Olisin kiinnostunut mielipiteistä, minkä verran kehtaa pyytää lastenhoitohommista (keikkatyönä iltaisin ja viikonloppuisin) kun koulutusta alalta ei ole. Ajattelin jotain 8-10e/tunti, mutta onko se liikaa?
Entä kuinka iso kynnys nykyään vanhemmilla on ottaa tuntematon henkilö kotiinsa lapsiaan hoitamaan?
Opiskelija kun olen, rahat eivät tahdo millään riittää elämiseen ja harkitsen keikkahommien aloittamista. Tähänastiset lastenhoitokeikat on rajoittuneet muutamaan, mutta olen vuosikaupalla pitänyt 4H-kerhoja ala-asteikäisille, joten kokemusta lapsista ja heidän kanssaan touhuamisesta löytyy.
Täältä löytyy 20-vuotias, ystävällinen nuori nainen, joka ei tupakoi eikä juo.
Lastenhoitajan palkka?
4
905
Vastaukset
- MLL:n lastenhoitaja
Itse olen MLL:n lastenhoitaja ja palkkani on 8,20 e/h. Tosin jotkut pitävät sitä liian kalliina, mutta omasta mielestäni se on hyvä, sillä olen siihen tyytyväinen, enkä enempää kehtaisi ottaakaan..
- lapsenlikkana
Moikka!
Olen lapsenvahtina neljässä eri perheessä. Jokaisen perheen kanssa olemme sopineet palkat erikseen.
Perhe 1: käyn noin kerran/ 2kk, saan illasta (n. 6h) 50€
Perhe 2: käyn n. kerran kuussa muutaman tunnin, iltapäivällä pari tuntia 15-20€, ilta (n.6h) 30€
Perhe 3: haen pienen tytön päiväkodista ja vien kotiin nukkumaan, noin 4kertaa/kk, saan 10€/kerta (n.1,5h töitä)
Perhe 4: viikoittain hoitamassa kaksosia (3h), 20€/kerta
Eli kuten huomaat ollaan sovittu palkka riippuen hoitokertojen tiheydestä ja vanhempien tulotasosta riippuen. Lähtökohtana minulla on ollut tuo 6€/h palkka:) Ja ei ole koulutusta, mutta kokemusta sitäkin enemmän. Ja niin, olen 18- vuotias.
Toivottavasti auttoi! - Henna
Kiitos vastauksista! Selkeyttivät hyvin tätä hintamietiskelyä :)
Kuitenkin pienellä paikkakunnalla asun niin sitä hintaakaan ei viitsi hirveästi pyytää, jotta töitä ylipäätänsä tulee. - joopajoooo
olen myös MLL:n hoitaja, ja siellä palkka tosiaan sen 8,20 tunti. Muita keikkoja tehdessäni saan sen n. 8 euroa, ei vähempikään haittaisi, mutta usein sovitaan joku pyöristetty summa, jonka suurin osa vanhemmista pyöristää ylöspäin. Yhdestä perheestä saan jopa 9e/h :) olen siis 18-vuotias, ja minulla on MLL:n lastenhoitokoulutus käytynä (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.465025- 723142
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3071989Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2631808Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151699Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531286Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951249- 701192
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331167Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137