Miksi

outua on

maajussit ei multaa lietettä vuorokauden sisällä vaikka laki näin vaatii,paskoo ajetaan vesistöön viettäville ranta maille,sitten meille vanhoille ihmisille vaaditaan kalliit jopa 8000 euron puhdistus laitteet ettei vaan pissat pääse vesistöjä saastuttamaan, kuka valvoo.

12

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajuhaitta

      Olet aivan oikeassa!

    • Uimamaisteri

      EI sama laki tällä alueella koske maanviljelijöitä.
      Ne on erityissuojelussa ja varsinkin KEPUILLA.

      Eivät multaa kyllä
      Paskat paripyöristä tiellä
      Laiduntavat rantaan asti
      Ei suoja- alueita

      Turvetuotanto ja asiansa huonosti hoitavat paskovat ja ovat jo paskioneetkin
      vesistömme..

      On asiallisestikin asiansa hoitavia, mutta nämä mustaa maineen

      • Vedentarkkailija

        Joo elukat porkkaa järvessä ja paskoo suoraan veteen, miten tätä annetaan tehä,paraneeko vesistöjen tila tämmöisellä toiminnalla.


      • Vedentarkkailija kirjoitti:

        Joo elukat porkkaa järvessä ja paskoo suoraan veteen, miten tätä annetaan tehä,paraneeko vesistöjen tila tämmöisellä toiminnalla.

        Valittakaa eu-lle.
        Lanta pitää mullata jottei sitä joudu vesistöihin, mutta samaan aikaan eu-maksaa tukia kun laidunnetaan rannoilla.
        Käykääs katsoon miten vaikka Lumijoella laiduntaa karjaa merenrannoilla ja luullakseni eläimet ei tule paskalle ja kuselle sieltä rantavedestä pois.

        Valitusosoite on Bryssel, sinnehän suomalaiset halusi.


      • tää on tätä
        Vedentarkkailija kirjoitti:

        Joo elukat porkkaa järvessä ja paskoo suoraan veteen, miten tätä annetaan tehä,paraneeko vesistöjen tila tämmöisellä toiminnalla.

        Joko se selvitys on valmistunut vai "hypitäänkö pöydille" ?


    • Amalgaani

      Jep.
      Ymmärrän, että lantaa pitää ajaa pellolle. Se on ihan ok.
      Tänään kuitenkin kun tulin tuolta Leskelästä päin, niin tiellä oli reippaasti sitä itseään. Saipa auto päälleen hyvät ravat :) Ja P haisi ja balalaikka pauhas..

      Eipä se autoa pahenna, jos vähän roiskuu, mutta miksi sitä tielle pittää levitellä noinkin reippaasti??
      En kirjoita pahalla.

    • Sama laki kaikille

      Samanlaista ongelmaa itsellä.
      Auto yltäpäältä p*skassa.

      Ajatteleppas jos sattuisi ihmisp*skaa hieman tipahtamaan..
      Olisi siinä valtavat jutut lehdissä

      • siitävaaan

        no,mikäli tällaiselle alueella sattuu onnettomuus p'skakuski joutuu siinä vastuuseen, hyvin yksinkertaista, toinen asia on että ovatko kuskit tietoisia tästä


    • tollerot

      nössöille ne joku evväät loihtii...

    • Leuhkat eväät

      Vai loihtii joku eväät... Sillä verukkeellahan sitä saa tehdä mitä vain.
      Ja onhan sitä tehtykin.

    • yks vaan

      itte ainakin siivoan tien kun ajo on saatu loppuun rattaissa tulee väkiste kuraa tiele!eikä sitä pysty joka kuormalla siivoaan!ja siihen multaamiseen niin kyllä meistä suurin osa ainakin multaa lannan heti ajon jälkeen toki poikkeuksiakin on ikävä kyllä.tallaisessa yhden miehen sirkuksessa se vain ei heti perästä tahdo onnistua

      • Amalgaani

        Ymmärrettävää toki tämä. Kait siinä oli justiin ajot käynnissä, kun sitä tavaraa oli niinki paljo.
        Ei siinä mitään. Auto oli kurassa ennestään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe