hieronnasta

tukka päässä

luulisin jos todella hieronta estäisi kaljuuntumisen, ei kaljuja varmaan olisi paljoakaan. tieto olisi levinnyt etenkin nykyisen tekniikka-aikakauden aikana ja oiken erikoisia päänahan hierojia löytyisi joka kylästä ja kaupungeista olisi suorastaan hierojista varmaan pulaakin.
Kuitenkin varsinaisesti erikoistunutta päänahan hierojaa en tunne yhtään.

Itse olin kaljuhko jo ikääntynyt ja tukan sain vain hiussiirrolla.

Mutta hyvä jos joillekkin on hieronnasta apua, itse en vain ole viitsinyt hieroa.

Kysynkin; onko tiedossa kaljuuntumista estäviä erikoistuneita hierojia olemassa?

40

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei auta kaikkia

varsinkaan ilman lääkkeitä. Jos päänahka on liikkumaton ja/tai arka, niin silloin todennäköisimmin hyötyä.

• Ihmisiä petetään
    • Edellisessä

kaupungissa asuessani kävin hiusasiantuntijalla, joka onneksi kertoi päänahan hieronnasta ja että kaljuuntuneilla on samalla tavalla kireä ja liikkumaton päänahka kuin minullakin. Kun sain hieromalla päänahan liikkuvaksi, kaljuuntuminen ja hiustuppien irtoaminen loppui siihen. Myöhemmin olen saanut lääkkeillä jopa takaisin menetettyjä hiuksia.

Ennen päänahka oli paljon tunnottomampi, kylmempi ja välillä arka, mutta nykyään tuntee miten veri kiertää päänahassa. Kaljuuntumisen alkaessa poltin pari vuotta tupakkaakin, mikä myös heikentää verenkiertoa.

Noihin hierontalaitteisiin en oikein usko. Päänahkaa pitäisi "venyttää" työntämällä sormilla reunoilta kaljuuntunutta aluetta kohti ja voimakkaasti sormenpäillä painamalla tehdä pientä liikettä, että päänahka liikkuu.

Ei tälläisestä olisi minulle mitään hyötyä valehdella, eikä se hiusasiantuntijakaan hyötynyt mitään tämän kertomisesta. Kokeilee kuka haluaa.

• Rainnerri

Noh minkälaisia hieronnat pitäisivät olla pituudeltaan jne?

• Minulla vaati

alkuun n.10min kerrallaan joka päivä, että vaikutus tuntui. Jos oli arka niin pitempään, n.30min, myös otsaa. Nykyään tarvitsee varsinaisesti hieroa vain muutaman kerran vuodessa.

• Hyvä esimerkki

Eilen oli TV:ssä mies, jolla otsassa syvät rypyt ja kalju päänahka aivan sileä ja kiiltävä. Kun rypisti lisää otsaa, päänahka ei liikkunut yhtään, selvästi kireä. Itselläkään ei liikkunut ennen, mutta nykyään liikkuu ja otsaan ei ole tullut yhtään pysyviä ryppyjä.
      Vahvatukkaiset pystyvät usein liikuttamaan jopa pelkästään päänahkaa, otsan rypistymättä.

• Kopuli

Näytä yksikin tilasto jossa osoitat, että kaljuilla miehillä on keskimäärin kireämpi päänahka kuin hiuksellisilla.

Yksittäistapausten perusteella on helppo väittää mitä tahansa, kun ei tarvitse osoittaa yhteyttä joukkoihin. Tällä ajatuksella toimivat kaikki ns. vaihtoehtolääketieteet.

Ihan yhtä hyvin voisin väittää, että naapuri söi kaurapuuroa juuri ennen sydäninfarktia -> eli kaurapuuron täytyy olla infarktin syy.

Tai edelleen...

Ihan samalla periaatteella voisin väittää, että kaljut miehet masturboivat enemmän -> eli masturboiminen aiheuttaa kaljuuntumista.

Itseasiassa kyseinen tilasto on muistaakseni julkaistu joskus ja aiheuttanut välittömästi myytin siitä, että masturbointi aiheuttaa kaljuuntumista. Tälläisiä päätelmiä ei voi, eikä kannata lähteä tekemään epidemiologian perusteella.

Tosin erotuksena tähän, en ole missään nähnyt yhtään tilastoa, jossa miesten päänahan liikkuvuutta olisi mittailtu, eli tälle väitteelle ei ole EDES tilastopohjaa.

• Helppo arvata
        Kopuli kirjoitti:

Näytä yksikin tilasto jossa osoitat, että kaljuilla miehillä on keskimäärin kireämpi päänahka kuin hiuksellisilla.

Yksittäistapausten perusteella on helppo väittää mitä tahansa, kun ei tarvitse osoittaa yhteyttä joukkoihin. Tällä ajatuksella toimivat kaikki ns. vaihtoehtolääketieteet.

Ihan yhtä hyvin voisin väittää, että naapuri söi kaurapuuroa juuri ennen sydäninfarktia -> eli kaurapuuron täytyy olla infarktin syy.

Tai edelleen...

Ihan samalla periaatteella voisin väittää, että kaljut miehet masturboivat enemmän -> eli masturboiminen aiheuttaa kaljuuntumista.

Itseasiassa kyseinen tilasto on muistaakseni julkaistu joskus ja aiheuttanut välittömästi myytin siitä, että masturbointi aiheuttaa kaljuuntumista. Tälläisiä päätelmiä ei voi, eikä kannata lähteä tekemään epidemiologian perusteella.

Tosin erotuksena tähän, en ole missään nähnyt yhtään tilastoa, jossa miesten päänahan liikkuvuutta olisi mittailtu, eli tälle väitteelle ei ole EDES tilastopohjaa.

että kopuli taas innostuu kaikkien "opiskelu" kiireiden keskellä vastaamaan, ihmeesti riittää aikaa ))

Jokainen päänahka on yksilöllinen ja iho käyttäytyy ihmisillä muuallakin eri tavalla. Toisille tulee raskausarpia, toisille ei. Toisilla iho palautuu hyvin, toisilla ei. Missään muualla iho ei jämähdä yhtä liikkumattomaksi.

Toisilla toimii järki, kopulilla ei. Toisilla on vahva tukka, kopuli kaljuuntuu. Odottele vaan ihmelääkettä ja tee tilastoa harventuvista hapsistasi. Minua ei edelleenkään haittaa yhtään, ettei hieronnasta ole sinulle apua, päinvastoin.

Yhdellä lääketieteellisellä sivulla oli erinomaisia kuvia erilaisista kaljuuntumissyistä ja tämäkin oli mukana, mutta en halua sinun saavan siitä mitään hyötyä. Olenpa ilkeä.

Uskon kyllä, että runkkaaminen on sinulle ongelma.

• Kopuli
        Helppo arvata kirjoitti:

että kopuli taas innostuu kaikkien "opiskelu" kiireiden keskellä vastaamaan, ihmeesti riittää aikaa ))

Jokainen päänahka on yksilöllinen ja iho käyttäytyy ihmisillä muuallakin eri tavalla. Toisille tulee raskausarpia, toisille ei. Toisilla iho palautuu hyvin, toisilla ei. Missään muualla iho ei jämähdä yhtä liikkumattomaksi.

Toisilla toimii järki, kopulilla ei. Toisilla on vahva tukka, kopuli kaljuuntuu. Odottele vaan ihmelääkettä ja tee tilastoa harventuvista hapsistasi. Minua ei edelleenkään haittaa yhtään, ettei hieronnasta ole sinulle apua, päinvastoin.

Yhdellä lääketieteellisellä sivulla oli erinomaisia kuvia erilaisista kaljuuntumissyistä ja tämäkin oli mukana, mutta en halua sinun saavan siitä mitään hyötyä. Olenpa ilkeä.

Uskon kyllä, että runkkaaminen on sinulle ongelma.

Et taaskaan kommentoinut väitteitäni millään järkevällä tavalla, vaan pelkästään vittuilit minulle.

Näytä mikä sivusto on kyseessä, niin käyn katsomassa mihin he pohjaavat väitteensä. Vai onkohan (kuten todennäköistä) kyseessä oma sivustosi, jolla julkaiset mitä haluat.

Opettele keskustelemaan asiasta ja jätä vittuilu pois. Tosin et varmaan siihen pysty, koska silloin ei sinulle jäisi mitään sanottavaa.

Eikä minuakaan haittaa se, että koet hyötyä jostain mistä sitä ei ole, mutta se haittaa että kailotat sitä pelastuksena muille kun itsekin hyvin tiedät ettei se sitä ole.

Päinvastoin kuin väität minulla toimii järki, sinä taas perustat väitteesi uskoon! Jos on tietoa ja osaa ajetella ei tarvitse uskoa! Niin kauan kuin tarvitset uskoa jonkun toimivuuteen olet hakoteillä.

• Olet oikeasti
        Kopuli kirjoitti:

Et taaskaan kommentoinut väitteitäni millään järkevällä tavalla, vaan pelkästään vittuilit minulle.

Näytä mikä sivusto on kyseessä, niin käyn katsomassa mihin he pohjaavat väitteensä. Vai onkohan (kuten todennäköistä) kyseessä oma sivustosi, jolla julkaiset mitä haluat.

Opettele keskustelemaan asiasta ja jätä vittuilu pois. Tosin et varmaan siihen pysty, koska silloin ei sinulle jäisi mitään sanottavaa.

Eikä minuakaan haittaa se, että koet hyötyä jostain mistä sitä ei ole, mutta se haittaa että kailotat sitä pelastuksena muille kun itsekin hyvin tiedät ettei se sitä ole.

Päinvastoin kuin väität minulla toimii järki, sinä taas perustat väitteesi uskoon! Jos on tietoa ja osaa ajetella ei tarvitse uskoa! Niin kauan kuin tarvitset uskoa jonkun toimivuuteen olet hakoteillä.

poikkeuksellisen tyhmä, kun kaaliisi ei mahdu, ettei mikään lääkekään auta kaikkia, mutta osaa auttaa muukin, kuten hieronta.

Olet saanut montaa kertaa hakusanat, millä voit itse hakea tietoa jos kiinnostaa. Lähes ainoa v-ttuilija tällä palstalla olet ollut sinä ja tulet aina mukaan keskusteluihin, mihin sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Hieronnastakaan et tiedä mitään, mutta jaksat aina vaan jankata samaa p-skaa, mitä kukaan oikea lääkäri ei todellakaan tekisi.

"pelastuksena muille" Oletko tyhmyyden lisäksi myös dementikko kun et muista mitään aikaisemmista viesteistä. Vain sinä voisit olla niin tyhmä, että väittäisit jonkun auttavan kaikkia tai edes yhtä varmasti tai ei ketään.

Sinä nimen omaan uskot jotain luettua ja sen toimivan automaattisesti kaikilla samalla tavalla tai ei kenelläkään, vaikka lääketiede ei ole edes pystynyt löytämään läheskään kaikille toimivaa hoitoa.

Varmasti haluaisit kovasti olla lääkäri, mutta kyvyilläsi ei siihen ole mitään edellytyksiä. Olisi kylläkin huvittavaa nähdä kalju "lääkäri" antamassa ohjeita kaljuuntumisen estoon ))

Taitaa lomasi jatkua aina vaan kun ehdit keskellä päivääkin kirjoittelemaan. Etunsa työttömyydessäkin.

• Kopuli
        Olet oikeasti kirjoitti:

poikkeuksellisen tyhmä, kun kaaliisi ei mahdu, ettei mikään lääkekään auta kaikkia, mutta osaa auttaa muukin, kuten hieronta.

Olet saanut montaa kertaa hakusanat, millä voit itse hakea tietoa jos kiinnostaa. Lähes ainoa v-ttuilija tällä palstalla olet ollut sinä ja tulet aina mukaan keskusteluihin, mihin sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Hieronnastakaan et tiedä mitään, mutta jaksat aina vaan jankata samaa p-skaa, mitä kukaan oikea lääkäri ei todellakaan tekisi.

"pelastuksena muille" Oletko tyhmyyden lisäksi myös dementikko kun et muista mitään aikaisemmista viesteistä. Vain sinä voisit olla niin tyhmä, että väittäisit jonkun auttavan kaikkia tai edes yhtä varmasti tai ei ketään.

Sinä nimen omaan uskot jotain luettua ja sen toimivan automaattisesti kaikilla samalla tavalla tai ei kenelläkään, vaikka lääketiede ei ole edes pystynyt löytämään läheskään kaikille toimivaa hoitoa.

Varmasti haluaisit kovasti olla lääkäri, mutta kyvyilläsi ei siihen ole mitään edellytyksiä. Olisi kylläkin huvittavaa nähdä kalju "lääkäri" antamassa ohjeita kaljuuntumisen estoon ))

Taitaa lomasi jatkua aina vaan kun ehdit keskellä päivääkin kirjoittelemaan. Etunsa työttömyydessäkin.

En ole missään vaiheessa väittänyt, että joku lääke auttaa kaikkia mutta ainakin tutkituista valmisteista on tiedossa kuinka monelle ne toimivat ja kuinka hyvin.

Esim. Tiedän, että finasteridi auttaa n. 9:lle kymmenestä ja minoksidiili n. 8:lle kymmenestä. Molemmille löytyy lukuisia tutkimuksia.

Sinä taas et voi osoittaa minkäänlaista näyttöä edes siitä kuinka monelle kymmestä hieronta auttaisi edes ammattilaisen tekemänä. Jos voit niin näytä tilasto!

Ja tuokin kohta jossa väität minun sokeasti uskovan kaikkia mitä jossain julkaistaan.... Olen vastannut siihen jo moneen kertaan, että ei todellakaan pidä paikkaansa.

Joten tästä päättelen, että sinä olet meistä se vähä-älyinen dementikko, joka jatkuvasti hoet samaa mantraa, etkä suostu edes kyseenalaistamaan oman näkemyksesi oikeellisuutta.

Mahtaa sinua vituttaa, kun minä vedän kuuden tonnin kuukausipalkkaa ja istun päivät rahakasan päällä ja naisia pyörii ympärillä. Ja onneksi on sen verran rahaa, ettei tarvitse kaljuksi tulla. Eikä hieroa päänahkaa.

• heeheheheh
        Kopuli kirjoitti:

En ole missään vaiheessa väittänyt, että joku lääke auttaa kaikkia mutta ainakin tutkituista valmisteista on tiedossa kuinka monelle ne toimivat ja kuinka hyvin.

Esim. Tiedän, että finasteridi auttaa n. 9:lle kymmenestä ja minoksidiili n. 8:lle kymmenestä. Molemmille löytyy lukuisia tutkimuksia.

Sinä taas et voi osoittaa minkäänlaista näyttöä edes siitä kuinka monelle kymmestä hieronta auttaisi edes ammattilaisen tekemänä. Jos voit niin näytä tilasto!

Ja tuokin kohta jossa väität minun sokeasti uskovan kaikkia mitä jossain julkaistaan.... Olen vastannut siihen jo moneen kertaan, että ei todellakaan pidä paikkaansa.

Joten tästä päättelen, että sinä olet meistä se vähä-älyinen dementikko, joka jatkuvasti hoet samaa mantraa, etkä suostu edes kyseenalaistamaan oman näkemyksesi oikeellisuutta.

Mahtaa sinua vituttaa, kun minä vedän kuuden tonnin kuukausipalkkaa ja istun päivät rahakasan päällä ja naisia pyörii ympärillä. Ja onneksi on sen verran rahaa, ettei tarvitse kaljuksi tulla. Eikä hieroa päänahkaa.

En vaihtaisi osia sinun kanssasi mistään hinnasta. Minä olen jo hankkinut tarpeeksi rahaa ja hiukset pysyy päässä ilman leikkauksia. Naisia saisin milloin vaan ilman rahaakin.

Miksi ihmeessä kyseenalaistaisin väitteeni, että hieronta VOI auttaa, kun tiedän sen auttaneen itseni lisäksi monia muitakin. Jo kaljuuntuneille ei tietenkään tuo hiuksia takaisin, mutta lääkkeiden kanssa voi olla apuna silloinkin. Pelkät lääkkeet taas ei minulle riittäisikään .

Onnea vaan naisten suhteen, osa kuulema tykkää kaljuistakin ja ainahan voit turvautua hyvään mielikuvitukseesi.

• Kopuli
        heeheheheh kirjoitti:

En vaihtaisi osia sinun kanssasi mistään hinnasta. Minä olen jo hankkinut tarpeeksi rahaa ja hiukset pysyy päässä ilman leikkauksia. Naisia saisin milloin vaan ilman rahaakin.

Miksi ihmeessä kyseenalaistaisin väitteeni, että hieronta VOI auttaa, kun tiedän sen auttaneen itseni lisäksi monia muitakin. Jo kaljuuntuneille ei tietenkään tuo hiuksia takaisin, mutta lääkkeiden kanssa voi olla apuna silloinkin. Pelkät lääkkeet taas ei minulle riittäisikään .

Onnea vaan naisten suhteen, osa kuulema tykkää kaljuistakin ja ainahan voit turvautua hyvään mielikuvitukseesi.

Jos olisin HI-viruksen kantaja, niin miksi ihmeessä kyseenalaistaisin uskomukseni siitä, että jos harrastan seksiä neitsyen kanssa VOIN parentua taudista? (afrikassa paikoin vallalla oleva uskomus) (ja itselläni ei ole HIV:sta, ettet voi siitäkään vittuilla)

Karkea esimerkki, mutta pointti sama. Ei tuonkaan uskomuksen kantajelle siitä uskomuksesta ole haittaa, mutta siitä saattaa olla haittaa muille.

Ihan samalla tavoin se että sinä kerrot täällä ja muualla oman uskomuksesi siitä mikä auttaa saattaa olla haitallinen muille.

Ja onneksi naisteni ei tarvitse tykätä kaljuista.

• Surkeaa
        Kopuli kirjoitti:

Jos olisin HI-viruksen kantaja, niin miksi ihmeessä kyseenalaistaisin uskomukseni siitä, että jos harrastan seksiä neitsyen kanssa VOIN parentua taudista? (afrikassa paikoin vallalla oleva uskomus) (ja itselläni ei ole HIV:sta, ettet voi siitäkään vittuilla)

Karkea esimerkki, mutta pointti sama. Ei tuonkaan uskomuksen kantajelle siitä uskomuksesta ole haittaa, mutta siitä saattaa olla haittaa muille.

Ihan samalla tavoin se että sinä kerrot täällä ja muualla oman uskomuksesi siitä mikä auttaa saattaa olla haitallinen muille.

Ja onneksi naisteni ei tarvitse tykätä kaljuista.

Minun ei tarvitse luottaa toisten uskomuksiin vaan omaan kokemukseeni ja päättelykykyyni. Sinä varmaan uskoisitkin tilastoihin HIV-jutustasi, jos joku poppamies olisi sellaisen väsännyt.

Vai hieronnasta haittaa jollekin, jopas vitsin repäisit.

Niin, useimmat naiset tottuvat vähitellen kaljuun, eihän se hetkessä tule.

• Trichophytic closure

Hyvä Kopuli!

Noin se on! Kun kävin kaksikin kertaa hiustensiirrossa niin Nordström otti niin leveän leikkeen niskahiuksista, että kun hoitaja ompeli haavaa kiinni trichophyyttisellä sululla päänahka tuli todella, todella, todella kireälle niin että niskahiuksetkin olivat vähintään viikon pystyssä hiustensirron jälkeen eikä otsaan pystynyt rypistämään mitenkään.

Tuon kireän päänahan teorian mukaan minulla ei varmaan pitäisi kasvaa hiuksia ollenkaan. Hiukset kasvoivat kuitenkin todella hyvin. Kasvussa ei ollut mitään ongelmaa. Itse Nordströmkin sanoi, että sinun hiuksesi näyttävät tuuheammalta mitä ne siirtotiheuden mukaan todellisuudessa ovatkaan.

Tavalliselle ihmiselle todisteeksi riittää esim. tällainen väite: Isäni päätä hierottiin paljon koska hänellä oli psoriasis ja hänellä oli hieronnan vuoksi 80-vuotiaana vielä vahvat hiukset.

Noin ei todellakaan voi tehdä mitään päätelmiä.

• Täysin eri asia

Jos päänahka ei ollut kireä ennen leikkausta ei siihen tietenkään hetkessä tule samaa vaikutusta kuin vuosia kireänä tai liikkumattomana olleeseen. Venyy ennalleen ja toimii kuin ennenkin.

• Se on syvältä

Kireä päänahka on täysin mielikuvituksen tuotetta. Hiukseton päänahka on aina kiiltävä, koska keho tuottaa rasvaa edelleen niille hiuksille joita ei ole.

Leike:

Hiustenlähtö myytti 3: Huono verenkierto päänahan alueella aiheuttaa hiustenlähtöä. Tämä on väärinkäsitys, joka on säilytetty yhtiöt myyvät hiustenlähtöön tuotteita vuosia. Kysykää keneltä tahansa ihotautilääkäriltä ja he kertovat teille, että kaljussa hiuspohjassa on yhtä paljon verenkiertoa kuin hiuspohja täynnä hiuksia. Kaljussa päänahassa hiustensiirrot toimi niin hyvin.

Leike on täältä:

http://elaa-hyvin.blogspot.fi/2011_12_01_archive.html

Juttusi kireästä päänahasta on täysin kaamosaikaisen persseen pohjimmasta pimeydestä revitty. Pidä turpasi kiini ja jos tuo liittyy elinkeinoosi niin kuiole mieluummin nälkään. Äläkä plussaile täällä juttujasi.

• Hah hahah

Sinulla on selvästi kireyttä päässäsi, etenkin sisäpuolella. Sen voi helposti todeta itse, jos päänahka on kireä, eikä liiku ja silloin hiusten kasvuun vaikuttaa muukin kuin pelkkä verenkierto. Ei ole mikään sattuma, että sitä esiintyy usein juuri kaljuilla, kuten täälläkin hieroja on kertonut ja useat hiusammattilaiset. Otsakin voi olla kiltävä, mutta aivan eri näköinen ja tuntuinen kuin kireä päänahka.

Varmaan onkin huijausta jos joku myy jotain lääkettä päänahan kireyteen. Mitä sellaisia olet kokeillut tai nähnyt myytävän vai onko tuokin väite mielikuvituksesi tuotetta? Ainoa lääkehän siihen on hieronta, minkä voi parhaiten tehdä itse ihan ilmaiseksi.

Tuokin on täällä jo kerrottu, mutta et vaan tajua. Jos se päänahka rei'itetään tai revitään irti hiusten siirrossa, niin eihän se silloin enää tietenkään ole samanlainen, takana ja sivuilla se tuskin kenelläkään kireä onkaan. Täysin kaljuuntuneeseen päälakeen ne siirrot eivät edes toimi hyvin ja joutuu paikkailemaan niin kauan kuin hiuksia riittää tai kuolema korjaa. Lääkkeet sentään voi auttaa säilyttämään siirretyt hiukset.

Sekään ei ole sattuma, että juuri sinun kaltaisesi kiihkoilijat kaljuuntuvat.

• Kopuli
        Hah hahah kirjoitti:

Sinulla on selvästi kireyttä päässäsi, etenkin sisäpuolella. Sen voi helposti todeta itse, jos päänahka on kireä, eikä liiku ja silloin hiusten kasvuun vaikuttaa muukin kuin pelkkä verenkierto. Ei ole mikään sattuma, että sitä esiintyy usein juuri kaljuilla, kuten täälläkin hieroja on kertonut ja useat hiusammattilaiset. Otsakin voi olla kiltävä, mutta aivan eri näköinen ja tuntuinen kuin kireä päänahka.

Varmaan onkin huijausta jos joku myy jotain lääkettä päänahan kireyteen. Mitä sellaisia olet kokeillut tai nähnyt myytävän vai onko tuokin väite mielikuvituksesi tuotetta? Ainoa lääkehän siihen on hieronta, minkä voi parhaiten tehdä itse ihan ilmaiseksi.

Tuokin on täällä jo kerrottu, mutta et vaan tajua. Jos se päänahka rei'itetään tai revitään irti hiusten siirrossa, niin eihän se silloin enää tietenkään ole samanlainen, takana ja sivuilla se tuskin kenelläkään kireä onkaan. Täysin kaljuuntuneeseen päälakeen ne siirrot eivät edes toimi hyvin ja joutuu paikkailemaan niin kauan kuin hiuksia riittää tai kuolema korjaa. Lääkkeet sentään voi auttaa säilyttämään siirretyt hiukset.

Sekään ei ole sattuma, että juuri sinun kaltaisesi kiihkoilijat kaljuuntuvat.

Taas paljastit oman tietämättömyytesi hiuksista. Jos olisit millään tavalla asiaan perehtynyt niin ymmärtäisit, etteivät siirretyt hiukset tarvitse päässä pysyäkseen lääkehoitoa.

Lääkehoito on muiden kuin siirrettyjen hiusten säilyttämistä varten.

Ja kerropa, miten päänahan kireys siitä muuttuu, jos henkilölle tehdään siirrossa esim. 1000 siirreettä FUE tekniikalla. Mitkä tapahtumaketjut päänahassa tuolloin johtavat maagisesti siihen, että päänahan kireys häviää?

(oikeasti päänahka todennäköisemmin vain kiristyy hiustensiirrossa, varsinkin FUT:ssa, mutta todennäköisesti myös FUE:lla, mutta kun nyt tuolle linjalle lähdit niin osoita nyt oma tyhmyytesi vastaamalla: miten päänahan kireys katoaa hiustensiirrossa?)

Tai jos siirtämisessä on jotain muuta mikä vaikuttaa lopun päänahan hiusten pysyvyyteen niin kerro ihmeessä. Valaise kaikkia lukijoita.

Etkä taaskaan esitä mitään tilastoa väitteesi tueksi että: "sitä esiintyy usein juuri kaljuilla"
        JOS VÄITÄT NÄIN NIIN ESITÄ SILLE TUEKSI TILASTO; JOLLA OSOITAT ASIAN OLEVAN NOIN.

Jos taas et esitä niin silloin kaltaisellesi on vain yksi termi: VALEHTELIJA.

• Taas paljastit
        Kopuli kirjoitti:

Taas paljastit oman tietämättömyytesi hiuksista. Jos olisit millään tavalla asiaan perehtynyt niin ymmärtäisit, etteivät siirretyt hiukset tarvitse päässä pysyäkseen lääkehoitoa.

Lääkehoito on muiden kuin siirrettyjen hiusten säilyttämistä varten.

Ja kerropa, miten päänahan kireys siitä muuttuu, jos henkilölle tehdään siirrossa esim. 1000 siirreettä FUE tekniikalla. Mitkä tapahtumaketjut päänahassa tuolloin johtavat maagisesti siihen, että päänahan kireys häviää?

(oikeasti päänahka todennäköisemmin vain kiristyy hiustensiirrossa, varsinkin FUT:ssa, mutta todennäköisesti myös FUE:lla, mutta kun nyt tuolle linjalle lähdit niin osoita nyt oma tyhmyytesi vastaamalla: miten päänahan kireys katoaa hiustensiirrossa?)

Tai jos siirtämisessä on jotain muuta mikä vaikuttaa lopun päänahan hiusten pysyvyyteen niin kerro ihmeessä. Valaise kaikkia lukijoita.

Etkä taaskaan esitä mitään tilastoa väitteesi tueksi että: "sitä esiintyy usein juuri kaljuilla"
        JOS VÄITÄT NÄIN NIIN ESITÄ SILLE TUEKSI TILASTO; JOLLA OSOITAT ASIAN OLEVAN NOIN.

Jos taas et esitä niin silloin kaltaisellesi on vain yksi termi: VALEHTELIJA.

oman tietämättömyytesi hiuksista. Jos se kaljuuntuminen jatkuisi ilman hiusten siirtoa, niin se jatkuu myös siirtojen jälkeen ja hyvin moni on menettänytkin myös suurimman osan siirretyistä hiuksista, eikä kalju rengaskaan hyvänäköinen ole.

Lääkehoitoa suositellaan myös siirtojen jälkeen, kuten täälläkin suurin osa kertoo. Itselläsikin tippui suuri osa siirretyistä hiuksista ja aloit syödä lääkkeitä vasta siirron jälkeen, ehkäpä olisi kannattanut syödä jo ennen. Veikkaan kyllä, että tuolla kiihkoilulla mitkään lääkkeet eivät pidä hiuksia päässäsi.

Hiustensiirto tekniikasta riippumatta ilman muuta vaikuttaa päänahkaan ja saattaa auttaa kireästä/liikkumattomasta päänahasta kärsiviä, mutta hiukset voi lähteä uudestaankin, kuten olen eräästä julkkiksesta esimerkkinä täällä kertonutkin. En viitsi enää toistaa nimeään ja dementikkona unohtaisit huomiseen mennessä kuitenkin. Epäonnistuneista siirroista löytyy myös paljon kuvia.

Lue niitä hakutuloksia. Minulle riittää hyvin todisteeksi ammattilaisten ja omat huomiot.

• Kopuli
        Taas paljastit kirjoitti:

oman tietämättömyytesi hiuksista. Jos se kaljuuntuminen jatkuisi ilman hiusten siirtoa, niin se jatkuu myös siirtojen jälkeen ja hyvin moni on menettänytkin myös suurimman osan siirretyistä hiuksista, eikä kalju rengaskaan hyvänäköinen ole.

Lääkehoitoa suositellaan myös siirtojen jälkeen, kuten täälläkin suurin osa kertoo. Itselläsikin tippui suuri osa siirretyistä hiuksista ja aloit syödä lääkkeitä vasta siirron jälkeen, ehkäpä olisi kannattanut syödä jo ennen. Veikkaan kyllä, että tuolla kiihkoilulla mitkään lääkkeet eivät pidä hiuksia päässäsi.

Hiustensiirto tekniikasta riippumatta ilman muuta vaikuttaa päänahkaan ja saattaa auttaa kireästä/liikkumattomasta päänahasta kärsiviä, mutta hiukset voi lähteä uudestaankin, kuten olen eräästä julkkiksesta esimerkkinä täällä kertonutkin. En viitsi enää toistaa nimeään ja dementikkona unohtaisit huomiseen mennessä kuitenkin. Epäonnistuneista siirroista löytyy myös paljon kuvia.

Lue niitä hakutuloksia. Minulle riittää hyvin todisteeksi ammattilaisten ja omat huomiot.

Olen lukenut niitä hakutuloksia, eikä yhdessäkään esitetä minkäänlaista tilastoa joten katson ettei sellaista ole. Joten jos väität että sellainen on niin saat sen ihan itse etsiä väitteidesi tueksi.

Ja itse olin syönyt finaa jo n. reilun vuoden kun kävin siirrossa ja jatkoin syömistä vielä vuoden sen jälkeen. Siitä huolimatta eivät kasvaneet/ putosivat.

Ja huomautan, että fina tai minoksidiili ei ainakaan vaikutusperiaatteensa perusteella vaikuta siirrettyihin hiuksiin. Niitä kyllä suositellaan, mutta nimenomaan muiden kuin siirrettyjen hiusten takia.

En ole nähnyt tutkimusta, jossa olisi vertailtu siirteiden säilyvyyttä leikkauksissa ilman finaa, versus finahoidon kanssa. Jos löydät jostain sellaisen niin laita linkki. Tiedän kyllä että fina suositellaan aloittamaan ennen hiustensiirtoa, mutta sen suosituksen syy ei ole siirteiden säilyvyys.

Ja jos väität että "kiihkoiluni" aiheuttaa hiustenlähtöni esitäpä sillekin peruste. (en oikeasti halua sitä, osoitan vain vittuilusi harvinaisen lapselliseksi.)

Hyvä jos sinulle riittää todisteeksi ammattilaisen sana, mutta minulle se ei riitä jos ei hänellä ole esittää sen tueksi näyttöä.

• Tuossa voi
        Kopuli kirjoitti:

Olen lukenut niitä hakutuloksia, eikä yhdessäkään esitetä minkäänlaista tilastoa joten katson ettei sellaista ole. Joten jos väität että sellainen on niin saat sen ihan itse etsiä väitteidesi tueksi.

Ja itse olin syönyt finaa jo n. reilun vuoden kun kävin siirrossa ja jatkoin syömistä vielä vuoden sen jälkeen. Siitä huolimatta eivät kasvaneet/ putosivat.

Ja huomautan, että fina tai minoksidiili ei ainakaan vaikutusperiaatteensa perusteella vaikuta siirrettyihin hiuksiin. Niitä kyllä suositellaan, mutta nimenomaan muiden kuin siirrettyjen hiusten takia.

En ole nähnyt tutkimusta, jossa olisi vertailtu siirteiden säilyvyyttä leikkauksissa ilman finaa, versus finahoidon kanssa. Jos löydät jostain sellaisen niin laita linkki. Tiedän kyllä että fina suositellaan aloittamaan ennen hiustensiirtoa, mutta sen suosituksen syy ei ole siirteiden säilyvyys.

Ja jos väität että "kiihkoiluni" aiheuttaa hiustenlähtöni esitäpä sillekin peruste. (en oikeasti halua sitä, osoitan vain vittuilusi harvinaisen lapselliseksi.)

Hyvä jos sinulle riittää todisteeksi ammattilaisen sana, mutta minulle se ei riitä jos ei hänellä ole esittää sen tueksi näyttöä.

mielellään uskoa uskomuksiinkin tai vanhan kansan tietoon, että kiihkoilu voi viedä hiukset päästä, olethan sinäkin siitä elävä esimerkki.

• jeejee9

ihmiset perustavat koko elämänsä uskoon tai tieteeseen. näin se vaan meneepi.

• Se on syvältä

Niin sanotuille hiusammattilaisille ja hierojille:

Tuolla ylhäällä se paljastui. Nuo kaksi sanaa paljastivat syyn tuon nimimerkkiä koko ajan vaihtavan tollon kirjoituksiin.

On täysin lapsellista puhua kireästä päänahasta hiusten lähdön syynä. Nämä NS. hiusammattilaiset tarvitsevat tuollaista käsitystä huijatakseen ihmisä kuten Hiusakatemiassakin tapahtuu. Tarjotaan hiuspohjan hierontaa kovaan hintaan.

Miehen kehossa on paljon kireämpia ihoaluieta kuin päänahka ja silti ne kasvavat karvaa. esim jaloissa.

Väität, että täysin kaljuuntuneeseen päälakeen ne siirrot eivät edes toimi hyvin. Minulla oli täysin kaljuuntunut päälaki ja juuri sen vuoksi jouduin käymään Nordströmillä kaksi kertaa hiustensiirrossa jotta saavutettaisiin riittävä tuuheus.

Minulla hiukset ympäri pään ovat hienossa kunnossa, Takana hiusta kasvava alue on itsekseen venynyt paidan kaulukseen asti ulottuvaksi vaikka luulisi sen lyhentyneen huomattavasti kymmenen tuhannen hiuksen siirtämisen jälkeen. Siiretty alue on upea ja tuuhea kuin mikä. Kertakaikkianaa nelivitoselle ihmiselle upea hiuksisto, johon naisen katse esim. kaupan kassa jonossa varmasti tarttuu sen poikkeukselleisin tuuhealta ja vahvalta näyttävyytensä vuoksi. Hiukseni näyttävät siltä kuiin minut olisi kuohittu ennen murrosikää.

FUE-siirrosta on tuota pysyvyysongelmaa FUT-siirtoon verrattuna, se ei kireästä päänahasta johdu.

Toisesta hiustensiirrosta on jo kolme vuotta eikä minulla lähde hiuksia ollenkaan eikä kaljuuteni laajene, vaikka en käytä mitään ainetta. Minulla jos kellä pitäisi olla kireä päänahka, eikä sitä kukaan ole hieronut. Hiukset pysyvät kuitenkin päässä ilman hieromista ja aineita.

Tuo hemmetin hihhuli on näköjään pelkässä uskossaan tosi autuas.

ÄLKÖÖN KUKAAN KOSKAAN MENKÖ HIUSPOHJAN HIERONTAAN NIINSANOTUILLE (HUOM! NIINSANOTUILLE) HIUSAMMATTILAISILLE JA HIEROJILLE. SE ON HUIJAUSTA! ! !

• Usko mitä haluat

Jos päälaki on kokonaan kaljuuntunut, niin onhan siinä paljon isompi alue peitettävänä ja siirteitä joutuu ottamaan paljon enemmän. Jos 20% tuhoutuu, niin kaiken kaikkiaan tulos on luonnollista paljon harvempi ja kuvia sellaisesta löytyy paljon. Monelta siirretytkin tippuneet pois.

Sinulla on saattanut toimia, mutta kuviahan sinäkään et esitä, yhtä hyvin voisit olla palkattu mainostaja. En kyllä tarvitsekaan vakuutteluja, eihän sillä minulle ole mitään merkitystä. En tarvitse hiustensiirtoa, enkä menisi mistään hinnasta, onneksi lääkkeet ja hieronta riitti minulle.

Aika tyhmä tai laiska pitäisi olla, että menisi päänahkaansa toisille hierottamaan. Itse tuntee parhaiten mistä tarvitsee hieroa ja kuinka kauan. Hius akatemiassa on varmaan erilaisia rahastuksia ollutkin, hieronnan tasosta en tiedä. Tuskinpa kukaan päivittäin kävisikään, kuten alkuun vatii, jos hieronnalle oikeasti on tarvetta.

Missä sinulla jaloissa on päälakeen verrattavia alueita? Useimmissa kohdissa on ihon alla paksu lihas (ja rasva) -kerros. Minulla myös liikkuu iho jaloissa vähintään yhtä paljon kuin päänahka. Monella lihavalla ihmisellä olen kylläkin nähnyt karvojen kuluneen pois housujen hankaamilta kohdilta etenkin säärien etuosassa ja siinähän on myös luu lähinnä. Silti eri asia kuin päänahassa. Toisaalta takapuoli voi olla hyvinkin karvainen, vaikka joutuu paljonkin hankaukselle ja takapuolessa on hyvin liikkuva iho ja paljon massaa alla. Voihan siinä jotain yhtäläisyyttä ollakin.

Miksi sinulla olisi kireä/liikkumaton päänahka jos ei ollut ennen leikkaustakaan. Sinulla ei ole selvästikään taipumusta siihen.

ÄLKÖÖN KUKAAN KOSKAAN MENKÖ HIUSPOHJAN HIERONTAAN NIINSANOTUILLE (HUOM! NIINSANOTUILLE) HIUSAMMATTILAISILLE JA HIEROJILLE. SE ON RAHAN TUHLAUSTA KUN ITSEKIN VOI HIEROA JOS ON TARVIS! ! !

• Lapin poika

Kaikenlaisia käsityksiä niitä onkin.

Vai ei ne hiustensiirrot toimi täysin kaljuun päälakeen hyvin. Mitähän tuo oikein tarkoittaa. Miksi sitä pitää paikkailla. Kävin kaljun päälakeni kanssa kymmenen vuotta sitten siirrossa enkä ymmärrä tuota käsitysta.

Minulla on käsitys, että siirretyt hiukseni irtoavat vasta haudassa.

• Kopuli

Tarjoan päänahan hierontaa kireille henkilöille. 80€/tunti,ei sisällä happy endiä.

• Kopuli
        Kopuli kirjoitti:

Tarjoan päänahan hierontaa kireille henkilöille. 80€/tunti,ei sisällä happy endiä.

Kiva varmaan muidenkin kirjoitella samalla nimimerkillä. Hanki itellesi oma, tai osoita lapsellisuutesi jatkamalla saman käyttöä...

• Ole tyytyväinen

jos sinulle on toiminut, läheskään kaikille ei. Täällä on erään julkkiksen nimi mainittu, jolle ei toiminut ja netistä löytyy kuvia muista todella paljon. Täälläkin yksi kertoi käyneensä 4 kertaa ja viimeisen jälkeen meni paljon huonommaksi.

Täytyy vaan toivoa, että ne joilla epäonnistunut, jaksaisivat kestää pettymyksensä. Iso rahanmeno ja mahdolliset arvet, minkä takia joutuu käyttämään peruukkia, ei ole kadehtittava kohtalo.

Olisikin pitänyt lukea "Täysin kaljuuntuneeseen päälakeen ne siirrot eivät edes toimi YHTÄ hyvin."

• Tatti & töttö

Kyllä se on toiminut:

http://www.google.fi/search?q=matti ruohonen&hl=fi&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Z76KUOf0Bcqh4gT3toGACg&sqi=2&ved=0CDUQsAQ&biw=999&bih=766#hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=matti ruohonen matti & teppo&oq=matti ruohonen matti & teppo&gs_l=img.3...7387.14193.0.14727.14.14.0.0.0.0.73.765.14.14.0...0.0...1c.1.FGtoIqcOi_4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=f09a0f10d5f6c1f9&bpcl=35466521&biw=999&bih=766

Puolen vuoden kuluttua Nordströmillä ja Medousassa käynnin jälkeen tukka hulmuaa jokaisella täysin kajuuntuneessakin päässä.

• Huonosti

• Tatti & Töttö
        Huonosti kirjoitti:

onnistui alkujaankin ja nykyään paljon kaljumpi kuin ennen siirtoa. TV:ssä näkyi vielä selvemmin.

http://static.iltalehti.fi/viihde/5211427_vi.jpg
        http://static.iltalehti.fi/viihde/mattijateppoSP_vi.jpg

Huonosti nimimerkin ensimmäinen kuva julkaistu 8.10.2006

ja toinen kuva 26.6.2007 eli molemmat ennen hiustensiirtoa.

Tässä Matti hiustensiirron jälkeen 6.8.2009

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/horizontal/1135248265466.jpeg

Vedän tästä johtopäätöksen, että täällä on porukkaa, joka tarkoituksellisesti mustamaalaa hiustensiirtoja. Jostain kumman syystä.

• Tässäpä sitten
        Tatti & Töttö kirjoitti:

Huonosti nimimerkin ensimmäinen kuva julkaistu 8.10.2006

ja toinen kuva 26.6.2007 eli molemmat ennen hiustensiirtoa.

Tässä Matti hiustensiirron jälkeen 6.8.2009

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/horizontal/1135248265466.jpeg

Vedän tästä johtopäätöksen, että täällä on porukkaa, joka tarkoituksellisesti mustamaalaa hiustensiirtoja. Jostain kumman syystä.

tuoreempia kuvia, eikä todellakaan mikään liehuletti ole. Tuskinpa tuon jälkeen uudelleen käynyt. TV:ssä oli ihan tuoretta kuvaa vähän aikaa sitten ja näki aivan selvästi.

http://static.iltalehti.fi/viihde/mattiteppo1_2204JID_vi.jpg
        http://static.iltalehti.fi/viihde/mattiteppo2_2204JID_vi.jpg

• 30.6.1012

• hiusta päähän
        Huonosti kirjoitti:

onnistui alkujaankin ja nykyään paljon kaljumpi kuin ennen siirtoa. TV:ssä näkyi vielä selvemmin.

http://static.iltalehti.fi/viihde/5211427_vi.jpg
        http://static.iltalehti.fi/viihde/mattijateppoSP_vi.jpg

Kuulepa "Huonosti" veijjari. Kun minä kävin Norrella hiussiirrossa ja juttelin hänen kanssaan, hän tuumasi "istutetut hiukset sitten pysyy sulla päässä hautaan asti".
        Olen hiukan nuorempi tuota Mattia, Matilla on tietenkin istutetut hiukset pysyneet päässä, mutta ne hiukset jotka ovat omia, ehkä ne ovat iän myötä harvenneet, niinkuin tuosta ohimoilta ehkä huoma ja se on luonnollista.

Sanon vaan älkää lähtekö ainakaan mustamaalaamaan hiussiirtoja vastaan, meidän on uskominen sellaiseen lääkäriin joka on tehnyt vuosikymmeniä hiussiirtoja.
        Vai mitä?

Oma tilanteeni on että seitsemän kuukautta tuli täyteen siirrosta, olen tosi tyytyväinen, vaikka hiukset eivät aivan riittäneen minun mielestäni, mutta tukkani on tosi upea, muutkin siitä kotona ovat maininneet ja sen luonnollisuudesta.

• Usko vaan
        hiusta päähän kirjoitti:

Kuulepa "Huonosti" veijjari. Kun minä kävin Norrella hiussiirrossa ja juttelin hänen kanssaan, hän tuumasi "istutetut hiukset sitten pysyy sulla päässä hautaan asti".
        Olen hiukan nuorempi tuota Mattia, Matilla on tietenkin istutetut hiukset pysyneet päässä, mutta ne hiukset jotka ovat omia, ehkä ne ovat iän myötä harvenneet, niinkuin tuosta ohimoilta ehkä huoma ja se on luonnollista.

Sanon vaan älkää lähtekö ainakaan mustamaalaamaan hiussiirtoja vastaan, meidän on uskominen sellaiseen lääkäriin joka on tehnyt vuosikymmeniä hiussiirtoja.
        Vai mitä?

Oma tilanteeni on että seitsemän kuukautta tuli täyteen siirrosta, olen tosi tyytyväinen, vaikka hiukset eivät aivan riittäneen minun mielestäni, mutta tukkani on tosi upea, muutkin siitä kotona ovat maininneet ja sen luonnollisuudesta.

Minä uskon silmiäni. Kuvia löytyy ja tietenkään kaikilla ei pysy lopun ikää, kaikilla ei tulos ole hyvä alkujaankaan. Aika harva jos kukaan lähtee oikeuteen vaatimaan rahojaan takaisin, useimmat haluavat salata koko hiustensiirron.

Väitätkö senkin valehtelevan, joka neljännen siirron jälkeen menetti paljon hiuksia?

• hiusta päähän
        Usko vaan kirjoitti:

Minä uskon silmiäni. Kuvia löytyy ja tietenkään kaikilla ei pysy lopun ikää, kaikilla ei tulos ole hyvä alkujaankaan. Aika harva jos kukaan lähtee oikeuteen vaatimaan rahojaan takaisin, useimmat haluavat salata koko hiustensiirron.

Väitätkö senkin valehtelevan, joka neljännen siirron jälkeen menetti paljon hiuksia?

>Väitätkö senkin valehtelevan, joka neljännen siirron jälkeen menetti paljon hiuksia?<

Juttuja voidaan netissä tekaista miten vaan. Koitan ehkä ottaa puhyhteyttä Ruohosen Matille ja kysäistä, asiathan kyllä selviää.

• Mitä kysyt?
        hiusta päähän kirjoitti:

>Väitätkö senkin valehtelevan, joka neljännen siirron jälkeen menetti paljon hiuksia?<

Juttuja voidaan netissä tekaista miten vaan. Koitan ehkä ottaa puhyhteyttä Ruohosen Matille ja kysäistä, asiathan kyllä selviää.

Tuskinpa tykkäisi puhelustasi.
        Tässäkin näkee selvästi, että on siirretty ja niitä kaljuuntuneempia kuvia on ollutkin.
        http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/viihde/555_px_kuvia_2009/08/760036.jpg

• Hyvä hiustensiirto
      • No ei todellakaan

ole tuore kuva, näkeehän tuon kasvoistakin. Aikamoisen tyhmä olet jos tuota tuoreeksi luulet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe