Siemens laittoi Ryanairin boikottiin

alkaa tapahtua

42

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a___p

      tuskin siemensillä kovin paljoa businessmatkoja ryanairilla on ollut, mutta koneen tai parin siirto skavstasta tampereelle olisi tietty tervetullut..

      • fjdgdsjfhljdfg

        Miksi ne siirtäisi Tampereelle koneitaan muutaman matkustajan takia? Yritä ymmärtää että Suomen ja Euroopan välinen halpalentoliikenne ei ole mikään kultakaivos. Yksistään laajalla alueella majaileva mitätön matkustajapotentiaali tappaa halut laajentaa suomentoimintoja ja pitkä välimatka yhtään mihinkään täältä ei edelleen paranna muutenkin surkeita business-näkymiä halppiskonseptissa. Niin kauan kuin markkinointitukea ropisee tarpeeksi, tukien kattaman verran lentävät täältä, muutoin lopettavat koko merentakaisessa, harvaan asutussa korvessa käymisen.


      • vhcgdskjst
        fjdgdsjfhljdfg kirjoitti:

        Miksi ne siirtäisi Tampereelle koneitaan muutaman matkustajan takia? Yritä ymmärtää että Suomen ja Euroopan välinen halpalentoliikenne ei ole mikään kultakaivos. Yksistään laajalla alueella majaileva mitätön matkustajapotentiaali tappaa halut laajentaa suomentoimintoja ja pitkä välimatka yhtään mihinkään täältä ei edelleen paranna muutenkin surkeita business-näkymiä halppiskonseptissa. Niin kauan kuin markkinointitukea ropisee tarpeeksi, tukien kattaman verran lentävät täältä, muutoin lopettavat koko merentakaisessa, harvaan asutussa korvessa käymisen.

        muutama matkustaja yli 400 000 tuhatta viime vuonna. revi siitä vinnairin hinttapelle oletko reppana koskaan kuullut kuinka edullisesti ja tiheästi on lentoja tarjolla ympäri maailmaa esim. Lontoosta tai Frankfurhtista.


      • dsfhkahkgfkjegf
        vhcgdskjst kirjoitti:

        muutama matkustaja yli 400 000 tuhatta viime vuonna. revi siitä vinnairin hinttapelle oletko reppana koskaan kuullut kuinka edullisesti ja tiheästi on lentoja tarjolla ympäri maailmaa esim. Lontoosta tai Frankfurhtista.

        Mitä tulee Ryanairin matkustajamääriin Suomesta, niin ne kaikki olisi lennätetty roisilla persnetolla ilman markkinointitukia. Jos et tunne halpalentokonseptin perusperiaatetta, niin se on mahdollisimman monta lentoa päivässä, mahdollisimman lyhyellä välillä ja kone täynnä joka kerta. Tämä toimii Euroopan miljoonakaupunkien välillä, mutta Suomen syrjäinen sijainti yksistään vie heti katteen koko touhulta koska sijainti vaatii pitkää lentoa ja matkustajapotentiaali Suomessa on samaa luokkaa kuin yhden Euroopan miljoonakaupungin yhdessä kaupunginosassa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole... Kumpaa luulisit esim. taksiyrittäjän mieluummin tekevän launataiyönä... heittää kymmenen mahdollisimman lyhyttä pokaa kaupunkialueella, vai köijätä pari tyyppiä naapuripitäjään samassa ajassa?

        No ethän sinä näistä mitään tajua, koska ulosantisi paljastaa sinut lapseksi, tai peruskoulupohjaiseksi sukan kuluttajaksi, joka hypettää Ryanairia vain siksi että se on ainut mahdollisuus matkustaa ollenkaan.

        No verrataan asiaa, kun kerran olit vakaasti sitä mieltä että jo vain kannattaa Ryanairilla suoritua mihin tahansa maailmassa. Minä esitän omalla tavallani matkustaa maailmalla lennon, matka-ajan ja -hinnan. Sinä etsit korvaavan lennon Ryanairilla mihin tahansa, mihin Suomesta sillä pääsee ja sieltä jatkot samaan määränpäähän joko lentäen, junalla, bussilla, taksilla, tai vaikka kävellen. Esität kokonaiskustannukset ja kokonaismatka-ajan kaikkine eri kenttien välisinä juna- tai bussimatkailuineen päivineen.

        Matka viikko Wienissä.

        Minä valkkasin randomina eli en etsinyt halvinta, vaan ensimmäisen mikä vapaasti valittavalla viikon reissulla sattui kohdalle.

        7.12 Helsinki - Wien menolennon lähtö klo 17.05, suora lento, lentomatkustusaika 2h30min

        14.12 Wien - Helsinki paluulennon lähtö klo 11.15, suora lento, lentomatkustusaika 2h25min.

        Menopaluu kokonaisuudessaan 261,61€


        Ja miten tuo nyt sitten Ryanairilla parhaiten onnistuu ja paljonko maksaa ja mitä kestää? Minulla muuten kestää matkustaa kotonta Helsinki-Vantaalle 2h ja Tampereelle 3,5h...

        Samoina meno ja paluupäivinä näytti olevan New Yorkin matka Helsingistä yhteensä BA/AA lennoilla 535,28€ ja matka-aika mennessä n. 12h yhdellä 1h45min:n vaihdolla ja takaisin n. 11h 1h30min:n vaihdolla. Vaihtokentällä tarvitsee vain kävellä viereiseen terminaaliin.

        Ja miten tämä parhaiten Ryanairilla Suomesta onnistuu ja mitä maksaa ja kauanko kestää matkustaa?


      • ultra low cost airline
        dsfhkahkgfkjegf kirjoitti:

        Mitä tulee Ryanairin matkustajamääriin Suomesta, niin ne kaikki olisi lennätetty roisilla persnetolla ilman markkinointitukia. Jos et tunne halpalentokonseptin perusperiaatetta, niin se on mahdollisimman monta lentoa päivässä, mahdollisimman lyhyellä välillä ja kone täynnä joka kerta. Tämä toimii Euroopan miljoonakaupunkien välillä, mutta Suomen syrjäinen sijainti yksistään vie heti katteen koko touhulta koska sijainti vaatii pitkää lentoa ja matkustajapotentiaali Suomessa on samaa luokkaa kuin yhden Euroopan miljoonakaupungin yhdessä kaupunginosassa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole... Kumpaa luulisit esim. taksiyrittäjän mieluummin tekevän launataiyönä... heittää kymmenen mahdollisimman lyhyttä pokaa kaupunkialueella, vai köijätä pari tyyppiä naapuripitäjään samassa ajassa?

        No ethän sinä näistä mitään tajua, koska ulosantisi paljastaa sinut lapseksi, tai peruskoulupohjaiseksi sukan kuluttajaksi, joka hypettää Ryanairia vain siksi että se on ainut mahdollisuus matkustaa ollenkaan.

        No verrataan asiaa, kun kerran olit vakaasti sitä mieltä että jo vain kannattaa Ryanairilla suoritua mihin tahansa maailmassa. Minä esitän omalla tavallani matkustaa maailmalla lennon, matka-ajan ja -hinnan. Sinä etsit korvaavan lennon Ryanairilla mihin tahansa, mihin Suomesta sillä pääsee ja sieltä jatkot samaan määränpäähän joko lentäen, junalla, bussilla, taksilla, tai vaikka kävellen. Esität kokonaiskustannukset ja kokonaismatka-ajan kaikkine eri kenttien välisinä juna- tai bussimatkailuineen päivineen.

        Matka viikko Wienissä.

        Minä valkkasin randomina eli en etsinyt halvinta, vaan ensimmäisen mikä vapaasti valittavalla viikon reissulla sattui kohdalle.

        7.12 Helsinki - Wien menolennon lähtö klo 17.05, suora lento, lentomatkustusaika 2h30min

        14.12 Wien - Helsinki paluulennon lähtö klo 11.15, suora lento, lentomatkustusaika 2h25min.

        Menopaluu kokonaisuudessaan 261,61€


        Ja miten tuo nyt sitten Ryanairilla parhaiten onnistuu ja paljonko maksaa ja mitä kestää? Minulla muuten kestää matkustaa kotonta Helsinki-Vantaalle 2h ja Tampereelle 3,5h...

        Samoina meno ja paluupäivinä näytti olevan New Yorkin matka Helsingistä yhteensä BA/AA lennoilla 535,28€ ja matka-aika mennessä n. 12h yhdellä 1h45min:n vaihdolla ja takaisin n. 11h 1h30min:n vaihdolla. Vaihtokentällä tarvitsee vain kävellä viereiseen terminaaliin.

        Ja miten tämä parhaiten Ryanairilla Suomesta onnistuu ja mitä maksaa ja kauanko kestää matkustaa?

        Jos teet vertailuja, kannattaisi ottaa sellainen kohde, johon Raikku lentää Suomesta. Wien on hemmetin huono valinta, kun Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta.


      • a___p
        dsfhkahkgfkjegf kirjoitti:

        Mitä tulee Ryanairin matkustajamääriin Suomesta, niin ne kaikki olisi lennätetty roisilla persnetolla ilman markkinointitukia. Jos et tunne halpalentokonseptin perusperiaatetta, niin se on mahdollisimman monta lentoa päivässä, mahdollisimman lyhyellä välillä ja kone täynnä joka kerta. Tämä toimii Euroopan miljoonakaupunkien välillä, mutta Suomen syrjäinen sijainti yksistään vie heti katteen koko touhulta koska sijainti vaatii pitkää lentoa ja matkustajapotentiaali Suomessa on samaa luokkaa kuin yhden Euroopan miljoonakaupungin yhdessä kaupunginosassa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole... Kumpaa luulisit esim. taksiyrittäjän mieluummin tekevän launataiyönä... heittää kymmenen mahdollisimman lyhyttä pokaa kaupunkialueella, vai köijätä pari tyyppiä naapuripitäjään samassa ajassa?

        No ethän sinä näistä mitään tajua, koska ulosantisi paljastaa sinut lapseksi, tai peruskoulupohjaiseksi sukan kuluttajaksi, joka hypettää Ryanairia vain siksi että se on ainut mahdollisuus matkustaa ollenkaan.

        No verrataan asiaa, kun kerran olit vakaasti sitä mieltä että jo vain kannattaa Ryanairilla suoritua mihin tahansa maailmassa. Minä esitän omalla tavallani matkustaa maailmalla lennon, matka-ajan ja -hinnan. Sinä etsit korvaavan lennon Ryanairilla mihin tahansa, mihin Suomesta sillä pääsee ja sieltä jatkot samaan määränpäähän joko lentäen, junalla, bussilla, taksilla, tai vaikka kävellen. Esität kokonaiskustannukset ja kokonaismatka-ajan kaikkine eri kenttien välisinä juna- tai bussimatkailuineen päivineen.

        Matka viikko Wienissä.

        Minä valkkasin randomina eli en etsinyt halvinta, vaan ensimmäisen mikä vapaasti valittavalla viikon reissulla sattui kohdalle.

        7.12 Helsinki - Wien menolennon lähtö klo 17.05, suora lento, lentomatkustusaika 2h30min

        14.12 Wien - Helsinki paluulennon lähtö klo 11.15, suora lento, lentomatkustusaika 2h25min.

        Menopaluu kokonaisuudessaan 261,61€


        Ja miten tuo nyt sitten Ryanairilla parhaiten onnistuu ja paljonko maksaa ja mitä kestää? Minulla muuten kestää matkustaa kotonta Helsinki-Vantaalle 2h ja Tampereelle 3,5h...

        Samoina meno ja paluupäivinä näytti olevan New Yorkin matka Helsingistä yhteensä BA/AA lennoilla 535,28€ ja matka-aika mennessä n. 12h yhdellä 1h45min:n vaihdolla ja takaisin n. 11h 1h30min:n vaihdolla. Vaihtokentällä tarvitsee vain kävellä viereiseen terminaaliin.

        Ja miten tämä parhaiten Ryanairilla Suomesta onnistuu ja mitä maksaa ja kauanko kestää matkustaa?

        olisi ihan mielenkiintoista nähdä laskelmat tuon markkinointituen vaikutuksesta ryanairin voittoon. tuloslaskelmasta tuota ei voi päätellä. tampereen kesäreitit olivat kyllä yllättävänkin pitkiä, tampere-malaga on varmaankin yksi ryanairin pisimmistä reiteistä. mutta tuskin putiikki kovin tappioillisia reittejä ylläpitää.

        itselle matkaa varatessa aika ja hinta sopivassa suhteessa vaikuttavat lentoyhtiön valintaan. omalla rahalla matkustaessa varmaan eniten viime vuosina airBalticilla, itsellä on nyt pari vuotta ollut niiden executive-kortti, eli varmaan suunnilleen 40 yksittäistä lentoa vuodessa. ryanair kakkonen ja finnairilla lentänyt pari kertaa lontoo-tampere ba:n lipuilla. työlennot delhiin finnairilla. samoin pari kertaa tuli käytyä tallinnassa flybellä ennenkuin lopettivat tuon reitin.

        lennot ovat vaikuttaneet myös matkakohteisiin, itse tuskin olisin lähtenyt esimerkiksi viime viikonloppuna budapestiin, ellen olisi löytänyt halpoja lippuja. tai viime kesänä edinburghiin.

        jos itse lähtisin täältä tampereelta wieniin, todennäköisesti menisin airBalticilla, lentoajat hyvät ja hinta suunnilleen 100-150 euroa finnairia halvempi (itselle tuo suunnilleen 150 koska airBalticin kortilla saa ilmaiset matkalaukkukuljetukset).

        jos tuota matkahintaa pitäisi optimoida, varmaan halvinta olisi ottaa ryanairin suora lento budapestiin ja sieltä juna wieniin. juna maksaa suurin piirtein saman kuin tampere-helsinki, kesto tuntia pidempi. pelkästään hinnan takia en tuota tosin valitsisi, säästö airBalticiin verrattuna on suht pieni, vaikka ryanairilla onkin nyt aika hyvähintaisia lentoja budapestiin.

        ainoan new york -lentoni olen tehnyt ryanair-virgin-easyjet-bussi-yhdistelmällä. tuohon ei suoraan vaikuttanut hinta, vaan se että halusin viettää ensimmäisen viikonlopun lontoossa ja nycin lennolle halusin mukavammat istuimet, jolloin virginin premium economy oli hinta/laatu-suhteeltaan paras. paluuta tampereelle en ottanut ryanairilla, koska pääsin jatkolennolle suoraan gatwickistä ja mielestäni bussimatka helsinki-tampere oli helpompi kuin siirtymä gatwick-stansted. muutaman tunnin odotus gatwickissä tuossa oli.

        ei ehkä useamman valinta, mutta itselle sopi. kukin tyylillään.


      • orangeways
        a___p kirjoitti:

        olisi ihan mielenkiintoista nähdä laskelmat tuon markkinointituen vaikutuksesta ryanairin voittoon. tuloslaskelmasta tuota ei voi päätellä. tampereen kesäreitit olivat kyllä yllättävänkin pitkiä, tampere-malaga on varmaankin yksi ryanairin pisimmistä reiteistä. mutta tuskin putiikki kovin tappioillisia reittejä ylläpitää.

        itselle matkaa varatessa aika ja hinta sopivassa suhteessa vaikuttavat lentoyhtiön valintaan. omalla rahalla matkustaessa varmaan eniten viime vuosina airBalticilla, itsellä on nyt pari vuotta ollut niiden executive-kortti, eli varmaan suunnilleen 40 yksittäistä lentoa vuodessa. ryanair kakkonen ja finnairilla lentänyt pari kertaa lontoo-tampere ba:n lipuilla. työlennot delhiin finnairilla. samoin pari kertaa tuli käytyä tallinnassa flybellä ennenkuin lopettivat tuon reitin.

        lennot ovat vaikuttaneet myös matkakohteisiin, itse tuskin olisin lähtenyt esimerkiksi viime viikonloppuna budapestiin, ellen olisi löytänyt halpoja lippuja. tai viime kesänä edinburghiin.

        jos itse lähtisin täältä tampereelta wieniin, todennäköisesti menisin airBalticilla, lentoajat hyvät ja hinta suunnilleen 100-150 euroa finnairia halvempi (itselle tuo suunnilleen 150 koska airBalticin kortilla saa ilmaiset matkalaukkukuljetukset).

        jos tuota matkahintaa pitäisi optimoida, varmaan halvinta olisi ottaa ryanairin suora lento budapestiin ja sieltä juna wieniin. juna maksaa suurin piirtein saman kuin tampere-helsinki, kesto tuntia pidempi. pelkästään hinnan takia en tuota tosin valitsisi, säästö airBalticiin verrattuna on suht pieni, vaikka ryanairilla onkin nyt aika hyvähintaisia lentoja budapestiin.

        ainoan new york -lentoni olen tehnyt ryanair-virgin-easyjet-bussi-yhdistelmällä. tuohon ei suoraan vaikuttanut hinta, vaan se että halusin viettää ensimmäisen viikonlopun lontoossa ja nycin lennolle halusin mukavammat istuimet, jolloin virginin premium economy oli hinta/laatu-suhteeltaan paras. paluuta tampereelle en ottanut ryanairilla, koska pääsin jatkolennolle suoraan gatwickistä ja mielestäni bussimatka helsinki-tampere oli helpompi kuin siirtymä gatwick-stansted. muutaman tunnin odotus gatwickissä tuossa oli.

        ei ehkä useamman valinta, mutta itselle sopi. kukin tyylillään.

        Budapestistä pääsee bussilla n. kolmessa tunnissa Wieniin, meno-paluulle tulee hintaa 5500 HUF (n.20€): http://www.orangeways.com/en/budapest-vienna-airport-busline-busticket
        Aikataulut eivät mene tosin Ryanairin Treen lentojen kanssa yksiin, joten vaatii yöpymisen sekä meno- että tulomatkalla. Majoitus on halvempaa Budapestissä kuin Wienissä, joten tämä reittivalinta on parempi meille "p-aukisille" Ryanair-faneille kuin noi parin satkun suorat lennot.


      • orangeways
        orangeways kirjoitti:

        Budapestistä pääsee bussilla n. kolmessa tunnissa Wieniin, meno-paluulle tulee hintaa 5500 HUF (n.20€): http://www.orangeways.com/en/budapest-vienna-airport-busline-busticket
        Aikataulut eivät mene tosin Ryanairin Treen lentojen kanssa yksiin, joten vaatii yöpymisen sekä meno- että tulomatkalla. Majoitus on halvempaa Budapestissä kuin Wienissä, joten tämä reittivalinta on parempi meille "p-aukisille" Ryanair-faneille kuin noi parin satkun suorat lennot.

        KORJAAN: Majoitus on halvempaa Budapestissä kuin Wienissä, joten tämä reittivalinta on parempi meille "p-aukisille" Ryanair-faneille kuin noi LÄHES KOLMEN SATKUN suorat lennot.


      • heti uppos
        ultra low cost airline kirjoitti:

        Jos teet vertailuja, kannattaisi ottaa sellainen kohde, johon Raikku lentää Suomesta. Wien on hemmetin huono valinta, kun Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta.

        No just niin, tässä sitä ollaan. Kun ei Raikku lennä just sinne niin sinne et pääsekään mitenkään.


      • stop-stop-stop-stop
        orangeways kirjoitti:

        Budapestistä pääsee bussilla n. kolmessa tunnissa Wieniin, meno-paluulle tulee hintaa 5500 HUF (n.20€): http://www.orangeways.com/en/budapest-vienna-airport-busline-busticket
        Aikataulut eivät mene tosin Ryanairin Treen lentojen kanssa yksiin, joten vaatii yöpymisen sekä meno- että tulomatkalla. Majoitus on halvempaa Budapestissä kuin Wienissä, joten tämä reittivalinta on parempi meille "p-aukisille" Ryanair-faneille kuin noi parin satkun suorat lennot.

        Yöpyminen mennen tullen onkin helvetin hauskaa ja järkevää. "Hei mutta siinähän näkee ihan uusia kaupunkeja, jee!" Miksei sitten pari stoppia lisää kiertäen ihan hevonkuusen kautta ja näkee viälä lisää.


      • stop vaan
        stop-stop-stop-stop kirjoitti:

        Yöpyminen mennen tullen onkin helvetin hauskaa ja järkevää. "Hei mutta siinähän näkee ihan uusia kaupunkeja, jee!" Miksei sitten pari stoppia lisää kiertäen ihan hevonkuusen kautta ja näkee viälä lisää.

        Jos lennät suoraan Wieniin Hgistä, missäs sinä ajattelit sitten ekan ja vikan yön oikein viettää, ellet hotellissa??


      • halpaa kuin saippua
        stop vaan kirjoitti:

        Jos lennät suoraan Wieniin Hgistä, missäs sinä ajattelit sitten ekan ja vikan yön oikein viettää, ellet hotellissa??

        Viikon Wienin matka alle satasella:

        RYANAIR

        Thu 29 Nov 12
        Flight FR6077

        Depart
        Tampere 19:30
        Arrive
        Budapest T2B 21:00

        30.44 EUR

        Thu 06 Dec 12
        Flight FR6076

        Depart
        Budapest T2B 15:35
        Arrive
        Tampere 19:05

        26.99 EUR

        Total 57.43 EUR

        -------------

        ORANGEWAYS.COM

        Fri 30 Nov 2012 07:00 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        30 Nov 2012 10:15 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        2750 HUF

        Mon 05 Nov 2012 19:30 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        05 Nov 2012 22:40 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        2750 HUF

        Total: 5500 HUF (n. 20 €)


        YHTEENSÄ (lennot bussi): 78 €

        SÄÄSTÖÄ kallislentoihin verrattuna: 216-78= 183 €


      • halpaa kuin saippua
        halpaa kuin saippua kirjoitti:

        Viikon Wienin matka alle satasella:

        RYANAIR

        Thu 29 Nov 12
        Flight FR6077

        Depart
        Tampere 19:30
        Arrive
        Budapest T2B 21:00

        30.44 EUR

        Thu 06 Dec 12
        Flight FR6076

        Depart
        Budapest T2B 15:35
        Arrive
        Tampere 19:05

        26.99 EUR

        Total 57.43 EUR

        -------------

        ORANGEWAYS.COM

        Fri 30 Nov 2012 07:00 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        30 Nov 2012 10:15 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        2750 HUF

        Mon 05 Nov 2012 19:30 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        05 Nov 2012 22:40 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        2750 HUF

        Total: 5500 HUF (n. 20 €)


        YHTEENSÄ (lennot bussi): 78 €

        SÄÄSTÖÄ kallislentoihin verrattuna: 216-78= 183 €

        Paluu tietenkin keskiviikkona 5. JOULUKUUTA

        Wed 05 Dec 2012 19:30 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        05 Dec 2012 22:40 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        2750 HUF


      • Tyypillinen tapaus
        halpaa kuin saippua kirjoitti:

        Paluu tietenkin keskiviikkona 5. JOULUKUUTA

        Wed 05 Dec 2012 19:30 A Wien(Vienna), City PRATERSTERN/nordbahn strasse 50.U1/U2) U-BAHNSTATION

        05 Dec 2012 22:40 HU Budapest OrangeWays bus station - Stadion FTC Népliget

        2750 HUF

        Eiköhän kesän ja alkusyksyn tarjouksista olisi saanut suoran lennon halvemmalla..., eikä tarvitsisi kököttää bussikyydissä.
        Jos oman reissun lentolippuja katson, niin nyt pitäisi maksaa tuplahinta, ellen olisi varannut ajoissa.


        Et sitten laskenut matkan hintaan mukaan yöpymisiä mennen tullen Budapestissä ja matkoja lentokentälle ja bussiasemalle sekä ylimääräisiä ruokailuita jne? Tarkoitushan oli mennä Wieniin eikä tehdä euroopan turneeta.


      • halpaa kuin saippua
        Tyypillinen tapaus kirjoitti:

        Eiköhän kesän ja alkusyksyn tarjouksista olisi saanut suoran lennon halvemmalla..., eikä tarvitsisi kököttää bussikyydissä.
        Jos oman reissun lentolippuja katson, niin nyt pitäisi maksaa tuplahinta, ellen olisi varannut ajoissa.


        Et sitten laskenut matkan hintaan mukaan yöpymisiä mennen tullen Budapestissä ja matkoja lentokentälle ja bussiasemalle sekä ylimääräisiä ruokailuita jne? Tarkoitushan oli mennä Wieniin eikä tehdä euroopan turneeta.

        No, jokainen osaa kyllä laskea, että lensi sitten suoralla lennolla tai Budapestin kautta (tässä ketjussa mainitut esimerkit), tulee molemmissa tapauksissa täysin samanverran öitä hotellissa, Rynkyn esimerkissä vain kaksi öistä vietetään Budapestissä. Budan metrolippu maksaa 320 HUF (eli n. 1 €) ja kolmen ruokalajin lounaan saa keskustasta 790 HUF (n.3 euroa): www.rubenrestaurant.hu/napimenu.
        2hh-huoneen saa kolmellakympillä (€) tai jopa alle riippuen varaustilanteesta/ajankohdasta (esim. www.easyhotel.com/hotels/budapest.html )

        Kyllä kalliiksi tuli sinulle kallislentoyhtiön Wienin-matka!! Mahtaa nyt ottaa kupoliin, kun me "p-aukiset" Ryan-fanit lennellään puoli-ilmaiseksi. Kannattaa siis ensi kerralla mennä heti osoitteeseen
        R Y A N A I R . C O M


      • a___p
        Tyypillinen tapaus kirjoitti:

        Eiköhän kesän ja alkusyksyn tarjouksista olisi saanut suoran lennon halvemmalla..., eikä tarvitsisi kököttää bussikyydissä.
        Jos oman reissun lentolippuja katson, niin nyt pitäisi maksaa tuplahinta, ellen olisi varannut ajoissa.


        Et sitten laskenut matkan hintaan mukaan yöpymisiä mennen tullen Budapestissä ja matkoja lentokentälle ja bussiasemalle sekä ylimääräisiä ruokailuita jne? Tarkoitushan oli mennä Wieniin eikä tehdä euroopan turneeta.

        tuossa varmaan oletuksena lähtö helsingistä, tampereelta muiden kuin ryanairin halvemmat (reippaammin alle 200) tarjouslennot keskieurooppaan ovat aika harvassa.

        mutta - suht samahan se on ottaako julkisen tampereelta helsinkiin vai budapestista wieniin. paitsi mahdollisesti ehkä näköalat. tampere-helsinki on jo niin nähty.


      • Halpaa
        halpaa kuin saippua kirjoitti:

        No, jokainen osaa kyllä laskea, että lensi sitten suoralla lennolla tai Budapestin kautta (tässä ketjussa mainitut esimerkit), tulee molemmissa tapauksissa täysin samanverran öitä hotellissa, Rynkyn esimerkissä vain kaksi öistä vietetään Budapestissä. Budan metrolippu maksaa 320 HUF (eli n. 1 €) ja kolmen ruokalajin lounaan saa keskustasta 790 HUF (n.3 euroa): www.rubenrestaurant.hu/napimenu.
        2hh-huoneen saa kolmellakympillä (€) tai jopa alle riippuen varaustilanteesta/ajankohdasta (esim. www.easyhotel.com/hotels/budapest.html )

        Kyllä kalliiksi tuli sinulle kallislentoyhtiön Wienin-matka!! Mahtaa nyt ottaa kupoliin, kun me "p-aukiset" Ryan-fanit lennellään puoli-ilmaiseksi. Kannattaa siis ensi kerralla mennä heti osoitteeseen
        R Y A N A I R . C O M

        Just näin tehdään matka Wieniin, "sama määrä yöpymistä mutta kaksi Budapestissä".


      • Tyypillinen tapaus
        halpaa kuin saippua kirjoitti:

        No, jokainen osaa kyllä laskea, että lensi sitten suoralla lennolla tai Budapestin kautta (tässä ketjussa mainitut esimerkit), tulee molemmissa tapauksissa täysin samanverran öitä hotellissa, Rynkyn esimerkissä vain kaksi öistä vietetään Budapestissä. Budan metrolippu maksaa 320 HUF (eli n. 1 €) ja kolmen ruokalajin lounaan saa keskustasta 790 HUF (n.3 euroa): www.rubenrestaurant.hu/napimenu.
        2hh-huoneen saa kolmellakympillä (€) tai jopa alle riippuen varaustilanteesta/ajankohdasta (esim. www.easyhotel.com/hotels/budapest.html )

        Kyllä kalliiksi tuli sinulle kallislentoyhtiön Wienin-matka!! Mahtaa nyt ottaa kupoliin, kun me "p-aukiset" Ryan-fanit lennellään puoli-ilmaiseksi. Kannattaa siis ensi kerralla mennä heti osoitteeseen
        R Y A N A I R . C O M

        Koskas Ferihegyyn on alkanut Metrolla pääsemään?
        Lounas maksaa juomineen yms. hieman enemmän, vaikka halvempaa onkin kuin suomessa...
        Katsoin kokeeksi päivän hintoja tutuista hotelleista, näytti olevan n. 80-90€/henkilö/yö, toki joku voi viihtyä niissä halvoissakin.

        Ihan perusasiana suunnittelussa on että jossain kohteessa ollaan x yötä tai päivää, jos pitää muualla nukkua kentällä tai hotellissa matkalla, ne ovat lisäkuluja tai rasitteita.

        Enkä ole tällä kertaa menossa Wieniin, mutta en mistään hinnasta alkaisi kulkea muutamaa sataa kilometriä bussilla (minun kohteeseen 350 km teitä pitkin suoraan rynkyn kentältä) tai junalla, kun suoraankin pääsee ja varsinkaan, jos konstillasi menee matkoihin neljä päivää ja käytännön säästöä ei synny.

        Ei ota kupoliin, jos joku viitsii matkustaa noin vaivalloisesti, onneksi on varaa vähän parempaan.


      • ultra low cost airline
        Halpaa kirjoitti:

        Just näin tehdään matka Wieniin, "sama määrä yöpymistä mutta kaksi Budapestissä".

        Tämän Wien-keskustelun aloittaja kysyi, miten pääsisi Suomesta Wieniin Raikulla. Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta, joten siksi pitää keksiä jokin vaihtoehtoinen reitti.

        Kerropas sinä nyt reittisuunnitelmasi ja hinta kallislentoyhtiöitä käyttäen seuraaville viikon matkoille:

        Haluaisin viettää viikon loman:

        1) Gironassa

        2) Charleroissa

        3) Bergamossa

        4) Trapanissa

        JA HUOM! En haluaisi lähteä koko viikkona näistä pikkupaikoista mihinkään lähistöllä mahdollisesti oleviin suurempiin kaupunkeihin (eli siis bussiin "kököttömään")

        Joten annappa tulla hinta- ja reittitietoja!!


      • 3* kalliimmaksi
        Tyypillinen tapaus kirjoitti:

        Koskas Ferihegyyn on alkanut Metrolla pääsemään?
        Lounas maksaa juomineen yms. hieman enemmän, vaikka halvempaa onkin kuin suomessa...
        Katsoin kokeeksi päivän hintoja tutuista hotelleista, näytti olevan n. 80-90€/henkilö/yö, toki joku voi viihtyä niissä halvoissakin.

        Ihan perusasiana suunnittelussa on että jossain kohteessa ollaan x yötä tai päivää, jos pitää muualla nukkua kentällä tai hotellissa matkalla, ne ovat lisäkuluja tai rasitteita.

        Enkä ole tällä kertaa menossa Wieniin, mutta en mistään hinnasta alkaisi kulkea muutamaa sataa kilometriä bussilla (minun kohteeseen 350 km teitä pitkin suoraan rynkyn kentältä) tai junalla, kun suoraankin pääsee ja varsinkaan, jos konstillasi menee matkoihin neljä päivää ja käytännön säästöä ei synny.

        Ei ota kupoliin, jos joku viitsii matkustaa noin vaivalloisesti, onneksi on varaa vähän parempaan.

        Tarkennuksena että em. rynkyn kentälle ei pääse suomesta suoraan, pitäisi mennä Stansteadin kautta vaihtaen. Päivän hinnoilla pelkät lentoliput 2 kertaa kalliimmat kuin suoraan lentäen, päälle yöpymiset Stansteadissa mennen tullen ja lisäksi kulut kohdekentältä sinne minne olen menossa.

        Kenenkä kupoliin tämän pitäisi käydä?


      • ultra low cost airline
        Tyypillinen tapaus kirjoitti:

        Koskas Ferihegyyn on alkanut Metrolla pääsemään?
        Lounas maksaa juomineen yms. hieman enemmän, vaikka halvempaa onkin kuin suomessa...
        Katsoin kokeeksi päivän hintoja tutuista hotelleista, näytti olevan n. 80-90€/henkilö/yö, toki joku voi viihtyä niissä halvoissakin.

        Ihan perusasiana suunnittelussa on että jossain kohteessa ollaan x yötä tai päivää, jos pitää muualla nukkua kentällä tai hotellissa matkalla, ne ovat lisäkuluja tai rasitteita.

        Enkä ole tällä kertaa menossa Wieniin, mutta en mistään hinnasta alkaisi kulkea muutamaa sataa kilometriä bussilla (minun kohteeseen 350 km teitä pitkin suoraan rynkyn kentältä) tai junalla, kun suoraankin pääsee ja varsinkaan, jos konstillasi menee matkoihin neljä päivää ja käytännön säästöä ei synny.

        Ei ota kupoliin, jos joku viitsii matkustaa noin vaivalloisesti, onneksi on varaa vähän parempaan.

        Jos on parempaan varaa, miksi kulutat aikaa täällä persaukisten rynkkyläisten palstalla?

        (BTW: Trollaus on hauskaa ajanvietettä, eikö niin?)


      • Åkså
        ultra low cost airline kirjoitti:

        Tämän Wien-keskustelun aloittaja kysyi, miten pääsisi Suomesta Wieniin Raikulla. Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta, joten siksi pitää keksiä jokin vaihtoehtoinen reitti.

        Kerropas sinä nyt reittisuunnitelmasi ja hinta kallislentoyhtiöitä käyttäen seuraaville viikon matkoille:

        Haluaisin viettää viikon loman:

        1) Gironassa

        2) Charleroissa

        3) Bergamossa

        4) Trapanissa

        JA HUOM! En haluaisi lähteä koko viikkona näistä pikkupaikoista mihinkään lähistöllä mahdollisesti oleviin suurempiin kaupunkeihin (eli siis bussiin "kököttömään")

        Joten annappa tulla hinta- ja reittitietoja!!

        No mitä Wien liittyi sitten Siemensiin, jos aiheessa piti pysymän.


      • asian vierestä
        ultra low cost airline kirjoitti:

        Jos on parempaan varaa, miksi kulutat aikaa täällä persaukisten rynkkyläisten palstalla?

        (BTW: Trollaus on hauskaa ajanvietettä, eikö niin?)

        Ahaa, tämä palsta onkin vain kunnon rehellisille perskärpäsille. Jos on varaa, niin ei parane tulla tänne.

        Ymmärrän kaiken.

        Sitten joku voisi siirtyä asiaan eli siihen, että Siemens ei luota Ryanairin politiikkaan. Voisiko olla, että halpa ei olekaan aina hyvä?


      • kylttyrelliä
        ultra low cost airline kirjoitti:

        Tämän Wien-keskustelun aloittaja kysyi, miten pääsisi Suomesta Wieniin Raikulla. Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta, joten siksi pitää keksiä jokin vaihtoehtoinen reitti.

        Kerropas sinä nyt reittisuunnitelmasi ja hinta kallislentoyhtiöitä käyttäen seuraaville viikon matkoille:

        Haluaisin viettää viikon loman:

        1) Gironassa

        2) Charleroissa

        3) Bergamossa

        4) Trapanissa

        JA HUOM! En haluaisi lähteä koko viikkona näistä pikkupaikoista mihinkään lähistöllä mahdollisesti oleviin suurempiin kaupunkeihin (eli siis bussiin "kököttömään")

        Joten annappa tulla hinta- ja reittitietoja!!

        Girona, tuo hieno paikka 100 km Barcelonasta.
        Charleroi, kun Bryssel on jo nähty.
        Bergamo, jos ei halua Milanoon tai Veronaan niin tämä pikkukylä kai kelpaa.
        Trapani, melkein kuin Palermo, mutta sopivampi low cost -matkailuun.

        Olen tietysti varma, että jokaisesta näistä hienoista pikkutuppukylistä löytyy joku syy raahautua perille asti, mutta onko joku tosissaan valitsemassa näitä muista syistä kun että se halvin lentoyhtiö nyt sattuu vaan lentämään sinne? Oikeasti. Kertokaapa niitä ainutlaatuisia ominaisuuksia juuri näistä historian suurkylistä.

        "Haluan viettää viikon Stansteadtin kylässä. Mikä vie minut sinne halvimmalla?!"


      • dfkshglshlivgsdg
        ultra low cost airline kirjoitti:

        Tämän Wien-keskustelun aloittaja kysyi, miten pääsisi Suomesta Wieniin Raikulla. Raikku ei lennä Wieniin, ei Suomesta eikä myöskään mistään muustakaan maasta, joten siksi pitää keksiä jokin vaihtoehtoinen reitti.

        Kerropas sinä nyt reittisuunnitelmasi ja hinta kallislentoyhtiöitä käyttäen seuraaville viikon matkoille:

        Haluaisin viettää viikon loman:

        1) Gironassa

        2) Charleroissa

        3) Bergamossa

        4) Trapanissa

        JA HUOM! En haluaisi lähteä koko viikkona näistä pikkupaikoista mihinkään lähistöllä mahdollisesti oleviin suurempiin kaupunkeihin (eli siis bussiin "kököttömään")

        Joten annappa tulla hinta- ja reittitietoja!!

        No jos jostakin syystä haluaa viettää lomansa jossakin noissa neljästä paikasta, niin rynkky on varmaan paras vaihtoehto, koska muilla ei pääse suoraan noihin hevonkuusen loukkoihin. Kysymys onkin siitä että esim minä en koskaan ole menossa mihinkään noista neljästä ja siksi rynykyllä lentämienen ei tule kysymykseen, koska matkan teko ihmisten ilmoille kestää pirun kauan, on vaivalloista, riskialtista ja kaikella tavalla tympeää. Lisäksi rahansäästökään ei käy verukkeeksi, koska tuollainen matkustaminen käy suoria lentoja kalliimmaksi.

        Suomesta rynkky on vaihtoehto vain jos on menossa sinne millä tuolla firmalla pääsee ja reittivalikoima on sanalla sanoen surkea!

        Johtopäätöksenä täytyy valitettavasti sanoa että valtaosa rynkyn matkaajista valitsee kohteensa rynkyn sanelemana, koska muuhun ei ole varaa tai jostakin sairaasta syystä pitää kitsastella. Tuollainen matkailu ei kyllä avarra pidemmän päälle, kun lomavaihtoehdot ovat ainoastaan muutama rynykyn käyttämä sivukenttä...


      • a___p
        dfkshglshlivgsdg kirjoitti:

        No jos jostakin syystä haluaa viettää lomansa jossakin noissa neljästä paikasta, niin rynkky on varmaan paras vaihtoehto, koska muilla ei pääse suoraan noihin hevonkuusen loukkoihin. Kysymys onkin siitä että esim minä en koskaan ole menossa mihinkään noista neljästä ja siksi rynykyllä lentämienen ei tule kysymykseen, koska matkan teko ihmisten ilmoille kestää pirun kauan, on vaivalloista, riskialtista ja kaikella tavalla tympeää. Lisäksi rahansäästökään ei käy verukkeeksi, koska tuollainen matkustaminen käy suoria lentoja kalliimmaksi.

        Suomesta rynkky on vaihtoehto vain jos on menossa sinne millä tuolla firmalla pääsee ja reittivalikoima on sanalla sanoen surkea!

        Johtopäätöksenä täytyy valitettavasti sanoa että valtaosa rynkyn matkaajista valitsee kohteensa rynkyn sanelemana, koska muuhun ei ole varaa tai jostakin sairaasta syystä pitää kitsastella. Tuollainen matkailu ei kyllä avarra pidemmän päälle, kun lomavaihtoehdot ovat ainoastaan muutama rynykyn käyttämä sivukenttä...

        niinno, itse olen matkustanut ryanairilla tampereelta riikaan, liverpooliin, edinburghiin, budapestiin, lontooseen ja dubliniin sekä kesälomalla tallinna-manchester molempiin suuntiin. mitään noista en sanoisi sivukentäksi.


      • milloin saa ostaa
        a___p kirjoitti:

        niinno, itse olen matkustanut ryanairilla tampereelta riikaan, liverpooliin, edinburghiin, budapestiin, lontooseen ja dubliniin sekä kesälomalla tallinna-manchester molempiin suuntiin. mitään noista en sanoisi sivukentäksi.

        Riika ja Liverpool. Voi kun joskus pääsis. No Riika koettu, ei tartte toiste mennä.

        Mikä se Lontoon kenttä oli? Stanstead? Yli kaksinkertainen matka Heathrown kenttään nähden. Ei sivukenttä? No nyt sitten "keskustellaan" että sivukentällä vähemmän ruuhkaa. Sehän onkin ihme.

        Liverpool on sivussa kaikesta. "Suuri kulttuurin kehto, tuo kuuluisa Liverpool"?

        Taidan buukata heti ensi viikoksi tuon loistavalta kuulostavan Tallinna-Manchester -reitin! Don't mind if I do!


      • Matkakin lomaa
        milloin saa ostaa kirjoitti:

        Riika ja Liverpool. Voi kun joskus pääsis. No Riika koettu, ei tartte toiste mennä.

        Mikä se Lontoon kenttä oli? Stanstead? Yli kaksinkertainen matka Heathrown kenttään nähden. Ei sivukenttä? No nyt sitten "keskustellaan" että sivukentällä vähemmän ruuhkaa. Sehän onkin ihme.

        Liverpool on sivussa kaikesta. "Suuri kulttuurin kehto, tuo kuuluisa Liverpool"?

        Taidan buukata heti ensi viikoksi tuon loistavalta kuulostavan Tallinna-Manchester -reitin! Don't mind if I do!

        Voi voi kun on pitkä matka Stanstedin kentältä Lontoon keskustaan. Menikös siinä melkein tunti junassa, en muista kun en katsonut kelloa. Joka tapauksessa nopea oli, ei haitannut matkantekoa laisinkaan. Jos tulet Heatrowista puoli tuntia nopeammin ja maksat siitä 150 Euroa enemmän, niin olet hullu....


      • Tmp vs Hel
        a___p kirjoitti:

        tuossa varmaan oletuksena lähtö helsingistä, tampereelta muiden kuin ryanairin halvemmat (reippaammin alle 200) tarjouslennot keskieurooppaan ovat aika harvassa.

        mutta - suht samahan se on ottaako julkisen tampereelta helsinkiin vai budapestista wieniin. paitsi mahdollisesti ehkä näköalat. tampere-helsinki on jo niin nähty.

        Meinaatkos yöpyä Tampereellekkin mennessä ja tullessa. jotta saat niistä vastaavat?

        Itselle Tampere lähempänä, nopeammat muodollisuudet (pikkukoneilla sen ajan häviää yleensä taas toisessa päässä, kun jäävät kentälle eikä pääse putkeen) ja pysäköinti halvempi, mutta talvella ulkoparkki ei kiva. Hesavantaalla taas enemmän tarjontaa ja vaihtoehtoja.


      • junassa on hauska ma
        Matkakin lomaa kirjoitti:

        Voi voi kun on pitkä matka Stanstedin kentältä Lontoon keskustaan. Menikös siinä melkein tunti junassa, en muista kun en katsonut kelloa. Joka tapauksessa nopea oli, ei haitannut matkantekoa laisinkaan. Jos tulet Heatrowista puoli tuntia nopeammin ja maksat siitä 150 Euroa enemmän, niin olet hullu....

        Tai sitten varakas. Ja mukavuudenhaluinen. Ja vastustan koko low cost -periaatetta. No kai sitä jonkun kannattaa tarjota köyhillekin joku tapa matkustaa.


      • Järki käteen
        junassa on hauska ma kirjoitti:

        Tai sitten varakas. Ja mukavuudenhaluinen. Ja vastustan koko low cost -periaatetta. No kai sitä jonkun kannattaa tarjota köyhillekin joku tapa matkustaa.

        Tulisin ehkä vähemmän varakkaaksi, jos joutuisin vuosittaiset lentoni lentämään esim. Finnairilla. 30-40 lentoa vuodessa tekevänä erotus olisi aika suuri. Vaikka säästöä tulisi "vain" 120 €/suunta, niin vuodessa se tekee kuitenkin ihan muhkean summan (n. 4000 €). mainittakoon vielä, että asun Turun lähellä ja molemmat työkohteeni ovat alle 30 km päässä Charleroista ja Stanstedista


      • voiz**sus
        Järki käteen kirjoitti:

        Tulisin ehkä vähemmän varakkaaksi, jos joutuisin vuosittaiset lentoni lentämään esim. Finnairilla. 30-40 lentoa vuodessa tekevänä erotus olisi aika suuri. Vaikka säästöä tulisi "vain" 120 €/suunta, niin vuodessa se tekee kuitenkin ihan muhkean summan (n. 4000 €). mainittakoon vielä, että asun Turun lähellä ja molemmat työkohteeni ovat alle 30 km päässä Charleroista ja Stanstedista

        No just. Eli sopii juuri sulle. Ihan kiva, että tällainen kiistakapulana ollut asia johtuukin vain siitä, että juuri sinun pitää lentää juuri sattumalta noiden sivukenttien viereen.

        Jos otetaan järki käteen, niin ehkä minustakin tulisi vähemmän varakas jos ensin raahaudun Suomen metropolista Keski-Suomeen ja lennän sitten halpuuteen tähtäävällä riistoyhtiöllä jonnekin kohteestani ohi.

        Kannattaisi varmaan kääntää omat kortit heti kättelyssä, jotta asiaan tulisi jotain selvyyttä. Nyt tiedämme, miksi yksi inttää asiaansa väärässä ketjussa.

        Sitten voisi taas palata siihen, että yksi suuri firma on laittanut Ryanairin boikottiin epäselvyyksien takia.


      • fsadgdasfasdf
        Järki käteen kirjoitti:

        Tulisin ehkä vähemmän varakkaaksi, jos joutuisin vuosittaiset lentoni lentämään esim. Finnairilla. 30-40 lentoa vuodessa tekevänä erotus olisi aika suuri. Vaikka säästöä tulisi "vain" 120 €/suunta, niin vuodessa se tekee kuitenkin ihan muhkean summan (n. 4000 €). mainittakoon vielä, että asun Turun lähellä ja molemmat työkohteeni ovat alle 30 km päässä Charleroista ja Stanstedista

        Uskotaanhan me kaikki että olet onnistunut hommaamaan itsellesi työpisteet Chareleroista ja Stanstedista. Olisit vielä nyt laittanut Gironan, Bergamon ja Trapanin siihen samaan työpistelistaasi... yhtään ei olisi jo valmiiksi nollassa ollut uskottavuuutesi kärsinyt...


      • a___p
        Matkakin lomaa kirjoitti:

        Voi voi kun on pitkä matka Stanstedin kentältä Lontoon keskustaan. Menikös siinä melkein tunti junassa, en muista kun en katsonut kelloa. Joka tapauksessa nopea oli, ei haitannut matkantekoa laisinkaan. Jos tulet Heatrowista puoli tuntia nopeammin ja maksat siitä 150 Euroa enemmän, niin olet hullu....

        stansted on 45 minuutin päässä liverpool streetin asemalta, junat 15 minuutin välein. onhan tuo vartin pidempi kuin esim finskin kuljetus rautatieasemalta helsinki-vantaalle.

        ehkä täysin ylittämätön kynnys jollekulle :D


    • No bisnes

      Raikku lentää todella huonosti kohteisiin, jossa Siemensillä enemmän toimintaa.
      Mutta bisneslennothan onkin muitten heiniä, norskitkin osaa sen.

    • Hyvä pienkentät

      Onneksi on lentoyhtiöitä, joilla pääsee suoraan ja edullisesti pois kaupungin ruuhkista, se todellakin suuri plussa Ryanairille. Lomapaikka kun on usein jossain hieman syrjemmässä, eikä kaupungilla. Kaupungissa saan olla aina, asun nimittäin Helsingin keskustassa.
      Ihmisillä on erillaisia tarpeita, mikä sopii toiselle, ei välttämättä toiselle

    • Cabin bag lady

      Malagan kenttää en ainakaan menisi pienkentäksi haukkumaan ja sieltä on paljon jatkoyhteyksiä. Itse lennän raikulla, jos menossa aurinkorannikolle, Sisiliaan tai Bremeniin. Jos haluaisin Wieniin, ottaisin jonkun muun - suoran - vaihtoehdon. Ja toki asiaan vaikuttaa se, että asun Tampereella. Tampereelta on muuten hyvät yhteydet muualle Eurooppaan tai USA:an myös Blue1:n Kööpenhamina-yhteyden kautta.

    • totisestitotta

      Lentokone ei ole juuri muuta kuin bussi on RyanAirin idea ja on siinä aivan oikeassa.
      Lentoemäntä ei ole muuta kuin tarjoilija.

      • kuivaan

        Näkemys tuokin. Elämä voi olla mustavalkoista tai värikästä. Sama asenne näkyy varmaan koko sun muussa touhussakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe