Haluaisin sossuun töihin tekemään päätöksiä ihmisten toimeentulotuesta.
Taustalla on ammattikoulun datanomitutkinto. Kuinka vaikeaa on päästä AMK:hon sossualalle?
Miten pääsee opiskelemaan sossutädiksi?
7
448
Vastaukset
- 12+2
No eipä se sossutäti niitä päätösiä varsinasesti itse tee. Toimeentulotukiasiat perustuvat lakiin ja laskelmiin. Jos tulot ovat xxx niin tuki on silloin yyy.
- asian vierestä
Olipa huono vastaus kysymykseen, joka oli että onko vaikea päästä opiskelemaan?
- palkansaaja
Hae esim. Helsingin yliopistoon, Yhteiskuntatieteelliseen tiedekuntaan, jossa on sosiaalityöntekijän koulutusvaihtoehto. Aika vaikeaa päästä opiskelemaan...Ammattikorkeakoulupohjalla ei pääse tekemään päätöksiä, mutta jos auttamis/ohjaus/hoivatyö kiinnostaa "suorittavan tason työnä" ilman päätäntävaltaa voit hakea myös sosionomiksi. Mutta jos nimenomaan päätösten teko kiinnostaa, on ainoa vaihtoehto yliopisto. Amk sosinomiksi on aika vaikea päästä, vuodesta toiseen yksi suositumpia vaihtoehtoja. Esim. kevät 2012 Diak aikuiskoulutus hakijoita 968 ja valittuja 51 (lähde Koulutusnetti)
- eiamkkkia
AMK:ssa on nimikkeenä sosionomi ja pääosin työkenttä on ihan siellä ihmisten parissa.. Jos haluat hikistä toimistotyötä, en siis suosittele AMK:ta, koska opiskelu on ihan jotakin muuta ja paljon paljon käytännönläheisempää.
Oikea paikka on lukea sosiaalitieteitä yliopistossa. Sosionominakin voit noihin hommiin päästä, mutta opinnot ei tähtää niihin mitenkään. - Sosiaaliministeri
No hohhoijaa, niistä toimeentulotuista päättää kuule ihan merkonomipohjalta työskentelevä etuuskäsittelijä, ei siihen korkeakoulututkintoa tarvita. Sosiaalityöntekijäksi voi kouluttautua kahta reittiä, joko sosionomi AMK tai sosiaalityön YTM.
Miksi muuten halajat niin kovasti "päättämään ihmisten toimeentulotuesta"? - opiskelijaitse
Tarvitaan yliopisto tutkinto, ei riitä sosionomi amk.
- Palkansaaja
Joo ei riitä etuuspäätösten tekoon AMK tai muu tutkinto. Siihen tarvitaan yliopistotutkinto, mutta päätösten valmistelijat voivat olla AMK-tason suorittaneita tms. sihteereitä jotka valmistelevat materiaalit päätöksiin jotka yliopiston käynyt sossu sitten pättää.
En tajua nimimerkin "sosiaaliministeri":n kommenttia:
"No hohhoijaa, niistä toimeentulotuista päättää kuule ihan merkonomipohjalta työskentelevä etuuskäsittelijä, ei siihen korkeakoulututkintoa tarvita. Sosiaalityöntekijäksi voi kouluttautua kahta reittiä, joko sosionomi AMK tai sosiaalityön YTM."
Ei todella päätöksiä tee, vaan voi valmistella päätökset, tietty esim, jos saa jatkuvasti saman summan ja samat kuitit on sossun päätös että toimeentulotuki jatkuu voi rahanjakoa jatkaa. Sosiaalityöntekijäksi ei voi päästä Sosionomi AMK (olen itse sosionomi ja opiskelen nyt yliopistossa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791