Ei ole mielestäni enää kyse siitä onko kaverini nettiriippuvainen vai ei. Kyseessä on n. 25v mies. Hänen kaikki ihmissuhteensa ovat netissä ja minullekin hän on sanonut suoraan, että haluaa puhua ihmisten kanssa vain netissä, että voi helpommin torjua keskustelun jos ei häntä kiinnosta jutella. Silmätkin ovat välillä ihan punaiset, kun on katsellut liikaa monitoria. Hän yrittää itsekin välillä vähentää netin käyttöä, mutta palaa aina siihen takaisin, kun muuten viettää vain aikaansa yksin. Häntä ei saa suostuteltua lähtemään juuri mihinkään ihmisten ilmoille. Asuu kuitenkin kotona vanhempiensa kanssa ja on töissä, jossa joutuu satunnaisesti kohtaamaan vieraita ihmisiä.
Olen yrittänyt huomauttaa asiasta, mutta siitä tulee vain riita ja hän sulkeutuu täysin joksikin aikaa. Onko minulla kaverina oikeus kertoa hänen läheisille ihmisilleen ongelmasta? Miksi vanhemmat ajattelevat, että kaikki on OK, kun lapsi istuu kiltisti koneella kaiken vapaa-aikansa?
Voinko auttaa nettiriippuvaista?
4
1017
Vastaukset
- ...
Mikä siis on vialla? Miehellä on tekemistä ja puhuttavaa enemmän kuin on aikaa, eikä kukaan tai mikään siitä kärsi. Se on vaan sitä nykyaikaa. Selventää asiaa jos itsekin kokeilet.
Kummallista tämä nykyaika, kun vapaa-aikakin pitäisi olla jonkun standardin mukaista.
Ei sinulla ole oikeus toisen vapaa-aijanviettämisiin puuttua.- Mikelos
No eikö jotain ole vialla, jos kyseinen henkilö yrittää itsekin välillä eroon netistä siinä onnistumatta. Usein myös haaveilee elämästä netin ulkopuolella, mutta rohkeus ei enää riitä kohtaamaan ihmisiä, kun on kasvanut nettiin kiinni. Ärsyttää kaverina katsoa vierestä, kuinka toinen luopuu haaveistaan ennemmin kuin myöntää asioiden olevan vialla ja hankkisi apua.
- löytyi
tälläinen uutinen
lainaus Demari/IS/stt
Demari: Alokkaita kotiutettu nettiriippuvuuden tähden
Internetin käytöstä riippuvaisten määrän kasvu on saanut aikaan uudenlaisia lieveilmiöitä. Uutispäivä Demarin mukaan nettiriippuvaisten lisääntyminen näkyy jo suomalaisvaruskunnissakin, joista alokkaita joudutaan kotiuttamaan riippuvuusoireiden vuoksi.
Uutispäivä Demarin haastattelema komentajakapteeni Jyrki Kivelä pääesikunnan asevelvollisuusosastosta kertoo, että osa alokkaista on niin riippuvaisia internetin käyttämisestä, että he eivät kerta kaikkiaan pysty olemaan erossa tietokoneesta.
Kivelän mukaan suurin osa nettiaddiktion takia kotiutetuista alokkaista pääsee kuitenkin suorittamaan palveluksensa loppuun muutaman vuoden kuluttua kotiutuksesta.
Tätä nykyä alokkailla on mahdollisuus päästä internetiin varuskunnissa ja sotilaskodeissa. Kivelä kertoo, että vaikeimmat ongelmat syntyvät elämänrytmin muutoksesta, kun alokas ei pääsekään tottumuksensa mukaisesti surffailemaan nettiin yöllä. - ........
löytyi kirjoitti:
tälläinen uutinen
lainaus Demari/IS/stt
Demari: Alokkaita kotiutettu nettiriippuvuuden tähden
Internetin käytöstä riippuvaisten määrän kasvu on saanut aikaan uudenlaisia lieveilmiöitä. Uutispäivä Demarin mukaan nettiriippuvaisten lisääntyminen näkyy jo suomalaisvaruskunnissakin, joista alokkaita joudutaan kotiuttamaan riippuvuusoireiden vuoksi.
Uutispäivä Demarin haastattelema komentajakapteeni Jyrki Kivelä pääesikunnan asevelvollisuusosastosta kertoo, että osa alokkaista on niin riippuvaisia internetin käyttämisestä, että he eivät kerta kaikkiaan pysty olemaan erossa tietokoneesta.
Kivelän mukaan suurin osa nettiaddiktion takia kotiutetuista alokkaista pääsee kuitenkin suorittamaan palveluksensa loppuun muutaman vuoden kuluttua kotiutuksesta.
Tätä nykyä alokkailla on mahdollisuus päästä internetiin varuskunnissa ja sotilaskodeissa. Kivelä kertoo, että vaikeimmat ongelmat syntyvät elämänrytmin muutoksesta, kun alokas ei pääsekään tottumuksensa mukaisesti surffailemaan nettiin yöllä.mä oon kans nettiriippuvainen.välil ku ajattelee itteesä millanen oot: "ei vittu sä oot säälittävä!" pitäs hankkia elämä. mutta kun kaverit katos ku pieru saharaan ku peruskoulu loppu,ite tietty lähin jatkaas mut ei oo kamuja näkyny.ja olen sitä tyyppiä joka ei kiinnosta ketää muute ku ehkä netis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882