Äitini sanoo, että ensimmäinen lapsenlapsi on aina kaikista rakkain, vaikka lapsia tulisi kuinka paljon lisää. Onko näin? Ja jos on, niin tarkoittaa se myös eriarvoista kohtelua lastenlasten välillä?
Vastaukset 5
- poks
Ei ole! Koska toinen vanhemmista(äiti) on väärä. Olen itse ensimmäinen lapsenlapsi,ja olen saanut kuulla isovanhemmilta koko ikäni olleeni vahinkolapsi ja pilanneeni isäni elämän. Isä kyllä sanoo minun olevan parasta hänen elämässään.
- Ihmisiä
Tunteet ovat jokaisella. Lapsiinkin voi kiintyä eri tavalla. Ystävyys eri ikäisten välillä syntyy tai on syntymättä.
Ihmisiä ollaan. - ...........
Ei ole. Jokaisella on oma paikkansa. Myös nuorin lapsenlapsi voi olla erittäin rakas!
- rakkaita ovat
Ei se ihan noinkaan mene, hyvä avaaja, että se ensimmäinen lapsenlapsi on isovanhemmilleen rakkain - vaan: Usein on niin, että isovanhemmatkin hurahtavat usein ensimmäisen lapenlapsensa syntyessä ja häntä tulee paapottua.
Mutta, kun lastenlapsia syntyy useampi, niin kyllä isovanhemmatkin tasoittuvat siinä paapomisessaan ja ottavat huomioon kaikki lastenlapsensa. (Meille kävi näin ja olen todennut monien muidenkin isovanhempien hurahtaneen kuullessaan tulevansa ensi kertaa mummoksi ja vaariksi).
Kyllä huomioimme kuitenkin jokaisen lapsenlapsemme ihan tasa-arvoisesti - ovathan hekin eri ikäisiä, joten heidät voi huomioida eri tavalla iän mukaan.- mummikka
Kyllähän asia niin on, että hurahdimme aivan täydellisesti kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi, sehän oli aivan sensaatio. Kun toinen sitten syntyi neljän vuoden kuluttua, oli meininki pikkusen rauhallisempi. Mutta tämä toinen on meille aivan tosi rakas niinkuin ensimmäinenkin. Tyttäreni anoppi jotenkin pitää vain tästä esikoisesta ja ei huomioi ollenkaan toista. Saan itse rakkaitten lasteni jakamattoman huomion ja rakkauden kun olen heille molemmille tasapuolinen, enkä ymmärrä miksi toinen olisi toista parempi tai rakkaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.134752Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197710Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47657Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars99651Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!27641- 61629
- 47580
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29531Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59525Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102520