Ärsyttää, kun koiriensa kanssa liikkuvat ihmiset eivät osaa noudattaa liikennesääntöjä! Kävelkää oikealla puolella kävelytietä. Ärsyttää, kun itse kävelen oikealla puolella ja joudun väistelemään noita piskientaluttajia! Joku kerta vielä ajan teidän päälle!!!
Koirantaluttajat kävelkää oikealla puolella!
14
216
Vastaukset
- jalankulkija minäkin
Kuulehan, ei kuulu kävelijän kävellä oikealla vaan vastaantulijan puolella että näkee tulijan ja osaa väistää, takaatulijaa kun ei näe kun ei ole silmiä selän puolella.
Mene uudelleen ajo-opetukseen kun et sääntöjäkään osaa, piski! - Ärsyyntynyt M
OIkealla puolella tarkoittaen OIKEALLA eli ei väärällä puolella. Vähän sisälukutaitoa kiitos!
- jokuvainen555
Mites sä ajat jonkun päälle jos kerta kävelet? Vai mites ton pitäisis tosta lukea?
- Ärsyyntynyt M
Joskus kävelen ja toisinaan pyöräilen. Niin se pitäisi lukea.
- tohtori outolempi
no on se nyt sitten kamalaa kun joutuu väistelemään vastaan tulijoita, eikö vaan? Onko sulla kenties juuri niitä koiria vastaan jotain, kun ei minua ainakaan yhtään häiritse jos joudun jotain joskua väistelemään? Outoa! Vierd!
- Ärsyyntynyt M
Kyllä se ärsyttää. Ihan sama, onko koira mukana vai ei. Mutta yleensä ilman koiraa kulkevat ihmiset sentään itse tajuavat vaihtaa sitä puolta, ettei minun tarvitse, jos itse ovat alunperin väärällä puolella.
- hyväthermot
Ota se pilleri hieman aikaisemmin ja sitten vasta lähdet ulos jalkakäytäville/pyöräteille. Katsos hermostosi tarvii sitä pilleriä jotta et ärsyyntyisi itseesi ja kävelijöihin!
- 14188411
Kai tiedät, että nykysäädösten mukaan kevyenliikenteen väylällä jalankulkija saa valita kävelypuolensa ellei liikennemerkillä erikseen määrätä = kaistaviiva olemassa!
- pellet
ostakaa köyhät mersu niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.Pankista saa vaikka kymmenen vuoden lainan jos tarvitsee.Tosin käteisellä homma hoituu kivuttomammin..Ja te pyöräilijät: ostakaa edes henkivakuutus vaikka ette pyöräänne raaski edes lamppuapimeässä ostaa.ajan surutta yli jos tulet pimeässä ja sateessa mun eteen,
- Ärsyyntynyt M
Kiitos vaan vitusti, kun ketään ei kiinnosta olla kohtelias. Ajakaa sitten rikkaat autoillanne minun päälle. Mitäs elämää mullakaan on. Opiskelijana, kun ei ole varaa ostaa autoa saatika uskalla mitään lainaa alkaa ottamaan autoa ja bensaa varten. Ehkä jo tänä iltana hirtän itseni, kun pelkästään teillä on elämänarvo ja vapaus rikkoa hyviä tiesääntöjä.
- hihitetään oikein...
syksy panee masentamaan, mutta älä viitsi olla niin tosikko. ei ne sun yli aja kuhan uhoaa vaan, tuskin tolla mersuakaan on joku vanha romu kottero alla ja täällä uhoilee kun ei livenä uskalla, nauretaan yhdessä tollasille, mitäs pienistä.
kato tauskia niin alkaa naurattaa:
http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/20121005012829750_a2.shtml - kiipijäkala
No voi kun ne ihmiset osais kaikki kävellä reunassa, oli se sitten kumpi tahansa. Vaan liianpa usein näkyy olevan reunakauhu vallannut mielen ja kävellään tismalleen keskellä väylää. Aina ei ees auta kellon rimputtelu vaan pitää yrittää hiipiä puoliksi ojan kautta ohi. Puolessa tapauksista kävelijä ei näytä olevansa millänsäkään, liekö ees huomannut että muu tienkäyttäjä joutui menemään ojan kautta ohi, loput puolet saattavat säikähtää ihan kunnolla. No sori, mutta en voinut muutakaan...vai olisiko pitänyt jäädä väijymään pyörän kanssa taakse kunnes huomaatte? Eikö se vasta kauheeta olisikin...
Käytä väylän reunaa ja ole valpas! Ei voi olla liikaa pyydetty.. - vasen yks kans
Tieliikennelain mukaan jalankulkija saa kulkea yhdistetyn kävely- ja pyörätien (kevyenliikenteenväylän) oikeaa tai vasenta laitaa. Lain mukaan siis molemmat laidat ovat täysin ok.
Pyörää taas täytyy lain mukaan ajaa oikeaa laitaa.
Itse kuljen aina kevyenliikenteenväylän vasenta laitaa. Koirani kulkee minun vasemmalla puollellani eli ojan ja minun välissäni.
Joskus vastaan tulee ihmisiä, jotka mumisevat jotakin "väärällä puolella kulkemisesta" tai "aia tää on näitä oman tiensä kulkijoita", mutta totuus siis on, että sekä vasen että oikea laita ovat aivan yhtä oikein/väärin. - mami
koiraa koulutetaan käveleen yleensä vasenta laitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192602Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262524Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592013Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua331973Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3711481- 601103
- 2591039
- 541037
- 146943
- 45928