Nukkuvan kissan herättmäninen

kitikatti

Luin juuri että nukkuvaa kissaa ei saisi herättää, mutta syytä ei sanottu, joten miksi? Ymmärrän että pentujen olisi hyvä nukkua ettei ne häiriinny tai jotain mutta miten on jo aikuisen kissan laita? Itselläni on tyhmä tapa ottaa kissa syliin kun se nukkuu tai silitellä sitä

27

5124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussin mamma

      yksinkertaisesti siksi, että kukapa sitä haluaa herätä kesken uniaan. Kun antaa kissan nukkua rauhassa, se on kunnioitusta kissaa kohtaan

      • TimppaTT

        ... Toisaalta ... NIIN hiljaa ei ihminen pysty OLEMAANKAAN etteikö kissa siihen heräis?!? :D


    • aloittajaa

      ok, juu siis tajuan ettei kukaan halua herätä kesken unien:D kiitos vastauksesta yritän olla herättelemättä kyllä nyt sitä

      • Ei haittaa

        No ei haittaa yhtään mitään jos kissan ottaa esim syliin sen nukkuessa. Minun kissa rupeaa sit kehräämään sylissä ja nukkumaan uudestaan mahdollisesti. Kyllä kissalla on aikaa heräillä ja varmasti nukkuakkin riittävästi.


      • RaahenT

        "ok, juu siis tajuan ettei kukaan halua herätä kesken unien:D"

        -Kuoleman kaipuutako?-Minä en ole ikinä herännyt muulla tavalla kuin kesken unien.


      • keep dreaming
        RaahenT kirjoitti:

        "ok, juu siis tajuan ettei kukaan halua herätä kesken unien:D"

        -Kuoleman kaipuutako?-Minä en ole ikinä herännyt muulla tavalla kuin kesken unien.

        Jos aamulla heräät itseksesi yön unesta,ilman mitään ulkopuolista häiriötä,ethän silloin herää kesken unien vaan sen loputtua.


      • Ei haittaa
        RaahenT kirjoitti:

        "ok, juu siis tajuan ettei kukaan halua herätä kesken unien:D"

        -Kuoleman kaipuutako?-Minä en ole ikinä herännyt muulla tavalla kuin kesken unien.

        Mene keskustelemaan terveyspalstalle itsestäsi eikä kissa palstalle.


    • N

      Mitä sit tarkoitat.

    • anna nukkua

      Nukkuvaa ei eläintä eikä lasta saa herättää, jos ei ole pakko. Mutta joskus sattuu niin, että vetelevät sikeitä esim. lääkäriin mentäessä, sitten kyllä herätellään. Mutta en ymmärrä miksi muuten pitäisi herättää. Ja kyllä nukkuvan kissankin voi esim. siirtää, eikä silityksistä häiriinny. Heräänhän ne itsekseenkin kesken unien jos esim. vieraita tulee.

    • -Lumière-

      Olen lukenut, että juuri nimenomaan kissanpentua ei saa herättää, sillä kasvuhormonien eritys on suurinta unen aikana. Täten siis, jos herätät pennun kesken unien, se voi vaikuttaa pennun kasvukäyrään. Eikä tämä päde pelkästään kissoihin, vaan paljon muihinkin eläimiin. Koiranpentuihin myös.

      • 18+20

        pätee myös ihminen nimiseen eläimeen


      • hurrrhurrrurrr

        Herätelkää pois. Syö vain vähemmän, kun ei oo niin iso :-)


    • Täysin.

      Mututietoa. Ajatellaanpa kissaa. Kissahan herää esim.kuullessaan erikoisen äänen,tai haistaessaan hajun, eikä siitä kissan psyyke kärsi,samoin on laita kissanpennulla. Me ihmiset niin herkästi inhimillistetään eläimiä,joka on suurin virhe mitä voidaan tehdä eläintä kohtaan.

      • TimppaTT

        ... Juu ei se kissan unika o ihan samallaista ku ihmisten! Taitavat suurimman osa ajastaan "lorvia" ihan vaan muodon vuoks ku ei o mitään parempaakaan tekemistä? :P ... Monasti oon omaani valoillu, ni korvat heiluu joka äänen suuntaa vaik se on "nukkuvinaan" ja jos joku vähänkin rasahtaa lähistöllä ni välittömästi toinen (no mitäs sitä nyt SUOTTA molempia aukasemaan! :P ) silmä aukee oitis tsekkaa et: "MIKÄS TOI OLI!" ... Ja ei toi kyl viel mitenkä muelenvikanenka ole vaik Oha sitäkin joutunut useemmanki kerran herättelee kesken unien, vaik en ny kuitenka tohdi sitä sormellakaan tökkiä et "ooks sä hereillä?!" jos vieressä koisii. Mut kyllähän sen NÄKEEKIN monasti kissasta jos sen herättää "väärään aikaan!" ... Se lonnii sit jonnee rauhallisempaan mestaan lorvimaan pää ja häntä mielenosotuspystyssä, eikä VILASEKKAAN suo kohti kun noin törkeen tempun menit tekemään! :D


    • katti ja matti

      Pakko on kissa välillä siirtää keskeltä sohvaa nukkumasta kun se meinaa vallata parhaimmat paikat. Se on jatkuvaa taistelua loikoilupaikasta, tosin siinä sitten nukutaan molemmat.

    • aloittajaa

      kiitos vastauksista osa oli vähän outoja ja turhia:D mutta niin kai aina täällä suomi24 no eli jos joskus nukkuvan kissan herätän (oikeastaan vaan siksi kun se näyttää niin suloiselta) niin eli siitä ei maailma räjähdä:D mutta kiitos näistä tiedoista teille:)

    • akkujukka

      mä tein ex muijan kissalle sellai,kun hän nukkui kirjahyllyn päällä,siten että tassut oli niinkuin hyllyn ulkopuolella,oli umpiunessa,niin menin ja läpsäytin etusormella sen tassuja,(siis antura puolelta),ja prkl...v****u,se kävi kiinni ku ois tapettu,eikä millään helvetilläkään irrottanut,oli varmaan kiinni mun kädessä minuutteja,ja raapi tassuillaan minkä kerkis,ja puri niin saa****sti,verta tuli useista raapuista ja puremista...enää en mee tökkimään sitä kissaa...

      • Anonyymi

        Jos kissan purema menee ihon sisään niin on syytä mennä heti lääkärille vaikka keskellä yötä, voit päästä elämästäsi irti hyvinkin nopeasti jos sitä siirtoa ei tee.


    • näin teen vieläkin

      Minä herätän kissani silloin kun se ei ole tiskannut. Se aina jättää tiskit tiskaamatta. Sillä on vuoro vain viikonloppuisin mutta se on niinkuin ei tuntisi kalenteria.

      • Öh

        Käännetääs asia toisinpäin, eli saako kissa herättää nukkuvaa ihmistä? Ei varmaankaan ole yksi tai kaksikertaa, kun katti on kiivennyt päälle yöllä rukki jo valmiiksi pöristen. Eli aivan samalta se varmaan kissastakin tuntuu silloin, kun ihminen herättelee.


    • KISSA SYLISSÄ

      juu tos toi meijän taika nukkuu sylis :DD

    • viiuska81

      Nuo on noita juttuja joita ei voi huvittumatta lukea. "Kissaa ei saa herättää, jos kissa menee sohvan nurkkaan nukkumaan, sitä ei saa siirtää ja jos kissa kantaa hiiriä sisälle, sitä pitää kehua". Ja sitten ihmetellään kun kissa ei kunnioita ihmistä.
      Minä olen siirtänyt kissan aina, kun olen katsonut aiheellisesti, tuupannut alas sängystä jos itse olen sinne halunnut sopia, antanut kissalle kunnolla kyytiä sen ronkkiessa ruokapöydällä ja ajanut sen hiirineen pihalle jos se on saaliinsa sisälle erehtynyt tuomaan, eikä sen saalistusvietti ole tästä kärsinyt.
      En koe sen saaneetkohtelusta traumoja, vaan meillä on molemminpuolinen kunnioitus toisiamme kohtaan, ollut näin jo 15 vuotta. Kissa ei ole meillä ylempiarvoisempi kuin ihminen ja tämä tietää jo pelkästä äänensävystä jos sen tekoset eivät mammaa miellytä.

    • Anonyymi

      En usko että on vaarallista herättää. Sama kuin ihminen herätettäisiin kesken unien, mahdollisesti vittumaista mutta ei vaarallista.

      • Anonyymi

        Jos haluaa aran ja hermostunenn kissan, niin eikun herättelemään ja häiritsemään koko ajan, myös kissan syödessä! Näinhän äidin pikku kullannuppujen annetaan toimia "lemmikkien" kanssa.


    • Anonyymi

      Höpö,höpö,eläin ei nuku niin sikeästi,etteikö huomaisi ihmisen liikkeitä.Kissa on myös saaliseläin,joten on aina valmiina pakenemaan.Tietysti kun on ollut sisällä turvassa,niin ei tarvitse ihan niin skarppina olla saalistajien suhteen.Mutta ei ne niin sikeästi nuku, että siitä haittaa olisi.Toisaalta,onko sitä koukittava,jos se on levolla? Kyllä se herää aikanaan,ellei ikiunessa ole.Sheebapurkin avaus ääneen ne yleensä herää,vaikka kuinka hiljaa avaisi XD

    • Anonyymi

      Jos kissa murisee unissaan ja sen tassut sätkii, niin silloin mä herätän. Kissa ehkä näkee painajaista. Tosi harvoin kyllä. Monesti se vaan maiskuttaa unissaan ja mä nauran!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe