Pyhä henki persoona?

persoonako

Tietääkö kukaan onko pyhä henki persoona? Mistä sen tiedät? Kertooko Raamattu sen? Missä? Jehovalaiset sanovat että se on Jumalan voimavaikutus. Itse en ole jehovalainen.

199

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aglius

No jos Raamattu sanoo mm; älkää saattako murheelliseksi JUmalan Pyhää Henkeä, niin eikö herää kysymys, voiko jokin muu kuin persoona murehtia ?!

murehtiiko sähkö kun valot sammutetaan yöski kamarin lampusta, siinä yks esimerkki vain.

• Onko maa persoona, koska murehtii?

Jesaja 24
        4 "Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät."

Onko viini persoona, koska murehtii?

Jesaja 24
        7 "Viini murehtii, viiniköynnös kuihtuu, kaikki ilomieliset huokaavat. "

Jesaja 33
        9 "Maa murehtii ja nääntyy, Libanon kuihtuu häpeästä, Saaron on aromaaksi tullut, Baasan ja Karmel varistavat lehtensä."

• ekivaari kirjoitti:

Onko maa persoona, koska murehtii?

Jesaja 24
        4 "Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät."

Onko viini persoona, koska murehtii?

Jesaja 24

Jesaja 33
        9 "Maa murehtii ja nääntyy, Libanon kuihtuu häpeästä, Saaron on aromaaksi tullut, Baasan ja Karmel varistavat lehtensä."

* Kun et voi vastata mitä kysyttiin, väistät kysymyksen ja esität aivan jotain muuta vastaavasta , murehtii" sanasta, mutta kun esittämälläsi vatineella ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen peroonan kanssa eikä Hänen mureheen kanssa. Pyhä Henki on Persoona, itsenäinen ajattelva, itsenäisesti toimiva ja MUREHTII ekivaarin puolestakin, kun et malta jättää noita huurujasi, ja uskoa Jumalan Poikaan Jeesukseen, eikä Joosefin poikaan jeesukseen!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kun et voi vastata mitä kysyttiin, väistät kysymyksen ja esität aivan jotain muuta vastaavasta , murehtii" sanasta, mutta kun esittämälläsi vatineella ei ole mitään tekemistä Pyhän Hengen peroonan kanssa eikä Hänen mureheen kanssa. Pyhä Henki on Persoona, itsenäinen ajattelva, itsenäisesti toimiva ja MUREHTII ekivaarin puolestakin, kun et malta jättää noita huurujasi, ja uskoa Jumalan Poikaan Jeesukseen, eikä Joosefin poikaan jeesukseen!

Raamatussa on sikälikin käännösvirhe että Pyhä Henki olisi pitänyt useimmissa kohdissa kääntää Pyhäksi Tuuleksi, koska alkuperäisempi sana tarkoitti molempia asioita.

Raamatun mukaan Pyhä Henki ei ole persoona vaan yhteydenpitoväline ihmisen ja Jumalan välillä.

• Pe.ku kirjoitti:

Raamatussa on sikälikin käännösvirhe että Pyhä Henki olisi pitänyt useimmissa kohdissa kääntää Pyhäksi Tuuleksi, koska alkuperäisempi sana tarkoitti molempia asioita.

Raamatun mukaan Pyhä Henki ei ole persoona vaan yhteydenpitoväline ihmisen ja Jumalan välillä.

Ei ole käännösvirhettä. Alkuperäinen sana "pneuma" voidaan kääntää: "tuuli,henkäisy,henki,Henki". Asiayhteys puolestaan ratkaisee kuinka se käännetään.

• juhani1965 kirjoitti:

Ei ole käännösvirhettä. Alkuperäinen sana "pneuma" voidaan kääntää: "tuuli,henkäisy,henki,Henki". Asiayhteys puolestaan ratkaisee kuinka se käännetään.

Kun Jumalan tuulet puhaltavat voidaan takuuvarmasti myös sanoa että Jumalan voimavaikutus on läsnä. Siksi on varteenotettavaa uskoa että Pyhä Henki on Jumalan voimavaikutus. Kun Jeesus sanoi lähettävänsä "toisen puolustajan", hän tarkoitti että "Jumalan voimavaikutus" puolustaa meitä. Sama voima vaikutti myös Jeesuksessa. Koska se Jumalan sallimuksesta ja tahdosta vaikutti rajoitetusti lähestulkoon vain siellä missä Jeesus liikkui fyysisesti, hän sanoi, että on hyvä että hän lähtee pois, koska jos hän ei lähde pois ei Pyhä Henki voi tulla tilalle voimana. Mutta koska hän lähti ja antoi Hengen vuodatuksen helluntaina niin syntyikin "ensimmäinen seurakunta". Itse asiassa; seurakunta oli jo syntynyt silloin kun Jeesus puhalsi ja sanoi:
        "Ottakaa Pyhä Henki".
        Silloin Jeesuksen seuraajat uudestisyntyivät ensimmäistä kertaa, näkemykseni mukaan. Se mitä helluntaipäivänä tapahtui oli vain plussaa. Sen tarkoitus ei ollut tehdä heistäå uudestisyntyneitä vaan rohkeita todistajia!

• jumalan_pete kirjoitti:

Kun Jumalan tuulet puhaltavat voidaan takuuvarmasti myös sanoa että Jumalan voimavaikutus on läsnä. Siksi on varteenotettavaa uskoa että Pyhä Henki on Jumalan voimavaikutus. Kun Jeesus sanoi lähettävänsä "toisen puolustajan", hän tarkoitti että "Jumalan voimavaikutus" puolustaa meitä. Sama voima vaikutti myös Jeesuksessa. Koska se Jumalan sallimuksesta ja tahdosta vaikutti rajoitetusti lähestulkoon vain siellä missä Jeesus liikkui fyysisesti, hän sanoi, että on hyvä että hän lähtee pois, koska jos hän ei lähde pois ei Pyhä Henki voi tulla tilalle voimana. Mutta koska hän lähti ja antoi Hengen vuodatuksen helluntaina niin syntyikin "ensimmäinen seurakunta". Itse asiassa; seurakunta oli jo syntynyt silloin kun Jeesus puhalsi ja sanoi:
        "Ottakaa Pyhä Henki".
        Silloin Jeesuksen seuraajat uudestisyntyivät ensimmäistä kertaa, näkemykseni mukaan. Se mitä helluntaipäivänä tapahtui oli vain plussaa. Sen tarkoitus ei ollut tehdä heistäå uudestisyntyneitä vaan rohkeita todistajia!

" Kun Jeesus sanoi lähettävänsä "toisen puolustajan", hän tarkoitti että "Jumalan voimavaikutus" puolustaa meitä."

Itse näen ja luen, että Jeesus lähetti itseensä verrattavan henkilön, persoonan eli Pyhän Hengen "toisen Puolustajan" puolustajaksemme. Toisaalta itse en näe, että "Jumalan tuulilla" olisi mitään varsinaista tekemistä "pneuma"-sanan käännösten kanssa.

• juhani1965 kirjoitti:

" Kun Jeesus sanoi lähettävänsä "toisen puolustajan", hän tarkoitti että "Jumalan voimavaikutus" puolustaa meitä."

Itse näen ja luen, että Jeesus lähetti itseensä verrattavan henkilön, persoonan eli Pyhän Hengen "toisen Puolustajan" puolustajaksemme. Toisaalta itse en näe, että "Jumalan tuulilla" olisi mitään varsinaista tekemistä "pneuma"-sanan käännösten kanssa.

>>>Toisaalta itse en näe, että "Jumalan tuulilla" olisi mitään varsinaista tekemistä "pneuma"-sanan käännösten kanssa.

>>>Toisaalta itse en näe, että "Jumalan tuulilla" olisi mitään varsinaista tekemistä "pneuma"-sanan käännösten kanssa.

(Luuk.4:18,19): Kohdassa persoonallinen Pyhä Henki "voitelee ja lähettää". Ja sen seurauksena alkaa tapahtumaan ihmeitä ja Jumalan valtakunnan leviämistä. Pääpaino on persoonallisessa Pyhässä Hengessä.

(Apt.10:38): Kohdassa eroitetaan juuri toisistaan Pyhä Henki ja Jumalan voima.

Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena". Se sotii Raamatun ilmoitusta ja alkukielen kielioppiakin vastaan.

• juhani1965 kirjoitti:

(Luuk.4:18,19): Kohdassa persoonallinen Pyhä Henki "voitelee ja lähettää". Ja sen seurauksena alkaa tapahtumaan ihmeitä ja Jumalan valtakunnan leviämistä. Pääpaino on persoonallisessa Pyhässä Hengessä.

(Apt.10:38): Kohdassa eroitetaan juuri toisistaan Pyhä Henki ja Jumalan voima.

Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena". Se sotii Raamatun ilmoitusta ja alkukielen kielioppiakin vastaan.

>>>(Apt.10:38): Kohdassa eroitetaan juuri toisistaan Pyhä Henki ja Jumalan voima.>Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena". Se sotii Raamatun ilmoitusta ja alkukielen kielioppiakin vastaan.>Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena"

• juhani1965 kirjoitti:

Eräät näkevät niin kuin itse tahtovat nähdä. Toiset taas näkevät sitä, mitä Herra näyttää!

• PH opettaa teitä
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>(Apt.10:38): Kohdassa eroitetaan juuri toisistaan Pyhä Henki ja Jumalan voima.>Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena". Se sotii Raamatun ilmoitusta ja alkukielen kielioppiakin vastaan.>Itse en kykene näkemään persoonallista Pyhää Hengeä jonain "voimavaikutuksena"

" Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemmassakaan" Apost. 19: 2

Onko jumalan_pete kuullut?

Apost 2: 4... Ne, jotka ovat kuulleet että Pyhä Henki on olemssa tietävät että Apostolit puhuivat kielillä sen mukaan mitä Henki puhuttavaksi antoi!

Arviointi kyky on PH lla hyvä

Pyhää Henkeä, jotkut koettavat pettää Apost 5: 3....Minä en kykene pettämään sähkövirtaa, ja sen voimaa..

Pyhä Henki on myös hyvä todistaja jae 32

Pyhällä Hengellä on myös virvoittava vaikutus Apost 9: 31

Pyhä Henki jopa voiteli Jeesuksen Apost 10: 38

Pyhällä Henkellä on myös silmät nähdä, kuten jumalan_ petelläkin Apost 15: 28

Pyhä Henki esti julistamasta Jumalan sanaa Aasiassa Apost 16: 6...mutta ei ole estänyt peteä puhumasta tyhmyyksiä.

Jos Henki on pelkkä voima eikä persoona.. niin miksi esim. jumalan pet ei saa hengen pilkkaamista anteeksi, jos sellaiseen syyllistyisi? Matt 12: 31 ..ja Mark 3: 29

Miksi jumalan- pete sitten väittää että Pyhällä Hengellä on myös ruumiillinen muoto??

" Ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa?..Onko joku teistä nähnyt sähkön ruumiillisessa muodossa? Luuk 3: 22

Henki kuljetti myös Jeesusta erämaassa Luuk 4: 1

Pyhä Henki on myös hyvä opettaja!! Luuk 12: 12

Tässä pieni oppimäärä siihen että voitte katua tomussa ja tuhassa.. viskelkää tuhkaa päänne päälle merkiksi, että syntisestä ihmisestä tulee tuhkaa.. terv. benedi

• Mettän Vartija
        PH opettaa teitä kirjoitti:

Apost 2: 4... Ne, jotka ovat kuulleet että Pyhä Henki on olemssa tietävät että Apostolit puhuivat kielillä sen mukaan mitä Henki puhuttavaksi antoi!

Pyhää Henkeä, jotkut koettavat pettää Apost 5: 3....Minä en kykene pettämään sähkövirtaa, ja sen voimaa..

Pyhä Henki esti julistamasta Jumalan sanaa Aasiassa Apost 16: 6...mutta ei ole estänyt peteä puhumasta tyhmyyksiä.

Jos Henki on pelkkä voima eikä persoona.. niin miksi esim. jumalan pet ei saa hengen pilkkaamista anteeksi, jos sellaiseen syyllistyisi? Matt 12: 31 ..ja Mark 3: 29

Miksi jumalan- pete sitten väittää että Pyhällä Hengellä on myös ruumiillinen muoto??

" Ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa?..Onko joku teistä nähnyt sähkön ruumiillisessa muodossa? Luuk 3: 22

Tässä pieni oppimäärä siihen että voitte katua tomussa ja tuhassa.. viskelkää tuhkaa päänne päälle merkiksi, että syntisestä ihmisestä tulee tuhkaa.. terv. benedi

Jumalan pete ja ekivaari mm. ovat meille varottavana esimerkkinä.
        Ihminen voi todellakin ajaa vuosikausia tiellä ja seurata tarkasti tietä. Sitten itseensä tyytyväisinä itsevarmoina ja omahyväisinä ajaa paukauttaa niin kauas metsähallituksen puolelle että sieltä ei enää koskaan pääse tielle. No, toivotaan että näin ikävästi ei ole näiden kavereiden kohdalla. Kyllä heillekin on näitä tien näyttäjiä ollut ja vauhtia heillä näyttää vielä olevan ihan tarpeeksi. Heidän tarvitsisi vain kääntää keula kohti tietä ja ajaa takasin tielle.

• PH opettaa teitä kirjoitti:

OSA 1(2)

>>Arviointi kyky on PH lla hyvä>Pyhää Henkeä, jotkut koettavat pettää Apost 5: 3....Minä en kykene pettämään sähkövirtaa, ja sen voimaa..>Pyhä Henki on myös hyvä todistaja

OSA 1(2)

>>Arviointi kyky on PH lla hyvä>Pyhää Henkeä, jotkut koettavat pettää Apost 5: 3....Minä en kykene pettämään sähkövirtaa, ja sen voimaa..>Pyhä Henki on myös hyvä todistaja

OSA 2 (2)

>>>Pyhällä Henkellä on myös silmät nähdä, kuten jumalan_ petelläkin Apost 15: 28>Jos Henki on pelkkä voima eikä persoona.. niin miksi esim. jumalan pete ei saa hengen pilkkaamista anteeksi, jos sellaiseen syyllistyisi?>" Ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa?..Onko joku teistä nähnyt sähkön ruumiillisessa muodossa? Luuk 3: 22>Tässä pieni oppimäärä siihen että voitte katua tomussa ja tuhassa.

• Pe.ku kirjoitti:

>>>Raamatun mukaan Pyhä Henki ei ole persoona vaan yhteydenpitoväline ihmisen ja Jumalan välillä.

• Täti

Kyllähän Pyhä Henki on persoona. Esim. "Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi..."
      Vanhemmissa englanninkielisissä Raamatuissa käytetään Pyhästä Hengestä nimitystä Holy Ghost. Pyhä aave saattaa kuulostaa hassulta, mutta on kuitenkin tarkempi kuin sana henki.

• Täti pelottaa...

Täti pelottaa mua yhä enemmän. Et kai vaan ole ... ?

• >>>Pyhä aave saattaa kuulostaa hassulta, mutta on kuitenkin tarkempi kuin sana henki.

• Täti
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Pyhä aave saattaa kuulostaa hassulta, mutta on kuitenkin tarkempi kuin sana henki.

Minä tunnen Hänet johon uskon.

• Täti kirjoitti:

Minä tunnen Hänet johon uskon.

En kysynyt tunnetko hänet. Minä pyysin perustelemaan uskomustasi siihen että "pyhä aave" on parempi käännös kuin" henki". Osaatko perustella, vai etkä osa perustella? Kuka tahansa voi sanoa "Minä tunnen Hänet johon uskon", mutta se ei todista toisille yhtään mitään.

• jaikal.fi

Pyhä Henki on Jumala ja Jeesuksen Kristuksen Isä.
      Mikäli tahdot lisää tietoa, lue kolminaisuudesta kovisivultani.
      Nimimerkkini on kotisivuni nimi.

• Mikäli tahdot lisää tietoa, lue rukoillen ja ahkerasti Raamattua, niin siinä ilmoitettu Jumalan totuus valkenee sinulle!

• ekivaari kirjoitti:

Mikäli tahdot lisää tietoa, lue rukoillen ja ahkerasti Raamattua, niin siinä ilmoitettu Jumalan totuus valkenee sinulle!

* Ekivaari, sinun totuutesi on oman mielesi, joka on saastaien, ellei Kristuksen veri ole sitä saanut puhdistaa, sopukoissa syntynyt meilenneitystä mielikuvitus jeesus. Niin kysynkin, että mikä totuus se on olevinaan. Jaikal puhuu todellisesta totuudesta, josta sinä olet jäänyt paitsi, kun et USKO Jeesukseen Jumalan Poikaan vaan omatekoiseen olemattomaan, jota nimität jeesukseksi, joka sekin on syntiä , vääristellä Jeesuksen pyhää nimeä !.

• jaikal.fi
        ekivaari kirjoitti:

Mikäli tahdot lisää tietoa, lue rukoillen ja ahkerasti Raamattua, niin siinä ilmoitettu Jumalan totuus valkenee sinulle!

Monet lukevat Raamattua mutta eivät ymmärrä lukemaansa. Ne, joille Jumala on opettanut asioita Sanan kautta, niiden kautta Jumala myös opettaa toisia ihmisiä.
        En ole vielä nähnyt enkeliä enkä Jeesusta itseään seisomassa missään seurakunnassa puhujan lavalla pitämässä raamattutunteja. Kyllä opetustehtävä on annettu ihmisille Se on uskovien tehtävä.
        Tämä palsta ei ole opetuspalsta mutta, täällä on ihmisiä, jotka kyselevät oppiin liittyviä asioita. Heille täytyy kyetä antamaan opetusta. Niin Jumala tekee.Hän antaa opetusta ja Hän opettaa omilleen Raamatun sanaa. Hän ruokkii nälkäisiä lapsiaan ja Hän käyttää leivän jakajina opetuslapsiaan, siis tavallisia ihmisiä. Ja sitä sinä et voi tehdä tyhjäksi.

* Ekivaari, sinun totuutesi on oman mielesi, joka on saastaien, ellei Kristuksen veri ole sitä saanut puhdistaa, sopukoissa syntynyt meilenneitystä mielikuvitus jeesus. Niin kysynkin, että mikä totuus se on olevinaan. Jaikal puhuu todellisesta totuudesta, josta sinä olet jäänyt paitsi, kun et USKO Jeesukseen Jumalan Poikaan vaan omatekoiseen olemattomaan, jota nimität jeesukseksi, joka sekin on syntiä , vääristellä Jeesuksen pyhää nimeä !.

* Kuka tahtoo todella tietää Pyhästä Hengestä, tässä linkki, ja lue kaikki Raamatun kohdat, ei jää epäselväksi, kuka on HÄN, Pyhä Henki, Jumalan kolmas Persoona.

* Miellyttävä persoona on , "persona grata *mieluinen ). persona *ingarata epämieluinen).
        Nyky sivitys sanakirjan mukaan. persona siis on HEKILÖ! Ja tässätapauksessa " grata", mieluinen.

(ekivaarihan väittää, ettei persoonaa olekkaan, ettei ainakaan Jumalasta voi käyttää Persona nimisanaa?)

* >

* Kuka tahtoo todella tietää Pyhästä Hengestä, tässä linkki, ja lue kaikki Raamatun kohdat, ei jää epäselväksi, kuka on HÄN, Pyhä Henki, Jumalan kolmas Persoona.

* Miellyttävä persoona on , "persona grata *mieluinen ). persona *ingarata epämieluinen).
        Nyky sivitys sanakirjan mukaan. persona siis on HEKILÖ! Ja tässätapauksessa " grata", mieluinen.

(ekivaarihan väittää, ettei persoonaa olekkaan, ettei ainakaan Jumalasta voi käyttää Persona nimisanaa?)

* >

* Liittyen edelliseen. Jospa tämä linkki aukee, ettei tartte siirrellä selaimelle ?

file:///C:/Program Files (x86)/Data Universum/Aapeli9/Pyh_E4 Henki.html

* >

Sivistyssanakirjan määritelmä persoonasta"

"Persoona, ihminen (tai muu tietoinen olento) yksilönä, henkilö; muihin vaikutuksen tekevä henkilö; tekijä (kieliopin käsitteenä) ¶ Sana voi tarkoittaa yksilöä yleensä psykologian käsitteenä, tietoisena ihmisyksilönä, mutta myös erityisesti ihmistä, joka ominaisuuksillaan ja usein omituisuuksillaankin tekee vaikutuksen muihin "suuri persoona" [Vertaa Room.1:20-23]

Jesaja 40
        25 "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."

Jesaja 46
        5 "Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"

Uskonnollinen kolminaisuusoppi luulee siis ratkaisseensa salatun Jumalan salaisuuden ja Isän antaman haasteen sekä vertaa Jumalaa Persoonaan ja jopa sanoo Jumalaa persoonaksi.

Jesaja 45
        15 "Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja."

• m i e tääl´
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Liittyen edelliseen. Jospa tämä linkki aukee, ettei tartte siirrellä selaimelle ?

file:///C:/Program Files (x86)/Data Universum/Aapeli9/Pyh_E4 Henki.html

HEKILÖ !

(sori alko vaan hymyilyttää noi kirjotusvirheet, olet kyllä muutes tuon kisus kanssa ihan söötti : )

• >>>Pyhä Henki on Jumala ja Jeesuksen Kristuksen Isä.

• Täti

Kolminaisuusoppi on höpö höpö oppi. Katolilaisuutta ja porttokirkon baabelin opeista kehittämä harhaoppi.

• * Täti, nyt sinä et tunne Jumalan sanaa, eli Jeesusta Kristusta. On pilkkaamista sanoa Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä " höpö höpö Jumalaksi ! On vaan sinun omaa ajatusmaailmasi tuottanaa vastareaktiota ppvilaisuuteen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Jumala on kolmiyhteinen, ISÄ POIKA ja PYHÄ HENKI. Kenet näistä Täti eroittaisi toisistaan, ja miski ja miten, koska tätä kolinaisuutta ei voi kukaan ikinään lähestyä, ei päästä Häntä näkemään, jos Täti vaikka pääsisi näköetäisyydelle, palaist poroksi sen PYHYYDEN vaikutuksesta joka on tällä ainutlaatuisella YKSEYDELLÄ, jota ei mistään maailmankaikkeudesta toista löydy.

* Täti nyt sanoo, meille kaikille, kenet näistä kolmesta, tai jopa niin, että erotat heidät toisitaan !

* Täti, nyt sinä et tunne Jumalan sanaa, eli Jeesusta Kristusta. On pilkkaamista sanoa Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä " höpö höpö Jumalaksi ! On vaan sinun omaa ajatusmaailmasi tuottanaa vastareaktiota ppvilaisuuteen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Jumala on kolmiyhteinen, ISÄ POIKA ja PYHÄ HENKI. Kenet näistä Täti eroittaisi toisistaan, ja miski ja miten, koska tätä kolinaisuutta ei voi kukaan ikinään lähestyä, ei päästä Häntä näkemään, jos Täti vaikka pääsisi näköetäisyydelle, palaist poroksi sen PYHYYDEN vaikutuksesta joka on tällä ainutlaatuisella YKSEYDELLÄ, jota ei mistään maailmankaikkeudesta toista löydy.

* Täti nyt sanoo, meille kaikille, kenet näistä kolmesta, tai jopa niin, että erotat heidät toisitaan !

Ei heistä ketään tarvitse eikä voi erottaa, koska meitäkään ei mikään voi erottaa Jumalan rakkaudesta:

Roomalaiskirje 8
        39 "ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Kolminaisuusoppi tosin IRT;ssa* kirjoitusten vastaisesti selittää, etteivät ihmiset kuulukaan Jumalan kolmiyhteyteen, vaan ainoastaan Isä, Poika ja Pyhä henki. Jeesus opetuksellaan kumosi sellaisen opetuksen ja sanoi Isän rakastavan ihmisiä samalla rakkaudella kuin hän on Jeesusta rakastanut: ( *Iso Raamatun Tietosanakirja)

Johannes 17
        23 "minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."

Johannes 17
        26 "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• Täti
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Täti, nyt sinä et tunne Jumalan sanaa, eli Jeesusta Kristusta. On pilkkaamista sanoa Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä " höpö höpö Jumalaksi ! On vaan sinun omaa ajatusmaailmasi tuottanaa vastareaktiota ppvilaisuuteen, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Jumala on kolmiyhteinen, ISÄ POIKA ja PYHÄ HENKI. Kenet näistä Täti eroittaisi toisistaan, ja miski ja miten, koska tätä kolinaisuutta ei voi kukaan ikinään lähestyä, ei päästä Häntä näkemään, jos Täti vaikka pääsisi näköetäisyydelle, palaist poroksi sen PYHYYDEN vaikutuksesta joka on tällä ainutlaatuisella YKSEYDELLÄ, jota ei mistään maailmankaikkeudesta toista löydy.

Kolminaisuusoppi on katolilainen harhaoppi. Jumala on yksi eikä ole ketään muuta niinkuin Hän. Ei ole minun Raamatussani mitään kol25miyhteistä Jumalaa, Mitähän sinä luet?

• jaikal.fi
        Täti kirjoitti:

Kolminaisuusoppi on katolilainen harhaoppi. Jumala on yksi eikä ole ketään muuta niinkuin Hän. Ei ole minun Raamatussani mitään kol25miyhteistä Jumalaa, Mitähän sinä luet?

Tätin tulisi lukea paremmin Raamattu.Ehkä sitten näet mitä siinä lukee.
        Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinunkin kanssasi.

• Täti
        jaikal.fi kirjoitti:

Tätin tulisi lukea paremmin Raamattu.Ehkä sitten näet mitä siinä lukee.
        Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinunkin kanssasi.

Näytähän se kohta tai ne kohdat Raamatussa, jossa puhutaan kolmesta tai kolmiyhteisestä jumalasta. Minun Raamatussani puhutaan Yhdestä Jumalasta. Olet tainnut hakea sen kirjasi baalin pappien kirjastosta.

• jaikal.fi
        Täti kirjoitti:

Näytähän se kohta tai ne kohdat Raamatussa, jossa puhutaan kolmesta tai kolmiyhteisestä jumalasta. Minun Raamatussani puhutaan Yhdestä Jumalasta. Olet tainnut hakea sen kirjasi baalin pappien kirjastosta.

Niitä kohtia on niin paljon että ne eivät mahdo yhteen kirjoitukseen. Siksi olen kirjoittanut tästä aiheesta useita lyhyempiä kirjoituksia. Mikäli sinua kiinnostaa, käväise lukemassa kolminaisuudesta www.jaikal.fi Huomaa että Raamamtun Sana kokonaisuutena on Totuus. Ei yksi eikä kaksi eikä kaksikymmentä jaetta vaan KOKO RAAMATTU. Siksi täytyy ottaa huomioon kokonaisuus.

• jaikal.fi kirjoitti:

Niitä kohtia on niin paljon että ne eivät mahdo yhteen kirjoitukseen. Siksi olen kirjoittanut tästä aiheesta useita lyhyempiä kirjoituksia. Mikäli sinua kiinnostaa, käväise lukemassa kolminaisuudesta www.jaikal.fi Huomaa että Raamamtun Sana kokonaisuutena on Totuus. Ei yksi eikä kaksi eikä kaksikymmentä jaetta vaan KOKO RAAMATTU. Siksi täytyy ottaa huomioon kokonaisuus.

Jaikal. ei sinun kirjoitus ole Jumalasta vaan sinusta itsestäsi. Kokonaisuus on Isä yksin, josta kaikki on.
        Sitäpaitsi Jumala on kaikkiyhteinen eikä Nikaian kokouspäätöksellä kolmiyhteinen.

• Täti
        jaikal.fi kirjoitti:

Enpähän viitsi lukea porttokirkon oppeja, enkä baalin pappien oppeja.

• lappix kirjoitti:

Jaikal. ei sinun kirjoitus ole Jumalasta vaan sinusta itsestäsi. Kokonaisuus on Isä yksin, josta kaikki on.
        Sitäpaitsi Jumala on kaikkiyhteinen eikä Nikaian kokouspäätöksellä kolmiyhteinen.

>>>Sitäpaitsi Jumala on kaikkiyhteinen eikä Nikaian kokouspäätöksellä kolmiyhteinen.

• Yksi Jumala
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Sitäpaitsi Jumala on kaikkiyhteinen eikä Nikaian kokouspäätöksellä kolmiyhteinen.

Jumala on yksi, ja Hän on ilmoittanut meille itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä!

Kaikki muut ovat luotuja.

• . . .
        Yksi Jumala kirjoitti:

Jumala on yksi, ja Hän on ilmoittanut meille itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä!

Kaikki muut ovat luotuja.

Jumala on yksi, mutta Jumalan voimavaikutukset ilmenevät monella tavalla.

Ehkä kolminaisuus on 'kehitetty' näitä voimavaikutuksia kuvaamaan.

• on persoona

Pyhä Henki on persoona.

"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa (Joh.16:13).

Jehovan todistajien pyhä henki on kuin sähkövirta - persoonaton voima. Jehova itse on johonkin tuntemattomaan paikkaan ja henkiruumiiseen sidottu olento. Hän ulottaa vaikutuksensa kaikkialle pyhän hengen kautta samoin kuin sähkövoimalan "tuottamaa sähköä jaetaan jonkin alueen kaikkiin osiin".
      Lähde: Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maan päällä, s.36-37; Jehovan todistajien kirjapaino, Vantaa, 1990.

Vt-järjestön oppia heijastaa se, että suomenkielinen Uuden maailman käännös käyttää Pyhästä Hengestä puhuessaan pronominia "se" pronominin "hän" asemasta. Kaikki muut käännökset käyttävät Pyhästä Hengestä persoonapronominia "hän".

Jos Jumalan Henki on vain persoonaton voima, kuten Seura opettaa, niin kuinka sellainen voi "johdattaa", "puhua", "kuulla" ja "julistaa tulevia"? Miten sähköenergian kaltainen voima voi "murehtia"(Ef.4:30), "tahtoa"(1 Kor.12:11), "rukoilla"(Room.8:26-27)"opettaa" ja "muistuttaa"(Joh.14:26). Lisäksi Pyhä Henki puhuu itsestään käyttäen persoonapronominia "minä"(Apt.13:2).
      Miten Jeesus saattoi sanoa, että kaikki synnit ja pilkkaamiset annetaan ihmisille anteeksi, muttei Pyhän Hengen pilkkaamista, jos kyseessä on vain persoonaton voima?

Raamatun selvän todistuksen mukaan Pyhä Henki on persoona, koska hänestä käytetään yllä esitetyn kaltaisia persoonallisia ilmauksia. Aivan samasta syystä me voimme päätellä, että paholainen on persoona eikä vain yleisen pahuuden personoituma.
      Jeesus kutsui Pyhää Henkeä "toiseksi puolustajaksi"(Joh.14:16). Tässä käytetty alkukielen sana on "allos" mikä tarkoittaa toista samanlaista ( ei heteros, mikä merkitsee toista erilaista). Jeesus itse on ensimmäinen puolustaja (1 Joh:2:1). Hän on persoona. Siispä Pyhä Henki on persoona. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10583361#comment-54969034

• Sinä itse, "on persoona", lainasit Jeesuksen opetusta, jossa hän selitti, ettei totuuden henki johdata eikä puhu mitään itsestään, vaan ottaa kaiken tarvitsemansa Jeesuksen omasta, jonka Isä on ensin antanut pojalle, meille jaettavaksi. Kaikki tarvittava voima, viisaus ja neuvo on siinä sanassa, jota Pyhä henki jakaa!

Poika ja Pyhä henki eivät ole Jumala, koska ne molemmat vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Isän luokse mentyä rukoilevat Isää: [Room. 8:26,27,34; Hepr. 7:25]

Todellinen Jumala ei tarvitse ketään rukoilla.

• >>>Vt-järjestön oppia heijastaa se, että suomenkielinen Uuden maailman käännös käyttää Pyhästä Hengestä puhuessaan pronominia "se" pronominin "hän" asemasta.

• Raamattu ei tunne sanoja "kolminaisuus" ja "persoona", vaan ne ovat "Kristuksen terveen opin vastaisia";

1. Korinttolaiskirje 4
      6 'Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.'

• Kiitos taas

Jälleen kerran oikeat ja selvät vastaukset tulevat ekivaarilta.
        Totisesti, sinulla täytyy olla Pyhän Hengen voimavaikutusta.
        Taidat olla Jumalan suosikki, ainakin tällä palstalla.

• Kiitos taas kirjoitti:

Jälleen kerran oikeat ja selvät vastaukset tulevat ekivaarilta.
        Totisesti, sinulla täytyy olla Pyhän Hengen voimavaikutusta.
        Taidat olla Jumalan suosikki, ainakin tällä palstalla.

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi", sekä on antanut meille Pyhää henkeänsä muistuttamaan kaikesta siitä, mitä Jeesus on edeltä sanonut ja selittänyt.

• etkö ymmärrä

*ekivaari*
        Raamattu ei tunne sanoja "kolminaisuus>>

Raamattu ei tunne myöskään sanaa ristinsovitusoppi, mutta kyllä se sovitus sieltä Raamatusta löytyy.

• etkö ymmärrä kirjoitti:

*ekivaari*
        Raamattu ei tunne sanoja "kolminaisuus>>

Raamattu ei tunne myöskään sanaa ristinsovitusoppi, mutta kyllä se sovitus sieltä Raamatusta löytyy.

"etkö ymmärrä" että se sun omatekoinen "ristinsovitusoppi" on niin löysä, ettei se sido lihaa nauloilla mihinkään, vaan sovituskopissa sovitetaan ketjulla kaulaan ja katsotaan peilistä, sopiiko paidan ja takin väriin.

• Eipä tarvitse vaivata päätään höpö opeilla kun uskoo Jeesukseen. Se on helppo juttu.

• asiastakyse

Kyllä, Pyhä Henki on persoona. Raamattu kertoo Pyhän Hengen olevan Isän Henki, joka esim. silloin, kun uskovaisia vedetään oikeuteen, puhuu heidän puolestaan. Raamattu muistuttaa siitä, että Isä on Henki.
      On varmaan aika outoa meidän ihmisten ajatella sitä, että Isä on Henki, josta lähtee Pyhä Henki. Isä on todella Henki ja me ihmiset emme voi Häntä lähestyä muuten, kuin Jeesuksen kautta. Jeesus tuli taivaasta tänne ja toi taivaallisen Sanoman Ihmisen Poikana ollessaan. Hän toi Isänsä Sanat, sillä Hän on Jumalan ainoa Poika, Isän Sana, kaiken Luoja. Vain Isästä lähtevä Pyhä Henki voi Jumalan Sanat kirkastaa ja todistaa. Jumala on yksi.

Ihminen on yksi, vaikka ihmisessä on ruumis, sielu ja henki. Jumala loi ihmisen kuvakseen, kaltaisekseen, mutta synti tuhosi tuon kuvan. Nyt on niin suuri armo, että Jumalan Sana Pyhän Hengen todistuksella tulee opettamaan ihmiselle Tien taivaaseen ja Jumalan kuvaksi palaamiseen ja Jumalan luokse pääsemiseen.

• asiastakyse

Johannes 4

23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Matteus 10

16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
        17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
        18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
        19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
        20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

• >>>Raamattu kertoo Pyhän Hengen olevan Isän Henki>On varmaan aika outoa meidän ihmisten ajatella sitä, että Isä on Henki, josta lähtee Pyhä Henki.>Isä on Henki, josta lähtee Pyhä Henki

>>>Raamattu kertoo Pyhän Hengen olevan Isän Henki>On varmaan aika outoa meidän ihmisten ajatella sitä, että Isä on Henki, josta lähtee Pyhä Henki.>Isä on Henki, josta lähtee Pyhä Henki

Kiitokset, Jumalan_pete. On miellyttävää huomata että kirjoitat täällä edelleen.

Näin on, niin kuin kirjoitit. "Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; eikä Jumala anna henkeä mitalla", [Joh. 3:34] vaikka kutsuukin niitä eri nimillä niille antamansa tehtävän laadun mukaan, [Jes.11:2; 2.Tim.1:7; Hepr. 1:14]

• ekivaari kirjoitti:

Kiitokset, Jumalan_pete. On miellyttävää huomata että kirjoitat täällä edelleen.

Näin on, niin kuin kirjoitit. "Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; eikä Jumala anna henkeä mitalla", [Joh. 3:34] vaikka kutsuukin niitä eri nimillä niille antamansa tehtävän laadun mukaan, [Jes.11:2; 2.Tim.1:7; Hepr. 1:14]

Samoin sinulle kiitokset, ekivaari. Luen ilolla lähes kaiken sen minkä kirjoitat koska Jumalan voimavaikutus ei ole sinussa mitalla, vaan ylenmäärin runsaasti. Se ilmenee hengellisessä viisaudessa. Onneksi mainitsemasi jae ei ole käännetty niin hullunkurisesti että siinä lukee:
        "... ei Jumala anna persoonaa mitalla".

Tässä asiaa mietiskellessäni tulin ymmärtämään, että vaikka Pyhä Henki "opettaa", "julistaa" ja "puhuu", niin se ei suinkaan ole todiste siitä, että se/hän olisi persoona. Sillä "Siperia opettaa" ja "olosuhteet opettavat". Ja "olosuhteet puhuvat karua kieltä". Ja psalmintekijä kehottaa aurinkoa ja kuuta ylistämään Jahvea (Ps.148:3). Vieläpä kuu punastuu ja aurinkokin häpeää (Jes.24:3), ja silti voidaan olla varmoja siitä, etteivät ne ole persoonia, vaikka persoonat voivat sanana varsinaisessa merkityksessä myös punastua ja tuntea häpeää. Ja vaikka psalminkirjoittaja menee niinkin pitkälle, että kertoo Jumalan olevan aurinko (Ps.84:12), emme silti uskota että aurinko on Jumala, saatikka persoona. Ei sitten millään, vaikka sitäkin on kutsuttu alkuteksteissä nimellä "elohim" (5.Moos.17:2,3). Huomamme siis, että ei kaikki mikä on "elohim", ole Jumala.

• asiastakyse väitti 1.10.2012 klo 06:38, että

>"Kyllä, Pyhä Henki on persoona. Raamattu kertoo Pyhän Hengen olevan Isän Henki, joka esim. silloin, kun uskovaisia vedetään oikeuteen, puhuu heidän puolestaan. Raamattu muistuttaa siitä, että Isä on Henki."<

Ensin huomautan jotta sanan "persoona" vanhin tunnettu merkitys on teatteri tai muu 'esitysnaamio'. Myöhemmin sana persoona on vakiintunut tarkoittamaan yleensä, ihmistä, henkilöä.

Joka sanoo Jumalaa persoonaksi, sanoo Jumalaa vastaan, sillä Isä on kieltänyt vertaamasta itseänsä mahtavimpaankaan ihmiseen eli persoonaan. Jeesustakaan Isä ei verrannut itseensä vaan Moosekseen ja profeettoihin; [5.Ms.18:15,18; Jes. 4018,25; 46:5; Ps.50:21; Rm.1:23]

• Kauhistus olette TE

Kuinkahan kauan pyhä Jumala sietää TEITÄ ?

• Kyllä Pyhä Henki on persoona. Pyhällä Hengellä on ominaisuuksia, joita on vain elävällä persoonalla. Raamatun mukaan Pyhä Henki esim: Puhuu (Apt.13:2,1.Tim.4:1,Hebr.3:7), Julistaa (Joh.16:14), Todistaa (Hebr.10:15,Room.8:16), Rukoilee (Room.8:26), Lähettää (Apt.13:4), Asettaa kaitsijoiksi (Apt.20:28), Jakaa (1.Kor 12:11), Estää (Apt.16:6), Ei salli (Apt.16:7), Tutkii (1.Kor.2:10),Osoittaa (Hebr.9:8), Voidaan saattaa murheelliseksi (Ef.4:30), Häntä voidaan yrittää pettää (Apt.5:3,4) ja Kiusata (Apt.5:9) (Lähde:Iso Raamatun tietosanakirja-2).

Myös alkukieli käyttää Pyhästä Hengestä maskuliinimuotoa "hän", (kreik. ekeinos), eikä "elotonta" neutrimuotoa "se" (kreik. ekeino).

• Kiitos kun vastasit, 'juhani 1965.' On ihan oikein että jokainen tekee ja puhuu niin kuin sydämesssään oikeaksi tuntee ja tietää, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

En nyt selittele käännyttääkseni sinua pois sydämesi uskosta, vaan selitän miksi minä uskon niin kuin uskon: Mielestäni Isä Jumala on ilmaissut tahtonsa ja suuruutensa tarpeeksi selvästi, että hän on niin suuri, ettei häntä voi verrata kehenkään muuhun kuin häneen itseseensä, ja uskon ensisijaisesti hänen selityksensä. Kaikki tuntemani persoonat ovat Isää pienempiä. [Jes. 40:18,25; 46:5 Hepr. 6:13]

• jaikal.fi
        ekivaari kirjoitti:

Kiitos kun vastasit, 'juhani 1965.' On ihan oikein että jokainen tekee ja puhuu niin kuin sydämesssään oikeaksi tuntee ja tietää, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

En nyt selittele käännyttääkseni sinua pois sydämesi uskosta, vaan selitän miksi minä uskon niin kuin uskon: Mielestäni Isä Jumala on ilmaissut tahtonsa ja suuruutensa tarpeeksi selvästi, että hän on niin suuri, ettei häntä voi verrata kehenkään muuhun kuin häneen itseseensä, ja uskon ensisijaisesti hänen selityksensä. Kaikki tuntemani persoonat ovat Isää pienempiä. [Jes. 40:18,25; 46:5 Hepr. 6:13]

>>>Kiitos kun vastasit, 'juhani 1965.' On ihan oikein että jokainen tekee ja puhuu niin kuin sydämesssään oikeaksi tuntee ja tietää, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

En nyt selittele käännyttääkseni sinua pois sydämesi uskosta, vaan selitän miksi minä uskon niin kuin uskon:

• jaikal.fi kirjoitti:

>>>Kiitos kun vastasit, 'juhani 1965.' On ihan oikein että jokainen tekee ja puhuu niin kuin sydämesssään oikeaksi tuntee ja tietää, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

En nyt selittele käännyttääkseni sinua pois sydämesi uskosta, vaan selitän miksi minä uskon niin kuin uskon:

Kiitos kun vastasit kirjoitukseeni, jaikal.se, mutta kirjoitukseni lainauksesta jätit pois juuri sen asian, mitä sinä kysyit, ja millä minä uskoani perustelin:

>>"Mielestäni Isä Jumala on ilmaissut tahtonsa ja suuruutensa tarpeeksi selvästi, että hän on niin suuri, ettei häntä voi verrata kehenkään muuhun kuin häneen itseseensä, ja uskon ensisijaisesti hänen selityksensä. Kaikki tuntemani persoonat ovat Isää pienempiä. [Jes. 40:18,25; 46:5 Hepr. 6:13] "

• ekivaari kirjoitti:

Kiitos kun vastasit, 'juhani 1965.' On ihan oikein että jokainen tekee ja puhuu niin kuin sydämesssään oikeaksi tuntee ja tietää, sillä vain "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." [Room. 10:10]

Kiitos itsellesi uskosi selityksestä. Minustakin jokainen voi ja saa ilmaista mielipiteensä ja sen kuinka itse uskoo, en näe että se on keltään pois. Ei tarvitse uskoa samalla tavalla voidakseen vaihella käsityksiä uskonasioista hyvässä ja asiallisessa hengessä. Annetaan tilaa kaikkien näkemyksille. Oppii ainakin tietämään kuinka toinen näkee ja ajattelee samasta asiasta.

• aglius
        juhani1965 kirjoitti:

Kiitos itsellesi uskosi selityksestä. Minustakin jokainen voi ja saa ilmaista mielipiteensä ja sen kuinka itse uskoo, en näe että se on keltään pois. Ei tarvitse uskoa samalla tavalla voidakseen vaihella käsityksiä uskonasioista hyvässä ja asiallisessa hengessä. Annetaan tilaa kaikkien näkemyksille. Oppii ainakin tietämään kuinka toinen näkee ja ajattelee samasta asiasta.

e i sellaista jokamiehen oppia ja uskoa ollut Paavalin aikana eikä tarvi olla vielkään.

siis seurakunnassa, muualla saa olla ja onkin mitä vain sekaa.

• Nimimerkki "Tode" kirjoitti 14.9.2011 klo 11:42 Pyhästä Hengestä seuraavalla tavalla:

>>>Pyhä Henki on Jumalan henki, Jumala itse siis. >Hän on Kristuksen henki, Kristus itse siis.

• Juuri näin. Ja pitää myös huomioida että Voitelija on suurempi kuin voideltava:

Apostolien teot 10
      38 "te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa."

Heprealaiskirje 7
      7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

2. Korinttolaiskirje 1
      21 "Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,"

Jeesus ei saanut voitelua neitseellisestä naisesta syntymisensä tähden vaan puhtaan ja vilpittömän mielenlaatunsa tähden:

Heprealaiskirje 1
      9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen tähden on Jumala, - s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

• eatbred

Voi kauhistus sentään! On siellä raamatussa ihan kauhistuttavia asioita. Jeesuksen Jumala voidellu Jeesukse.

• jaikal.fi kirjoitti 30.9.2012 klo 13:21 mm. näin:

>"Monet lukevat Raamattua mutta eivät ymmärrä lukemaansa. Ne, joille Jumala on opettanut asioita Sanan kautta, niiden kautta Jumala myös opettaa toisia ihmisiä."<

Ja ekivaarista, jaikal.se, kirjoitit eilen, 01.10.2012 klo 19:55 mm.:

>"Sinä ekivaari siis tunnustat juhanilla olevan pelastava sydämen usko ja sinulla olevan toisen uskon. Sanot myös että et käännytä juhania pois tästä pelastavasta sydämen uskosta. Oikein sinä teet kun et pyri käännyttämään uskovia pois uskosta. Mutta....
      MIKSI SINÄ SITTEN LEVITTELET VÄÄRÄÄ OPPIA JA VÄÄRÄÄ USKOA?"<

Jaikal.se, oletko ottanut selvää, mikä on VÄÄRÄÄ OPPIA JA VÄÄRÄÄ USKOA?"<

Eikö kaikki se, mitä on lisätty opetuksiin ihmisten toimesta? Niitä opetuksia Jeesus ja apostolit kutsuivat "vieraiksi opeiksi", [1.Tim.1:3; Matt.5:37; 2.Kor.1:17-19]

Esimerkiksi kolminaisuusopin Jeesus ja apostolit näkivät tulevan seurakunnan keskuuteen sen sekavuuden tähden hylättävänä ja ei toivottuna, lihan mukaisena "on, on", että "ei, ei"-oppina, joka nostaa riitoja ja erimielisyyttä uskovaisten keskuuteen. Opetus; "Jumala on persoona", kuuluu samaan kastiin, jolle ei löydy minkäänlaista tukea Raamatusta. [1. Kor. 4:6 ]

• aglius

Missä se on sanottu että just kolminaisuuoppi nähtiin tulevan seurakuntaan sekottajana ?

• jaikal.fi

Kirjoituksianne luettuani olen tullut siihen tulokseen että Juhani edustaa oikeaa pelastavaa sydämen uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Sinä edustat uskoa johonkin toiseen Jeesukseen, Kukaan toinen Jeesus ei voi ihmistä pelastaa. Ainoastaan se Jeesus, joka on (Herra) Jumala, voi ihmisen pelastaa (Jes 43:3,10-15, 44:6-8, 45:14-15, 21-25, Matt 1:21, Apt 4:12, 1 Kor 1:30).

Mutta mitä tulee Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi uskomiseen, luulen että se on uskossa kasvamista että ymmärtää kuka Jeesus on. Minä tiesin uskoon tullessani että Jeesus on Jumalan Poika. Sitten ymmärsin Raamatun Sanasta että Jeesus on Jumala. Ajattelin että Isä on tietenkin myös Jumala. Ihmettelin tätä asiaa mutta uskoin vaikka en ymmärtänyt ymmärryksellä enkä kyennyt selittämään asiaa. Tiesin ja ymmärsin jotenkin hämärästi että Jeesus on Jumala joka tuli ihmisen lihaan ihmiseksi. Sitten uskon kautta minä sain myöhemmin lisää ymmärrystä kolminaisuudesta Sanan kautta.

Tulin uskoon ja täytyin Pyhällä Hengellä v.1991. Mutta vasta syksyllä 2007 luettuani Joh 14:18,23 jakeita minulle avautui kolminaisuus niin kuin sen nyt ymmärrän. Kolminaisuus aukesi kerralla siinä istuessani noiden jakeiden kautta. Tämä oppi näyttää vuosi vuodelta túlevan kirkkaammaksi. Nyt osaan jo vähän selittää Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jumaluutta. Olen selittänyt kotisivullani.

Mutta kaikki ymmärrys hengellisistä asioista lähtee Jeesuksen persoonan ymmärtämisestä. Ja tämä USKON KAUTTA Herraan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Sanaan. Jeesuksen (Jumalan Sanan) tuntemisen kautta ihminen sitten oppii tuntemaan Isää ja Pyhää Henkeä. Jeesusta ei kukaan opi tuntemaan ellei Jeesus itse ilmoita itseään ihmiselle. Olemme siis riippuvaisia Jeesuksesta myös Jumalan tuntemisessa. Ilman Jeesusta meillä ei ole Isää eikä Pyhää Henkeä. Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan meillä on molemat ja me näemme ja tunnemme molemmat yhtenä Jumalana.

Koska vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki voi ilmoittaa meille kuka Poika ja Isä on, nämä palstakirjoitukset eivät kykene opettamaan yhdellekään lukijalle Jumalan persoonia ELLEI PYHÄ HENKI OLE OPETTAMASSA LUKIJAA. Lukija on siis riipppuvainen Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen lähettämästään Pyhästä Hengesätä. Ihmiset opettavat kylläkin, mutta Pyhän Hengen antama opetus on ratkaiseva kaikessa hengellisessä ymmärtämisessä (Joh 6:45, 14:26,16: 13-15).

Koska näin on, nämä palstakirjoitukset ja palstaväittelyt kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta ovat melko turhia. Varsinkin silloin kun yrittää selittää asiaa uskosta osattomalle tai henkilölle jolle Pyhä Henki jostakin syystä ei avaa Kirjoituksia ja ymmärrystä käsittämään niitä. Se, joka tahtoo ymmärrystä tähän asiaan, tulee katsoa perään että hän on

1. Uudestisyntynyt uskova.
        2. Hän on kastattanut itsensä upottamalla Kristukseen Jeesukseen.
        3. Hän on ottanut vastaan Pyhän Hengen Opettajaksi.
        4. Hän elää pyhityselämää seuraten ja totellen rakkaudesta Jeesusta Kristusta.
        5. Hän tutkii Kirjoituksia joka päivä ja pyytää Herraa Jeesusta Kristusta avamaan hänen ymmärryksensä käsittämään Raamatun Kirjoituksia.

Muille ihmisille nämä asiat eivät aukea kuin edellä kertomilleni ihmisille. Ja sen on Jumala itse päättänyt ja ilmoittanut, ei jaikal.

• agilius
        jaikal.fi kirjoitti:

Kirjoituksianne luettuani olen tullut siihen tulokseen että Juhani edustaa oikeaa pelastavaa sydämen uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen. Sinä edustat uskoa johonkin toiseen Jeesukseen, Kukaan toinen Jeesus ei voi ihmistä pelastaa. Ainoastaan se Jeesus, joka on (Herra) Jumala, voi ihmisen pelastaa (Jes 43:3,10-15, 44:6-8, 45:14-15, 21-25, Matt 1:21, Apt 4:12, 1 Kor 1:30).

Mutta mitä tulee Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalaksi uskomiseen, luulen että se on uskossa kasvamista että ymmärtää kuka Jeesus on. Minä tiesin uskoon tullessani että Jeesus on Jumalan Poika. Sitten ymmärsin Raamatun Sanasta että Jeesus on Jumala. Ajattelin että Isä on tietenkin myös Jumala. Ihmettelin tätä asiaa mutta uskoin vaikka en ymmärtänyt ymmärryksellä enkä kyennyt selittämään asiaa. Tiesin ja ymmärsin jotenkin hämärästi että Jeesus on Jumala joka tuli ihmisen lihaan ihmiseksi. Sitten uskon kautta minä sain myöhemmin lisää ymmärrystä kolminaisuudesta Sanan kautta.

Tulin uskoon ja täytyin Pyhällä Hengellä v.1991. Mutta vasta syksyllä 2007 luettuani Joh 14:18,23 jakeita minulle avautui kolminaisuus niin kuin sen nyt ymmärrän. Kolminaisuus aukesi kerralla siinä istuessani noiden jakeiden kautta. Tämä oppi näyttää vuosi vuodelta túlevan kirkkaammaksi. Nyt osaan jo vähän selittää Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jumaluutta. Olen selittänyt kotisivullani.

Mutta kaikki ymmärrys hengellisistä asioista lähtee Jeesuksen persoonan ymmärtämisestä. Ja tämä USKON KAUTTA Herraan Jeesukseen Kristukseen Jumalan Sanaan. Jeesuksen (Jumalan Sanan) tuntemisen kautta ihminen sitten oppii tuntemaan Isää ja Pyhää Henkeä. Jeesusta ei kukaan opi tuntemaan ellei Jeesus itse ilmoita itseään ihmiselle. Olemme siis riippuvaisia Jeesuksesta myös Jumalan tuntemisessa. Ilman Jeesusta meillä ei ole Isää eikä Pyhää Henkeä. Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen kauttaan meillä on molemat ja me näemme ja tunnemme molemmat yhtenä Jumalana.

Koska vain Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki voi ilmoittaa meille kuka Poika ja Isä on, nämä palstakirjoitukset eivät kykene opettamaan yhdellekään lukijalle Jumalan persoonia ELLEI PYHÄ HENKI OLE OPETTAMASSA LUKIJAA. Lukija on siis riipppuvainen Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen lähettämästään Pyhästä Hengesätä. Ihmiset opettavat kylläkin, mutta Pyhän Hengen antama opetus on ratkaiseva kaikessa hengellisessä ymmärtämisessä (Joh 6:45, 14:26,16: 13-15).

Koska näin on, nämä palstakirjoitukset ja palstaväittelyt kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta ovat melko turhia. Varsinkin silloin kun yrittää selittää asiaa uskosta osattomalle tai henkilölle jolle Pyhä Henki jostakin syystä ei avaa Kirjoituksia ja ymmärrystä käsittämään niitä. Se, joka tahtoo ymmärrystä tähän asiaan, tulee katsoa perään että hän on

5. Hän tutkii Kirjoituksia joka päivä ja pyytää Herraa Jeesusta Kristusta avamaan hänen ymmärryksensä käsittämään Raamatun Kirjoituksia.

Muille ihmisille nämä asiat eivät aukea kuin edellä kertomilleni ihmisille. Ja sen on Jumala itse päättänyt ja ilmoittanut, ei jaikal.

no lisätään nyt sen verran, että jos osaa Raamatun lähes ulkoa, ei sen kirjan kädessä pitäminen ole mikään ratkaiseva asia.

tulin uskoon -71 eli jotain siinä ajassa oppi jos sitä päivittäin mietti ja tutkii.

• jaikal.fi
        agilius kirjoitti:

no lisätään nyt sen verran, että jos osaa Raamatun lähes ulkoa, ei sen kirjan kädessä pitäminen ole mikään ratkaiseva asia.

tulin uskoon -71 eli jotain siinä ajassa oppi jos sitä päivittäin mietti ja tutkii.

Olen kohdannut ikänsä uskossa olleita joilla ei ole paljoakaan ymmärrystä hengellisistä asioista ja opeista. Uskovat sen mitä julistajat heille opettavat mutta siinä kaikki. Eivät itse kykene eivätkä osaa selittää yhtään mitään Raamatun oppia. Raamatun ymmärtäminen ei ole uskossa olovuosiin verrattavissa.
        Uskova tietää ja ymmärtää sen mukaan kuin Pyhä Henki on hänelle opettanut.
        Joskus kaksi vuotta uskossa ollut uskova ymmärtää enemän kuin kymmenen vuotta uskossa ollut ihminen.

• aglius kirjoitti:

Missä se on sanottu että just kolminaisuuoppi nähtiin tulevan seurakuntaan sekottajana ?

Vastauksena annan lyhennysotteen kolminaisuusopin pääarkkitehti Athanioksen kolminaisuusopin selityksestä:

"Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön. Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra." (Kopioitu Wikipediasta)

Kyllä nuo selitykset ovat identtisiä sen opin kanssa, josta Jeesus varoitti [Matt.5:37] ja Paavali kutsui "lihan mukaan" olevaksi "on, on", että "ei, ei"? opiksi, [2.Kor. 1:17-19]

1. Korinttolaiskirje 4
        6 'Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.'

Vaatimus, että pelastuakseen ihmisten on uskottava Jeesus Jumalaksi, ei Raamatussa ole, vaan se on kolminaisuusopin keksimä lisävaatimus, ei Jumalan eikä Jeesuksen.

Tämä on Raamatun vaatimus, joka riittää sekä Isälle että pojalle:

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• jaikal.fi kirjoitti:

Minä en tullut uskoon, vaan usko tuli minuun vuonna 1960, kun Jumala todisti vilpittömyyteni, puhdisti sydämeni ja juurrutti sinne asumaan sanansa, oman poikansa Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän henkensä. [Ap.t. 15:8,9]

• aglius
        ekivaari kirjoitti:

Minä en tullut uskoon, vaan usko tuli minuun vuonna 1960, kun Jumala todisti vilpittömyyteni, puhdisti sydämeni ja juurrutti sinne asumaan sanansa, oman poikansa Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän henkensä. [Ap.t. 15:8,9]

Tiedäthän eino että Raamattu ei kertaakaan mainitse niin, että "usko tuli minuun " !

mutta sanoo kymmeniä kertoja että "tuli- xxx uskoon ".

• jaikal.fi kirjoitti:

Minua ei taivaallinen Isämme vaadi uskomaan Jeesusta persoonallisesti lihan mukaan, vaan sen Pyhän mukaan, minkä Isä on Jeesuksesta tehnyt, voitelemalla hänet minulle herraksi ja Kristukseksi, ei Herra Jumalaksi, [Apt. 2:36]:

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• aglius kirjoitti:

Tiedäthän eino että Raamattu ei kertaakaan mainitse niin, että "usko tuli minuun " !

En väitä vastaan. Enemmistö uskoon tulleista ehkä valitsee Jeesuksen, mutta minä luulin olevani ateisti, joten Jeesus valitsi minut, [Joh.15:16] joten todennäköisesti en kuulu kehumaasi enemmistöön, vaan vain vaatimattomaan vähemmistöön, "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." [Matt. 22:14]

Galatalaiskirje 3
        23 "Mutta ennen kuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä."

2. Korinttolaiskirje 5
        16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

• jaikal.fi kirjoitti:

>>>nämä palstakirjoitukset eivät kykene opettamaan yhdellekään lukijalle Jumalan persoonia ELLEI PYHÄ HENKI OLE OPETTAMASSA LUKIJAA. Lukija on siis riipppuvainen Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen lähettämästään

• aglius
        ekivaari kirjoitti:

En väitä vastaan. Enemmistö uskoon tulleista ehkä valitsee Jeesuksen, mutta minä luulin olevani ateisti, joten Jeesus valitsi minut, [Joh.15:16] joten todennäköisesti en kuulu kehumaasi enemmistöön, vaan vain vaatimattomaan vähemmistöön, "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." [Matt. 22:14]

Galatalaiskirje 3
        23 "Mutta ennen kuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä."

2. Korinttolaiskirje 5

minun on eino pakko huomauttaa, että tuossa valintajutussa pointti ei ole se, että Jeesus valitsi ikäänkuin omavaltaisesti yksilön joukosta.

vaan kyse on siitä,että kaikkia kutsutaan, mutta ne jotka vastaavat kutsuun, ne tulevat valituiksi. eli siihen sisältyy hieno ja turvallinen näkökulma siitä, kuinka ei ole pelkoa, että tulisi torjutuksi, jos itsellä olisi halu päästä valittujen joukkoon !

• jaikal.fi kirjoitti:

>>>Tulin uskoon ja täytyin Pyhällä Hengellä v.1991.>minulle avautui kolminaisuus niin kuin sen nyt ymmärrän. >Tämä oppi näyttää vuosi vuodelta túlevan kirkkaammaksi.> nämä palstakirjoitukset ja palstaväittelyt kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta ovat melko turhia

• aglius kirjoitti:

>>>Raamattu ei kertaakaan mainitse niin, että "usko tuli minuun " !

• jaikal.fi
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>nämä palstakirjoitukset eivät kykene opettamaan yhdellekään lukijalle Jumalan persoonia ELLEI PYHÄ HENKI OLE OPETTAMASSA LUKIJAA. Lukija on siis riipppuvainen Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen lähettämästään

>>>hän opettaa että Jeesus on Pyhä Henki, ja että Pyhä Henki on Jeesuksen Isä.

• jaikal.fi
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Tulin uskoon ja täytyin Pyhällä Hengellä v.1991.>minulle avautui kolminaisuus niin kuin sen nyt ymmärrän. >Tämä oppi näyttää vuosi vuodelta túlevan kirkkaammaksi.> nämä palstakirjoitukset ja palstaväittelyt kolminaisuudesta ja Jeesuksen jumaluudesta ovat melko turhia

Minä kirjoitan presiis niin monta viestiä kuin itse tahdon ja vastaan presiis niihin viesteihin mihin minä tahdon vastata. Minun ei tarvitse kysyä sinulta lupaa etkä sinä voi kieltää minua kirjoittamasta. Minulla olis paljon huomauttamista viestiesi suhteen mutta en enää jankkaa sinun kanssasi. Olen pannut merkille että mitä enemmän sinulle todistaa Jumalan Sanasta, sitä enemmän sinä pilkkaat Herraa Jeesusta Kristusta. Taidat olla melkoinen Saulus Tarsolainen tai sitten olet tahallinen luopio ja pilkkaat tahallisesti tietäen että pilkkaat Jeesusta. Raamattu käskee pysymään erossa pilkkaajista. Olet huomannut että en ole vastannut sinulle yhtään mitään viime aikoina. Vastailu sinulle on turhaa sillä sinä perustat uskosi oman järkesi päättelyihin. Niin ei Paavali tehnyt.

>>>Minulle se taas sulkeutui,

• aglius
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Raamattu ei kertaakaan mainitse niin, että "usko tuli minuun " !

Ei sano kymmeniä kertoja, laitoin väärästä sarakkeesta luvun, mutta löysin kolmetoista jaetta jossa esiintyy uskoontulemisen ajatus.

• aglius kirjoitti:

minun on eino pakko huomauttaa, että tuossa valintajutussa pointti ei ole se, että Jeesus valitsi ikäänkuin omavaltaisesti yksilön joukosta.

vaan kyse on siitä,että kaikkia kutsutaan, mutta ne jotka vastaavat kutsuun, ne tulevat valituiksi. eli siihen sisältyy hieno ja turvallinen näkökulma siitä, kuinka ei ole pelkoa, että tulisi torjutuksi, jos itsellä olisi halu päästä valittujen joukkoon !

En uskalla sanoa mitään toisten valinnoista, todistan vain omastani ja esimerkkejä heistä, jotka Jeesus sanoi valinneensa:

Johannes 15
        16 "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi." [Joh. 6:70 ]

Eipä silti, olemme monissa asioissa kovapäisiä ja väitämme Jumalan tekoja ja valintoja omiksi teoiksemme ja valinnoiksemme. Juudaksen pois menon jälkeen opetuslapset tahtoivat itse valita kahdennentoista joukkoonsa ja valitsivat arvalla vain kahdesta mahdollisesta Mattiaan.

Ylös noussut Jeesus tunsi kuitenkin vielä sopivamman ja valitsi Sauluksen. Vai oliko hänen valinta mielestänne Sauluksen oma valinta? Luulin itse olevani siivosyntisesti elävä ateisti, eikä minulla ollut minkäänlaista halua tulla uskoon. Mutta kun usko tuli, ei se kysellyt lupaa, vaan sanoi niin kuin Saulukselle että "turha sinun on potkia otettani vastaan."

• jaikal.fi kirjoitti:

Minä kirjoitan presiis niin monta viestiä kuin itse tahdon ja vastaan presiis niihin viesteihin mihin minä tahdon vastata. Minun ei tarvitse kysyä sinulta lupaa etkä sinä voi kieltää minua kirjoittamasta. Minulla olis paljon huomauttamista viestiesi suhteen mutta en enää jankkaa sinun kanssasi. Olen pannut merkille että mitä enemmän sinulle todistaa Jumalan Sanasta, sitä enemmän sinä pilkkaat Herraa Jeesusta Kristusta. Taidat olla melkoinen Saulus Tarsolainen tai sitten olet tahallinen luopio ja pilkkaat tahallisesti tietäen että pilkkaat Jeesusta. Raamattu käskee pysymään erossa pilkkaajista. Olet huomannut että en ole vastannut sinulle yhtään mitään viime aikoina. Vastailu sinulle on turhaa sillä sinä perustat uskosi oman järkesi päättelyihin. Niin ei Paavali tehnyt.

>>>Minulle se taas sulkeutui,

>>>vastaan presiis niihin viesteihin mihin minä tahdon vastata>Olen pannut merkille että mitä enemmän sinulle todistaa Jumalan Sanasta, sitä enemmän sinä pilkkaat Herraa Jeesusta Kristusta.>pilkkaat tahallisesti >pilkkaat Jeesusta.>perustat uskosi oman järkesi päättelyihin. Niin ei Paavali tehnyt. >Vastailu sinulle on turhaajouduit hengelliseen pimeyteen>Nyt sinä sitten tuot tänne antikristillistä oppiasi esittäen toista Jeesusta.>Syytät ja herjaat Herraa Jeesusta Kristusta väittämällä että Hän on antikristus.>etkä enää näe Jeesusta Herrana Kaikkivaltiaana Jumalana>Voisit tehdä yhden hyvän teon.>minä erehdyin

• aglius kirjoitti:

Ei sano kymmeniä kertoja, laitoin väärästä sarakkeesta luvun, mutta löysin kolmetoista jaetta jossa esiintyy uskoontulemisen ajatus.

Esitä nyt edes muutaman täällä jossa kerrotaan että "tuli- xxx uskoon". Tutkitaan niitä sitten yhdessä. Missä viitteet?

• ekivaari kirjoitti:

En uskalla sanoa mitään toisten valinnoista, todistan vain omastani ja esimerkkejä heistä, jotka Jeesus sanoi valinneensa:

Johannes 15
        16 "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi." [Joh. 6:70 ]

Eipä silti, olemme monissa asioissa kovapäisiä ja väitämme Jumalan tekoja ja valintoja omiksi teoiksemme ja valinnoiksemme. Juudaksen pois menon jälkeen opetuslapset tahtoivat itse valita kahdennentoista joukkoonsa ja valitsivat arvalla vain kahdesta mahdollisesta Mattiaan.

Ylös noussut Jeesus tunsi kuitenkin vielä sopivamman ja valitsi Sauluksen. Vai oliko hänen valinta mielestänne Sauluksen oma valinta? Luulin itse olevani siivosyntisesti elävä ateisti, eikä minulla ollut minkäänlaista halua tulla uskoon. Mutta kun usko tuli, ei se kysellyt lupaa, vaan sanoi niin kuin Saulukselle että "turha sinun on potkia otettani vastaan."

Miksi hän, ekivaari, kutsuu sinua einoksi? Olen aina luullut että olet Eki.

• Laaksonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>vastaan presiis niihin viesteihin mihin minä tahdon vastata>Olen pannut merkille että mitä enemmän sinulle todistaa Jumalan Sanasta, sitä enemmän sinä pilkkaat Herraa Jeesusta Kristusta.>pilkkaat tahallisesti >pilkkaat Jeesusta.>perustat uskosi oman järkesi päättelyihin. Niin ei Paavali tehnyt. >Vastailu sinulle on turhaajouduit hengelliseen pimeyteen>Nyt sinä sitten tuot tänne antikristillistä oppiasi esittäen toista Jeesusta.>Syytät ja herjaat Herraa Jeesusta Kristusta väittämällä että Hän on antikristus.>etkä enää näe Jeesusta Herrana Kaikkivaltiaana Jumalana>Voisit tehdä yhden hyvän teon.>minä erehdyin

Nimimerkkien jumalan_pete ja jaikal.fi viestinnästä:

jaikal:
        >>jouduit hengelliseen pimeyteen

• aglius

Olet varmasti seurakunnassa siten työssä ja toimessa !

• Miten on

ekivaari/eino ja jumalanpete, jotka olette täyttämässä ketjua antikristillisellä sonnalla ja valheillanne, kuulutteko siihen lilliputtilahkoon, jota edustaa Suomen unitaariuniversalistinen seura ry?

• >>>kuulutteko siihen lilliputtilahkoon, jota edustaa Suomen unitaariuniversalistinen seura ry?>olette täyttämässä ketjua antikristillisellä sonnalla ja valheillanne

• luepas Pete Raamatt
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>kuulutteko siihen lilliputtilahkoon, jota edustaa Suomen unitaariuniversalistinen seura ry?>olette täyttämässä ketjua antikristillisellä sonnalla ja valheillanne

Jeesus on Jumala!

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. ... Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa." (Joh. 1:1,14)

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)

"Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"" (Joh. 20:28)

"Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."" (Matt. 16:16)
        "Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille." (2. Piet. 1:1)

"Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!" (Room. 9:5)

"Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään." (Kol. 2:9)

"Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." (Room. 10:9)

Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa.
        Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14).
        Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17).
        ”Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).

Siksi juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittävän olevansa Jumala, koska Hän sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36, Luuk 1:35).
        Kansa halusi kivittää Hänet jumalanpilkan tähden, koska Jeesus oli tehnyt itsensä Jumalaksi (Joh 10:33).

Jeesuksesta kerrotaan, että hän on muuttumaton Hepr. 1:12 ja Hepr.13:8.
        "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti"

Jumala on sama (Jes. 13:8, 43:13), muuttumaton (Ps. 90:2; Mal. 3:6), niin on myös Jeesus sama ja muuttumaton (Hepr. 13:8).

Ainoastaan Jumala on muuttumaton (Ps. 102:28; Mal. 3:6, Jes. 43:13, 48:12 ja Jaak. 1:17), sillä kaikki muut olennot ovat luotuja olentoja.

• luepas Pete Raamatt kirjoitti:

Jeesus on Jumala!

"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. ... Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa." (Joh. 1:1,14)

"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." (Jes. 9:5)

"Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"" (Joh. 20:28)

"Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."" (Matt. 16:16)
        "Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille." (2. Piet. 1:1)

"Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen!" (Room. 9:5)

"Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään." (Kol. 2:9)

"Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." (Room. 10:9)

Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa – Israelin Jumalaa.
        Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle.

Jeesus on Jumalan Sana joka tuli lihaksi (Joh 1:1-3,14).
        Ilman Sanaa (Jeesusta) ei ole luotu mitään (Kol 1:16-17).
        ”Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on" (Joh 1:3).

Siksi juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen väittävän olevansa Jumala, koska Hän sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36, Luuk 1:35).
        Kansa halusi kivittää Hänet jumalanpilkan tähden, koska Jeesus oli tehnyt itsensä Jumalaksi (Joh 10:33).

Jeesuksesta kerrotaan, että hän on muuttumaton Hepr. 1:12 ja Hepr.13:8.
        "Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti"

Jumala on sama (Jes. 13:8, 43:13), muuttumaton (Ps. 90:2; Mal. 3:6), niin on myös Jeesus sama ja muuttumaton (Hepr. 13:8).

Ainoastaan Jumala on muuttumaton (Ps. 102:28; Mal. 3:6, Jes. 43:13, 48:12 ja Jaak. 1:17), sillä kaikki muut olennot ovat luotuja olentoja.

>>>(Joh. 1:1,14)>(Jes. 9:5)>(Joh. 20:28)>(Room. 9:5) >(Kol. 2:9)>(1. Joh. 5:20)>(Room. 10:9)>Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai>(Joh 10:33)>Jumala on sama (Jes. 13:8, 43:13), muuttumaton (Ps. 90:2; Mal. 3:6)>niin on myös Jeesus sama ja muuttumaton (Hepr. 13:8).

• luepa Raamattua
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>(Joh. 1:1,14)>(Jes. 9:5)>(Joh. 20:28)>(Room. 9:5) >(Kol. 2:9)>(1. Joh. 5:20)>(Room. 10:9)>Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai>(Joh 10:33)>Jumala on sama (Jes. 13:8, 43:13), muuttumaton (Ps. 90:2; Mal. 3:6)>niin on myös Jeesus sama ja muuttumaton (Hepr. 13:8).

>>Se on valhe, sillä kreikan kielen sana kurios (Herra) ei vastaa suoraan heprean sanaa Adonai vaan Adoni

• luepa Raamattua kirjoitti:

>>Se on valhe, sillä kreikan kielen sana kurios (Herra) ei vastaa suoraan heprean sanaa Adonai vaan Adoni

>>>Kyrios (Herra) UT:ssä sana tarkoittaa ja vastaa VT:ssa heprean sanaa Jhwh (Jumala). >UT ei tee mitään eroa näiden sanojen välille, jotka ovat lainauksia VT:sta missä esiintyy Herra (Jhwh) sana ja UT:ssa olevan Herra (Kyrios) sanojen välille.

• aglius

Kyllä minulle riittää olla yhtä tietoinen Jeesuksen ominisuudesta mitä oli Paavalilla, ja hän sanoo monessa kohtaa Jeesusta Jumalaksi, se on minun kunnianosoiteukseni ja luotan siihen, että Jeesus ja IsäJUmala ovat jo kauan sitten sopineet välinsä ja myöskin ymmärtävät suodattaa ihmisen vajavuudet asian tulkinnan suhteen.

Mutta en suostu muuttamaan mieltäni ja sanon että Jeesus on minulle aina Jumala Isän Jumalan rinnalla, ja julistan sitä myös ympärilleni.

Rukoilen Jeesuksen Kristuksen nimessä, ja uskon että Kaikkivaltias tietää mihin se on tarkoitettu ja kuka siihen vastaa.

• >>>hän sanoo monessa kohtaa Jeesusta Jumalaksi>Jeesus on minulle aina Jumala Isän Jumalan rinnalla>Mutta en suostu muuttamaan mieltäni

• Raamatun mukaan

Raamatun mukaan enkeleitä ei saa palvoa (Ilm. 19:10, 22:8) eikä demoneita (Matt. 4:9, 10). Kaikki enkelit kuitenkin kumartavat Jeesusta (Hepr. 1:6) ja enkelit tekevät Jeesukselle palvelusta (Matt. 4:11). Enkelien tulisi palvella Jumalaa (Apt. 13:2), sillä Jumala on ainut, jota saa palvoa.

Raamattu käyttää kumartaen rukoilla -sanontaa Jeesukseen (Matt. 28:9, 17; Joh. 4:20, 9:38) ja Jumalaan (Ilm. 4:10, 5:14, 7:11, 11:1, 16, 19:4, 19, 22:9; vrt. Vanha testamentti Neh. 9:3).

Samaa ylistystä, jota annetaan Isälle, annetaan myös Jeesukselle.
      Ilmestyskirjan viimeisen jakeen Ilm. 22:9 mukaan varoittaa meitä kumartaen rukoilemasta ketään muuta kuin Kaikkivaltiasta Jumalaa.

Raamatun kaikkein korkein palvonnan muoto on pyhä palvelus (kreik. latreuo; Novum 2670; Strong #3000).
      Ilmestyskirja on tässä suhteessa erittäin tarkka ja ilmaisee, että sekä Isään että Poikaan kohdistetaan pyhää palvelusta Ilm. 22:3.
      Sanaa käytetään myös jakeissa Apt. 7:7, 24:14; Fil. 3:3; Ilm. 7:15.

Ilmestyskirja ilmoittaa jakeessaan vieläkin selvemmin kaikkien enkelien, olentojen ja vanhinten antavan ylistyksen Jeesukselle:

Ilm. 5:12: – ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".

Ilm. 5:13: – Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!" (Vert. 1. Piet. 4:11)

Kohdassa Joh. 5:23 mainitaan, että Jeesusta tulee kunnioittaa täsmälleen samoin kuin Isää, ei yhtään vähempää.

Jeesusta tulee kunnioittaa samalla kunnioituksella kuin Isää, Jeesukselle annetaan kirkkaus, kunnia ja valta iankaikkisesti? (Gal. 1:5; Hepr. 13:21; 1. Piet. 4:11; 2. Piet. 3:18; Ilm. 1:6, 5:13) aivan samoin kuin Isälle (Fil. 4:20; 1. 1. Tim. 1:17; Piet. 5:11).

• Nimimerkki "Raamatun mukaan" kirjoitti:

>>"Kohdassa Joh. 5:23 mainitaan, että Jeesusta tulee kunnioittaa täsmälleen samoin kuin Isää, ei yhtään vähempää."

• ja vielä pete

kysyykin mitä sontaa hän levittää. Jollet sitä käsitä, olet eksyksissä ja paljon. Toisaalta kirjoituksesi viittaa tahalliseen valehteluun väittelemisen halusta kuten ekivaarilaiset, jotka sanovat itsensä unitaareiksi.

jumalanpete:
      >>>Olen hellari kunnes toisin todistetaan.

• Ei tätä väitä ekivaari, vaan Isä itse, joka kutsuu poikaansa sanoilla: "minun palvelijani", ja lupaa hänen menestyvän ja tehdä hänestä "sangen korkean". Ei kuitenkaan Jumalaa:

Jesaja 42
        1 "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."

Jesaja 49
        6 "hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti."

Jesaja 52
        13 "Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva."

• >>>kysyykin mitä sontaa hän levittää. Jollet sitä käsitä, olet eksyksissä ja paljon.>Niin se väittää unitaari-ekivaarikin, joka puhuu kaikessa itsensä pussiin. Tai sitten on kyseessä muuta henkistä epävakautta.

• Miten on 3.10.2012 klo 08:45 kysyi:

ekivaari/eino ja jumalanpete, jotka olette täyttämässä ketjua antikristillisellä sonnalla ja valheillanne, kuulutteko siihen lilliputtilahkoon, jota edustaa Suomen unitaariuniversalistinen seura ry.

Vastaan että en kuulu seuraan, vaikka universalistinen uskovainen olenkin. "Luepas pete Raamattua" nimimerkille huomautan, että Jes.9:5 jae ei sano syntynyttä poikaa Jumalaksi, vaan hänelle luvataan antaa Jumalan nimiä.

"aglius"ille sanon, että olen valmis muuttamaan mieltäni Isän Jumalan tahdon mukaiseksi aina silloin kun tiedän varmaksi Jumalan tahdon, joksi minun pitää mieleni muuttaa; [Room. 12:2; Fil. 2:5 ] Sinä saat pitää mielesi ihan sellaisena kuin itse tahdot.

Kuten Jumalan_pete on aikaisemmin selittänyt, Jeesuksen Jumalaksi kutsuminen parissa Paavalin kirjeessä johtuu käännösvirheistä, kun Jumala itse kutsuu jumaliksi niitä, joille Isä on antanut sanansa ja henkensä viisautta, [Joh.10:34,35]

• Nimimerkki "Raamatun mukaan" kirjoitti 3.10.2012 klo 17:34

>"Raamatun mukaan enkeleitä ei saa palvoa (Ilm. 19:10, 22:8) eikä demoneita (Matt. 4:9, 10). Kaikki enkelit kuitenkin kumartavat Jeesusta (Hepr. 1:6) ja enkelit tekevät Jeesukselle palvelusta (Matt. 4:11). Enkelien tulisi palvella Jumalaa (Apt. 13:2), sillä Jumala on ainut, jota saa palvoa."<

Kirjoittajalle huomautan, että myös Jeesus rukoili ja palvoi Isää, jolle kehotti pyynnöt ja anomukset lähettämään. Jumalan enkelit palvelevat myös meitä; [Hepr. 1:14] palvelivat Korneliusta ja palvelivat Silasta ja Pietaria, kun Jumala käski enkelin vapauttamaan nämä vankilasta. Te trinitaarit teette omilla perusteillanne vääriä johtopäätöksiä. Pitäähän meidän palvella myös toinen toisiamme. [Gal. 5:13]

Jeesus itse selitti ettei hän itse pysty eikä voi mitään ihmeitä tehdä, vaan ne tekee hänessä asuva Isä, ja eräät ihmiset kumarsivat siis Jeesuksessa olevaa Isää ja sanoivat Jumalaksi, Jolle Jeesus antoi kiitoksen ja kunnian:

Matteus 11
      25 'Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. [Luuk. 10:21]

• Näyttää siltä että joku uskoo että palvonta ja palveleminen on yksi ja sama asia, vaikka niin ei ole. En tarkoita nyt sinua, ekivaari, vaan nimimerkkiä "Raamatun mukaan".

• Nimimerkki "ja vielä pete" 3.10.2012 klo 17:53 kirjoitti;

>>"Hah hah! Niin se väittää unitaari-ekivaarikin, joka puhuu kaikessa itsensä pussiin. Tai sitten on kyseessä muuta henkistä epävakautta."<

Katson sen Jumalan kunniaksi, kun minua nimitellään areiolaiseksi ja unitaariksi, joita uskon Jumalankin arvostavan!

Mitä taas itsensä pussiin puhumiseen tulee, niin se on kaikkien lukijoiden havaittavissa, että kun trinitaarit itse huomaavat itsensä omilla väärillä perusteilla pussiin joutuneensa, niin he sieltä huutelevat vastapuolelle näitä pussittaneensa.

Jesaja 24

Jesaja 33

Jumalan_pete todisti hienosti:
      "Tässä asiaa mietiskellessäni tulin ymmärtämään, että vaikka Pyhä Henki "opettaa", "julistaa" ja "puhuu", niin se ei suinkaan ole todiste siitä, että se/hän olisi persoona. Sillä "Siperia opettaa" ja "olosuhteet opettavat". Ja "olosuhteet puhuvat karua kieltä". Ja psalmintekijä kehottaa aurinkoa ja kuuta ylistämään Jahvea (Ps.148:3). Vieläpä kuu punastuu ja aurinkokin häpeää (Jes.24:3), ja silti voidaan olla varmoja siitä, etteivät ne ole persoonia, vaikka persoonat voivat sanana varsinaisessa merkityksessä myös punastua ja tuntea häpeää. Ja vaikka psalminkirjoittaja menee niinkin pitkälle, että kertoo Jumalan olevan aurinko (Ps.84:12), emme silti uskota että aurinko on Jumala, saatikka persoona. Ei sitten millään, vaikka sitäkin on kutsuttu alkuteksteissä nimellä "elohim" (5.Moos.17:2,3). Huomamme siis, että ei kaikki mikä on "elohim", ole Jumala."

• Nurkkaan ahdistettun

pellevaari sepittää nyt, että ihmeet teki Jeesuksessa asuva Isä ja siksi eräät ihmiset kumarsivat Hänessä olevaa Isää...
      Näin huomaamme demonisessa hengessä kulkevien ekivaarin, jumalanpeten, jonahin ym unitaarilauman antavan periksi Jumalan sanan auktoriteetille Raamatussa. He eivät jaksa enää valehdella enempää, joten siinä mielessä palstan uskovien kirjoittelu on tehnyt tehtävänsä ja tuo harhaoppisia lähemmäksi totuutta

>>>Jeesus itse selitti ettei hän itse pysty eikä voi mitään ihmeitä tehdä, vaan ne tekee hänessä asuva Isä, ja eräät ihmiset kumarsivat siis Jeesuksessa olevaa Isää ja sanoivat Jumalaksi,

• Huomaa välittömästi että sinä, nimimerkillä "Nurkkaan ahdistettun" kirjoittaja, et rakasta veljiä. Lienetkö edes uskossa? Jos olet, hämmästelen kyllä tapaasi kirjoitella. Nimittelet esim. ekivaaria pellevaariksi. Sen sijaan että kirjoittaisit "he eivät jaksa valehdella enempää", kirjoittaisit ennemmin mistä valheista meitä syytät. Osaatko perustella myöskin? Jos et, sinussa ei ole uskottavuutta. Et edes viittaa yhteenkään raamatunjakeeseen jolla kumoat kirjoituksiamme. Onko se ylivoimainen tehtävä.

Kerropa meille mielipiteesi asiasta: Jos Raamatussa käytetään jostakin "Jumala"-sanaa jostakin henkilöstä, onko hän/se silloin mielestäsi AINA Jumala? Eli nyt silmälläpitäen VT:n "el" tai "elohim"- ja UT:n "theos"-sanoja. Osaatko vastata?

>>>Unitaareissa on suuri osa ateisteja>Palstalla esiintyvät ekivaarilaiset ovat ottaneet päämääräkseen Raamatun vääristelyn.

• Taas on jumalanpete
        jumalan_pete kirjoitti:

Huomaa välittömästi että sinä, nimimerkillä "Nurkkaan ahdistettun" kirjoittaja, et rakasta veljiä. Lienetkö edes uskossa? Jos olet, hämmästelen kyllä tapaasi kirjoitella. Nimittelet esim. ekivaaria pellevaariksi. Sen sijaan että kirjoittaisit "he eivät jaksa valehdella enempää", kirjoittaisit ennemmin mistä valheista meitä syytät. Osaatko perustella myöskin? Jos et, sinussa ei ole uskottavuutta. Et edes viittaa yhteenkään raamatunjakeeseen jolla kumoat kirjoituksiamme. Onko se ylivoimainen tehtävä.

Kerropa meille mielipiteesi asiasta: Jos Raamatussa käytetään jostakin "Jumala"-sanaa jostakin henkilöstä, onko hän/se silloin mielestäsi AINA Jumala? Eli nyt silmälläpitäen VT:n "el" tai "elohim"- ja UT:n "theos"-sanoja. Osaatko vastata?

>>>Unitaareissa on suuri osa ateisteja>Palstalla esiintyvät ekivaarilaiset ovat ottaneet päämääräkseen Raamatun vääristelyn.

maalannut itsensä nurkkaan ja valittaa nyt ahdistuksestaan. Jaa että en rakasta veljiä. No kartan harhaoppisia, kuten Raamattu kehoittaa ja vihaan heidän valheitaan. Sekin raamatullista, eikös vain!

En lähde noihin "elohim" tai muidenkaan sanojen alkuperää selvittämään harhaoppisille. Se olisi kuin helmiä heittelisi sioille. "Elohim" jankutuksilla ekivaari on tehnyt itsensä palstajumalaksi ottaen sen sanan pois kontekstista. Ja samoin taitavat kuvitella itseään muutkin täällä häiriköivät unitaarit.

##>>>Unitaareissa on suuri osa ateisteja

• Taas on jumalanpete kirjoitti:

maalannut itsensä nurkkaan ja valittaa nyt ahdistuksestaan. Jaa että en rakasta veljiä. No kartan harhaoppisia, kuten Raamattu kehoittaa ja vihaan heidän valheitaan. Sekin raamatullista, eikös vain!

En lähde noihin "elohim" tai muidenkaan sanojen alkuperää selvittämään harhaoppisille. Se olisi kuin helmiä heittelisi sioille. "Elohim" jankutuksilla ekivaari on tehnyt itsensä palstajumalaksi ottaen sen sanan pois kontekstista. Ja samoin taitavat kuvitella itseään muutkin täällä häiriköivät unitaarit.

##>>>Unitaareissa on suuri osa ateisteja

>>>En lähde noihin "elohim" tai muidenkaan sanojen alkuperää selvittämään harhaoppisille.>Teikäläisistä on n. 1/5 osa ateisteja.>Taas on jumalanpete maalannut itsensä nurkkaan

• luetun ymmärrystä
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>En lähde noihin "elohim" tai muidenkaan sanojen alkuperää selvittämään harhaoppisille.>Teikäläisistä on n. 1/5 osa ateisteja.>Taas on jumalanpete maalannut itsensä nurkkaan

enemmän pete ja vähemmän tyhjänpäiväistä mouhoamista. Sanoin suuri osa eikä suurin osa, jolloin merkitys muuttuu. Jos on viidesosa ateisteja, ja muutama kymmenen prosenttia kaikenkarvaisia humanisteja ja liberaaleja, jotka ovat itse asiassa lähes ateisteja nekin, ei tilanne paljoa muutu.

Kun loput unitaareista puuhastelee erilaisten uskontojen parissa, on pakanoiden määrä varsin suuri. Se pieni määrä muutenkin vähäisestä joukosta retostelee kristinuskoa omalle korvasyyhylleen ja näin on harhaoppisten pöljien piskuinen lauma käsitelty. Vieläpä suoraan oman seuranne sivuilta lainaten tietoja.

Voitko jumalanpete selittää sitä miksi unitaarien opit vetoa ihmisiin? Seurassakin on vain alle 30 jäsentä! Sehän on ekumeeninen ja kaikille jumalattomille varsin sopiva uskonto. Siinä kaikki pelastuu lopuksi kuitenkin eli elämänsä miten hyvänsä.

Ja miksi palstalla mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen vaikka saavat demonihengiltä suoraa ohjausta??

• luetun ymmärrystä kirjoitti:

enemmän pete ja vähemmän tyhjänpäiväistä mouhoamista. Sanoin suuri osa eikä suurin osa, jolloin merkitys muuttuu. Jos on viidesosa ateisteja, ja muutama kymmenen prosenttia kaikenkarvaisia humanisteja ja liberaaleja, jotka ovat itse asiassa lähes ateisteja nekin, ei tilanne paljoa muutu.

Kun loput unitaareista puuhastelee erilaisten uskontojen parissa, on pakanoiden määrä varsin suuri. Se pieni määrä muutenkin vähäisestä joukosta retostelee kristinuskoa omalle korvasyyhylleen ja näin on harhaoppisten pöljien piskuinen lauma käsitelty. Vieläpä suoraan oman seuranne sivuilta lainaten tietoja.

Voitko jumalanpete selittää sitä miksi unitaarien opit vetoa ihmisiin? Seurassakin on vain alle 30 jäsentä! Sehän on ekumeeninen ja kaikille jumalattomille varsin sopiva uskonto. Siinä kaikki pelastuu lopuksi kuitenkin eli elämänsä miten hyvänsä.

Ja miksi palstalla mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen vaikka saavat demonihengiltä suoraa ohjausta??

>>>Ja miksi palstalla mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen...??"

Sinä voit kysyä sitä itseltäsi. En voi mennä kallosi sisälle ja tietää miksi jokin asia kuulostaa mielestäsi typerältä. Jos haluat tietää, mene jonkun kallonkutistajan luo ja vuodata tuskasi hänelle.

>>>...mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen...

• luetun ymmärrystä kirjoitti:

>>>Ja miksi palstalla mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen vaikka saavat demonihengiltä suoraa ohjausta??

• Yhteinen vastaus
        Jonah kirjoitti:

>>>Ja miksi palstalla mouruavat unitaarit kuulostavat typeriltä harhoineen vaikka saavat demonihengiltä suoraa ohjausta??

riittää petelle ja jonahille. Osansa saavat myös muut unitaarit

Varsin kuvaava on peten nikki, sillä se jumala, jonka oma pete on, tunnetaan aika monella nimellä ja se on todella vain yksi. Sitä yhtä jumalaa siis unitaarit palvovat (siis se pieni joukko siihen uskonnolliseen siipeen kuuluvia) ja sitä kutsutaan myös "Jumalaksi", kuten saatananpalvojat tekevät. Samoin "Jumala"-nimen käyttö on osa unitaarien kunnioittavaa suhtautumistaan saatanaan.

>>> Oleppa varovainen puheissasi, ettet tulisi pilkanneeksi Pyhää Henkeä, joka meissäkin asuu.

• mielipide asiaan

Evankelista Johanneksen mukaan tai Jeesuksen sanojen mukaan on kyse persoonasta koska siinä käytetään ilmaisua hän Pyhästä Hengestä.
      Joh. 16:13
      Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
      Ja totutusti on julistettu että Pyhä Henki on Jumalauuden kolmas persoona nimenomaan.

• Nimimerkki "mielipide asiaan", otit vain yhden persoonapronominin "hän" esille. Tuon sinulle lähes kaikki Jumalan itsestään Moosekselle esittelemät pronominit:

2. Mooseksen kirja 3
        14 'Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".,

Koska Jumala on "kaikki kaikissa", on Jumala myös kaikkia muita pronomineja. Tämä ilmenee siinä kun esitteli itseänsä Moosekselle ja sanoi "minän" lisäksi joukon myös muita pronomineja; "se" =(Demonstratiivip-), "joka", = (Relatiivip.) Ja totta kai Jumala on myös
        "itse" = (Refleksiivipronomini) ja mitä kaikkia pronomineja löytyykään, Jumala on niitä kaikkia, mutta ei yksistään mikään niistä, sillä Jumala on paljon, paljon suurempi kuin yksikään persoona!

2. Mooseksen kirja 3
        14"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

• älä viitsi
        ekivaari kirjoitti:

Nimimerkki "mielipide asiaan", otit vain yhden persoonapronominin "hän" esille. Tuon sinulle lähes kaikki Jumalan itsestään Moosekselle esittelemät pronominit:

2. Mooseksen kirja 3
        14 'Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".,

Koska Jumala on "kaikki kaikissa", on Jumala myös kaikkia muita pronomineja. Tämä ilmenee siinä kun esitteli itseänsä Moosekselle ja sanoi "minän" lisäksi joukon myös muita pronomineja; "se" =(Demonstratiivip-), "joka", = (Relatiivip.) Ja totta kai Jumala on myös
        "itse" = (Refleksiivipronomini) ja mitä kaikkia pronomineja löytyykään, Jumala on niitä kaikkia, mutta ei yksistään mikään niistä, sillä Jumala on paljon, paljon suurempi kuin yksikään persoona!

2. Mooseksen kirja 3
        14"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

sönköttää ekivaari. Et sinä "kielioppeinesi" ymmärrä Jumalan olemusta.

• >>>Jeesuksen sanojen mukaan on kyse persoonasta koska siinä käytetään ilmaisua hän Pyhästä Hengestä.

>>>Jeesuksen sanojen mukaan on kyse persoonasta koska siinä käytetään ilmaisua hän Pyhästä Hengestä.

Yksittäisen viestin osoitteen kopiointi tapahtuu hiukan harhaanjohtavan tekstin kautta.
        Laitan tähän ohjeen, koska itsellänikin oli alkuun vaikeuksia löytää ko. osoitteen kopiointi.

Avaa ko. viesti.
        Klikkaa ”Jaa viesti”. (”Vastaa” tekstin vieressä).
        Sitten klikkaa ”URL /Ota osoite talteen”.
        Maalaa ”Kopioi osoite” -kentästä koko osoite.
        Sitten kopioit sen normaalilla tavalla haluamaasi paikkaan.

PS.
        Enhän minä viestieni kopioinnista suutu.
        Monet ovat sitä tehneet pahansuovassakin tarkoituksessa.

• Nimimerkki "Nurkkaan ahdistettun" 4.10.2012 klo 18:00 ahdistelija kirjoitti;

>>"pellevaari sepittää nyt, että ihmeet teki Jeesuksessa asuva Isä ja siksi eräät ihmiset kumarsivat Hänessä olevaa Isää..."

• Taas tyypillistä

ekivaaria. Valehtelee itsensä nurkkaan joka asiassa. Mutta samalla huomaa, että olet liian täynnä lihan pöhöä ja korskeutta, jotta voisit ymmärtää muiden kirjoituksia.

Sanoinhan selvällä suomenkielellä, että Jeesuksessa Isä teki ihmeet ja siksi Jeesusta kumarrettiin ja palvottiin. Jeesus ja Isä toimivat yhdessä, jopa silloinkin, kun Jeesus oli ihmisen kaltaisena maan päällä. Tässä on ekivaari hivenen lähentynyt totuutta, vaikka se hänenlaiselleen valehtelijalle onkin vaikeata.

En edes odota, että koskaan tulisit ymmärtämään totuuden Raamatusta niinkuin uskossaolevat, sillä olet patologinen valehtelija ja aina oikeassa oleva, jolla näyttää olevan varaa jopa herjata Jeesusta.
      Saat puolestani marssia harhaoppeinesi siihen kohtaloon, johon Raamattu ilmoittaa valehtelijoiden joutuvan.
      Silloin ei auta kuin hokea typeryyksiä viimeisellä tuomiolla, että eikös tässä nyt mitenkään voisi...enhän minä millään pahalla, kun luulin kaikkien kuitenkin pelastuvan, niinkuin minilahkoni opetti...

• Nimimerkki "Taas tyypillistä", sinä vaihdat nikkiäsi ja väitteitäsi niin kuin kameleontti väriänsä, aina maaston sävyn mukaan. Väitit selvällä suomenkielellä:

>>"pellevaari sepittää nyt, että ihmeet teki Jeesuksessa asuva Isä ja siksi eräät ihmiset kumarsivat Hänessä olevaa Isää..."

• Usko Toivonen

Pyhä Henki on persoona, jakaen armolahjoja niinkuin tahtoo.

1. Kor. 12:11

Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Tahtonsa mukaisesti.

• Raamatusta ei löydy tukea esittämällesi väitteelle että "Pyhä henki on persoona." Pyhä henki osa Isän Jumalan pyhyyttä, jonka hän on kulloinkin lähettänyt jotakin määrättyä pyhää tehtävää varten.

Vaikka Pyhää henkeä emme voi jakaa osiin, kuvannollisesti puhuen Jumalan sana sanoo Jumalan täyteyttä kuvatessaan sen laadun mukaan sisältävän "seitsemän Jumalan henkeä." [Ilm. 3:1]

Jesaja 11
        2 "Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki."

Jeesuksen lupauksen mukaan Pyhä henki muistuttaa meitä unitaareja areiolaisia, millä raamatunjakeilla meidän milloinkin tulee vastata, ja vastauksemme näkyy katkerasti korventavan helvetin tulen lailla useita trinitaareja. [Joh. 14:26; Joh. 16:13]

• Usko Toivonen

>> Raamatusta ei löydy .. >>

Minun käyttämästäni Raamatusta löytyy tuo kommentissani oleva tekstikohta :

" Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. "

Niinkuin tahtoo ..

Puuttuneeko tämä teksti sinun Raamatustasi, sitä en tiedä.

• Ei puutu tämä teksti Raamatustani, mutta yhdessä Jeesuksen opetuksen kanssa se todistaa vain, että Pyhä henki ei puhu omasta tahdostaan, vaan Jumalan tahdosta Jeesuksessa Kristuksessa:

Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

Kuten huomaamme, Pyhä henki ottaa siitä sanasta, mitä kuulee Isän ja pojan välisestä keskustelusta. Sitä Pyhä henki puhuu ja opettaa!

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Ei puutu tämä teksti Raamatustani, mutta yhdessä Jeesuksen opetuksen kanssa se todistaa vain, että Pyhä henki ei puhu omasta tahdostaan, vaan Jumalan tahdosta Jeesuksessa Kristuksessa:

Johannes 16
        13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."

Kuten huomaamme, Pyhä henki ottaa siitä sanasta, mitä kuulee Isän ja pojan välisestä keskustelusta. Sitä Pyhä henki puhuu ja opettaa!

Kuinka niin, todistaa.

Raamattuhan ilmoittaa selkeästi Pyhän Hengen jakavan armolahjoja niinkuin tahtoo.

Siis selvästi sanottuna .. niinkuin tahtoo.

Kysymyksessä on siis todella vaikuttava persoona, ajatteleppa niitä ihmeellisiä
        armolahjoja, joita Hän jakaa seurakunnan käyttöön, niinkuin tahtoo.

>> todistaa vain, että Pyhä henki ei puhu omasta tahdostaan, vaan Jumalan tahdosta Jeesuksessa Kristuksessa: >>

Tuossahan tuot juuri Jumalan kolmiykseyttä esille, mutta aivan et ole vielä asiaa
        sisäistänyt.

Eihän Jumala voi riitaantua itsensä kanssa.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Kuinka niin, todistaa.

Raamattuhan ilmoittaa selkeästi Pyhän Hengen jakavan armolahjoja niinkuin tahtoo.

>> todistaa vain, että Pyhä henki ei puhu omasta tahdostaan, vaan Jumalan tahdosta Jeesuksessa Kristuksessa: >>

Tuossahan tuot juuri Jumalan kolmiykseyttä esille, mutta aivan et ole vielä asiaa
        sisäistänyt.

Usko Toivonen, hylkäätkö sinä Paavalin vaikeatajuisten sanojen tähden [2.Piet. 3:16 ] Kristuksen yksiselitteisen terveelliset sanat? Me pidämme Kristuksen terveelliset opetukset ensisijaisen tärkeinä, sitten vasta muiden opetukset. [1.Tim.6:3]

Johannes 16

Mutta Raamattu todistaa, että Jeesuksella ja Pyhällä hengellä on omaakin tahtoa, jota nöyryyttääkseen ne joutuvat myös rukoilemaan Isää, tehdäkseen hänen tahtonsa.

Tästä Jeesuksen opetuksesta huomaamme, että Pyhä henki ei puhu mitään omasta tahdostaan, vaan ainoastaan Isän tahtoa.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Usko Toivonen, hylkäätkö sinä Paavalin vaikeatajuisten sanojen tähden [2.Piet. 3:16 ] Kristuksen yksiselitteisen terveelliset sanat? Me pidämme Kristuksen terveelliset opetukset ensisijaisen tärkeinä, sitten vasta muiden opetukset. [1.Tim.6:3]

Johannes 16

Mutta Raamattu todistaa, että Jeesuksella ja Pyhällä hengellä on omaakin tahtoa, jota nöyryyttääkseen ne joutuvat myös rukoilemaan Isää, tehdäkseen hänen tahtonsa.

Tästä Jeesuksen opetuksesta huomaamme, että Pyhä henki ei puhu mitään omasta tahdostaan, vaan ainoastaan Isän tahtoa.

>> Mutta Raamattu todistaa, että Jeesuksella ja Pyhällä hengellä on omaakin tahtoa, >>

Persoonalla on.

>> jota nöyryyttääkseen ne joutuvat myös rukoilemaan Isää, tehdäkseen hänen tahtonsa. >>

Menee jo ohi avauksen aiheen, joka oli persoona vai ei, mutta tuohon rukoilemiseen kommenttina, että se mitä sinä kuvaat nöyristelyksi on Armoa, Armon Henki rukoilee uskovien puolesta, niinkuin rukoilla tulee, ihminen ilman Pyhää Henkeä ei tule kuulluksi.

Gal. 4:6

Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

>> Mutta Raamattu todistaa, että Jeesuksella ja Pyhällä hengellä on omaakin tahtoa, >>

Persoonalla on.

>> jota nöyryyttääkseen ne joutuvat myös rukoilemaan Isää, tehdäkseen hänen tahtonsa. >>

Menee jo ohi avauksen aiheen, joka oli persoona vai ei, mutta tuohon rukoilemiseen kommenttina, että se mitä sinä kuvaat nöyristelyksi on Armoa, Armon Henki rukoilee uskovien puolesta, niinkuin rukoilla tulee, ihminen ilman Pyhää Henkeä ei tule kuulluksi.

Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

Raamatun totuus on tämä:

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 6
        38 "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."

Eikä Pyhä henki puhu itsestään, vaan Isän tahtoa;

Johannes 16

Jumalan tahdon tekeminen ei ole nöyristelyä vaan nöyryyttä.

• Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

Raamatun totuus on tämä:

Johannes 5
        30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Johannes 6
        38 "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."

Eikä Pyhä henki puhu itsestään, vaan Isän tahtoa;

Johannes 16

Jumalan tahdon tekeminen ei ole nöyristelyä vaan nöyryyttä.

Niinkuin jo aiemmin totesin ..

Tässä seuraavat jakeet Joh. 16:1 tekstikokonaisuuden pysymiseksi oikeana.

14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Tämä riittää minun osaltani tästä aiheesta, sanottavani olen sanonut.

Persoonalla on.

>>>ihminen ilman Pyhää Henkeä ei tule kuulluksi.

Kuinka niin, todistaa.

sisäistänyt.

>>>Tuossahan tuot juuri Jumalan kolmiykseyttä esille, mutta aivan et ole vielä asiaa
        sisäistänyt.

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Tuossahan tuot juuri Jumalan kolmiykseyttä esille, mutta aivan et ole vielä asiaa
        sisäistänyt.

No hyvä.

Jätetään Isä, Poika ja Pyhä Henki pois.

Mitä jäi jäljelle ?

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>ihminen ilman Pyhää Henkeä ei tule kuulluksi.

Jospa lukisit kommenttini läpi, josta lainasit pienen palasen.

Pyhä Henki rukoilee uskovien puolesta.

26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. ( Room. 8. )

Isä kuulee uskovia Poikansa tähden.

Joh. 9:31

Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; ...

No hyvä.

Jätetään Isä, Poika ja Pyhä Henki pois.

Mitä jäi jäljelle ?

>>>Jätetään Isä, Poika ja Pyhä Henki pois.

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Jätetään Isä, Poika ja Pyhä Henki pois.

Ymmärtänet, että kommenttini kärki oli suunnattu "kaikkiyhteys"-höpötystä vastaan.

Jumala on kaikissa uskovissa, tämä on totta, " kaikki ja kaikissa on Kristus ".

10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus. ( Kol. 3. )

Uskovat ovat Jeesuksessa Kristuksessa.

Isä on Pojassa ja Poika on Isässä, uskovat ovat Kristuksessa ja Kristus uskovissa, Pyhän Hengen kautta.

Mutta Raamattu ei ilmoita Isän olevan uskovissa yksin, ilman Poikaa.

Joh. 14:23

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan

Ilman Pyhää Henkeä ei ole yhteyttä Isään, eikä Poikaan.

17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Tässä on yhteys, joka on jokaisessa uskovassa, eikä Raamatun ilmoitus sano
        mitään muista yhteyksistä, joka tarvitaan Jumalan yhteyteen pääsemiseksi.

On irvokasta väittää, että jonkun ihmisen, esim. "jumalan_peten" henki tulisi olla muissa uskovissa Jumala-yhteyden syntymiseksi, ei tarvitse, mutta Isä, Poika ja Pyhä Henki tarvitaan.

Mutta uskovat ovat yhtä, Pyhän Hengen kautta, Kristuksessa Jeesuksessa.

"vaan kaikki ja kaikissa on Kristus." " Kristus teissä - kirkkauden toivo "

• Tekopyhyydestä vaiko

yksinkertaisuudestaan ekivaari on alkanut lähestyä kolmiyhteisen Jumalan kuvaamista. Toisaalta - kun on lähes koko aikuisikänsä omistanut läheisten ihmisten uskon romuttamiseen, voi olla vanhalle miehelle ehkä raskasta jatkuva hyökkääminen Jumalaa vastaan ja Raamatun vääristely, siis tietoisesti tehtynä.

Suuri kiitos lankeaa niille, jotka ovat raamatullisesti pitäneet palstalla evankeliumia esillä, sillä Jumalan sana ei tyhjänä palaa

• Vääristelet taas asioita, nimimerkki "Tekopyhyydestä vaiko". En kuvaa kolmiyhteisen Jumalan kuvaamista, vaan kaikkiyhteisen, yhden Jumalan, joka on herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, kuvaamista:

Johannes 17
        1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:
        "I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t,
        joka - y k s i n - o l e t - totinen - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.'

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

Nämä eivät ole ekivaarin kirjoittamaa opetusta, vaan Raamatun kirjoittajien.

• >>>on lähes koko aikuisikänsä omistanut läheisten ihmisten uskon romuttamiseen

• aglius

Mitä arvelet ekivaari siitä, että ei Raamatussa kukaan käytä sekuntiakaan aikaa tällaisen asian jankkaamiseen kuin mihin olet erikoistunut.

Paavalille ei näytä olleen ongelma onko jumalia ja persoonia yksi vaiko enemmän.

Mielenkiintoista on, että Paavali ei puhuJeesuksesta Jumalana ennekuin ensi kerran Roomalaiskirjeen alkupuolella, eli Room 9:5

5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

katoin mitä tuohon sanoo Novumin selitys,ja laitan jatkoksi sen;

5. On itsestään selvää, että hän tarkoittaa sanalla "isät" tässä kolmen suuren liiton isiä, Aabrahamia, Iisakia ja Jaakobia. Kristus on lihan puolesta juutalainen, mutta hän on Jumalan Poika ja itse ikuinen Jumala. Mainittuaan Jeesuksen ihmisyyden Paavali lisää luonnollisesti sen jatkoksi selvän ilmoituksen hänen jumaluudestaan. Kukaan ei saa jäädä epävarmaksi hänen ihmisyydestään sen paremmin kuin jumaluudestaankaan.

• En tarvitse arvella mitään kun tiedän että - - -

1. Korinttolaiskirje 3
        22 "teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
        23 Mutta te olette Kristuksen, ja - K r i s t u s - o n - J u m a l a n.

• Paavali ei puhu alkukielessä Jeesuksesta Jumalana edes jakeessa Room.9:5, vaan jakeen huonosti kääntäneet ja pilkuttaneet nykytaitajat ovat sen saaneet aikaan. Ehkäpä tarkoitushakuisesti.

Rom 9:4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        Rom 9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Katsotaanpa jae 9:5 alkukielen mukaisesti, kun siirretään pisteet ja pilkut sinne minne ne kuuluisivat. Alkuteksteissä ei ollut pisteitä ja pilkkuja, ne on myöhemmin lisätty.

Jae 9:5:
        joiden isät ja joista Kristus lihan puolesta. Se (=ho = määrätty artikkeli, ei ”hän”) oleva yli kaiken, Jumala, ylistetty ikuisesti, amen.

Israelilaisten ovat isät ja heistä Kristus on lihansa puolesta. Mutta kaiken yli oleva on Jumala, Ylistetty iankaikkisesti. Amen.
        Ja Jeesus Kristus on tämän iankaikkisesti Ylistetyn Poika, niinkuin vahvistaa Markus kertomallaan:

Mar 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        Mar 14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ….

• Hommia riittää
        Jonah kirjoitti:

Paavali ei puhu alkukielessä Jeesuksesta Jumalana edes jakeessa Room.9:5, vaan jakeen huonosti kääntäneet ja pilkuttaneet nykytaitajat ovat sen saaneet aikaan. Ehkäpä tarkoitushakuisesti.

Rom 9:4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
        Rom 9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Katsotaanpa jae 9:5 alkukielen mukaisesti, kun siirretään pisteet ja pilkut sinne minne ne kuuluisivat. Alkuteksteissä ei ollut pisteitä ja pilkkuja, ne on myöhemmin lisätty.

Jae 9:5:
        joiden isät ja joista Kristus lihan puolesta. Se (=ho = määrätty artikkeli, ei ”hän”) oleva yli kaiken, Jumala, ylistetty ikuisesti, amen.

Israelilaisten ovat isät ja heistä Kristus on lihansa puolesta. Mutta kaiken yli oleva on Jumala, Ylistetty iankaikkisesti. Amen.
        Ja Jeesus Kristus on tämän iankaikkisesti Ylistetyn Poika, niinkuin vahvistaa Markus kertomallaan:

Mar 14:61 Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?"
        Mar 14:62 Jeesus sanoi: "Olen; ….

jonahilla, jos alkaa selittämään käännösvirheiksi ne useat kymmenet jakeet, joissa Jeesus on Jumala (ja aivan kiistatta alkuperäisissä kirjoituksissa). Ajaako demonihenki siihen? Ei se kuule mitään auta, sillä ne kohdat seisovat edelleen Raamatussa, etkä voi sille mitään.
        Kaivele sinä vaan niitä alkukieliäsi ja ihmettele pilkkujasi hah hah haa...

Jeesus on se kompastuskivi ja loukkauskallio, joka jehovantodistajat ja unitaarit jne lopulta murskaa. "Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin"

• Hommia riittää kirjoitti:

jonahilla, jos alkaa selittämään käännösvirheiksi ne useat kymmenet jakeet, joissa Jeesus on Jumala (ja aivan kiistatta alkuperäisissä kirjoituksissa). Ajaako demonihenki siihen? Ei se kuule mitään auta, sillä ne kohdat seisovat edelleen Raamatussa, etkä voi sille mitään.

Jeesus on se kompastuskivi ja loukkauskallio, joka jehovantodistajat ja unitaarit jne lopulta murskaa. "Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin"

Itselläsi, nimerkki "Hommia riittää" kylliksi kun todistat väitteesi ja etsit kaikki ne jakeet, 'joissa Jeesus on Jumala.' "Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä", mutta haulla "Jumalan poika" löytyi 29 jaetta Uudesta testamentista.

• Miksi niitä enää
        ekivaari kirjoitti:

Itselläsi, nimerkki "Hommia riittää" kylliksi kun todistat väitteesi ja etsit kaikki ne jakeet, 'joissa Jeesus on Jumala.' "Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä", mutta haulla "Jumalan poika" löytyi 29 jaetta Uudesta testamentista.

kopiomaan, ne on olleet viime vuosina lähes kaikki esillä tällä palstalla? Ethän sinäkään ekivaari ole mistään vakavasti kiinnostunut etkä käytä Raamattua muuta kuin vääristelyyn. Olet vain ajankuluksesi riekkumassa täällä.

• Miksi niitä enää kirjoitti:

kopiomaan, ne on olleet viime vuosina lähes kaikki esillä tällä palstalla? Ethän sinäkään ekivaari ole mistään vakavasti kiinnostunut etkä käytä Raamattua muuta kuin vääristelyyn. Olet vain ajankuluksesi riekkumassa täällä.

Olen ihan vakavasti kiinnostunut kopioimaan Raamatusta ennen kaikkea sitä totuutta, mitä te trinitaarit yritätte salata ja kätkeä Raamatun lukijoilta.

Kerron mielelläni kaikille ja kaikkialla ettei Raamatusta löydy sellaista vaatimusta, että Jeesus pitää uskoa Jumalaksi jotta pelastuisi. Se on kolminaisuusopin vaatimus, ei Jumalan sanan.

Tämä on Raamatun esittämä vaatimus:

1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• aglius
        ekivaari kirjoitti:

No katsoin äkikseltään enkä löytänyt kuin kaksi, tuo jonka jkolaitoin ja sitten toinen;

1 Joh 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

• Hommia riittää kirjoitti:

>>>Kaivele sinä vaan niitä alkukieliäsi ja ihmettele pilkkujasi hah hah haa...

• aglius kirjoitti:

No katsoin äkikseltään enkä löytänyt kuin kaksi, tuo jonka jkolaitoin ja sitten toinen;

1 Joh 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

1. Johanneksen kirje 5
        19 Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa. [Joh. 17:15,16; 1. Kor. 5:10]
        20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]

Vuoden 1992 Raamattuversioon tämä asia onkin korjattu ja on jopa oikeasti ymmärrettävissä, että 19. ja 20. jakeet puhuvat pääasiassa Isästä Jumalasta, JONKA POJASSA ME OLEMME. Siis HÄN, JONKA POJASSA ME OLEMME. hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. Sitten on otettu viittaus Joh.17:3 jakeeseen.

• Näin tämän uskon
        aglius kirjoitti:

Lainaus:

"1 Joh 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

'Totinen' viittaa epäilemättä Isään Jumalaan. Jos se viittaisi Jeesukseen Kristukseen, olisi jae järjetön. Jumalan poika Jeesus Kristus ei tullut maailmaan antamaan todistusta itsestään, vaan hän osoitti aina ensin Isään, jotta maailma tulisi tuntemaan Isän Jumalan. Pilkutus tekee asiasta joillekin vaikeaselkoisen, mutta sille, joka tahtoo ymmärtää Jumalan tahdon, asia on päivänselvä.
        Jeesus tuli antamaan ymmärryksen, jotta tulisimme tuntemaan Totisen Jumalan, Isän.Tulemme tuntemaan Jumalan, kun olemme Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Uskon kautta olemme Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen kauttaan myös Isässä. Hyvin yksinkertaista.

Joh. 14:1
        Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

Joh. 14:11
        Uskokaa minuA, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Jakeessa 11 Jeesus kehottaa uskomaan hänTÄ, hänen sanojaan, kun hän ilmoittaa olevansa Isässä ja Isän hänessä. Jeesuksen sanat ja teot olivat Jumalan sanoja ja tekoja Jeesuksen kautta, niin kuin hän itse todisti useissa eri Raamatun kohdissa.

Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

Joh. 12:49
        Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Joh. 14:10
        Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Joh. 8:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Jumala lähetti Poikansa, jotta maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Hän, Isä Jumala, on suurin ja korkein Herra. Jeesus Kristus on meidän Herramme,
        elämän ruhtinas (the Prince of life), joksi Pietari kutsuu Jeesusta puheessaan kansalle. Apt.3:15

Joh.13:16
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

Jes.42:
        1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.

• Näin tämän uskon kirjoitti:

Lainaus:

"1 Joh 5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä."

'Totinen' viittaa epäilemättä Isään Jumalaan. Jos se viittaisi Jeesukseen Kristukseen, olisi jae järjetön. Jumalan poika Jeesus Kristus ei tullut maailmaan antamaan todistusta itsestään, vaan hän osoitti aina ensin Isään, jotta maailma tulisi tuntemaan Isän Jumalan. Pilkutus tekee asiasta joillekin vaikeaselkoisen, mutta sille, joka tahtoo ymmärtää Jumalan tahdon, asia on päivänselvä.
        Jeesus tuli antamaan ymmärryksen, jotta tulisimme tuntemaan Totisen Jumalan, Isän.Tulemme tuntemaan Jumalan, kun olemme Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Uskon kautta olemme Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen kauttaan myös Isässä. Hyvin yksinkertaista.

Uskokaa minuA, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Jakeessa 11 Jeesus kehottaa uskomaan hänTÄ, hänen sanojaan, kun hän ilmoittaa olevansa Isässä ja Isän hänessä. Jeesuksen sanat ja teot olivat Jumalan sanoja ja tekoja Jeesuksen kautta, niin kuin hän itse todisti useissa eri Raamatun kohdissa.

En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

elämän ruhtinas (the Prince of life), joksi Pietari kutsuu Jeesusta puheessaan kansalle. Apt.3:15

Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

Jes.42:
        1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.

Kiitos "Näin tämän uskon". Tekstisi oli selkokieltä ja hyvin laadittu totuus. Olit Pyhän Hengen johdatuksessa kirjoittaessasi. Jatka samaan malliin!

• Muistatko
        ekivaari kirjoitti:

ekivaari, kuinka olet sanonut Jeesusta aivan tavalliseksi ihmiseksi kuin kuka tahansa tai Joosefin biologiseksi pojaksi ym. Siis ihmiseksi joka muodostuu jonkun sortin "uskovan" mielikuvituksessa mielenpyhyyden kautta Kristukseksi. Eikä näistä väitteistäsi ole edes kovin kauan.

Onko nämä ääliömäisyydet ihan omaa keksintöäsi vai opettaako unitaarien "Vapaa usko" tai katekismuksessa "Unitaarisen uskon perusteet" näin?

Onko tekopyhyydellä tai pelleilyllä raamatullisten totuuksien kanssa mitään rajaa? Epäilen silti kohdaltasi vuorottelua, jossa välillä annat alhaisen luonteesi tulla aidosti esiin ja sitten se siirtyy tekopyhyyteen yhdistyneenä mielenterveysongelmiin.

• jaikal.fi
        Muistatko kirjoitti:

ekivaari, kuinka olet sanonut Jeesusta aivan tavalliseksi ihmiseksi kuin kuka tahansa tai Joosefin biologiseksi pojaksi ym. Siis ihmiseksi joka muodostuu jonkun sortin "uskovan" mielikuvituksessa mielenpyhyyden kautta Kristukseksi. Eikä näistä väitteistäsi ole edes kovin kauan.

Onko nämä ääliömäisyydet ihan omaa keksintöäsi vai opettaako unitaarien "Vapaa usko" tai katekismuksessa "Unitaarisen uskon perusteet" näin?

Onko tekopyhyydellä tai pelleilyllä raamatullisten totuuksien kanssa mitään rajaa? Epäilen silti kohdaltasi vuorottelua, jossa välillä annat alhaisen luonteesi tulla aidosti esiin ja sitten se siirtyy tekopyhyyteen yhdistyneenä mielenterveysongelmiin.

Eksynyt ihminen on eksynyt ihminen vaikka olisi lähelläkin kotiaan. Niin eksyksissä oleva voi löytää kotiin jo muutaman tunnin kuluttua. Tai seuraavana päivänä, tai seuraavina päivinä. Jotkut eksyneet ovat kulkeneet eksyksissä kauas kotoa ja ovat eksyksissä ts. kadoksissa pitempään. Joitakin ei koskaan enää löydy. Kuolevat eksyksissä ollessaan. Miten on ekiparan kohtalo?

• Nyt kelpaa jo
        ekivaari kirjoitti:

1. Johanneksen kirje 5
        19 Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa. [Joh. 17:15,16; 1. Kor. 5:10]
        20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. [Joh. 17:3]

Vuoden 1992 Raamattuversioon tämä asia onkin korjattu ja on jopa oikeasti ymmärrettävissä, että 19. ja 20. jakeet puhuvat pääasiassa Isästä Jumalasta, JONKA POJASSA ME OLEMME. Siis HÄN, JONKA POJASSA ME OLEMME. hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. Sitten on otettu viittaus Joh.17:3 jakeeseen.

92-väännös, jota raamatuntutkijat eivät suosittele Sanan tutkiskeluun. Sitä on sanottu liberaaliksi tuotteeksi, joka on ekumeeninen ja siten valmistelemassa kaikkien uskontojen muovautumista yhdeksi maailmanuskonnoksi. Siitä löytyy aika lailla vääristelevää kääntämistä vähän jehovantodistajien Uuden Maailman-käännöksen tyyliin.

Käännös itsessään ja erityisesti nämä väännetyt kohdat näyttävät hyvin kelpaavan unitaareille.

• Nyt kelpaa jo kirjoitti:

92-väännös, jota raamatuntutkijat eivät suosittele Sanan tutkiskeluun. Sitä on sanottu liberaaliksi tuotteeksi, joka on ekumeeninen ja siten valmistelemassa kaikkien uskontojen muovautumista yhdeksi maailmanuskonnoksi. Siitä löytyy aika lailla vääristelevää kääntämistä vähän jehovantodistajien Uuden Maailman-käännöksen tyyliin.

Käännös itsessään ja erityisesti nämä väännetyt kohdat näyttävät hyvin kelpaavan unitaareille.

92-versiossa on sekä hyvää että huonoa. Esimerkiksi Psalmin 45:6-9 jakeissa -33/-38 version sama asia on korjattu [2.Sam.7:16 ] Naatanin kertoman profetian mukaiseksi, mutta Heprealaiskirjeen 1:8,9 jakeisiin jätetty korjaamatta.

Psalmit 45 (1992 versio)
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

Heprealaiskirje 1
        8 "Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka. [Ps. 45:7,8]
        9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi."
        [Ap.t.10:38]

Psalmit 45 (1992 versio) sanoo asiasisällön oikein, joten myös Hepr.1:8 jae kuuluisi näin:

6 (45:7) Pojastaan sanoo Jumala: "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2.Sam. 7:16 ]

• Usko Toivonen
        Näin tämän uskon kirjoitti:

Lainaus:

Jes.42:

Jeesus on Totinen.

Jeesus sanoo : "Minä olen totuus". ( Joh. 14:6 )

Johannes 1. luku

9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Ei kukaan voine kieltää, Jeesus on Totinen.

• Joten siis
        ekivaari kirjoitti:

92-versiossa on sekä hyvää että huonoa. Esimerkiksi Psalmin 45:6-9 jakeissa -33/-38 version sama asia on korjattu [2.Sam.7:16 ] Naatanin kertoman profetian mukaiseksi, mutta Heprealaiskirjeen 1:8,9 jakeisiin jätetty korjaamatta.

Psalmit 45 (1992 versio)
        6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
        7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

Heprealaiskirje 1
        8 "Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka. [Ps. 45:7,8]
        9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi."
        [Ap.t.10:38]

Psalmit 45 (1992 versio) sanoo asiasisällön oikein, joten myös Hepr.1:8 jae kuuluisi näin:

6 (45:7) Pojastaan sanoo Jumala: "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2.Sam. 7:16 ]

unitaarien pettymykseksi 92-väännös ei väännellyt riittävästi kieroon, vaan jäi jotakin Jeesuksen jumaluutta osoittavia jakeita.

Ekivaarin osoittama halveksunta Jeesusta kohtaan osoittaa sairaalloisuutta

>>>Sitä on sanottu liberaaliksi tuotteeksi, joka on ekumeeninen ja siten valmistelemassa kaikkien uskontojen muovautumista yhdeksi maailmanuskonnoksi.

>>>... nämä väännetyt kohdat näyttävät hyvin kelpaavan unitaareille.

• Joten siis kirjoitti:

unitaarien pettymykseksi 92-väännös ei väännellyt riittävästi kieroon, vaan jäi jotakin Jeesuksen jumaluutta osoittavia jakeita.

Ekivaarin osoittama halveksunta Jeesusta kohtaan osoittaa sairaalloisuutta

>>>Ekivaarin osoittama halveksunta Jeesusta kohtaan osoittaa sairaalloisuutta

Jeesus on Totinen.

Johannes 1. luku

14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

>>>Ei kukaan voine kieltää, Jeesus on Totinen.

Jeesus on Totinen.

Johannes 1. luku

>>>Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Ei kukaan voine kieltää, Jeesus on Totinen.

Itseasiassa ei ihan noin, kuin esität:

28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        Mark. 12.

Jeesus siteerasi kirjoituksia, niinkuin hänen tapansa oli "kirjoitettu on".

Jeesus sanoi myöskin näin ( Matt: 10. )

37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

Jumalaa tulee rakastaa yli kaiken, kaikesta sydämestä.

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

Kts. Joh 12:40-41 / Jesaja 6.

• Mitä tekemistä
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Ekivaarin osoittama halveksunta Jeesusta kohtaan osoittaa sairaalloisuutta

noilla jakeilla on tässä yhteydessä on siihen, jos ekivaari kaikessa pyrkii osoittamaan Jeesuksen tavalliseksi ihmiseksi, kuten muutkin unitaarit ajattelevat. Lisänä vielä, että ekivaarin Jeesusta kohtaan osoittama halveksunta on suorastaan sairaalloisuutta.
        Ekivaari hyökkää kuin riivattu ihminen heti, jos jossain mainitaan, että Jeesus meni kirkkauden valtakuntaan takaisin ja ollen jälleen Jumalana ja Herrana, koska Hän toimii Isän kanssa yhdessä.

Jeesuksen valta-asema nousi itse asiassa vielä Isääkin suuremmaksi, sillä vain Jeesuksen kautta on ihmisen mahdollista pelastua ja Jeesuksella on kaikki tuomiovalta.

Kts. Joh 12:40-41 / Jesaja 6.

Kerro ennemmin omin sanoin miten asiat tulkitset. Eli;

1) Oliko MIELESTÄSI Jumala alussa Jumalan tykönä niin että meillä on silti vain yksi Jumala, vaikka hän (Jumala) oli alussa Jumalan tykönä?

2) Olivatko MIELESTÄSI kaikki VT:n "el" ja "elohim" kutsumanimen saaneet, sekä kaikki UT:n "theos" kutsumanimen saaneet myöskin se "ainoa totinen Jumala", sanojen varsinaisessa merkityksessä?

Jouduin taas kysymymään asiat uudelleen koska mainitsemasi jakeet eivät kertoneet minulle mielesi siitä miten noihin kysymyksiin vastaat.

Itseasiassa ei ihan noin, kuin esität:

28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        Mark. 12.

Jeesus siteerasi kirjoituksia, niinkuin hänen tapansa oli "kirjoitettu on".

Jeesus sanoi myöskin näin ( Matt: 10. )

37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

Jumalaa tulee rakastaa yli kaiken, kaikesta sydämestä.

>>>Itseasiassa ei ihan noin, kuin esität:

• Pete-paran ymmärrys
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>... nämä väännetyt kohdat näyttävät hyvin kelpaavan unitaareille.

- onkohan sitä, mutta väännetään vähän rautalangasta

Unitarismi ammentaa oppinsa osittain juutalaisuudesta ja kuten tiedämme, eivät juutalaisetkaan tunnistaneet Messiasta, vaikka lukivat VT:n kirjoituksia vaan kulkivat peite silmillä ja purkivat mustan vihansa Jeesukseen kuten unitaarit ym areiolaiset nykyään.

Jos heittäisit lahkosi kirjat sivuun ja katsoisit Raamattua, voisit ehkä ymmärtää, että te unitaarit hoette niitä jakeita, jotka kertovat Jeesuksesta maanpäällisen tehtävän aikana. Siitä ajasta, jolloin Jeesus oli alentanut itsensä ihmisten palvelijaksi. Silloin Hän luonnollisesti kertoi tehtävästään ja kuka oli Hänet lähettänyt, mutta silti teki samoja tekoja Isän kanssa, jotta Häntä uskottaisiin. Jeesus oli siis YHTÄ Isän kanssa (vaikka olikin ihmisen kaltaisena), niinkuin oli ollut jo ennen aikojen alkua, samoin kuin Herrana ja Jumalana VT:n aikana.

• Mitä tekemistä kirjoitti:

noilla jakeilla on tässä yhteydessä on siihen, jos ekivaari kaikessa pyrkii osoittamaan Jeesuksen tavalliseksi ihmiseksi, kuten muutkin unitaarit ajattelevat. Lisänä vielä, että ekivaarin Jeesusta kohtaan osoittama halveksunta on suorastaan sairaalloisuutta.
        Ekivaari hyökkää kuin riivattu ihminen heti, jos jossain mainitaan, että Jeesus meni kirkkauden valtakuntaan takaisin ja ollen jälleen Jumalana ja Herrana, koska Hän toimii Isän kanssa yhdessä.

Jeesuksen valta-asema nousi itse asiassa vielä Isääkin suuremmaksi, sillä vain Jeesuksen kautta on ihmisen mahdollista pelastua ja Jeesuksella on kaikki tuomiovalta.

>>>Jeesuksen valta-asema nousi itse asiassa vielä Isääkin suuremmaksi, sillä vain Jeesuksen kautta on ihmisen mahdollista pelastua ja Jeesuksella on kaikki tuomiovalta.

• vastaus sivusta
        jumalan_pete kirjoitti:

1) Oliko MIELESTÄSI Jumala alussa Jumalan tykönä niin että meillä on silti vain yksi Jumala, vaikka hän (Jumala) oli alussa Jumalan tykönä?

2) Olivatko MIELESTÄSI kaikki VT:n "el" ja "elohim" kutsumanimen saaneet, sekä kaikki UT:n "theos" kutsumanimen saaneet myöskin se "ainoa totinen Jumala", sanojen varsinaisessa merkityksessä?

Jouduin taas kysymymään asiat uudelleen koska mainitsemasi jakeet eivät kertoneet minulle mielesi siitä miten noihin kysymyksiin vastaat.

1. Oli

2. Ei

Miksi pete jaarittelet tyhjänpäiväisen sanahelinän kanssa selviä asioita? Jos ne eivät avaudu sinulle Raamatusta, silloin jaat saman ongelman kuin muutkin jumalattomat.

Nikistäsi. Minkä jumalan oma olet?

• Muistatko kirjoitti:

Raamattu sanoo Mariasta syntynyttä Jeesusta tavalliseksi ihmiseksi, Daavidin siemenestä syntyneeksi. Tarkka apostolin selitys erikseen lihan mukaisesta syntymisestä ja erikseen pyhyyden hengen mukaisesta syntymisestä on annettu raamatussa Joh. 3:6 ja Room. 1:3,4 jakeissa.

1. kirje Timoteukselle 2
        5 "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, "

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Itseasiassa ei ihan noin, kuin esität:

No katsotaanpa tämä asia, onko kysymyksessä "ympäripyöreitä".

>> Mitä tarkoitit noilla sanoilla? Sitäkö, että unohdin kertoa joka ikisen sanan mitä Jeesus sanoi kirjanoppineelle? >>

Tarkoitin juuri sitä mitä sanoinkin, Jeesus siteerasi vastauksessaan kirjoituksia.

Otetaan Markus 12. ko. jakeet esille vielä kerran

Tästä lienemme yhtä mieltä, kirjanoppinut tuli ja esitti kysymyksen.
        Ja Jeesus vastaa.

Ja onko siis vastaus suora siteeraus kirjoituksista, siihen vastaa Raamattu
        5. Moos. 6:4-5

4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        5. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

Huomaatko nyt mistä on kysymys, suorasta siteerauksesta.

En lähde muilta osin oppiisi mukaan, koska pyrit viemään yli sen mikä on kirjoitettu.

• Usko Toivonen
        jumalan_pete kirjoitti:

Vastataan nyt sitten vielä tähän kommenttiisi, vaikka siihen jo vastasin.

Johanneksen mukaan Jesaja näkee Jeesuksen ja puhuu Jeesuksesta, nähdessään Herran (JHVH ), Herra Sebaotin. ( Joh. 12:40-41 / Jesja 6. )

1. Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja
        ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
        2. Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
        3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
        4. Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
        5. Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

40. "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
        41. Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä

Tässä vastausta siihen, mitä tarkoittaa Joh. 1:1.

2. Luotan olemassa oleviin Raamatun käännöksiin, luotan osaajien käännöstyöhön, sellaiset " tämä voidaan kääntää myöskin näin", jätän omaan arvoonsa, varsinkin jos taustalla on "omaan oppiin" sanan pakottaminen.

Osaava käännöstyö vaatii niin paljon kielten tuntemusta, kultturien tuntemusta yms. , että luotan jo olemassa oleviin käännöksiin, toki niitä vertaillen, jos tulee
        jokin mieltä askarruttava kohta vastaan.

• Mitä yrittää
        jumalan_pete kirjoitti:

>>>Jeesuksen valta-asema nousi itse asiassa vielä Isääkin suuremmaksi, sillä vain Jeesuksen kautta on ihmisen mahdollista pelastua ja Jeesuksella on kaikki tuomiovalta.

pete purkauksellaan sanoa? Ettäkö uskottavuuteni olisi taas mennyt?! Hah hah haa! Miten sellaisen voisi menettää mitä ei ole ollutkaan? Heh. Niinhän olet koko ajan sanonut.

>>> on ainakin tositakymmentä muutakin todistetta Raamatusta

• Tuomo Lautamies
        jumalan_pete kirjoitti:

Peteriepu! Eikö se ole röyhkeyden huippu jos joku varastaa pyssyni, tulee sitten minun luokseni ja ampuu minut kuoliaaksi minun omalla pyssylläni, kääntyy sitten lasteni puoleen ja tappaa heidäkin, minun omalla aseellani? Minä tuomarina läjäyttäisin sellaiselle murhamiehelle pitkän kakun, pitemmän kuin sille joka omalla aseellaan tappaa lähimmäisensä.

• Pete-paran ymmärrys kirjoitti:

- onkohan sitä, mutta väännetään vähän rautalangasta

Unitarismi ammentaa oppinsa osittain juutalaisuudesta ja kuten tiedämme, eivät juutalaisetkaan tunnistaneet Messiasta, vaikka lukivat VT:n kirjoituksia vaan kulkivat peite silmillä ja purkivat mustan vihansa Jeesukseen kuten unitaarit ym areiolaiset nykyään.

Jos heittäisit lahkosi kirjat sivuun ja katsoisit Raamattua, voisit ehkä ymmärtää, että te unitaarit hoette niitä jakeita, jotka kertovat Jeesuksesta maanpäällisen tehtävän aikana. Siitä ajasta, jolloin Jeesus oli alentanut itsensä ihmisten palvelijaksi. Silloin Hän luonnollisesti kertoi tehtävästään ja kuka oli Hänet lähettänyt, mutta silti teki samoja tekoja Isän kanssa, jotta Häntä uskottaisiin. Jeesus oli siis YHTÄ Isän kanssa (vaikka olikin ihmisen kaltaisena), niinkuin oli ollut jo ennen aikojen alkua, samoin kuin Herrana ja Jumalana VT:n aikana.

>>>Unitarismi ammentaa oppinsa osittain juutalaisuudesta >Jos heittäisit lahkosi kirjat sivuun>eivät juutalaisetkaan tunnistaneet Messiasta>Jeesus oli siis YHTÄ Isän kanssa

• vastaus sivusta kirjoitti:

1. Oli

2. Ei

Miksi pete jaarittelet tyhjänpäiväisen sanahelinän kanssa selviä asioita? Jos ne eivät avaudu sinulle Raamatusta, silloin jaat saman ongelman kuin muutkin jumalattomat.

Nikistäsi. Minkä jumalan oma olet?

>>>Miksi pete jaarittelet tyhjänpäiväisen sanahelinän kanssa selviä asioita?>kuin muutkin jumalattomat

• Siis tekopyhyyttä

se oli kuten ennenkin ja yhden unitaarin riidanhaluista jankututusta joka päivä kellon ympäri. Etkö saa typeryyksistäsi koskaan tarpeeksi?

>>>vaan kaikkiyhteisen, yhden Jumalan, joka on herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä,> Nämä eivät ole ekivaarin kirjoittamaa opetusta, vaan Raamatun kirjoittajien.

• 'Siis tekopyhyyttä' kirjoitti: "Sinulla ekivaari ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa, paitsi jakeiden kopiointi ja Jeesuksen herjaaminen "

Katsos kun en anna sinun määrätä, mitä tekemistä minulla on Raamatun kanssa. Luen ja tutkin siitä kirjoituksia ja siten ymmärrykseni lisääntyy, mistä kiitän herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää joka on myös meidän Jumalamme ja Isämme.

"... Herra, MEIDÄN JUMALAMME, Herra on yksi..."

1. kirje Timoteukselle 6
        13 "Jumala, kaiken elämän lähde, ja Kristus Jeesus, joka Pontius Pilatuksen edessä antoi todistuksensa ja lausui hyvän tunnustuksen, ovat todistajiani, kun kehotan sinua: [Joh. 5:21 | Joh. 18:37]

Ensimmäisen käskyn lauseeseen sisältyy todella Jeesuksen oma tunnustus, että Herra Jumala on myös Kristuksen Herra ja Pontius Pilatuksen Herra sekä meidän kaikkien Herra.

Siinä se hyvä tunnustus taas tuli!

• Antaa olla jo

Minä en vastaile enää ekivaarille ja kumppaneille.

Room. 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Antaa olla jo kirjoitti:

Room. 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Harhaoppisia ovat he, jotka julistavat sellaista, mitä ei ole kirjoitettu:

1. Korinttolaiskirje 4

Kirjoituksista ei löydy jakeita, joissa sanottaisiin että 'Jumala on persoona', eikä löydy lausetta 'kolmiyhteinen Jumala', joten ne ovat pöyhkeiden eksyttävää harhaoppia.

• Antaa olla jo kirjoitti:

Nimimerkille "Antaa olla jo", piti vielä huomauttaa että omilleen Jeesus lupasi:

Luukas 21
        15 "Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään. "

• Sama linja
        Antaa olla jo kirjoitti:

Lopetan myös haaskaamasta aikaani tämän uskonnollisen pellelauman kanssa.

Eivät he pyri keskustelemaan asiallisesti ja löytämään raamatullista totuutta, vaan ainoastaan julistamaan unitaarista valheoppiaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.
        He (ekivaari, jumalanpete, jonah, lappix, ml213 jne) eivät ole kukaan esittäneet kokonaisilmoitusta Raamatussa, koska he eivät siihen pysty. Henkivoima heidän sisällään estää sen.

He ovat ristin vihollisia ja valehtelijoita, jotka pilkaten tallaavat armon jalkoihinsa. Heillä ei ole Jeesusta Kristusta, kuin ainoastaan tavallisena ihmisenä. Toisin sanoen, monessa kommentissaan he eivät paatuneina enää edes ymmärrä mitä he pilkkaavat noudattaessaan unitaariuniversalistista oppiaan

Lainaan aiempaa:

>>Varsin kuvaava on peten nikki, sillä se jumala, jonka oma pete on, tunnetaan aika monella nimellä ja se on todella vain yksi. Sitä yhtä jumalaa siis unitaarit palvovat (siis se pieni joukko siihen uskonnolliseen siipeen kuuluvia) ja sitä kutsutaan myös "Jumalaksi", kuten saatananpalvojat tekevät.

• Sama linja kirjoitti:

Lopetan myös haaskaamasta aikaani tämän uskonnollisen pellelauman kanssa.

Eivät he pyri keskustelemaan asiallisesti ja löytämään raamatullista totuutta, vaan ainoastaan julistamaan unitaarista valheoppiaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.
        He (ekivaari, jumalanpete, jonah, lappix, ml213 jne) eivät ole kukaan esittäneet kokonaisilmoitusta Raamatussa, koska he eivät siihen pysty. Henkivoima heidän sisällään estää sen.

He ovat ristin vihollisia ja valehtelijoita, jotka pilkaten tallaavat armon jalkoihinsa. Heillä ei ole Jeesusta Kristusta, kuin ainoastaan tavallisena ihmisenä. Toisin sanoen, monessa kommentissaan he eivät paatuneina enää edes ymmärrä mitä he pilkkaavat noudattaessaan unitaariuniversalistista oppiaan

Lainaan aiempaa:

>>Varsin kuvaava on peten nikki, sillä se jumala, jonka oma pete on, tunnetaan aika monella nimellä ja se on todella vain yksi. Sitä yhtä jumalaa siis unitaarit palvovat (siis se pieni joukko siihen uskonnolliseen siipeen kuuluvia) ja sitä kutsutaan myös "Jumalaksi", kuten saatananpalvojat tekevät.

>>>Heillä ei ole Jeesusta Kristusta, kuin ainoastaan tavallisena ihmisenä.>Unitaarit siis kaikessa korostavat ("kaikki kaikessa ja kaikissa" ym hömppää) jotakin jumallista "Ykseyttään">Jumalan nimien käyttö on osa unitaarien kunnioittavaa suhtautumistaan saatanaan.

• Vain persoonalla voi olla valtaistuin ja vain persoona voi istua valtaistuimella tai seistä sen oikealla puolella.

Raamatussa ei Pyhällä Hengellä ole mainittu olevan valtaistuinta, eikä sen mainita milloinkaan istuneen millään istuimella. Eikä seisovan valtaistuimen oikealla tai vasemmalla puolella.

Pyhä Henki siis ei ole persoona.

En ole jehovalainen, en areiolainen, en unitaari, en gnostilainen, enkä unitaariuniversalisti.
      Olen Jumalan lapsi ja Jeesuksen opetuslapsi.

• Jopas tuli

outo sepustus istuimista jonahilta. Ei tarvitse ihmetellä, miksi hänen kirjoittelunsa on aina seurannut unitaarien opetuksia. Harhaoppisesti ja selkeän ei-kristillisesti!

• Jopas tuli kirjoitti:

outo sepustus istuimista jonahilta. Ei tarvitse ihmetellä, miksi hänen kirjoittelunsa on aina seurannut unitaarien opetuksia. Harhaoppisesti ja selkeän ei-kristillisesti!

Kerroppa sinä "Jopastuli" valtaistuimista oma käsityksesi.
        Ja varsinkin Pyhän Hengen valtaistuimesta.

• Minäkään en kuulu mihinkään noihin mainittuihin järjestöihin, mutta sanokoot minua miksi hyvänsä, minussa saattaa olla joitakin yhtäläisyyksiä joidenkin noissa mainittujen kanssa. En häpeä niitä hyviä ominaisuuksia, mitä heissä mahdollisesti on.

Päättelysi persoonan istumisesta on ihan järkevä, mutta Jumalan istuminen valtaistuimellaan on kuvannollista puhetta Kaikkivaltiaan ja Äärettömän olemassaolosta:

2. Aikakirja 2
      6 "Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?"

Jesaja 40:18,25 ja 46:5 jakeissa on Jumala antanut sellaisen haasteen, johon vastaamalla sanan "persoona", Isä ei ehkä olisi siihen tyytyväinen?

• Pyrinkin tuolla kirjoittamallani vain kuvailemaan kolminaisuusopin epäloogisuuden.

Heidän kahdella persoonallaan on valtaistuin, mutta kolmannelta persoonalla, Pyhällä Hengellä, ei ole valtaistuinta, vaikka sekin on Jumala kolminaisuusopissa.

Kyllä minä ymmärrän, että Raamattu on hengellinen kirja, jota luetaan hengellisesti. Eikä selittämätöntä Jumalaa voi selittää. En ole siihen pyrkinytkään, vaan uskon sen mitä Raamattu yksiselitteisesti ilmoittaa.

Jumala on yksi.
        Jeesus Kristus on Jumalan Poika, jonka Jumala on lähettänyt, että pelastuisimme hänen kauttansa uskosta ja armosta.
        Pyhä Henki on heidän lähettämänsä voima ja totuuden Henki.

Ja edellä mainitut muodostavat Pyhän kolminaisuuden, Jumala on Pyhä ja hänen poikansa on Pyhä ja Pyhä Henki on Pyhä. Jos nyt kolminaisuudesta halutaan puhua.
        Mutta mitään ihmisten kehittämää kolminaisuusopillista selitystä Jumalasta ei tarvita mihinkään. Koska se ei vastaa totuutta.

• usko armas toivonen

Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Raamattu sanoo että on olemassa vain yksi Jumala, Isä! Jeesus on Jumalalle alamainen ja kuuliainen. Jumala on antanut kaikki Pojalleen Jeesukselle. Jeesus sanoi; rukoilkaa näin, ISÄ meidän joka olet Taivaissa...

Pojalle on annettu kaikki valta. Lopussa kuitenkin myös Pojasta tulee Isälleen alamainen.

Pyhä Henki on alamainen Pojalle ja Isälle.

Kaikki nämä ovat kuitenkin yhtä rakkauden kautta. Usko, Toivo ja Rakkaus, suurin niistä on Rakkaus! Jumala on rakkaus, Jeesus on Usko! Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut! Toivo on Pyhä Henki, jälleennäkemisen toivo!

Isästä tulee kaikki, Isä on antanut Jeesukselle kaiken. Poika ei ole mitään ellei Isä ole Hänelle mitään antanut. Poika on kuitenkin KAIKKI, koska Isä on Hänelle KAIKEN antanut!

Olkaa tekin yhtä niinkuin Isä ja Minä olemme yhtä sanoi Jeesus! Pyhä Henki, Totuuden Henki teissä, tekee teidät yhdeksi Isän ja Pojan kanssa. Ei ole olemassa kuin YKSI TOTUUS! Rakkaus on totuus! Jumala on Rakkaus!

Selvä hierarkia? 1. Isä. 2. Poika. 3. Pyhä Henki. Kuitenkaan rakkaus ei tunne hierarkiaa?!

Kolminaisuutta ei ole! On vain YKSI JUMALA! Jeesus on välimies ja sovittaja vihollisuudessamme Jumalaa vastaan. Pyhää Henkeä ei saa rukolla. Ainoastaan Jumalaa välimiehen Jeesuksen kautta.

Kun Jumala puhalsi ihmiseen Henkensä luomisen yhteydessä, se oli Pyhä Henki! Sen oli pakko olla?! Jumalan Henkäyksen on oltava PYHÄ! Ottaessamme Jeesuksen sovitustyön vastaan, vastaanotamme PYHÄN HENGEN. Se on Totuuden Henki! On vain yksi totuus! Jumala on totuus!

On olemassa Pyhä Henki. Aivan samoin on olemassa paha henki. Enkelit ovat henkiolentoja. Kaikki Taivaassa on PYHÄÄ! Lucifer oli ennen lankeamistaan ja alas viskaamistaan, osa Jumalan pyhiä olentoja, enkeleistä suurin. Se pyrkii toimiman samalla tyylillä kuin Pyhä Henki. Paha henki voi mennä ihmiseen, jne. Se matkii kaikessa Pyhää Henkeä. Mutta se on vain hengetön kopio siitä. Se turmelee ihmisen, Jumalan luoman ja Jumalalle niin rakkaan. Pyhä Henki on lapseuden Henki, korjaava ja parantava. Ihminen asetetaan Jumalan lapseuteen kun hän vastaanottaa Pyhän Hengen. Ennalleen asetetaan ja korjataan siihen alkuperäiseen asemaan johon ihminen alunperin luotiin. Uudestisyntyminen tapahtuu Pyhä Hengen kautta. Syntyminen? Feminiininen tapahtuma?

Taistelu käydään henkivalloissa. Pimeyden henkivallat vastaan Jumalan Enkelit!! Entiset "enkeliveljet" sotivat toisiaan vastaan. Pimeyden enkelit pimeyden likaisin keinoin, katkerina menettämästään asemasta taivaissa. Jumalan Pyhät Enkelit taistelevat niitä vastaan rehellisin asein, totuudessa ja puhtain keinoin!!

Lucifer oli aikanaan suurin ja kaunein... Se halusi nousta Jumalan rinnalle tai jopa korkeammalle! Se oli aikanaan kuin pyhän hengen roolissa? Korottamalla Pyhä Henki Jumalan rinnalle, se saa vahingoniloa, tavallaan silloin se olisi oikeutettu olemaan Jumalan rinnalla? KUKAAN TAI MIKÄÄN EI OLE JUMALAN VERTAINEN!!!

Taivaassa kaikki on Henkiä ja Pyhiä! Enkelit ovat Pyhiä Henkiä! Hän tekee palvelijansa TUULIKSI ja TULEN LIEKEIKSI!! Kun Pyhä Henki laskeutui helluntaina, paikat jytisi ja tulen liekki laskeutui... Älkää murehduttako Pyhää Henkeä!! Palveljoitamme!! Pyhä Henki on Jumalan KUNNIA. Hebr. Shekinah=Jumalan kunnia. Pyhän Hengen pilkka on Jumalan kunnian loukkaus! Paavali sanoo että vaimo on miehensä kunnia. Samoin Taivaassa, Pyhä Henki on Jumalan kunnia. Avioliitto on kuin kuva taivaasta, siksi se on niin tärkeä ja korostettu. Sakramentti!

Seurakunta on Kristuksen morsian?! Niinkuin Isä, niin myös Poika!! Missä siis Jumalan morsian?? Pyhä Henki?? Taivas on koti... Kotona on isä ja äiti, esikoispoika ja muut lapset! Ei Jumala ole yksinhuoltaja. Vai onko? Viron kielellä Pyhä Henki on Pyhä Vaimo!! Siinä on meille pieni vinkki...

Siksi Raamattu puhuu portosta, huoraavasta porttovaimosta. Lucifer on kuin portto. Langennut hekumaan ja hyljännyt Jumalan. Viettelee Jumalan lapsia haureuteen ja epäjumalanpalvelukseen!!

Minulle asia on valjennut näin. Ehkä te minut tuomitsette? En siitä kuitenkaan piittaa. Siunaan teitä JUMALAN RAKKAAT LAPSET!!

• Iloitsen ja kiitän Jumalaa puolestasi, usko armas toivonen. Sinulle on asia valjennut Isän Jumalan tahdon mukaan. Samalla tavalla minäkin olen selostamasi asiat ymmärtänyt. Siunausta sinulle.

• aglius

No, tuleeko nyt sitten se herätys ?!

• Sama linja kirjoitti 6.10.2012 klo 10:23 mm. näin:

>"Unitaarit siis kaikessa korostavat ("kaikki kaikessa ja kaikissa" ym hömppää) jotakin jumalallista "Ykseyttään" ja käyttävät siitä "Jumala"-nimeä luodakseen raamatullisen illuusion. Sekoittavaan taktiikkaan kuuluu Jumalan nimien lisäksi runsas jakeiden viljely, joilla Jeesusta alennetaan luoduksi.

Jumalan nimien käyttö on osa unitaarien kunnioittavaa suhtautumistaan saatanaan."<

"Jumala on kaikki kaikissa"-lause ei ole ekivaarilaisten hömppää, vaan se on Jeesuksen ja Isän sanaa ja tahtoa kunnioittavaa apostolien opetusta:

1. Korinttolaiskirje 12
      6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."

1. Korinttolaiskirje 15
      28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

• Jälleen yksi henkilö on löytänyt totuuden ja samalla hän kumosi Nikaiassa tehdyn ihmispäätelmän. Niin se kaksiteräinen miekka tekee tehtävänsä - ennen pitkää.

• Sama linja kirjoitti 6.10.2012 klo 10:23 mm. näin:

>"Unitaarit siis kaikessa korostavat ("kaikki kaikessa ja kaikissa" ym hömppää) jotakin jumalallista "Ykseyttään" ja käyttävät siitä "Jumala"-nimeä luodakseen raamatullisen illuusion. Sekoittavaan taktiikkaan kuuluu Jumalan nimien lisäksi runsas jakeiden viljely, joilla Jeesusta alennetaan luoduksi.

Jumalan nimien käyttö on osa unitaarien kunnioittavaa suhtautumistaan saatanaan."<

Emme alenna Jeesusta ihmisenä, vaan kerromme hänestä niin kuin Raamattu todistaa, ainoana ihmisenä, jonka Jumala valitsi ja teki hänestä luomakunnan esikoisen, nimesi omaksi pojakseen ja voiteli Kristukseksi, herraksi ja ylimmäiseksi papiksi Jumalan luomakunnalle. [Apt. 2:36; Hepr. 5:5,6; 8:1]

• 1. Joh. 4:9
      Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.

Kuka lähetti ja kenet?

• Taivaassa tarkistetaan?

Fariseuksista ja kirjanoppineista sanottiin..... Sama pätee tänäänkin. Ei ole Henkeä heissä, eikä Herran tuntemista. Nyt seulotaan seurakuntaa! Herra armahda!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4443
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3138
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2864
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      116
      2645
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2509
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2387
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      13
      2284
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2265
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2025
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe