Mua ei huvita syödä...

masentunut(ko)

Moi kaikki! Mul on iso ongelma. Oon ysiluokkalainen poika ja painan ERITTÄIN vähän ikäisekseni. Lisäksi oon vain 150 cm pitkä. Mut tiiän ehkä syyn tähän: mä en syö tarpeeksi. Mua ei huvita syödä, vaikka mul olis nälkä ja kotona olis hyvää ruokaa. Yleensä syön vaan siks, että olis jotain tekemistä. Tavallisesti syön vaan koulussa ja illalla (joskus). Koulun jälkeen ostan yleensä karkkia. Tartteisin apua siihen, että rupeisin syömään ettei koulus haukuttais pieneks. Murrosikäkin vois jo tulla...
Onkohan mulla joku sairaus :(

6

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14w.girllll

      Otat vaan itseäs niskasta kiinni, ja kun kotona on ruoka niin ota sitä ja syö, edes vähän. Älä osta karkkia, sillä se on epäterveellistä ja vie rahaa. Koita miettiä mistä ruuista OIKEASTI tykkäät, ja syö niitä. Täs iäs olis niin tärkeetä syödä kunnolla, että tulis pituutta ja lihaksia. Tuota en ymmärrä, mikset syö vaikka olisikin nälkä. Muttasiis hyvä et syöt edes koulussa, mutta kunnon terveellinen ja maistuva kotiruoka peittoaa karkin syönnin. Tässä vielä "kannustustaulukko" :))
      Karkista saa:
      haitallisia lisä- ja väriaineita
      liikaa sokeria ja rasvaa sekä suolaa ym.

      Ruuasta saa:
      Proteiineja ja hyviä rasvoja
      Vitamiineja
      Antioksidantteja
      muita terveellistä

      ja jos paino ei nouse tai muuta, niin puhu terkalle :)

      • masentunut(ko)

        noku kotona ei tehdä hyvää ruokaa... isä tekee sellasta ruokaa mistä se tykkää, ja mua ei jotenki vaa kiinnosta syödä


      • James-95
        masentunut(ko) kirjoitti:

        noku kotona ei tehdä hyvää ruokaa... isä tekee sellasta ruokaa mistä se tykkää, ja mua ei jotenki vaa kiinnosta syödä

        Tee itse ruokaa.


    • Syöminen ei ole siitä kiinni, että huvittaako se vai ei. Se on velvoite, jonka olet kehollesi velkaa. Kehosi on ehkä ainoa ystävä, joka kulkee kanssasi hautaan asti. Miksi haluaisit kohdella sitä huonosti, kun se jaksaa kuunnella sinun idioottimaisia ajatuksia päivät pitkät, antaa anteeksi sinun huonot ruokatottumukset ja ylipäätään jaksaa omistautua sinulle, vaikka haluaisi varmasti olla jonkun järkevämmän ihmisen kehona.

      Ei minuakaan aina huvittaisi käydä paskalla tai kusella, mutta se on paljon pienempi paha kuin paskoa/kusta housuun ja pestä sitten pyykkiä ja pestä lattioita. Syöminen on myös pienempi paha, kuin se, että laitat vanhempasi maksamaan kalliista terapia ja sairaala käynneistä, kun sinä olet päättänyt, että syöminen on perseestä.

      Mene itseesi, itsekäs paskiainen.

    • tomegle=kusipää

      Hei mukla oli tismalleen sama tilanne! Oon nyt 15v poika.
      Pituuteni oli vuosi sitten 154,6 cm ja painoin 36kg tai sinnepäin. Mua kiusattiinkin sen vuoksi.

      Ongelmani olikin se,että syömättömyys oli paha tapa. Lääkärini sanoi totuuden etten tuosta enää kasva ellen syö ja sukupuoli elimeni jäisi 8cm pituiseksi levossa.
      Otin itteäni niskasta kiinni ja söin. Olin turtuneena monta päivää. Vähitellen totuin syömiseen vaikka alussa se tuntui hirveen paljolta se 5 krt pvässä syöminen.

      Ensiksi pqinoni nousi paljon ja pelkäsinkin jo että musta tulisi lyhyt mutta pulska. Sitten mun peniksenialko kasvaa ja paksuuntua. Lopulta musta kasvoi kun kasvoikin lihaksikas ja vuodessa kasvoin 12cm ja oon nyt 175cm pitkä.


      Mee vaikka ravintolaan syömään ja sano isälles että mun on pakko syyä jtn ittelleni sopivaa tai jään tämmöseksi.


      Ja hyvää ruokahalua!:)

    • Hei.
      Säännöllinen ruokailu varmasti auttaisi sinua asiassa. Ihmisen tulisi syödä viisi kertaa päivässä: aamupala, lounas (kouluruoka), välipala, päivällinen ja iltapala. Sanot että syöt koulun jälkeen karkkia. Karkki nostaa hetkellisesti sinun verensokerisi korkealle, jonka jälkeen tulee väsymys ja huono-olo. Koitapa jättää karkin syönti vähemmälle ja syödä koulun jälkeen vaikka leipää tai hedelmiä.
      Kun päivän aikana syö vähän mutta säännöllisesti alkaa varmasti paino nousta ja pääset haluamiisi tavoitteisiin. Voisit vaikka käydä puhumassa asiasta koulun terkkarille, jos et ole vielä kertonut hänelle. Hän osaa auttaa sinua varmasti ja antaa hyviä vinkkejä siihen miten pituutesi ja painosi alkaa kasvamaan ja sieltä se murrosikäkin sitten tulee.

      Hansu
      Nuorisotyönohjaaja
      Nettisaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3497
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      249
      1951
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      89
      1273
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      976
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe