Onko kauheaa jos en erota lapsiani?

pojatsamanlaisia

Meillä on perheessä 3 lasta joista kaksi ovat kaksosia, poikia molemmat. En oikeasti vain erota heitä! Identtiset ovat. En yleensä katso mitä aamulla kumpikin laittaa päällensä, joten minun pitää aina kysyä kumpi on kumpi. Erotan heidät vain siitä, että toisella on luomi selässä, ja erilainen napa, mikä ulkoapäin ei näy. Luonteesta erotan myös yleensä, sillä toinen on rauhallisempi ja toinen vähän villimpi. Mitä teen? Pitäisikö minun aamulla katsoa mitä he laittavat päälleen, ettei tarvitsisi kysyä. Luulevat varmaan että olen huono äiti, kun en omia lapsiani tunnista.

3

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksoset juu

      Pöh, kaikkea sitä voi selitellä. Jos et halua erottaa tai miettiä mitkä ulkoiset seikat ovat erilaisia, niin leikkeuta pojille erilaiset hiusmallit, voit olla varma kumpi on kumpi :)

    • ei nimimerkkiä

      Kärsitkö kasvosokeudesta? Vaikea uskoa että äiti ei tunnistaisi lapsiaan, on identtisissäkin aina sen verran eroa että heidät oppii tunnistamaan. Myös ilmeet ja eleet on erilaiset.

      • ............

        Kyseessä lienee juuri tuo kasvosokeus, sillä identtisten kaksosten luokkatoveritkin oppivat erottamaan kaksoset toisistaan hyvinkin nopeasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe