poikaystäväni luovutti autonsa kortittomalle humalassa olevalle kaverilleen. Poikaystäväni oli humalassa myös itse, joten taisi vähän lähteä mopo käsistä, eikä tullut ajateltua selkeästi. Joten pyytäisin apua.. mitä poikaystävälleni mahdollisesti tulee? Päiväsakkoja, vankeutta, ajokieltoa? Entä seuraako näistä AINA oikeudenkäynti? Hän ei ole aikaisemmin syyllistynyt moiseen.
Kiitos jos viitsitte vastata, olen huolissani.
Auton luovutus kortittomalle humalaiselle, rangaistus?
11
1737
Vastaukset
- luu-5
Tuota
Kun kyse on rattijuopumuksesta, tai törkeästä rattijuopumuksesta ja ajo-oikeudetta ajosta, niin asia käsitellään aina oikeudessa.
Samalla selvitetään myös poikaystäväsi osuus. Tällöin hänkin saa syytteen samaan käsittelyyn ja hänen rikoksensa ovat, - kulkuneuvon luovuttaminen juopuneelle, sekä
moottoriajoneuvon luovuttaminen ajo-oikeudettoman kuljetettavaksi.
Molemmat poikaystäväsi rikokset ovat sakkojuttuja, ajokieltoa niistä ei seuraa.- tietämätön
okeei.. eli kortti säilyy? Mitenköhän paljon tuosta rapsahtaa sakkoa? osaako kukaan sanoa? :/
- 8+8=16
Rikosnimikkeet ovat kulkuneuvon luovuttaminen juopuneelle (rikoslaki 23 luku 8 §) ja liikennerikkomus (tieliikennelaki 65 § ja 103 §). Lievähkö sakkorangaistus. Jos myönnetty, käsitellään kirjallisessa menettelyssä.
- ewfsdxc4
Näinhän se menee. Vaikka oikeasti pitäisi ottaa auto tältä poikaystävältä pois kun ei kerran sitä järkevästi osaa pitää, vaan luovuttaa kortittoman humalaisen ajettavaksi.
"Poikaystäväni oli humalassa myös itse, joten taisi vähän lähteä mopo käsistä, eikä tullut ajateltua selkeästi"
Joopajoo, jos noin vaan "lähtee mopo käsistä" niin olisi viisainta pysyä alkoholista kokonaan erossa. Ja aloittajan pitäisi etsiä joku tolkun mies kyseisen hylkytavaran tilalle. - tietämätön
ewfsdxc4 kirjoitti:
Näinhän se menee. Vaikka oikeasti pitäisi ottaa auto tältä poikaystävältä pois kun ei kerran sitä järkevästi osaa pitää, vaan luovuttaa kortittoman humalaisen ajettavaksi.
"Poikaystäväni oli humalassa myös itse, joten taisi vähän lähteä mopo käsistä, eikä tullut ajateltua selkeästi"
Joopajoo, jos noin vaan "lähtee mopo käsistä" niin olisi viisainta pysyä alkoholista kokonaan erossa. Ja aloittajan pitäisi etsiä joku tolkun mies kyseisen hylkytavaran tilalle.No en usko, että hän on ylpeä tekosistaan. Mutta kiitos vastauksista :)
- paskatuuri
kaverit anto toisen kaverin ajaa autoonsa n.1,5 promillen humalassa ja kortitta saa nähdä mitä tulee ja paljonko :S
- lancer89
joo kyllä perkele kortti hyllylle moisilta hurjapäiltä!!!!! ja linnaan iäksi!!!
- Outlaws
Vittu sinut pitäs laittaa linnaan riehumaan. Siinäpähän inisisit ku vähä kikkeliä laitettas pyllyyn tommoselleki huutelijalle. Jätkä kusee varmaan housuun jos joku kävelee punasiakin päin :D
- kuolemantuomio
Tähän loppuun omana mielipiteenä haluaisin sanoa, että jokaikiseltä auton juopuneelle luovuttaneelta pitäisi leikata munat irti ja lyödä ne niille tapilla perseeseen ja heittää ne loppuiäksi linnaan.
- jhjj
Kjggjk
- dklvhdfighfi
Samaa mieltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649