gerbiilille itse tehtyä tavaraa?

gerbulityttö

Moi!
Eli toi otsikko ei kerro kyl ihan itä mä ajan takaa :D,mut mulla on vähän reilu 100 WC-paperirullaa ja ajattelin käyttää n.30 tai 40 niistä. (vähän saanu rullia kavereilta ja sukulaisilta :P) , mutta jtn ideoita noihin paperirula jutskiin kun haluisin tehä niiille jtn.
kytän melkein kaikkee PAITSI liimaa.

12

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puusku.

      Toivot ettet tee gerbiilien KAIKKIA tavaroita itse, sillä kyllä hyvään häkkiin kuuluu pari kaupastaostettua majaakin. Ja miksi? Huomaat kyllä että itsetehdyt majat ovat parinkymmenen minuutin kuluttua jo aivan kappaleina. Gerbiilit eivät osaa arvostaa jaloa kädenjälkeä :D

      No mutta asiaan... paperirullia voit laittaa pari kerrallaan häkkiin joka päivä. Ne tuottavat aika paljon "rojua" puruihin, joten jos niitä ei laitettaisi kovin paljoa, puruja ei tarvitsisi ainakaan vaihtaa kovin usein.

      Pestystä maitotölkistä voi leikata pohjaosan, ja leikata siihen pienen kulkuaukon. Itse teen aina näin. Tosin sekin maja on hajotettu nopeasti.

      Hyvä ettet käytä liimaa

    • Hyihyirumatyttö

      Ethän käytä myöskään niittejä tai teippiä. Kaverini gerbiili kuoli syötyään niitin.

    • hyppymyyrä

      Voit tehdä agilityradan PAHVILAATIKKOON ja rullista erilaisia esteitä. Voi niitä myös laittaa jyrsimiseen (se on kannattavempi idea).

    • gerbsu fani<3

      Eli itse ainakin laitan aina wc paperi rullia häkkiin kun niitä vaan on saatavilla. Vaikka gerbiilit jyrsii sen,siitä ei oo haittaa! Tottakaihan ne nyt ite saa päättää miten käyttävät omat "lelunsa" :) Mäkin teen maitotölkeistä,murolaatikoista,keksilaatikoista yms. yms. kaikkia mökkejä niille. Eihän ne pitkään kestä mutta mitäpä väliä. Wc paperirullista en keksi mitään askarreltavaa gerbsuille,mut voit myös ite nikkaroida puusta jotakin mökkejä, jos on aikaaa,puuta,vasara ja nauloja :D! VINKKI: wc paperi rullia yhdistämällä tunneleista tulee pitkiä!(tietty XD) Niistä gerbiilit tykkää tosi paljon,takaan sen. Jos joku haluu kysyy gerbiileist mitä tahansa, niin lähettäkää sähkärii: [email protected] ! En oo mikää gerbiilin kasvattaja,asiantuntija tai ees aikuinen,vaan vasta teini. Oon kyllä opiskellu kirjoista ja netistä paljon gerbiileistä,ja aion vielä joskus yrittää gerbiilin kasvattajaks :)

      • minätääll

        maitotölkkejä EI saisi antaa gerbiileille, niissä on muovia!


      • helena17

        Hetkinen, vaikka maito tölkkejä ei saisi antaa, mutta eivät ne sitä pahvia syö.. vain silppuavat? olen joskus antanut eikä ole mitään tapahtunut silppuavat iloisesti koko tölkin :)


      • TerppaJaNipa

        Kyllä ne vähän voi sitä vahingossa niellä


    • gerbuliini

      Ainakin itse olen tehnyt gerbuille puuhapaketteja. Eli olen laittanut (esim) pähkinän palan wc-paperirullan sisään ja taittanut rullan reunat sisään päin. sitten gerbut voivat nakertaa paketteja:-).

    • gerpu

      Mää oon laittanut kananmuna kennon jossa on yhteen kulmaan tehty reikä josta gerbiili sisään ja ulos oman mielensä mukaan kohta on jyrsitty mutta mitä se haittaa uuden voi aina laittaa jos teette esteitä tehkää umpinaisia sillä ainakaan minun gerbiilini ei hypi muita kuin umpinaisia esteitä

    • Uuuluilu

      Maito purkeissa on vahaa sisällä niin o ko se vaarallista

    • mävaanhaha

      Moi!

    • mävaanhaha

      Moi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe