Hei! Osaisiko kukaan auttaa mistä löytäisin itselleni pienen oksanpätkän saarnista? Saarni on suosikkipuuni, ja haluaisin siitä oksanpalaisen uuteen kotiini onnea tuomaan. Saarnin lehti näyttää tältä: http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=415786
Se on vähän kuin pihlajan lehti, mutta suurempi.
Jos joku osaisi neuvoa missä päin Helsinkiä/lähiympäristöä kasvaisi saarni/saarneja, olisin todella kiitollinen. Tai jos jonkun pihalla kasvaisi saarni, voisin vaikka maksaa muutaman euron siitä että saan tulla ottamaan siitä lyhyen oksan pätkän.
Kiitos.
Missä kasvaa saarni?
Minaenna
1
624
Vastaukset
- paskapaavo
Ainakin minun lähellä olevissa metsissä (helsinki/ uusimaa) kasvaa saarnia siellä täällä. Tuppaavat usein jäämään pensasmaisiksi, koska jyrsijöiden herkkua ovat kaikki jalot lehtipuut, kuten saarni, jalava, tammi, vaahtera ym. Kannattaa etsiä lehtomaisista paikoista, kuten jokien varsilta, jossa kasvaa leppää. Hyviä paikkoja ovat myös omakotitalojen lähistöt, koska usein pihalta saattaa lentää siemeniä jonkin piikikkään pensaan, kuten orapihlajan tai kurtturuusun sekaan. Jyrsiät eivät sieltä jalopuiden taimia yleensä piikien takia syö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1428077KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4237121Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693643Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521403280Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092804Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään442338- 1261926
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231793Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv261566Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821457