekin pitäisi saada talvisäilöön.

• tiinaex... kirjoitti:

mulla oli kans muutaman vuoden sellanen iphone mutta se soitteli millon minnekkin ittestään kun onnistuin aina sohaseen sitä näyttöö palasin taa takaisin tämmöiseen peruskännykkään se on tuttu ja turvallinen.

Soitin eilen esikoiselle, pyytäen tietoja näistä uusista malleista. Poika kertoi hipaisunäppäinpuhelimien haitoista. Ensinnäkin kun näyttö on iso se kuluttaa patteria ja hän kertoi joutuvansa lataamaan patterin joka yö. No ei sekään minua haittaisi, vaan kun alan olla jo aika hotelo käsistäni ja pudottelen tavaroita niin ei sellainen hipaisujuttu taida minulla kestää. Olenhan jo onnistunut särkemään kaksi digikameraakin.

Vanha ja turvallinen sekä halpa lie valintani jahka tästä pääsen ostoksille. Jäin sormistani kiinni toiseen kivaan ketjuun, jossa muisteltiin merkittäviä tapaamisia.

Tuuli on navakkaa. Onneksi istutin eilen ystävättäreltäni saamat kukantaimet saunamökin kupeelle sekä kylvin apilansiementä maahan.

• k/k
        korpikirjailija kirjoitti:

Soitin eilen esikoiselle, pyytäen tietoja näistä uusista malleista. Poika kertoi hipaisunäppäinpuhelimien haitoista. Ensinnäkin kun näyttö on iso se kuluttaa patteria ja hän kertoi joutuvansa lataamaan patterin joka yö. No ei sekään minua haittaisi, vaan kun alan olla jo aika hotelo käsistäni ja pudottelen tavaroita niin ei sellainen hipaisujuttu taida minulla kestää. Olenhan jo onnistunut särkemään kaksi digikameraakin.

Vanha ja turvallinen sekä halpa lie valintani jahka tästä pääsen ostoksille. Jäin sormistani kiinni toiseen kivaan ketjuun, jossa muisteltiin merkittäviä tapaamisia.

Tuuli on navakkaa. Onneksi istutin eilen ystävättäreltäni saamat kukantaimet saunamökin kupeelle sekä kylvin apilansiementä maahan.

Hetalta kysyisin
        Muistaakseni olet rakennellut nukkekotia? ellen sotke jotain toista asiaa.
        Miten se onnistuu jos oot "hotelo" käsistäsi?
        Onko otain apuvälineitä esim jos käs vässyy?

• k/k kirjoitti:

Hetalta kysyisin
        Muistaakseni olet rakennellut nukkekotia? ellen sotke jotain toista asiaa.
        Miten se onnistuu jos oot "hotelo" käsistäsi?
        Onko otain apuvälineitä esim jos käs vässyy?

Olen itseasiassa taitava käsistäni, mutta kännykät tahtovat putoilla käsistäni. Liekö se tilanne, joka saa aikaan hotelon otteen kun sitä pientä konetta etsii epätoivoisesti suunnasta mistä soittoääni kuuluu, kerran jopa jääkaapista.

Sama pätee kameroihin kun tilanne vaatii pikaista kuvausta, tulee tehtyä virheliikkeitä.

Nukketaloni ovat nyt täällä kaupunki asunnossani ne ovat valtaamassa yhden olohuoneen seinustan.

• tiinaex... kirjoitti:

Nää heevetin kosketusnäytölliset tahtoo soitella itekseen, vaik oisvat vaan pöydällä.

• minttupuu kirjoitti:

Nää heevetin kosketusnäytölliset tahtoo soitella itekseen, vaik oisvat vaan pöydällä.

Tuo haitta kuulemma niissä on. Tämä varapuhelimeni on kaiketi ottanut saman tavaan, mutta soittaa itessein vain minun numeroon.

Kävin kirkolla, mutta kassiini kertyi vain ruokaa sillä jääkaapissa oli lähtiessäni vain valot. Kännykkää katselin paikallisessa marketissa, olisi löytynyt vastaava samsung kuin tämä nyt käytössä oleva 29,95 ekua. En minä samaa taho.

Käyn uusinta kierroksen tässä illemmalla koska piti palata kotiin syömään kun niukoi niin kovasti.

• "tipitii"

Pilkoin arveluttavan vanhat Nakit Kaalikeiton jämän sekaan.
      Ne eivät miestä suurusta, vaan pienistää.

H.

• unettaa

Suomen kielen taivutussäännöt kiinnostavat minua. Nyt tuli mieleeni taas kun luin aloittajan käyttämän sanan "ainuita". Onko se oikein vai pitäiskös olla ainoita?

KiinteistöKaisan edustama yritys käyttää sanaa "nopeiten". Myymme asuntosi nopeiten. Enpä ole aiemmin kuullut tuota taivutusmuotoa, mutta kai se oikein on.

Eikä tämä ole kirjoittajan arvostelua vaan pohdintaa sumuisena päivänä kun juuri olen tullut asioiltani ja syönyt massuni täyteen. Estääkseni itseäni nukahtamasta aloin lukea palstaa.

• "unettaa"

J.R.R. Tolkien kirjoittaa Ainuista.
        Mutta maaseutu ei päässyt Suomessa aikanaan kirjallisuuden lähteelle.
        Toisaalta, voihan olla niinkin, että alku-SUomalaiset tiesivät niistä jo ennen Tolkienia.
        Tolkien oli suuri Suomenkielen ja Kalevalan ystävä.

Ainoa laadukas ja uskollinen Murre ei tule Turusta.
        Se elää Stadissa, ja elää nopeesti.
        Snaijaatsä?

H.

• unettaa
        hunksz kirjoitti:

"unettaa"

J.R.R. Tolkien kirjoittaa Ainuista.
        Mutta maaseutu ei päässyt Suomessa aikanaan kirjallisuuden lähteelle.
        Toisaalta, voihan olla niinkin, että alku-SUomalaiset tiesivät niistä jo ennen Tolkienia.
        Tolkien oli suuri Suomenkielen ja Kalevalan ystävä.

Ainoa laadukas ja uskollinen Murre ei tule Turusta.
        Se elää Stadissa, ja elää nopeesti.
        Snaijaatsä?

H.

Snaijaanhan mä ja vielä paremmin snaijaan kun googletin tuon "nopeiten". Ei se todellakaan väärin ole taivutettu vaan harvoin käytetty. Linkissä lisää asiaa.

http://www.kotus.fi/?s=894

Pitäs vissiin keittää kaffetta, että pysyis paremmin hereillä ihmettelemässä rikasta äidinkieltämme.

• Kainuun murre heijastuu kirjoituksissani. Kävelen esim. käet taskussa ja aijon ostaa uuven puhelimen.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kainuun murre heijastuu kirjoituksissani. Kävelen esim. käet taskussa ja aijon ostaa uuven puhelimen.

Miekii kävele käet taskus, kuten anoppini, joka oli karjalainen. Ja juon kohvii, kuten hänkin...

• nopeiten.

Outoa, että selvän suomen kielen sana on noin outo.

• Mielenkiintoista on tämä suomen kieli, taivutteluine ja murteineen. Yhdellä sanalla voi olla montakin eri muotoa, silti samaa tarkoittaen.
      Nukuin aamulla pidempään joten ei pitäis ruveta päiväunet houkutteleen.
      Vaikka mistä sitä tietää, ennenkuin päivä on illassa, mitä tapahtuneekaan...

• Niin jossain saunotaan vastoilla ja jossain vihdoilla.

Niin jossain saunotaan vastoilla ja jossain vihdoilla.

Niin tehdään, molempia olen kokeillut. Kovat, kuumat iskut kummallakin....;)

• maarina1 kirjoitti:

Niin tehdään, molempia olen kokeillut. Kovat, kuumat iskut kummallakin....;)

Oletko kokeillut haapavastaa, hyvät on läimäyksen tehot raihnaiseen kehoon vain koivun tuoksu puuttuu, mutta sen voi korvata koivuntuoksuisilla löylyveden saunatipoilla.

Oletko kokeillut haapavastaa, hyvät on läimäyksen tehot raihnaiseen kehoon vain koivun tuoksu puuttuu, mutta sen voi korvata koivuntuoksuisilla löylyveden saunatipoilla.

Enpä ole kokeillut. Nykyisin minulta on kielletty, sekä vastominen, että vihtominen.
        Kerran tuossa kesällä kokeilin, mutta hirveät säryt sain yöllä. Saunoakkaan en saisi.
        Kuitenkin pidän pienestä lämmittelystä....

• maarina1 kirjoitti:

Enpä ole kokeillut. Nykyisin minulta on kielletty, sekä vastominen, että vihtominen.
        Kerran tuossa kesällä kokeilin, mutta hirveät säryt sain yöllä. Saunoakkaan en saisi.
        Kuitenkin pidän pienestä lämmittelystä....

"maarina"

Miks sie sit minut kielsit, kolmastikin? :)
        Ja mie vihdon, en vaston.
        H.

• Taivaan tavarat

Masennuksen torjuminen shoppailemalla käy usein liian kalliiksi ja masennus vain pahenee.

• No sitten pitää muistaa ottaa ne kuuluisat lääkkeet!
        :D

• Niin kuten minttu tuumasi ne lääkkeet pitää muistaa ottaa niillä voi nostattaa mielentilaa jos soppailu ei auta. Ja mitä tulee soppailuun, iloa voi tuottaa itselleen halvoilla löydöillä.

Ei olisi ollut kallis tämän varapuhelimeni hiukan uudenpi uusi versio 29,95 ekua.

• On se hyvä, etten harrasta shoppailua.

• Kyllä nämä minunkin soppailut täällä korvessa ovat lähinnä ruokaostoksia. Hellin juuri massuani vihanneskaalikääryleillä, ruisleivällä ja rucola salaatilla. Kääryleen olivat tarjouksessa.

• Ulkoilupainotteinen päivä, komposti on tyhjennetty, kävelin pitkin pellonreunoja reilun tunnin ajan.
      Perhe ruokittu, tiskattu, pyykätty, sen sellaista.
      Takkauuniin pitää vissiin tuli laittaa, että lämpöisenä tupa pysyy.

Siinäpä tärkeimmät, vilkasta tämä maalaisen elämä.. :)

• "Anceli"

Ota onkeesi palstan tarinat, sokeri kahvissa ja tatit.

H.

• @Anceli

"katson maalaismaisemaa ja ymmärrän, kuin onnellinen voikaan olla hän"

"Kyllä maalla on mukavaa"

Ihanan kuuloista elämää.

• kirjoitti:

@Anceli

"katson maalaismaisemaa ja ymmärrän, kuin onnellinen voikaan olla hän"

"Kyllä maalla on mukavaa"

Ihanan kuuloista elämää.

Melko rauhallista ainakin, tänään en ole tavannut ketään perheen ulkopuolista ihmistä.
        Huutajakin on parhaillaan ulkona, yllättävän hiljaista... ;)

Kävin eilen lammen rannoilla, hain katiskan pois, kun joku nimeltä mainitsematon tunari oli jättänyt sen metsän reunaan.
        Hirvikärpäset iskeytyivät iholle, vielä illalla niitä löytyi hiuksista..
        minul on vissiin jo liian pitkä tukka, sinne mahtuu isompikin porukka... :)

• Anceli kirjoitti:

Melko rauhallista ainakin, tänään en ole tavannut ketään perheen ulkopuolista ihmistä.
        Huutajakin on parhaillaan ulkona, yllättävän hiljaista... ;)

Kävin eilen lammen rannoilla, hain katiskan pois, kun joku nimeltä mainitsematon tunari oli jättänyt sen metsän reunaan.
        Hirvikärpäset iskeytyivät iholle, vielä illalla niitä löytyi hiuksista..
        minul on vissiin jo liian pitkä tukka, sinne mahtuu isompikin porukka... :)

Ja vielä lampikin, anna mun kaikki kestää. :))
        En osaa olla kade, mutta kadun, ettei ollut aikoinaan uskallusta muuttaa maalle.
        Nyt kun ikää on karttunut ja vaivoissa on vara valita, ei enää edes uneksi.
        Ja tuo ukkokin jo vanhenee, ryötti.

• kirjoitti:

Ja vielä lampikin, anna mun kaikki kestää. :))
        En osaa olla kade, mutta kadun, ettei ollut aikoinaan uskallusta muuttaa maalle.
        Nyt kun ikää on karttunut ja vaivoissa on vara valita, ei enää edes uneksi.
        Ja tuo ukkokin jo vanhenee, ryötti.

Ja järvi, joutsenista en uskalla sanoa mitään...(on niitä kuitenkin)
        Jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, nää on niitä valintoja, joita ihmisen on elämässään tehtävä.
        Eipä tässä nuorruta mekään, mutta täällä eletään niin kauan kuin kyetään.

• Anceli kirjoitti:

Ja järvi, joutsenista en uskalla sanoa mitään...(on niitä kuitenkin)
        Jokaisessa paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa, nää on niitä valintoja, joita ihmisen on elämässään tehtävä.
        Eipä tässä nuorruta mekään, mutta täällä eletään niin kauan kuin kyetään.

Näinhän se on nähtävä.
        On meilläkin mökkijouhtenia. :))
        Kyllä meikä osaa olla onnellinen kun on lämmintä ja nälkää,
        eikä tarvi mennä tarpeilleen kylmään ja pimeään.
        Paljonpa enempää ei pieni ihminen lopulta kaipaakaan.

Sadekin loppui ja aurinko nauraa naamallaan.

• kirjoitti:

Näinhän se on nähtävä.
        On meilläkin mökkijouhtenia. :))
        Kyllä meikä osaa olla onnellinen kun on lämmintä ja nälkää,
        eikä tarvi mennä tarpeilleen kylmään ja pimeään.
        Paljonpa enempää ei pieni ihminen lopulta kaipaakaan.

Sadekin loppui ja aurinko nauraa naamallaan.

Kaiketi täälläkin jouhtenia on, en ole käynyt juuri katsomassa.
        On sen verta vettä ympärillä, et kyllä ne muuttomatkalle lähtee juuri tuon Ahtialanjärven kautta. Siellä net lokitkin pesii omalla saarellaan,
        joten on matalaakin...

• Pirre*

Täällä ei ole satanut, vaikka on ollut pilvistä, vain kuin enteillyt sadetta..

Kävin lenkillä ja "tapasin" hevosen :), joka laukkasi täyttä vauhtia melko vilkasliikenteisen ohiajotien yli, ilmeisesti oli karannut ohjastajaltaan koska se oli satuloitu.
      Säikähdin pahanpäiväisesti, luulin että hevonen kääntyy ja tulee kohti, onneksi tiesi kotiosoitteensa.
      Ilmoitin varoilta asiasta hätäkeskukseen.

Kotiin mentyäni kävin tekemässä autolla lenkin hevostilan laitamilla, ja siellähän se tyttö jo talutti karkulaista aitaukseen, ilm. hevonen oli karannut satuloidessa :)

• ........

Joskus vuonna kivi ja kuokka minäkin tapasin hevosen. Hän oli suuri kuin vuori, ja hänen nimensä oli Iso-veli.
        Hän oli kuuluisa ja voittoisa ravuri.
        Nyt ravaa yläkerran raviradoilla.

• Pirre@

Minä pelkään hevosia, sai kai kammon lapsena kun meidän 0rpo-niminen hevonen oli myös karkuteillä ja pisti päänsä leikkimökin ikkunasta sisään pelkäsin vallan vietävästi. Pelkään isoja koiriakin. En ole oikein eläinrakas, syynä voi olla niiden arvaamattomuus. Kissakin on purrut minua, joten ei kissaa mun talouteen.
        Kala-akvaario oli kiva, mutta oli sekin työläs pitää puhtaana. Nyt on esikoisen kellarissa kai hän ottaa sen joskus käyttöönsä.

• keinuhevonen.

Pirre@

Minä pelkään hevosia, sai kai kammon lapsena kun meidän 0rpo-niminen hevonen oli myös karkuteillä ja pisti päänsä leikkimökin ikkunasta sisään pelkäsin vallan vietävästi. Pelkään isoja koiriakin. En ole oikein eläinrakas, syynä voi olla niiden arvaamattomuus. Kissakin on purrut minua, joten ei kissaa mun talouteen.
        Kala-akvaario oli kiva, mutta oli sekin työläs pitää puhtaana. Nyt on esikoisen kellarissa kai hän ottaa sen joskus käyttöönsä.

Anna anteeksi, kun alkoi naurattamaan vakava asia. Kammottavalta varmaan tuntui, kun iso elikko työntää päänsä ikkunasta sisään.
        Hurjan suuria hevosia onkin, kuin norsuja.
        Kyllä hirvikin on melkoinen ilmestys, kun se metsässä joskus osuu polulle.

• Pirre*

Pirre@

En mie koiria pelkää, paitsi tietysti joj joku rotikka pari juoksenteleisi ilman taluttajiaan vastaan, sit kai hieman varautuisin, tai joku bitsbulli, vai mitä ne ilkimykset on nimiään..:/

Kissammekin puri minua, niin että jouduin lääkärissä käymään, silti rakastin Oscuamme, - sitä oli purtu ja minä kai satutin sen kipeää..

Hevonen on pelottava kun se juoksee vapaana samassa tilassa, ainakin täysin vieras hepoliini..ihme kun ne meijjänkin pikkulikat ei niitä pelkää, käyneet tallilla ratsastamassa 6 -vuotiaasta, ja yksi jo viisi vuotisesta...ei niissä kuulemma ole mitään pelkäämistä :)

Akvaariosta mie tykkäisin, ja olenkin katellu niitä, jos taas hankkisin sen yli 30 vuoden jälkeen, lapsilla se oli aikoinaan..kalojen elämää oisi kiva seurata tässä tylsyyden temppelissä.

• Pirre*
        ........ kirjoitti:

Joskus vuonna kivi ja kuokka minäkin tapasin hevosen. Hän oli suuri kuin vuori, ja hänen nimensä oli Iso-veli.
        Hän oli kuuluisa ja voittoisa ravuri.
        Nyt ravaa yläkerran raviradoilla.

Ai ravaa että kaviot iskee kipinää, sekös se onkin kun joskus välkkyy taivaalla :)

• Pirre*

Pirre@

Meijjän Tuula oppi avaamaan mehtälaitumen portin ja tulla jokotteli kotiin omia aikojaan :),oli nuori iso tamma, ja kaunis kuin mikä.

• keinuhevonen. kirjoitti:

Anna anteeksi, kun alkoi naurattamaan vakava asia. Kammottavalta varmaan tuntui, kun iso elikko työntää päänsä ikkunasta sisään.
        Hurjan suuria hevosia onkin, kuin norsuja.
        Kyllä hirvikin on melkoinen ilmestys, kun se metsässä joskus osuu polulle.

Oli se aika pelottava näky. Ajoin eilen takaisin Nurmeksesta ja Korholanmäen kohdalla näin ison hirven ylittämässä maantietä. Se meni yli satametriä autoni edesta. Korholanmäki on kuulu hirvistä ne kun käyvät Nuasjärvestä vettä juomassa ja palaavat sitten tien yli metsään.

• hyvä Pirre!!!
        Pirre* kirjoitti:

Meijjän Tuula oppi avaamaan mehtälaitumen portin ja tulla jokotteli kotiin omia aikojaan :),oli nuori iso tamma, ja kaunis kuin mikä.

Lueskelin tuota ketjua läpi ja tuo viimeinen lauseesi tuli silmiini; "oli iso nuori tamma, kaunis, kuin m i n ä ! !! ""Hyvät naurut sain.

Hevosia, koiria ja kissoja en ole pelännyt, koska niitä oli kotona lapsuudessa.

Poikkeuksen teki "Sirkka" ori ravuri, jolla isäni kävi joitain kilpailuja. Naapurin koira, joka puri minua, siskoni kissa, jolla oli tapana hyppiä päälleni jostain verhotangoista ja se siili, joka hiipi asuntooni yöllä, kun kuumuuden vuoksi pidin ovea auki.

Mutta en minä kuitenkaan niitä pelkää.

Rohkeasti yritin pysäyttää Klaukkalassa hevosen, joka ravasi kilpakärryt perässään, mutta ovelasti osasi minut väistää, vai väistinkö minä sittenkin?

Mutta hirviä minä pelkään ja se ei todellakaan liity siihen, että ne ovat vaaraksi liikenteessä, mitä ne ovatkin, mutta kun ne käyvät myös ihmisten päälle, siis eivät ainakaan väistä, vaikka kuinka huutelisi, että antakaa tietä!!!

Onneksi hirviporukka (johon mieheni kuuluu)saisi kaadettua edes muutaman saamistaan kiintiöistä. Silloin Pirre tavataan hirvisopalla!!! Ja tiedät missä.

• Ei ilon aihe tarvitse olle iso.
      Seon rauhallinen , oma hetki aamulla.
      Maiseman katselu hiljaa ajellessa, tiellä jollakukaan muu ei ole vielä herännyt.
      Yksittäinen linnun huuto pimeässä.Raita joka on täysin kukassa kun lehdet jo tippuivat

• Kävin tässä välillä mökillä, ei ollut vastaantulijoita mökkitiellä, sataa vieläkin.

Kävin tässä välillä mökillä, ei ollut vastaantulijoita mökkitiellä, sataa vieläkin.

Siitäkin pitää nauttia.
        Oma mökki, oma rauha, lintuja lähtöpuuhissaan.

Yksinäisyys on joskus siunaus, samoin syksyisen metsän katselu.Luonto riisuu pukunsa valmistautuakseen taas pitkään pimeään ja kylmään, niin pitäisi ihmisenkin.

Karukin voi olla nautinnon aihe.

• 1943

Kävin tässä välillä mökillä, ei ollut vastaantulijoita mökkitiellä, sataa vieläkin.

Pulahditko järvessä? En ole ehtinyt mökillä käymään, mutta järvissä olen pulahdellut siellä täällä. Viimeksi eilen urheiluseuran saunalla. Aion mennä laittamaan mökin talvikuntoon ja lämmitän kyllä saunan ja pulahdan järvessä. Mutta on tässä muita puuhia ennen sitä, saas nähdä ehtivätkö liukkaat kelit ennen minua.

• Pirre*
        1943 kirjoitti:

Pulahditko järvessä? En ole ehtinyt mökillä käymään, mutta järvissä olen pulahdellut siellä täällä. Viimeksi eilen urheiluseuran saunalla. Aion mennä laittamaan mökin talvikuntoon ja lämmitän kyllä saunan ja pulahdan järvessä. Mutta on tässä muita puuhia ennen sitä, saas nähdä ehtivätkö liukkaat kelit ennen minua.

Niin oisi tässäkin käytävä vielä mökillä, ennenkuin vene jäätyy satamaan kiinni, katsotaan nyt viikonloppuna josko oisi tyyni ilma, - ja ilmanmuuta sauna pitää lämmittää, vaan Puruvetteen en enää mene..on jäätävän kylmää sen vesi..hrrr..

• 1943 kirjoitti:

1943@

En pulahtanut järvessä, kävin vain keräämässä viimeiset persiljat. Kyllä oli surkeannäköistä, pihapiiri lainehti, vesilammikoita joka paikassa ja koivun lehtiä levällään vaikka olen niitä jo moneen otteeseen suolle pressulla vetänyt. No, katsotaan lauantai ehtoolla josko vielä kävisin saunan lämmittämässä, riippuu keleistä. Saunasta käyn aina jos en muuta niin huuhtomassa hiukseni. Minulla on pitkät lapaluiden alle asti ulottuvat hiukset, joten ne on helppo huuhtoa järvessä.

• Nursing problem
        babegoya kirjoitti:

Siitäkin pitää nauttia.
        Oma mökki, oma rauha, lintuja lähtöpuuhissaan.

Yksinäisyys on joskus siunaus, samoin syksyisen metsän katselu.Luonto riisuu pukunsa valmistautuakseen taas pitkään pimeään ja kylmään, niin pitäisi ihmisenkin.

Karukin voi olla nautinnon aihe.

"Karukin voi olla nautinnon aihe."

Näin on. Karu, vähäeleinen ja minimalistininen. Minun kauneustajuuni juuri :).

• Nursing problem kirjoitti:

"Karukin voi olla nautinnon aihe."

Näin on. Karu, vähäeleinen ja minimalistininen. Minun kauneustajuuni juuri :).

Löysinkö sielunkaverin ?
        Maailmasta nauttiminen on monitahoisempaa kuin mitä monikaan ihminen ajattelee.
        Pitää osata ajatella että rumakin voi olla nautittavaa.

Gargoylet kiinnostavat tällä hetkellä ja niiden historia.

• Nursing problem
        babegoya kirjoitti:

Löysinkö sielunkaverin ?
        Maailmasta nauttiminen on monitahoisempaa kuin mitä monikaan ihminen ajattelee.
        Pitää osata ajatella että rumakin voi olla nautittavaa.

Gargoylet kiinnostavat tällä hetkellä ja niiden historia.

"Maailmasta nauttiminen on monitahoisempaa kuin mitä monikaan ihminen ajattelee.
        Pitää osata ajatella että rumakin voi olla nautittavaa."

Juuri näin on. Tuo Gargoylet on kuitenkin kyllä aivan outu asia minulle. Ovatko jotain pelihahmoja vai?

• Nursing problem kirjoitti:

"Maailmasta nauttiminen on monitahoisempaa kuin mitä monikaan ihminen ajattelee.
        Pitää osata ajatella että rumakin voi olla nautittavaa."

Juuri näin on. Tuo Gargoylet on kuitenkin kyllä aivan outu asia minulle. Ovatko jotain pelihahmoja vai?

Ei, vaan entisaikain talojen kattokoristeita.
        Jostain kumman syystä ne olivat pelottavia
        https://en.wikipedia.org/wiki/Gargoyle

https://www.google.fi/search?q=gargoyle&hl=fi&client=firefox-a&hs=1Ty&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5MJlUK7oCsvc4QSk-4C4Dw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1440&bih=770

Pitivät pahat henget loitolla

• Nursing problem
        babegoya kirjoitti:

Ei, vaan entisaikain talojen kattokoristeita.
        Jostain kumman syystä ne olivat pelottavia
        https://en.wikipedia.org/wiki/Gargoyle

https://www.google.fi/search?q=gargoyle&hl=fi&client=firefox-a&hs=1Ty&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5MJlUK7oCsvc4QSk-4C4Dw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1440&bih=770

Pitivät pahat henget loitolla

Aika hienoja joskin pelottavia kylläkin rumuudessaan. Toisaalta kuitenkin hellyttäviäkin, omalla tavallaan. En ehkä omaan talooni kattokoristeeksi tuota ottaisi, ehkä mökin, jos sinnekään. Siis jos minulla olisi mökki. Voisin kuitenkin kuvitella että johonkin muuhun ympäristöön ja kulttuuriin ehkä sopisi. Ymmärtäisi varmasti paremmin jos perehtyisi niiden historiaan.

• virva-tuulia***

Tuossa iltahämärissä katselin ulos ikkunasta. Sateisen päivän jälkeen oli pihakoloon muodostunut lammikko. Lammikossa kylpi aika isokokoinen lintu. En saanut hämärässä selvää lintulajista. Sillä oli vaalea rinta, tummat siivet ja pyrstö. Olis voinut olla kokonsa puolesta tavi, tai telkkä.
      Kapustarinnat ovat mielestäni jo muuttaneet, lehtokurpaksi ei muoto passannut. Harmi kun en voinut tarkastella lähempää, kiikaristakaan ei ollut apua. Aikansa kylpi ja nousi lentoon. Kiva oli katsella silti.

• hutun.keittäjä

Itse ihastelin harakkaparia päivällä asioilla käydessäni.
        Rankkasade oli muovannut kirkasvetisen lammikon.
        Oli kyllä jännän näköistä, kuinka toinen kylpi littanana lätäkössä, nakkeli siivellään vettä selkäänsä, kuin kupilla.
        Toinen katseli toimitusta päätään kallistellen.
        Odotteli kai vuoroaan.
        Kyllä luonto on upeaa.

• virva-tuulia***
        hutun.keittäjä kirjoitti:

Itse ihastelin harakkaparia päivällä asioilla käydessäni.
        Rankkasade oli muovannut kirkasvetisen lammikon.
        Oli kyllä jännän näköistä, kuinka toinen kylpi littanana lätäkössä, nakkeli siivellään vettä selkäänsä, kuin kupilla.
        Toinen katseli toimitusta päätään kallistellen.
        Odotteli kai vuoroaan.
        Kyllä luonto on upeaa.

Ei ollut lintu harakka, ei sillä niin valkoinen rinta ollut. Paremminkin olisi voinut olla varis muotonsa puolesta. Ajattelin ettei se oikein telkäksikään olisi passannut.

Kivan näköistä kuitenkin oli kylpeminen

• demeter

Ilmoja on pidellyt täälläkin. Nähdäkseni satanut koko päivän. Sain suurimman osan omenistani (kolmelta naapurilta saaduista) purkkiin, pakastimeen, kuivuriin ja tuoremehuksi. Viimeiset puolukat perkasin jo eilen, maalta tultua, ja osa niistä on jo lähtenyt jakeluun. "Vain" sata litraa poimittiin tänä vuonna.

Olen onnellinen jokaisesta päivästä, jolloin minun ei tarvitse soppailla - edes ruokakaupassa... Huomenna se taitaa olla edessä, kun olen ajatellut kutsua naapureita kahville...

Kun tulimme maalta eilen, piha oli lehtien peitossa - meillä on näitä lehtipuita ihan liikaa... Sisällä oli 14 astetta lämmintä, ei muuta kuin takkaa lämmittämään. Se on meidän päälämmönlähteemme...

• Harmaata ja pimeää, tuuli oli jossain vaiheessa voimakasta. En ole metsään asti ehtinyt, mutta onneksi ystävättäreni aikoi kerätä minulle muutaman litran puolukoita talveksi.

Minun puhelinongelma ratkesi. Otin vanhan Nokiani kaapista sen jonka luulin hajonneen kun sen tiskiveteen pudotin. Se oli ilmeisesti kuivunut, latasin sen ja se alkoi vörkkämään hienosti.

Säästy vähintään 100 ekua. Sille rahalle löytynee käyttöä kohtapuoliin.

Yakanlämpö on ihanaa.

Harmaata ja pimeää, tuuli oli jossain vaiheessa voimakasta. En ole metsään asti ehtinyt, mutta onneksi ystävättäreni aikoi kerätä minulle muutaman litran puolukoita talveksi.

Minun puhelinongelma ratkesi. Otin vanhan Nokiani kaapista sen jonka luulin hajonneen kun sen tiskiveteen pudotin. Se oli ilmeisesti kuivunut, latasin sen ja se alkoi vörkkämään hienosti.

Yakanlämpö on ihanaa.

Mistä se tuo y-kirjain tuohon tuli?

• ;)

Harmaata ja pimeää, tuuli oli jossain vaiheessa voimakasta. En ole metsään asti ehtinyt, mutta onneksi ystävättäreni aikoi kerätä minulle muutaman litran puolukoita talveksi.

Yakanlämpö on ihanaa.

Päivällä oli lämpötila 5 asteen luokkaa, nyt näyttää mittari yli 10 astetta, vaikka sataa ja tuulee.

Olen kerännyt puolukoita itselleni, muutamalle tuttavalleni ja jonkin verran myyntiinkin silloin kun on ollut kuivempia päiviä.

Hyvä että entinen puhelimesi on vielä kunnossa. On ainakin hätävara siihen saakka kun innostut ostamaan sen uusimman version. ;)

• ;) kirjoitti:

Päivällä oli lämpötila 5 asteen luokkaa, nyt näyttää mittari yli 10 astetta, vaikka sataa ja tuulee.

Olen kerännyt puolukoita itselleni, muutamalle tuttavalleni ja jonkin verran myyntiinkin silloin kun on ollut kuivempia päiviä.

Hyvä että entinen puhelimesi on vielä kunnossa. On ainakin hätävara siihen saakka kun innostut ostamaan sen uusimman version. ;)

Päivä alkaa olla putkessa ja silmät lupsottaa, taidan kohta kömpiä nukkumaan.
        Kaiken kaikkiaan kiva päivä. Leikkasin Petzen hiukset ja kuopus kävi kahvilla. Ketjussa kivoja viestejä nyt on hyvä mieli lopettaa.

Menen vielä iltayöpalalle tekee mieli savulohivoileipää ja rucolasalaattia.

Hyvää yötä kaikille ; )

• piipiloo

Kivoja tavallisia tarinoita on mukava lueskella.Säilöntähommeleita täälläkin,sateen kuuntelua eilen illalla,ajattelin että voisi kivaa olla mökillä.

Maalla asumisesta puheenollen kaipuu sellaiseen on koko ajan mielessä,siksipä vilkuilen maatiloja,mummonmökkejä ja vastaavia kaiken aikaa ja puuttuu vaan uskallus repäistä itsensä uuteen.
      Eikös sitä sanota että unelmiaan kohti pitäisi mennä.

Sitten miettii ikäänsä ja että tulee koko ajan vanhemmaks,asiat hankaloituu,kuten hauskasti Korppis sanoi,tavarat putoilee käsistä,niin täälläkin ja niitä löytyy milloin mistäkin "väärästä"paikasta.
      Toinen puhelin on sen toisen etsimistä varten.

Kumisaapas juttu oli myös tuttu,eivät kestä ja todella menevät rikki taitekohdista.
      Ostin ns.kaupunkisaappaat,Ratian ja kivoja tekstejä täynnä.Niin vaan olivat muutaman käyttökerran jälkeen murtuneet.
      Tänään taas omenia hakemaan naapurin puista,niitä tosiaan riittää.
      Mukavaa syksyistä päivää kaikille etelärannikolta!

• demeter

Kiva ketju tosiaan, vaikka miinusta tulikin..)) Tulin kytketyksi samaan sarjaan hunksin kanssa. Hyödyllistä tietoa sain minäkin, kumisaappaista ja niiden kestävyydestä. Ei muuta kuin vanhoilla Kontioilla. Muuten ovat kunnossa, mitä nyt pohjat ovat vähän kuluneet. Maalla minua palvelivat pitkään äitini vanhat Hai-saappaat. Ne alkoivat vuotaa pari vuotta sitten - oltuaan käytössä 30 vuotta !
        Hyvää laatua tehtiin - vanhoina hyvinä aikoina...

• etenkin d ja b
        demeter kirjoitti:

Kiva ketju tosiaan, vaikka miinusta tulikin..)) Tulin kytketyksi samaan sarjaan hunksin kanssa. Hyödyllistä tietoa sain minäkin, kumisaappaista ja niiden kestävyydestä. Ei muuta kuin vanhoilla Kontioilla. Muuten ovat kunnossa, mitä nyt pohjat ovat vähän kuluneet. Maalla minua palvelivat pitkään äitini vanhat Hai-saappaat. Ne alkoivat vuotaa pari vuotta sitten - oltuaan käytössä 30 vuotta !
        Hyvää laatua tehtiin - vanhoina hyvinä aikoina...

Jos jätetään tietyn nimimerkin liika mainitseminen, ehkä miinustelukin vähenee. Vanhat ladyt hänen kintereillään innolla häärivät.

• vieläkin huvittaa
        etenkin d ja b kirjoitti:

Jos jätetään tietyn nimimerkin liika mainitseminen, ehkä miinustelukin vähenee. Vanhat ladyt hänen kintereillään innolla häärivät.

Tää viesti on parhaita asiaa koskevia kommentteja:

yohuuhkaja
        27.9.2012 18:36
        6
        Sulje
        Kylläpä sinua hyt harmittaa kun et saa ketjua käännettyä sitten millään ympärillesi. Toivottavasti kohta voit kertoa, miltä tuntuu kun pudotetaan Kulosaaren sillalta betonisaapaat jalassa kalojen syötiksi..

• demeter
        etenkin d ja b kirjoitti:

etenkin d ja b @

Niin, vanhat leidit "häärivät innolla hänen kintereillään" ja toiset vanhat leidit seuraavat yhtä innolla tätä häärimistä..))

Minulla on vähän uhmakas luonto silloin kun minut halutaan alistaa jollakin ryhmäkurilla tiettyyn muottiin. En itse näe mikään pahaa siinä, jos viestittelen sellaisen henkilön kanssa, joka ei ole kaikkien suosiossa. En minäkään ole.
        Mitä tuohon tietyn henkilön "seurailuun" tulee, muut taitavat tehdä sitä enemmän kuin itse teen. Ehkä siitä syystä en jaa niitä kielteisiä tunteita, mitä hän monissa herättää.

En myöskään tahdo klikkiytyä tai olla mukana siinä joukossa, joka haluaa pudottaa hänet "betonisaappaissa Kulosaaren sillalta", olkoon tämä ilmaisu miten naseva ja leikillinen tahansa. Jos tästä asenteesta minulle miinuksia tulee, olen ne ansainnut...

Haluan kuitenkin uskoa, että miinustajat toimivat omasta mielestään "oikeuden ja yhteisen hyvän nimissä", eikä siinä mitään. Itse näen asiat toisin ja toimin oman tuntoni mukaisesti. Siitä olen tottunut maksamaan - muodossa tai toisessa, eikä miinuskertymä tällä palstalla nyt ole iso hinta mielipiteen
        vapaudesta...

• juu juu
        demeter kirjoitti:

etenkin d ja b @

Niin, vanhat leidit "häärivät innolla hänen kintereillään" ja toiset vanhat leidit seuraavat yhtä innolla tätä häärimistä..))

Minulla on vähän uhmakas luonto silloin kun minut halutaan alistaa jollakin ryhmäkurilla tiettyyn muottiin. En itse näe mikään pahaa siinä, jos viestittelen sellaisen henkilön kanssa, joka ei ole kaikkien suosiossa. En minäkään ole.
        Mitä tuohon tietyn henkilön "seurailuun" tulee, muut taitavat tehdä sitä enemmän kuin itse teen. Ehkä siitä syystä en jaa niitä kielteisiä tunteita, mitä hän monissa herättää.

En myöskään tahdo klikkiytyä tai olla mukana siinä joukossa, joka haluaa pudottaa hänet "betonisaappaissa Kulosaaren sillalta", olkoon tämä ilmaisu miten naseva ja leikillinen tahansa. Jos tästä asenteesta minulle miinuksia tulee, olen ne ansainnut...

Haluan kuitenkin uskoa, että miinustajat toimivat omasta mielestään "oikeuden ja yhteisen hyvän nimissä", eikä siinä mitään. Itse näen asiat toisin ja toimin oman tuntoni mukaisesti. Siitä olen tottunut maksamaan - muodossa tai toisessa, eikä miinuskertymä tällä palstalla nyt ole iso hinta mielipiteen
        vapaudesta...

" kannatta aina välillä lipaista herra Hoota"

• Piipiloo@

Säilöntä on minulta jäänyt, miksipä säilöisin kun en ole edes herkkuja syömässäkään. Minulla on jääkaappi, joka on pois päältä kun lähden maailmalle viuhtomaan, kun palaan syttyy sinne valo.

Olen heittäytynyt seikkailuun, joka on kannattanut. Osa vuodesta ulkomailla, osa mökillä luonnon keskellä ja osa kaupungin keskustassa vuokrakaksiossa.

Kohti unelmia lennä ; )

Toi on hyvä toinen puhelin toisen puhelimen etsimistä varten.

Ostin kesällä itselleni Maksista puolivarsikumpparit yhdellä eurolla. Meillä on mökillä yhdet kontiot jotka ovat varmaan viisitoista vuotta vanhat ja jotka jalassa viikatoin rannana kaislikkoa ja jalat pysyvät kuivina.

Nuo euron saappaat ovat toimineet puusavotoissa ja muissa raskaimmissa hommissa, mutta veteen en ole niillä mennyt.

Omenist voisi tulla hyvää viiniä.

Päiväni alkoi hyvillä mielin sitten kiivastuin veljeni sähköpostista. En voi ymmärtää saamattomuutta olisin tehnyt erään asian jo moneen kertaan vaan kun luotin pikkuveljeen kun se hallitsee metsänhoitoohjelmat.

No, nyt olen jo rauhoittunut.

• demeter kirjoitti:

etenkin d ja b @

vapaudesta...

"demeter"

Kiitos "lipaisusta".
        Toivottavasti tämä kypsän aikuisesti kirjoittamasi lipaisee muitakin palstalaisia.

Jari Sillanpään perässä juoksevat, vanhat leidit jatkakoon, siellä joukossahan juoksee lapsiakin. Meillä taitaa olla paljon yhtäläisyyksiä, Jarilla ja minulla, vain yksi asia meitä kyllä erottaa.:)

H.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kiitos "lipaisusta".
        Toivottavasti tämä kypsän aikuisesti kirjoittamasi lipaisee muitakin palstalaisia.

Jari Sillanpään perässä juoksevat, vanhat leidit jatkakoon, siellä joukossahan juoksee lapsiakin. Meillä taitaa olla paljon yhtäläisyyksiä, Jarilla ja minulla, vain yksi asia meitä kyllä erottaa.:)

H.

Eipä kestä hunksi. Meikähän on lipaisun ammattilainen, joskus tulee sullekin sattuma..))
        Eikös se "Satulinna" ollut Jarin hittejä ? Jospa se satuilu on teille yhteistä..))

• demeter kirjoitti:

Eipä kestä hunksi. Meikähän on lipaisun ammattilainen, joskus tulee sullekin sattuma..))
        Eikös se "Satulinna" ollut Jarin hittejä ? Jospa se satuilu on teille yhteistä..))

Toivon, että lopetatte, please! Ällöö.

• demeter

Jes, pomo..))

• demeter kirjoitti:

Jes, pomo..))

Kiltti tyttö, hyvä!

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Taitaa kyllä mennä niin, jotta laulun kirjoittaja on Jukka Kuoppamäki, Saksassa auva pastoris-mies.
        Ja hän oli aikoinaan Hippi, kuten me olemme vieläkin sielultamme.

"sinne Satumaahan, jos vielä käydä vois..." Unto Mononen/ Reijo Taipale. :)
        Tänään on kyllä Perjantai, mitähän jos...? Pitkästä aikaa.
        H.

"mustasukkanokkainen"

Kuulehan sie, ei met tsättäillä, vastailemme vain kysymyksiin, meistä on leikki kaukana.

H.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Taitaa kyllä mennä niin, jotta laulun kirjoittaja on Jukka Kuoppamäki, Saksassa auva pastoris-mies.
        Ja hän oli aikoinaan Hippi, kuten me olemme vieläkin sielultamme.

"sinne Satumaahan, jos vielä käydä vois..." Unto Mononen/ Reijo Taipale. :)
        Tänään on kyllä Perjantai, mitähän jos...? Pitkästä aikaa.
        H.

Nyt astui voimaan lähestymiskielto, hunksi, puolin ja toisin. Epätyypillistä ystävyyttä ei katsota hyvällä silmällä, eikä kenenkään mieltä saa pahoittaa...
        Hyvää perjantai-iltaa vain sinulle, pidä itses miehenä..))

• demeter kirjoitti:

Nyt astui voimaan lähestymiskielto, hunksi, puolin ja toisin. Epätyypillistä ystävyyttä ei katsota hyvällä silmällä, eikä kenenkään mieltä saa pahoittaa...

Voi teidän kanssanne, eikö palstaystävyyskään ole sallittua. Onhan siitä minullekin joskus sapiskaa tullut, hieman joutuu varomaan... ;) Älkää välittäkö, jatkakaa entiseen malliin.

• demeter kirjoitti:

"demeter"

Mie se kyllähii aattelin jot niinko yleisesti.
        Mie tohi keneen käsiks käyä.

Mie kyllähi vetoan nyt korkeinpaan oikeusasteeseen, jot miuta saapi aina lähestyä, ihan likiki, jopa likistellen.

Mie tohi ees Perjantaita toivottaa, kielto ko päällä on.
        Mut mie kuiskailen hiljaa, tuokoon tuulonen siul Korvakarvoja heiluttavaa. :)
        H.

• ;)
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Kiitos "lipaisusta".

H.

Onkos vanhat ladyt muistaneet heiteellä sinulle vaaleanpunaisia mummokalsareita esiintyessäsi?

• ;) kirjoitti:

Onkos vanhat ladyt muistaneet heiteellä sinulle vaaleanpunaisia mummokalsareita esiintyessäsi?

":)"

Jos tää nyt minulle oli, osoite kun puuttui, niin eipä ole kalsareita näkynyt.
        Joitakin Strigejä tulee, mut hitaasti, ne kun ovat vaikeasti kaivettavia. :)
        Muutamat ihastuttavan hoikat, tuolta itä-Suomesta, eivät kuuntele, laulavat aina vastaan kuin Joukahaiset Väinämöiselle. Noh, Keski-Suomessakin on jokunen, ja Kiteellä.
        Mutta kyllä niillekin vielä suo löytyy.
        Ja laphissahan net ei kalsareita käytä olleskaan.
        Olen ajatellut laittaa karvat DNA-tutkintaan, laphalaisista kun ei koskaan tiedä.

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Voi teidän kanssanne, eikö palstaystävyyskään ole sallittua. Onhan siitä minullekin joskus sapiskaa tullut, hieman joutuu varomaan... ;) Älkää välittäkö, jatkakaa entiseen malliin.

Kiitos Anceli. On minulla sentään yksi ymmärtäjä..))

• demeter kirjoitti:

Kiitos Anceli. On minulla sentään yksi ymmärtäjä..))

Tai kaksi... :)

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Mie se kyllähii aattelin jot niinko yleisesti.
        Mie tohi keneen käsiks käyä.

Mie kyllähi vetoan nyt korkeinpaan oikeusasteeseen, jot miuta saapi aina lähestyä, ihan likiki, jopa likistellen.

Mie tohi ees Perjantaita toivottaa, kielto ko päällä on.
        Mut mie kuiskailen hiljaa, tuokoon tuulonen siul Korvakarvoja heiluttavaa. :)
        H.

Olkoon menneeksi, hunksi. Jatketaan epätyypillistä ystävyyttä, kun Ancelikin antoi sille tukensa. Ja kuten tiedät, Ancelin painoarvo on sellainen, että sen turvin päihitetään vaikka kokonainen armeija..))
        Mutta matalalla profiililla on mentävä, mikä tarkoittaa sitä, että joka sana on punnittava, pois lirkut ja lipaisut, pelkkä asialinja riittää. Näin säilyy rauha ja rakkaus, menkööt sanailun rikkaus...

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Tai kaksi... :)

Meinaatko, että kaksi (Anceli) ? Ei ole ilmoittautunut, se toinen..)) Mutta yksikin riittää, kun on hyvä...

• demeter kirjoitti:

Meinaatko, että kaksi (Anceli) ? Ei ole ilmoittautunut, se toinen..)) Mutta yksikin riittää, kun on hyvä...

Onhan hän ilmottautunut jo moneen kertaan... :)
        Vai et sie kuullut hänen kuiskailuitaan, yritti oikein karjalanmurrettakin vääntää, mut ei hää sitä osaa...

• demeter kirjoitti:

Olkoon menneeksi, hunksi. Jatketaan epätyypillistä ystävyyttä, kun Ancelikin antoi sille tukensa. Ja kuten tiedät, Ancelin painoarvo on sellainen, että sen turvin päihitetään vaikka kokonainen armeija..))
        Mutta matalalla profiililla on mentävä, mikä tarkoittaa sitä, että joka sana on punnittava, pois lirkut ja lipaisut, pelkkä asialinja riittää. Näin säilyy rauha ja rakkaus, menkööt sanailun rikkaus...

"demeter"

Pah!
        Tuo karjalan lirkku tykkää vain kovista koista.
        Mie sil en mitää arvoo anna.
        Turhanpäiväisii ko hää ain keskittyy.

Noh, kyl mie siul ko hällekkii, jokusen sulosanan lipsauttelen.
        Miten mies voi nahkaansa vaihtaa?

Hiljaa mie puhahan, jot korvat ei heilaha.

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Onhan hän ilmottautunut jo moneen kertaan... :)
        Vai et sie kuullut hänen kuiskailuitaan, yritti oikein karjalanmurrettakin vääntää, mut ei hää sitä osaa...

No tiedäthän sie miehen mielen Anceli. Tänään yhtä, huomenna toista. Ei ole tämmöistä vakaata kuin meidän kiintymys (siis omiimme)...

• demeter kirjoitti:

No tiedäthän sie miehen mielen Anceli. Tänään yhtä, huomenna toista. Ei ole tämmöistä vakaata kuin meidän kiintymys (siis omiimme)...

Hälläpyörä hää on, ei hänt kannata tosissaan ottaa. Ja muistat sie miten hää meille suuttui sillo yhen kerran, kun vähä leikkii laskettii häne kustannuksellaa... ;))
        Velipuoleks ois otettu, mut ei hää siint tykäntkää... :)

Nää meijän vanhat vakaat on niin luotettavii ja turvallisii, jottaha oikei, hyö ei meitä halua toisenlaiseks muuttaa ja komentele ensinkää..

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Pah!

H.

Se näyttääkin olevan sulle kova pala, hunksi, kun Anceli - äläpäs nimittele häntä - tykkääkin kovista koista, k/k:sta. Voin kyllä kuiskutella sun korvaan, että mäkin tykkään k/k:sta, vaikka tiedän kenelle hänen sydämensä sykkii...
        Vaan se rakkaus on rajatonta, vaikka sille mieluusti rajoja asetetaan...
        Minkähän vuoksi ?

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

Pah!

H.

Sen mie siulle sanon, jotta kk on luotettava ystävä, häntä älä moiti ensinkään. Eikä ole turhanpäiväinen. Ja tykkään.
        Miul on ihan yks lysti mille sie annat arvoo, varsinaine lirkku oot ite.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Hälläpyörä hää on, ei hänt kannata tosissaan ottaa. Ja muistat sie miten hää meille suuttui sillo yhen kerran, kun vähä leikkii laskettii häne kustannuksellaa... ;))
        Velipuoleks ois otettu, mut ei hää siint tykäntkää... :)

Nää meijän vanhat vakaat on niin luotettavii ja turvallisii, jottaha oikei, hyö ei meitä halua toisenlaiseks muuttaa ja komentele ensinkää..

Kaikki on tallessa Anceli, siis se miten meitä on kohdeltu. Mutta kun on se perusturva (en tarkoita että me oltas perusturvan varassa!) olemassa niin
        sitä ikäänkuin tahtoo omastaan jakaa, mutta eipä kelvannut, kun ei menty hänen ehdoillaan... Semmosia ne rasputiinit on...

• demeter kirjoitti:

Se näyttääkin olevan sulle kova pala, hunksi, kun Anceli - äläpäs nimittele häntä - tykkääkin kovista koista, k/k:sta. Voin kyllä kuiskutella sun korvaan, että mäkin tykkään k/k:sta, vaikka tiedän kenelle hänen sydämensä sykkii...
        Vaan se rakkaus on rajatonta, vaikka sille mieluusti rajoja asetetaan...
        Minkähän vuoksi ?

"demeter"

Jos sinä, minä, K/k ja Anceli matkustaisimme samassa autossa, olisi k/k kuin teräksinen tuolinrunko, uutisissakin hänet mainittiin, Ja Anceli olisi pieni, jäykkäniskainen niskatyyny.
        Sinä olisit pehmeäksikarstattu matkapeite.
        Arvaa vaan, mihinkä kääriytyisin? :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"demeter"

Jos sinä, minä, K/k ja Anceli matkustaisimme samassa autossa, olisi k/k kuin teräksinen tuolinrunko, uutisissakin hänet mainittiin, Ja Anceli olisi pieni, jäykkäniskainen niskatyyny.
        Sinä olisit pehmeäksikarstattu matkapeite.
        Arvaa vaan, mihinkä kääriytyisin? :)

H.

Hah, et voisi käärityä, koska olisit varabensakanisteri takakontissa.. ;)

• demeter kirjoitti:

Kaikki on tallessa Anceli, siis se miten meitä on kohdeltu. Mutta kun on se perusturva (en tarkoita että me oltas perusturvan varassa!) olemassa niin
        sitä ikäänkuin tahtoo omastaan jakaa, mutta eipä kelvannut, kun ei menty hänen ehdoillaan... Semmosia ne rasputiinit on...

"demeter"

Pah! Pah! Pah!

mie alan nyt Meriläiselle sit.
        Ois miul toinenkii, mut se on liian sulone näihin juttuloihi.

H.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Hah, et voisi käärityä, koska olisit varabensakanisteri takakontissa.. ;)

Heh, nyt alkaa jo naurattaa..)) Kohta meidät pysäytetään, niinkuin viliintyneille aina tehdään...

• Korppis*
        demeter kirjoitti:

Heh, nyt alkaa jo naurattaa..)) Kohta meidät pysäytetään, niinkuin viliintyneille aina tehdään...

Onko teillä hauskaa, mulla ei käytin autoni viantarkistuksessa, ei ollutkaan ihan pikku vika. No, näillä mennään ja korjataan jos korjataan sitten marraskuussa.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Pah! Pah! Pah!

mie alan nyt Meriläiselle sit.
        Ois miul toinenkii, mut se on liian sulone näihin juttuloihi.

H.

Mitä me sanoimme, Anceli ! Noin hänen mielensä muuttuu. Meriläisesta hupajaa ikäänkuin olisi varma tapaus...Ja sitten on joku mimosakin ... Kunhan puhuu,..
        Vaan taas paljastui miehen todellinen luonto...

• demeter
        Korppis* kirjoitti:

Onko teillä hauskaa, mulla ei käytin autoni viantarkistuksessa, ei ollutkaan ihan pikku vika. No, näillä mennään ja korjataan jos korjataan sitten marraskuussa.

Lentäenhän menet, korppis. Et kai perillä autoa tarvitse, vai miten ?
        Auto tulee kyllä kalliiksi, pienenkin vian korjaus. Meidänkin Toyota on jo vm-97, joten kohta voi joku kysyä japanilaisittain "hajosiko tojotasi"..

• Korppis* kirjoitti:

"korp"

Annas ny olla, kiinnostaviin ketjuihin ei aina tarvitse tunkeutua, jatkahan omiasi.

H.

• demeter kirjoitti:

Lentäenhän menet, korppis. Et kai perillä autoa tarvitse, vai miten ?
        Auto tulee kyllä kalliiksi, pienenkin vian korjaus. Meidänkin Toyota on jo vm-97, joten kohta voi joku kysyä japanilaisittain "hajosiko tojotasi"..

Lentäen tietty liihoittelen maanantaina. Auton vika tai oikeastaan kaksi vikaa on ollut tiedossani jonkun aikaa ja ajattelin, että kun kuopus ottaa nyt autoni käyttöönsä käyn korjuuttamassa viat. Vian korjuu muutuikin vikojen määrittelyksi.

Saan maanantaina sähköpostiini tarjouksen isomman vian korjuusta. Ajoin kuitenkin ystäväni autohajoittamolle. Sain hyviä neuvoja ja kuinka paljon kantsii työstä maksaa ja mitä osia voin häneltä hakea jne.

On hyvä olla tuttavaverkko ei mene suinpäin maksamaan maltaita.

Sovimme kuopuksen kanssa, että hän käyttää autoa vain jos se on tarpeellista.

• demeter kirjoitti:

Mitä me sanoimme, Anceli ! Noin hänen mielensä muuttuu. Meriläisesta hupajaa ikäänkuin olisi varma tapaus...Ja sitten on joku mimosakin ... Kunhan puhuu,..
        Vaan taas paljastui miehen todellinen luonto...

Eikä kukaan heistä häntä huoli, ja tämä on varma tieto.
        Säälittävä tapaus, kaikki toivonsa joutuu laittamaan yhdelle, pienelle keskustelupalstalle.

• demeter

Lentäen tietty liihoittelen maanantaina. Auton vika tai oikeastaan kaksi vikaa on ollut tiedossani jonkun aikaa ja ajattelin, että kun kuopus ottaa nyt autoni käyttöönsä käyn korjuuttamassa viat. Vian korjuu muutuikin vikojen määrittelyksi.

Saan maanantaina sähköpostiini tarjouksen isomman vian korjuusta. Ajoin kuitenkin ystäväni autohajoittamolle. Sain hyviä neuvoja ja kuinka paljon kantsii työstä maksaa ja mitä osia voin häneltä hakea jne.

On hyvä olla tuttavaverkko ei mene suinpäin maksamaan maltaita.

Sovimme kuopuksen kanssa, että hän käyttää autoa vain jos se on tarpeellista.

Tuota arvostan itsekin (korppis), verkostoa, joka kyllä tulee enimmäkseen puolisoni kautta. Tai no. Mun veljet on kaikki rakentajia: rakennus-, sähkö- ja LVI-inssejä. Konsultoida heitä voin, vaikka asutaankin kaukana toisistamme.

Naisihmisen on tosiaan paras olla selvillä, mikä on hintataso missäkin työssä. Muuten kusettavat, niinkuin minulle tehtiin, kun yksin olin: huonoa jälkeä remonteissa ja isoon hintaan...

• Ihmeellinen ilmiö, aurinko. Siitä saa virtaa vaikka siivous hommeleihin. Joten otan itseäni niskasta kiinni ja lähestyn takavasemmalta imurikaappia.
      Mukavaa päivää myös täältä Pirkanmaalta teille kaikille.

• tiinaex...

ei pilkistele aurinki mistään pilvenraosta täällä päin mutta kumminkin otettava itseensä niskasta kiinni ja lähdettävä työn rakkaan ääreen aurinkoista päivää niille joilla paistaa ja muuten mukavaa niille joilla pilveilee ja satelee =)))))))

• tiinaex... kirjoitti:

ei pilkistele aurinki mistään pilvenraosta täällä päin mutta kumminkin otettava itseensä niskasta kiinni ja lähdettävä työn rakkaan ääreen aurinkoista päivää niille joilla paistaa ja muuten mukavaa niille joilla pilveilee ja satelee =)))))))

Ei näy aurinkoa korvessa, tuulee. Tasapaksua harmautta. No, lähden kohta kellariin ja puhaltelen pölyt pois matkalaukustani.

• Eipä ole kirkasta täälläkään, joten kehtaan vaihtaa kalsarit ja puhaltaa pölyt karvalaukustani.

H.

Ei näy aurinkoa korvessa, tuulee. Tasapaksua harmautta. No, lähden kohta kellariin ja puhaltelen pölyt pois matkalaukustani.

Ai niin, sulla edessä hieno matka. Oletko pitkäänkin?
        Sen verta aurinko piristi, että siivosin, kävin kaupassa ja leivoin marjapiirakan.
        Viikonloppu voi mun puolesta alkaa...

• Kävin viemässä haudoille Callunat, havut ja kynttilälyhdyt, vaikka ei vielä pakkasia ole ollutkaan. Mukava saada haudat talvikuntoon hyvän sään aikana.

• virva-tuulia***

Minäkin kävin hautoja siistimässä ja vein samontein kanervat ja callunat.

Vettä sataa tihuuttanut koko päivän.

• virva-tuulia*** kirjoitti:

Minäkin kävin hautoja siistimässä ja vein samontein kanervat ja callunat.

Vettä sataa tihuuttanut koko päivän.

Yllättävän hyvinä ovat haudoilla säilyneet seurakunnan istuttamat kukat. Pakkanen ne sitten tuhoaa.
        Meillä on tyttären ja isäni haudat omassa hoidossa ja otettiin pikkubegoniat ja kuunliljan huonot lehdet pois.
        Jotenkin siistimmän näköiseksikin tulivat haudat.

Täällä ei ole satanut ollenkaan, oikein mukava syyspäivä.
        Tulin juuri tunnin kävelylenkiltä.

• 1943
        Anceli kirjoitti:

Yllättävän hyvinä ovat haudoilla säilyneet seurakunnan istuttamat kukat. Pakkanen ne sitten tuhoaa.
        Meillä on tyttären ja isäni haudat omassa hoidossa ja otettiin pikkubegoniat ja kuunliljan huonot lehdet pois.
        Jotenkin siistimmän näköiseksikin tulivat haudat.

Täällä ei ole satanut ollenkaan, oikein mukava syyspäivä.
        Tulin juuri tunnin kävelylenkiltä.

Kävin eilen hoitamassa mieheni hautaa. Mulla kehäkukat kukkivat komeasti ja vein maljakkoon, vaikka en leikkokukkia usein vie. Lähikaupasta sai eurolla minisyklaameja, ne kestävät vähän pakkastakin ja ostin muutaman. Solmin myös kotimetsän kuusenhavuista seppeleen ja 14 tulppaanin sipulia panin maahan. Tuo luku 14 liittyy suhteeseemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1649
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1551
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      28
      1179
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1121
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      83
      951
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      921
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      913
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      61
      788
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      761
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50