Lastenhoitajan palkka?

Henna

Olisin kiinnostunut mielipiteistä, minkä verran kehtaa pyytää lastenhoitohommista (keikkatyönä iltaisin ja viikonloppuisin) kun koulutusta alalta ei ole. Ajattelin jotain 8-10e/tunti, mutta onko se liikaa?

Entä kuinka iso kynnys nykyään vanhemmilla on ottaa tuntematon henkilö kotiinsa lapsiaan hoitamaan?

Opiskelija kun olen, rahat eivät tahdo millään riittää elämiseen ja harkitsen keikkahommien aloittamista. Tähänastiset lastenhoitokeikat on rajoittuneet muutamaan, mutta olen vuosikaupalla pitänyt 4H-kerhoja ala-asteikäisille, joten kokemusta lapsista ja heidän kanssaan touhuamisesta löytyy.

Täältä löytyy 20-vuotias, ystävällinen nuori nainen, joka ei tupakoi eikä juo.

4

826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MLL:n lastenhoitaja

      Itse olen MLL:n lastenhoitaja ja palkkani on 8,20 e/h. Tosin jotkut pitävät sitä liian kalliina, mutta omasta mielestäni se on hyvä, sillä olen siihen tyytyväinen, enkä enempää kehtaisi ottaakaan..

    • lapsenlikkana

      Moikka!
      Olen lapsenvahtina neljässä eri perheessä. Jokaisen perheen kanssa olemme sopineet palkat erikseen.

      Perhe 1: käyn noin kerran/ 2kk, saan illasta (n. 6h) 50€

      Perhe 2: käyn n. kerran kuussa muutaman tunnin, iltapäivällä pari tuntia 15-20€, ilta (n.6h) 30€

      Perhe 3: haen pienen tytön päiväkodista ja vien kotiin nukkumaan, noin 4kertaa/kk, saan 10€/kerta (n.1,5h töitä)

      Perhe 4: viikoittain hoitamassa kaksosia (3h), 20€/kerta

      Eli kuten huomaat ollaan sovittu palkka riippuen hoitokertojen tiheydestä ja vanhempien tulotasosta riippuen. Lähtökohtana minulla on ollut tuo 6€/h palkka:) Ja ei ole koulutusta, mutta kokemusta sitäkin enemmän. Ja niin, olen 18- vuotias.

      Toivottavasti auttoi!

    • Henna

      Kiitos vastauksista! Selkeyttivät hyvin tätä hintamietiskelyä :)
      Kuitenkin pienellä paikkakunnalla asun niin sitä hintaakaan ei viitsi hirveästi pyytää, jotta töitä ylipäätänsä tulee.

    • joopajoooo

      olen myös MLL:n hoitaja, ja siellä palkka tosiaan sen 8,20 tunti. Muita keikkoja tehdessäni saan sen n. 8 euroa, ei vähempikään haittaisi, mutta usein sovitaan joku pyöristetty summa, jonka suurin osa vanhemmista pyöristää ylöspäin. Yhdestä perheestä saan jopa 9e/h :) olen siis 18-vuotias, ja minulla on MLL:n lastenhoitokoulutus käytynä (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe