Löysin kanttarelleja metsästä,vahingossa,ämpäri tolkulla. Miten minun tulisi ne säilöä pakkaseen. Antakaa neuvoja. Vai heitänkö ne kaatopaikalle.
kanttarellit
6
589
Vastaukset
- kanttis
Puhdista ne hyvin ja pilko pieniksi. Laita pilkotut sienet kattilaan ja keitä niistä liiat nesteet pois. Pakasta teille sopivissa erissä. =)
- mumminavain
Samoin teen, putsaan ja tarvittaessa pikahuuhtelu kylmällä vedellä. Sitten pilkon ja laitan paistinpannulle jossa neste haihtuu pois ja sitten jäähtymisen jälkeen annospusseihin.
Ja jos jaksaa leipoa tuoreeltaan osasta piirakkaa tmv ja sitten pakastaa, niin aina parempia ovat, sillä kanttarelli hiukan väkevöityy pakastaessa. - 10+15
Mistä tähän aikaan löytää kanttarelleja?
Kävin tänään Luukissa (Espoo), löysin mm. haaparouskuja, suppilovahveroita ja pari pienenpientä keltavahveroa, tosi pieni saalis. Joku muu oli kyllä ehtinyt minua ennen.
Jos kanttarelleja olisi enemmän, viipaloisin ne ja kuivaisin suppisten kanssa saunassa alimmalla lämmöllä. - N
Eikös ne voi suolata.
- oi kattarellu plom .
http://kotiliesi.fi/ruoka/arkiruoka/kantarelli-kesan-keltainen-herkku
- vieläkö löytyy ?
Löytyisikö vielä lumenalta kantturelleja, jos tietää paikan missä niitä on kasvanut sulan aikaan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1145356
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2762196- 911756
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401210Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3411197Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051120- 501119
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1531116- 1121079
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.821022