Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koirantaluttajat kävelkää oikealla puolella!

Ärsyyntynyt M

Ärsyttää, kun koiriensa kanssa liikkuvat ihmiset eivät osaa noudattaa liikennesääntöjä! Kävelkää oikealla puolella kävelytietä. Ärsyttää, kun itse kävelen oikealla puolella ja joudun väistelemään noita piskientaluttajia! Joku kerta vielä ajan teidän päälle!!!

14

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalankulkija minäkin

      Kuulehan, ei kuulu kävelijän kävellä oikealla vaan vastaantulijan puolella että näkee tulijan ja osaa väistää, takaatulijaa kun ei näe kun ei ole silmiä selän puolella.

      Mene uudelleen ajo-opetukseen kun et sääntöjäkään osaa, piski!

    • Ärsyyntynyt M

      OIkealla puolella tarkoittaen OIKEALLA eli ei väärällä puolella. Vähän sisälukutaitoa kiitos!

    • jokuvainen555

      Mites sä ajat jonkun päälle jos kerta kävelet? Vai mites ton pitäisis tosta lukea?

      • Ärsyyntynyt M

        Joskus kävelen ja toisinaan pyöräilen. Niin se pitäisi lukea.


    • tohtori outolempi

      no on se nyt sitten kamalaa kun joutuu väistelemään vastaan tulijoita, eikö vaan? Onko sulla kenties juuri niitä koiria vastaan jotain, kun ei minua ainakaan yhtään häiritse jos joudun jotain joskua väistelemään? Outoa! Vierd!

    • Ärsyyntynyt M

      Kyllä se ärsyttää. Ihan sama, onko koira mukana vai ei. Mutta yleensä ilman koiraa kulkevat ihmiset sentään itse tajuavat vaihtaa sitä puolta, ettei minun tarvitse, jos itse ovat alunperin väärällä puolella.

      • hyväthermot

        Ota se pilleri hieman aikaisemmin ja sitten vasta lähdet ulos jalkakäytäville/pyöräteille. Katsos hermostosi tarvii sitä pilleriä jotta et ärsyyntyisi itseesi ja kävelijöihin!


      • 14188411

        Kai tiedät, että nykysäädösten mukaan kevyenliikenteen väylällä jalankulkija saa valita kävelypuolensa ellei liikennemerkillä erikseen määrätä = kaistaviiva olemassa!


    • pellet

      ostakaa köyhät mersu niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.Pankista saa vaikka kymmenen vuoden lainan jos tarvitsee.Tosin käteisellä homma hoituu kivuttomammin..Ja te pyöräilijät: ostakaa edes henkivakuutus vaikka ette pyöräänne raaski edes lamppuapimeässä ostaa.ajan surutta yli jos tulet pimeässä ja sateessa mun eteen,

    • Ärsyyntynyt M

      Kiitos vaan vitusti, kun ketään ei kiinnosta olla kohtelias. Ajakaa sitten rikkaat autoillanne minun päälle. Mitäs elämää mullakaan on. Opiskelijana, kun ei ole varaa ostaa autoa saatika uskalla mitään lainaa alkaa ottamaan autoa ja bensaa varten. Ehkä jo tänä iltana hirtän itseni, kun pelkästään teillä on elämänarvo ja vapaus rikkoa hyviä tiesääntöjä.

    • hihitetään oikein...

      syksy panee masentamaan, mutta älä viitsi olla niin tosikko. ei ne sun yli aja kuhan uhoaa vaan, tuskin tolla mersuakaan on joku vanha romu kottero alla ja täällä uhoilee kun ei livenä uskalla, nauretaan yhdessä tollasille, mitäs pienistä.
      kato tauskia niin alkaa naurattaa:
      http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/20121005012829750_a2.shtml

    • kiipijäkala

      No voi kun ne ihmiset osais kaikki kävellä reunassa, oli se sitten kumpi tahansa. Vaan liianpa usein näkyy olevan reunakauhu vallannut mielen ja kävellään tismalleen keskellä väylää. Aina ei ees auta kellon rimputtelu vaan pitää yrittää hiipiä puoliksi ojan kautta ohi. Puolessa tapauksista kävelijä ei näytä olevansa millänsäkään, liekö ees huomannut että muu tienkäyttäjä joutui menemään ojan kautta ohi, loput puolet saattavat säikähtää ihan kunnolla. No sori, mutta en voinut muutakaan...vai olisiko pitänyt jäädä väijymään pyörän kanssa taakse kunnes huomaatte? Eikö se vasta kauheeta olisikin...

      Käytä väylän reunaa ja ole valpas! Ei voi olla liikaa pyydetty..

    • vasen yks kans

      Tieliikennelain mukaan jalankulkija saa kulkea yhdistetyn kävely- ja pyörätien (kevyenliikenteenväylän) oikeaa tai vasenta laitaa. Lain mukaan siis molemmat laidat ovat täysin ok.

      Pyörää taas täytyy lain mukaan ajaa oikeaa laitaa.

      Itse kuljen aina kevyenliikenteenväylän vasenta laitaa. Koirani kulkee minun vasemmalla puollellani eli ojan ja minun välissäni.

      Joskus vastaan tulee ihmisiä, jotka mumisevat jotakin "väärällä puolella kulkemisesta" tai "aia tää on näitä oman tiensä kulkijoita", mutta totuus siis on, että sekä vasen että oikea laita ovat aivan yhtä oikein/väärin.

    • mami

      koiraa koulutetaan käveleen yleensä vasenta laitaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe