Onko kellään migreeni pahentunut kun vaihdevuodet alkaa? Mikä on auttanut? Ruokavalio,liikunta, vyöhyketerapia tai muu ? Syö nykyisin Relattia ja panadol burana. 3-4 krt/kk ja kestää 2-3pvä. Kertokaa omia juttujanne mikä auttaa. Kiitos
vaihdevuodet ja migreeni
4
3321
Vastaukset
- kurjuus
Minulla migreeni on pahentunut vaihdevuosien aikana , päivittäin joudun ottamaan triptaanin , jos sinulla on migreeni vain 3-4 kuukaudessa niin olet onnellinen , minulla on 22-24 kertaa kuukaudessa . Kaikki keinot on yritetty, akupunktio , kiropraktikko, hieroja , estolääkkeet , rahat ovat menneet mutta migreeni jäänyt . Olo on aika toivoton ja lääkäri sanoi että jollain naisilla migreeni pahenee vaihdevuosien takia .......
- Emäntä52
Sama juttu täällä. Kohta on triptaani voimaton ja lisänä särkylääkeriippuvuus. Välillä makaan hospitaalissa Färkkilän tipassa ja sillä mennään hetki etiäpäin. Kohta loppuu huumori. Tietsikkaa ja kännykkää pystyy käyttämään vain hetken. Onko ideoita?
- ehkähelpottaajoskus
Migreeni pahenee useimmiten vaihdevuosissa. Tai siis ennenkuin kuukautiset jää kokonaan pois. Kun kuukautiset lakkaa kokonaan niin silloin yleensä helpottaa. Itsellä migreeni alkoi 16 vuotiaana ja nyt olen 54v. Liittyy selkeästi hormonivaihteluihin. Ikävuodet n. 45-52 olivat ehkä pahimmat. Seitsemän päivän särkyputkia.. triptaani helpotti muutaman tunnin tai ei ollenkaan. Nyt kuukautiset harventuneet. Tulee vielä mutta väli voi olla kolme kuukautta. Säryt myös harventuneet sen mukaan. Kun tulee niin kestää kyllä useamman päivän. Voi olla välissä myös ykköspäiviä jolloin migreeni iskee. Olen tullut siihen tulokseen että mikään tekemäni, ruokavalio tms. ei estä sitä. Akupunktiokuuria kokeiltiin joskus. Kuukauden pysyi poissa ja seuraava särky tulikin kovempana kun koskaan aikaisemmin.
Äidilläni oli sama juttu. Häneltä hävisi migreeni kokonaan kun kuukautiset loppui aikoinaan. Minun tytär on perinyt saman "kirouksen". Onneksi on täsmälääkkeet olemassa. Kun äitini kärsi niin ei ollut mitään eikä minun nuoruudessakaan. Vasta keski-iässä sain ensimmäiset triptaanit. Monta merkkiä kyllä on kokeiltu. Nykyinen jota käyttänyt muutaman vuoden on paras.- kurjuus
Olen odottanut kuin kuuta nousevaa että migreeni vähenisi vaihdevuosien myötä. En tiedä mikä jakso on meneillään esi- vai varsinaiset vaihdevuodet. Omat viimeiset kuukautiset ilman lääkkeitä tulivat joskus puoli vuotta sitten . Olen 57 vuotias . Hormonikorvaushoitoa ei ole , paitsi vagifem on käytössä, ja kolmen kuukauden välein olen ottanut keltarauhashormooni kuurin jotta vuoto tulisi koska kohdun limakalvo paksuuntui aina liikaa . Migreeniä on tosiaan 20 kertaa kuukaudessa keskimäärin ja en oikein ymmärrä miksi keltarauhashormooni kuurin aika migreeni vähenee ? Onko kukaan huomannut että primolut kuuri auttaisi ? vai kuvittelenko vain ........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983