Mistä on sinun lauantaisi tehty?

syrjäkyliltä

Minun on tehty aamun tori- ja kauppaeissusta, leipomisesta, korvapuusteista (taikina kohoamassa jo), muikkukukosta, pihan haravoinnista, saunan löylyistä, hyvästä kirjasta ja muutamasta lasillisesta punkkua.

68

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti morsiamelle

Viikonlopun siivouksesta, pyykinpesusta, kampaajalla käynnistä ja hääjuhlaan menosta.

• syrjäkyliltä

Tanssi häissä minunkin puolestani, sillä siitä onkin aikaa kun viimeksi olen häissä pyörähdellyt, lähes 10 vuotta.

• Kivat juhlat sulla tiedossa. Millainen puku sulla sinne?

• t.l. täti morsiamell
        syrjäkyliltä kirjoitti:

Tanssi häissä minunkin puolestani, sillä siitä onkin aikaa kun viimeksi olen häissä pyörähdellyt, lähes 10 vuotta.

Ehtoota :) Häät olivat ihanat ja kauniit ja rennot. Näissä häissä ei tanssittu, tunnelmaa kyllä oli. No ehkä ensi kesäkuussa on sitten tanssittavat häät, kun poikani avioituu.

• t.l.
        miljoona kirjoitti:

Kivat juhlat sulla tiedossa. Millainen puku sulla sinne?

Smaragdin vihreä ryppypintainen (olisiko taftia) jakku jakussa oli erikoinen kaulus joka antoi juhlavuutta asuun, musta toppi ja mustat housut. Taisin olla ainoa nainen jolla oli housuasu.

• t.l. kirjoitti:

Smaragdin vihreä ryppypintainen (olisiko taftia) jakku jakussa oli erikoinen kaulus joka antoi juhlavuutta asuun, musta toppi ja mustat housut. Taisin olla ainoa nainen jolla oli housuasu.

Ihana puku. Musta ja vihreä sopivat hienosti yhteen.

• Salander*

Se on tehty koiralenkistä, missä hanhet rääkkyy taivahalla kun ne TAAS lentää väärään suuntaan. Mankeloinnista, imuroinnista, askartelukaupassa käynnistä, ruuanlaitosta. Mitä sanot, pihalullia vai muhalireketta? Ja minkä ehdin, minkä sade suo, pystytän bussipysäkin mun takapihalle. Ja kaivan laattakäytävät. Istutan. Ainakin saunaan itseäni istutan. Kynttilöitä. Ihanaa kun saa poltella kynttilöitä....

Tästä on hyvä alkaa. Nyt ei muuta kuin tätä luetteloa yliviivaamaan sen mukaan kuin saan tehtyä. Kiitos käyntiinpotkaisusta :)

• syrjäkyliltä

Muhalireketta tietysti, sienillä ja sipulilla täytettynä, tässä hyvä ohje: http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Sienitäytteinen lihamureke/1135244634918 kirveliä ja tomaattia en laita ja juustona käytän viherpippuri koskenlaskijaa.
        Mitä askartelet?

• Salander*
        syrjäkyliltä kirjoitti:

Muhalireketta tietysti, sienillä ja sipulilla täytettynä, tässä hyvä ohje: http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Sienitäytteinen lihamureke/1135244634918 kirveliä ja tomaattia en laita ja juustona käytän viherpippuri koskenlaskijaa.
        Mitä askartelet?

Nammmsenäyttihyvältä... ei valitettavasti ole sieniä, vaan äkkiäkös tuo pulma ratkisisisi..

Ajattelin ruveta skräppäämään kunhan pihatyöt rauhoittuu. Katoppa, eiks olis kivaa katsella valokuvia tällaisessa muodossa? http://hemppa.wordpress.com/tag/skrappays/

• Herääminen ilman kellonsointia :))) Kahvia ja siihen lisukkkeet päälle. Kaunis auringonpaiste ikkunan takana. Laiskottelua ja valmistautumista työvuoroon. Ja seuraava siirto onkin työpaikan oven avaaminen. Loppu päivä sujuu nopeasti, ilman isompia taukoja.

• syrjäkyliltä

Mukavaa työpäivää, mulla seuraava työvuoro vasta keskiviikkona, silloinkin etäpäivä, eli vasta torstaina lähtö liikenteeseen.

• rastapää

Aamupano ja tukeva aamiainen. Illalla sitten kirkkoon.

• syrjäkyliltä

No mikä ettei :DD

• expimot

Ja ehdottomasti tuossa järjestyksessä, muuten voi tulla kylkipistos.

• Hei kun keikuskelen

No Hui sentäs, johan on lauantaisi vilskettä täynnä. Ahkeruus suorastaan pursuilee ympärilläsi. Tänä lauantaina minusta ei olisi tuollaiseen touhuiluun.

Poika soitti eilen illalla ja kysyi, josko lähtisin heidän kanssaan saareen tyrnimarjoja puristelemaan. Tai he puristelevat, en minä, sillä puristelu ei hentoihin ranteisiini sovi. Kaks kertaa mietin, että jooko meen tai enkö mee ja päätin sitten, että en mene.

Täksi illaksi olin jo ehtinyt sopimaan muuta, enkä viitsi sovittua juttua perua.
      Elikkä illalla menen elokuviin. Kivaa mennä. Elokuvan jälkeen joko a) kiiruhdan kotiin tai b) en kiiruhda.

En ole pistänyt tikkua ristiin koko aamuna. Oikeastaan siitä ei ole hirmuisen pitkä aika, kun oon noussut sängystä ylähä. Luin kirjaa neljään asti.
      Lainasin viime viikolla veljeni vaimolta kuntopyörän, jonka kiikutin tänne ylös, mukamas sopivasti framille, että hyppäisin siihen mennen tullen ja polkisin kylähullumaisen vauhdikkaasti.
      Hyi, oon aina inhonnut kuntopyöriä. Tuo pyörän tänne raahaaminen oli yks ex tempore idea ja totesin ekan pyöräilyn jälkeen, että inhoan edelleenkin sisäpolkemista. Tooooosi tympeetä.
      Päätin kuitenkin, että puoli tuntia (kenties himpun verran yli) poljen tänään, nyt kohta kait kenties pian. Sitten suihkuun, lämmitän eilistä ruokaa ja istun vaikkapa täs koneella, kun ei ole kiinnostusta muuhunkaan.

Elikkä tämmöstä täällä.

• :D tuossa on otetta elämään ,hyvä!

• syrjäkyliltä

Huominen on pyhitetty lonkanvetopäiväksi. Jos sataa tai ei niin kuin säähenkilöt lupaa, niin koko päivän käytän tekemättä yhtään mitään hyödyllistä.

• syrjäkyliltä

Jo on puustit leivottu, osa jo pakastettukin ja kukko paistuu uunissa. Tässä kahvitellessa tuli mieleen muuttaa suunnitelmia, kohta kun pyykkikone on hoitanut osuutensa kodinhoidosta menen ripustamaan puhtoiset lakanat tuulen tuiverrettavaksi ja lähden tekemään pienen metsälenkin haravoinnin sijaan, täällä on ihana aurinkoinen syyspäivä. Kovasti rupesi tekemään mieli ryhtyä sienisalaattia valmistamaan kukonkaton kaveriksi, joten muutama rousku pitänee käydä löytämässä, no niitä täällä riittää. Voisin samalla poimia vähän puolukoita, vispipuuro on hyvää masulle sopivaa energiaa sunnuntai aamuun.

• Hei kun keikuskelen

No nyt kyllä alkoi naurattamaan ;DDD Et VOI olla noin ahkera. Ihan Häijjjjyä teköö tuommonen. Ainaskin tänään, kun itse olen tällaisella flegmaattisella tuulella.

Yritin rynnätä itseeni ja ravistella rintamuksia ja olkapäistäni pidellen helistelin itseäni ja sanoin kiukkuiseen sävyyn, että Ryhdistäydy sinä ihminen, ala touhuamaan ihminen, kiiruhda sinä ihminen.
        Ei vaikutusta. Sanoin itselleni, että ei käy, ei käy. Tänään olkoot päivä tämmöinen ja illalla sitten itseni siistimisen (meikkaus, tukka, vaatteet) jälkeen pyrähtäytyy varmaankin into sisääni, kun lähden elokuviin, kenties muuallekin?

Akvaarioveden meinaan pakottaa itseni tälläämään astioihin. Noin 200 (vähä yli) litraa pitäisi pistää suihkuhuoneeseen ilmattumaan, että ensi viikonloppuna voisin putsata akvaarion ja laittaa uudet vedet.

• Neulomista ja ehkä roseviiniä tölkillinen illalla.

Työnantaja täyttää pyöreitä ja neulon vähän tällaista, mutta mustaa itse mallin suunnitellut, pitsistä shaalia. Melkein valmis jo. Ja sitten aloitan tyttärelle joululahjaksi samantapaista. Ja ei pidä itseäkään unohtaa. Et aikamoinen pyöröpuikkojen suhina täällä.

Tilasin netistä ohutta Reilun Kaupan lankaa, baby alpaca, silk, ja cashmere laatua.Ja olen ihan hurahtanut tähän puuhaan. Laitan onnittelukorttiin tämäntapaisen tarinan mukaan: "Tämän neuleen valmistuksessa käytetty lanka on Reilun kaupan tuote. Neuleen missään vaiheessa ei ole harrastettu riistoa, ei käytetty orjatyövoimaa eikä lapsityövoimaa. Langat on kehrännyt ja käsin värjännyt Raguel Uruguaissa ja lanka ehkäisee köyhyyttä siellä. Mallin on suunnitellut ja neuleen itse kutonut, Miljoona Suomessa. Neulominen on ollut hauskaa ja rentouttavaa ajankulua. Tämä neule on on uniikki ja tuokoon se paljon onnea ja iloa myös käyttäjälleen."

Täytyy vaan ymmärtää lopettaa sit neulominen ajoissa illalla jos sen rose tölkin avaan, ettei silmukat karkaa, heh heh...

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=138&d_id=14&lang=fi

• Rimmir tänään

Aamusta meni tunti lajitellessa laskut kansioihin järjestykseen ja etsiessä yhtä koodia jota tarvitsee ilmottautuessa ryhmäliikuntaan . Löytyi kuin löytyikin ja pystyy nyt kunnolla aloittamaan vesijumpat, ym sisäliikunnat.
      No pienen aamiaisen jälkeen kävelylenkki kaupungille, lahjan osto lapsenlapselle, lippujen osto kahteen teatteriesitykseen, enkä voinut vastustaa uusia pitkiksiäkään. Voipa melkein sanoa tili tuli tili meni.
      Pitäisi käydä läpi kesävaatteet, viedä säilöön ja samalla hakea syysvaatteita säilöstä, taitaapa olla pian aika myssylle ja vanttuillekin.

• Hyvä kun muistutit, kesävaatteet ja kesäkengät joutais jo lajitella talvisäilöön.

• grannen

aikainen ylösnousu kl. 4 olen aamuvirkku. aamulehden lukeminen ja sit hetki netillä. jokaaamuiset rutiinit ensin, sitten aamuveryttely ja kuntosalille meno. useimmiten kerkiän tehdä yhtä ja toista niin kuin tänäaamuna puhdistin sieniä ja kuorin perunat ja maustoin kanaa...
      iltapäivä menee joko laiskotellen, leipoen tai liikkeissä pyörien. ihan miten sattuu olemaan asioita.

• Kröh

Flunssasta, hirveästä yskästä, kamalasta taudista, mutta myös uusien kukkien istutuksesta ja neulomisesta ja lepäämisestä ja tv katselusta nyt sairaana ja toiveesta olla huomenna terveempi.

• .

Tuli väsy sinun ahkeroinnistasi.
      Menen ettoneelle.

• nuknuk

Hyviä päikkäreitä vaan. Ne on ihania jos uni tulee!

• Aikaa meni yhtä sarjaa katsellessa useampi perätysten, olin tutustumassa sinellin valikoimiin ja tarjouksiin ja vähän tuli ostetuksikin jopa. Tutustun tässä polttokynän maailmaan ja voi olla että jotain syntyykin jonain päivänä, jotain jota kestää katsella, tai sitten ei. Tietysti päivän rutiinit siihen mukaan, en ollut ulkoilemassa koska yhä saikulla, vesijumppaan kyllä olisi varmaan hyvä mennä varovasti taas jumppailemaan. Tuossa nuo suunnilleen, ihan omaksi tarpeekseni niissäkin.

• Rattus sp.

Tämä lauantai oli tehty koiranpennun kurssista ja sen jälkeen mennytkin parvekkeen laittamisesta talvikuntoon ym. siivoilusta. Huomenna jatketaan suursiivousta. Ehkä myös ommellaan.

Ensi viikonloppu menee kolmen ystävän tullessa viikonlopuksi kylään :). Eli luvassa kaupunkikierrosta ym. mukavaa.

Sitä seuraava viikonloppu menee sitten ainakin koiranpennun käyttämisessä kasvattajan luona ja vanhempien luona käydessä. Jos vene on valmis moottorihuollosta, niin sitten siirrätän sen talviteloille ja tyhjennän lopuista tavaroista.

Sitä seuraava viikonloppu menisi sitten veneen lopulliseen talviteloille laittoon, jos siis on on tullut moottorihuollosta :). Voisi käydä Ikeassa samalla reissulla.

Kunhan koira on trimmattu ja vene on pressun alla odottamassa lumia, niin aion viikonloppuisin nukkua pitkään ja tehdä normaaleja kotiaskareita sekä lenkkeillä pennun kanssa.

Siirryn vähitellen itsekkin talviteloille viikonloppuisin.

• heräävätoivo.

Heräsin klo 13.58.
      Tokkurassa kävelin päin wessan ovea eli se sileä pinta. Ei vaikutusta.
      Peruutin keittiöön samalla potkulla. Laitoin 6 mittaa kahvia ja kymmenen vettä vaikka toisin piti laittaa.
      Sain vessan oven auki. En ruikannut kintuille.
      Heräsin noin tunnin. Luin hesarista etusivua sen tunnin. Sitten heräsin ja luin lehdestä loppuosan. Join kaikki laihat kahvit, melkein.
      Aamiaiseksi yksi pipari vai mikä lie ollut naksu. Ei koiran naksu. Ei ole koiraa. Mutta demispäissään voi erehtyä ollessani kaupassa.
      Vedin pikkuhousut jalkaan kun huomasin että pompulat palelee paljaalla...tuolilla. Tuuletusluukku auki.
      ---------muistikatkoja------klo 17 katsoin uutiset-------netissäkin aloin katsoa----kaikkea vaan en kiellettyjä sivuja, vain sallittu aikuisille, kuten suomi24 palstat ja iltapäivän lehdet.
      Klo 18 join kahvit. Normaalit. Söinköhän pari keksiä ja siivun jotakin pullavaa joka ei ollut lihavaa, vaan ohut kuiva kaupan myymä leimomon könttö.
      Nyt olen jo tässä asti.

• outo yhtälö

pikkuhousut ja pompulat?

• mettis ei kirj

Juu, hirvijahtiin tuli lähdettyä ja yksi kanttura kaatuikin

Aamu alkoi täysseisokilla, mutta siitähän se päivä käyntiin lähti, kun kusilastin valutin.

• syrjäkyliltä

Taas on virtaa ja unirytmi sekaisin, nukkumatti pääsi yllättämään saunan ja reiluhkon kukkoaterian päälle ja akut latautuivat reilun tunnin nokosilla. Saas nähdä meneekö yöunen odottelussa pitkään, onneksi on mieleinen kirja kesken. Hyvän puuhavinkin huomiselle poimin tuolta ylempää, kesä ja talvivaatteiden paikanvaihtoa.

• muorikka*

Minun eilinen päiväni oli tehty mukavasta ja rauhallisesta aamuhetkestä, kaupassakäynnistä ja ruoanlaitosta. Kävin iltasella saunassa ja katsoin telkkaria sen jälkeen, tosin tuli aikas huonoa ohjelmaa. Sitten olen ollut netissä ja nyt vieläkin valvon, vaikka onkin jo sunnuntai. Tänään nukun pitkääään.....

Näin päivät kuluvat eläkeläisellä.....leppoisasti :).

• Sunnuntai alkoi mihin lauantai päättyi. ;)

Sateisen harmaa päivä tulossa. Mikä ihana tekosyy viettää koko päivä vuoteessa - vaikkapa musaa kuunnellen..

Michael Bublé: Lost
      http://www.youtube.com/watch?v=Q-8ez6dGao8

• Maalikyliltä

Muuten samoista aineksista, mutta kaiken ennen muutamaa lasillista punkkua voi jättää minun lauantaistani veks.

• Hei kun keikuskelen

Sinne se lauantai meni. Piti vielä tulla ketjuusi naputtelemaan, kun kauhiasti tekee mieli kehua eilistä elokuvaa. Pikkusen tuumin etukäteen, että saattaa olla niin, että petyn elokuvaan, koska oon lukenut kirjan ja monasti elokuva ei tunnukaan hyvältä, kun on kirjan kautta "maalannut" kirjan henkilöille naamataulut ja muut jutut.

Ilolla viserrän, että elokuva oli hämmästyttävän hyvä.
      Elikkä Sofi Oksasen "Puhdistusta" olin katsomassa.
      Suosittelen.
      Suosittelen myös kirjan lukemista.

Että näin.

• Elokuvasta pidin minäkin. Kirja lukematta.

• Cloetta...

Yllensä pitkästä aamulenkistä, pitkästä aamiaisesta, opiskelusta ja saunaillasta kaikkine kuvioineen. Nykyisin tosin on alkanut olla illanistujaisia melkein joka viikonloppu, milloin minkäkin teeman mukaisesti.

• 1.1947

Koirien ulkoilutus aluksi, kahvit, ruuan tekoa, lenkkiä, lukemista, kahvittelua ja nettiä.
      Jotakin puuhastelua toisella pihalla ja pieni autoreissu. Siinä eilinen.

Perunat jäivät toiseen paikkaan ja tänään syötiin koirille tarkoitettu maksis:)) No huomenna kauppaan pottuostoille, niin saa hyvän stroganoffikastikkeen kanssa syödä. Tai vaihdetaan majaa vaihteeksi perunoiden luo:) Pyhänä en mene kauppaan.

• 1.1947

Olihan saunakin tietysti! Ja "pakollinen" uutisvuoto. Toistaa itseään.

• tiinaex...

poikkeuksellinen lauantai ei töitä aamulla heräsin pikkuisen poitsun vierestä puuron ja aamuleikkien jälkeen lähdettiin kylälle syysmarkkinoille myytiin siellä leipomuksia hilloja perunoita ja omppuja ja olipa meillä mukana peräkärryllinen kirpputorikamaakin ne ne vasta hyvin kauppansa tekin meni kyllä kaikki leivonnaisetkin iltapäivällä oli partylite kynttiläkutsut tyttären luona ilta olikin jo pitkällä kun palasin kotiin istutskeltiin vähän vielä kynttilän valossa terassilla ja otettiin muutama olut bee been jälkeen nukkumaan että jaksoi taas sunnuntaina tehdä virkeenä töitä mukava vaihtoehto oli työlauantaille.

• Haemaelaenen vastaus, jo tiistaina!)
      Ajatus oli mennä katsoon "Puhdistus" leffaan, sitte syömään johkin..
      Siivoilun jälkeen mukavuudenhalu voitti; sauna, ruokaa tehtiin kotona, pari leffaa vuokrattiin. Ja yllättäen oltiin jo pikkutunneilla :)
      Pihaa ei vielä juuri kannata haravoida, koivut täys lehtiä..

• N

Mitähän lehtisiä.

• N

Pieni ajatus.

• Ens lauantai on tehty messuista hesassa.
      Siellä luentoja ja kiviä, kirjoja, musiikkia ja muuta mukavaa.
      Jospa sais jo jokusen joululahjankin ostettua. Normaalisti tähän aikaan on jo paketissakin muutama, nyt on päässyt laiskuus yllättämään. Onneksi on aikaa vielä.

• Ei paikallaan

Huh, minä en vain jaksaisi viettää lauantaita kotona. Kun istuu työssä aamusta iltaan paikallaan, pitää päästä lauantaina jonnekin jossa ei sitä tarvitse tehdä. Mielelläni vaikkapa ajelen autolla sinne sun tänne ympäri Suomea ilman sen kummempia suunnitelmia.

• N

Voisimpa.

• Hei kun keikuskelen

Minun lauantai tuntuu tänään todella "hittumaiselta".
      Menin aamulla jääkaapille ja kuinkas ollakaan, huomasin ettei se enää toimi.
      Rikkinäisyys oli valloittanut koko jääkaapin ja siinä sitten seisoin harmistuneena.
      Ei tietoa, mitä jääkaapit maksavat, toivottavasti ei kauhian paljon. Pitää ostaa semmonen iso-iso, vaikka pienempikin nyt kävisi, mutta olisi törpön näköistä, jos ison jääkaapin tilalle pistäis puolet pienemmän.

Sitten täälä sataa. Tympeetä sekin. Tarkotus oli mennä vähä haravoimaan, mutta eipä sateeseen huvita mennä.

• L - L

Tämä lauantai.

Aamutoimet.

Sitten läheiselle kävelykadulle vaalitapahtumaan jossa tehdashaalareiden ja punakumoojien makkarat.
      Kontukansan puolueen kahvit, omena- ja kääretorttu sekä työväenyhdistyksen kahvi ja munkki.

Herkkulounas jäi tarpeettomana valmistamatta.

Iltapäivällä sessio iltaruskoni auringon kanssa.
      Päälle nokoset.

Nyt valmistaudumme katsomaan Poirottia.

Iltapalksi kevyt kanamunakas.

• syrjäkyliltä

Tämä lauantai on tehty kauppareissusta ja muutamalla vaalikojulla kahvittelusta. Iltaa kohden mennään vaalitenttien ja manteli-suklaa sekoituksen yhteisviihdytyksellä, sillä viikolla en ehtinyt tentin tenttiä katsoa, nyt katson ne kaikki perätysten.
      Päiväni alkoi aika myöhäiseen heräsin noin 3 tuntia sitten, sillä kotiuduin työmatkalta vasta aamuyöllä jonka vuoksi olen aika nuutunut, joten saunomisen taidan jättää huomiselle, tänään latailen vain akkuja.

• kaupungista

aamuta ensiksi kahvia pari mukia ja telkku auki ja uutisille. Istahdan koneelle pelaamaan parit pelit ja tsekkaamaan sähköpostit. Pyykkäämistä koska en viikolla ehdi ja pientä järjestelyä jonka haluaisin tehdä jo viikolla ja pyhittää lauantait vain itselleni. Tänään tuli tehtyä ruokia vähän varastoonkin, kaalilaatikkoa ja kanafileitä mustapekkakermalla, nam. Hercule Poirot kuuluu tietenkin katsoa ja nyt telkusta tulee suomalaisen työliiton ohjelma ja sitä seuraan. Elokuviin olisi kiva lähteä ja kaipaa ystävää kun yksin vietän tätä viikonloppua, ja viikonloppuja yleensäkin. Jotenkin syksy jo tuntuu elämässä ja lyhenevät päivät saavat elämän hidastumaan kohti kaamosta. Viikot ovat niin hektisiä että ihana viettää näin viikonloppua omaan tahtiin.

• Tuomo.

Eilen illalla avasin -Suomi-
      viinapullon. Nyt on kave-
      rinsa vvuoro. Ja sitten hel-
      limistä peräkammarissa.

• Eeva R.

Vähän sama täällä. Minä taas otan kynttilät esille,
        ja sitten se läiske alkaa.

• Eeva R.

No vähän sama täällä. Minä taas otan kynttilät
      esille, ja sitten se läiske alkaa.

• Rattus sp.

Tänä lauantaina suunnitelmat muuttuivat. Viime viikonloppuna iskeneestä flunssasta toivutaan nukkumalla päiväunia ja kokkailemalla kasviksia pois jääkaapista. Sekä koiralle porkkanoiden ja parsakaalin höyrytystä, jotka laitan pieninä annoksina pakkaseen, että oman varsin mielenkiintoisen kasviskeiton valmistamista. Tuli tyhjennettyä kaappeja urakalla kattilaan. Poju sai jo kesäkurpitsanja tammenlehväsalaatin kanssa keitettyä naudansydäntä, jota myös pakastin pieninä annoksina pakkaseen. Lisäksi on ollut perussiivousta ja pyykinpesua.

Nyt pienenä ekstrana pojulle. Naapurin beaglen omistaja pyysi pojua heille leikkimään. Ulkona on aivan liian sateista hienohelmoille :). Ehkä sen jälkeen avaan punaviinipullon, jota ei onneksi tarvitse nauttia kerralla vaan voi ilmata parin lasillisen jälkeen.

Eli tällaista täällä :).

• Voi kun tulvahti mieleeni ku tuollainen rulianssi pyöri minullakin vielä kahdeksan vuotta sitten. Tuli ihan ikävä pientä suloista ruskeaa villakoiraani...nyyh...

• Rattus sp.
        miljoona kirjoitti:

Voi kun tulvahti mieleeni ku tuollainen rulianssi pyöri minullakin vielä kahdeksan vuotta sitten. Tuli ihan ikävä pientä suloista ruskeaa villakoiraani...nyyh...

Huomenna on vuorossa kynsienleikkuuta, koiranpesua ym. mukaavaa. Poju on kyllä tyytyväinen ja väsynyt. Kesti alle kaksi vuotta koiraton olo, kun tuntui niin tyhjältä vapaa-aika ja koti :).

• samaa kokenut

Parempi kynttilät, kuin huono seura tai mistä ei saa mitään iloa :)

• Mustan pitsishaalin olin saanut valmiiksi neulottua ja sen olen laittanut pingottumaan änään. Synttärilahja työnantajalleni. Sitten värkkäsin hänelle itse tehtyn onnittelukortin. Kierrätyspaperista tehtyyn korttipohjaan leikkasin ovaalin muotoisen ympyrän Beethovenin Pathetique Sonata op.13 nuottipaperista pohjaksi. Siihen sitten neuloin pikkuruisen miniatyyrineuleen puisilla coctaitikuilla, samalla mustalla langalla ku pitsineule. Ne puiset coctailtikut jäivät siihen törröttämään ku neule on ikäänkuin keskeneräinen. Liimasin sit sen pikkuneuleen siihen niiden nuottien päälle.Tekstasin kortin sisälle Neuleen tarinan mustalla calligraphy kynällä. Lanka on Reilun Kaupan tuote ja ehkäisee köyhyyttä.

Välillä laitoin pyykkiä kuivumaan ja välillä tyhjensin robottipölyimurin pölykopan. Kiva askarrella ja tehdä jotain kivaa ku robotti ahkeroi samalla. Mitään sidukkaa tai muuta A- tuotetta en nauti kun huomenna ystäväni lapsi täyttää 16 ja menen synttäreille...

• kiitos ei

Tämän syksyn flunssa raitistaa kummasti, ei maistu mikää ja flunssa kestää, kestää ja kestää..

• Viikonloppuylitöistä (jo kolmas vkl peräkkäin prkl), pikaisesta yrityksestä rääpiä rästiinjääneitä pihatöitä ym. vaikka aika ei riitä mihinkään, saunasta, muutamasta rentouttavasta ja hetken netti-istunnosta. Sitten taas nukkumaan. Onneksi tämä kuitenkin on vain tilapäistä. Josko seuraava lauantai jo olisi tehty enempi normaaleista asioista.

• ohooo, oletpas sinä reipas. Oikeen kolmas vkl peräkkäin. Keräätkös sinä joululahjarahoja? Vai mitä ajattelit niillä ylityörahoilla hummata?

• miljoona kirjoitti:

ohooo, oletpas sinä reipas. Oikeen kolmas vkl peräkkäin. Keräätkös sinä joululahjarahoja? Vai mitä ajattelit niillä ylityörahoilla hummata?

No eipä pienestä palkasta paljon ylitöistä rahoja pääse kertymään, mutta kertyy niistä sentään kuusi palkallista vapaapäivää, se on jo jotain se. Ylitöissä en ole juuri viihtynyt, mutta nyt on niin tärkeä projekti menossa, onhan sitä joskus uhrauduttava.

• syrjäkyliltä

Tänä lauantaina jäi aamu näkemättä, onnistuin nukkumaan melkein kymmeneen, se on hyvä sillä olen aika heikossa latauksessa ja tuleva viikko on rankka, unetkin saattavat jäädä vähiin. Täällä aurinko paistaa kutsuvasti, joten ulos ja metsään mieleni tekevi ja menenkin kunhan on nuo koneet saanut puolestani puhdasta aikaan ja pääsen sulkemaan hanat. Uunissa muhii liha-vihannespata, onkin sitten valmista kun palaan. Tuuli avusti viikolla haravointiani tuivertamalla koivujen lehdet naapurin puolelle, pitääköön ne, en peri maksua. Taidan haravoida rippeet huomenna jos sää suosii.

• Kiireettömästä heräämisestä, pyykinpesusta, siivoamisesta, ruuanlaitosta, palstakirjoittelusta :) Niistä on tämä lauantaini tehty.

• t.l.

Tämä lauantai on tehty ikkunoitten pesusta ja verhojen vaihdosta yskimisen lomassa. Eipä tässä oikein muuta järkevää ole tullut tehtyä. Lomaviikko edessä ja kait sitä pitäisi jotakin rentouttavaa tehdä, mennä vaikkapa Hämeenkadulle tekemään ikkunaostoksia ja kahveelle.

• Tänä lauantaina olen ommellut Tuhkimo pukua. Olen menossa Hallowen naamiaisiin ensi lauantaina ja nyt täytyy saada puku valmiiksi. Aion olla Tuhkimo.

• av

Kuinka apinat ovat antaneet rahaa, Suomea ei ole unelmissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      32
      11433
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      36
      7477
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      82
      3899
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3809
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3338
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3227
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      50
      3163
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3088
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      36
      1830
    Aihe