Osaako joku koirista kokenut sanoa, onko normaalia, että koiran silmät illalla punoittaa ihan vähän? Ulko-ylänurkat? Aamulla ja päivällä silmät ovat täysin normaalit, kauniit vaaleat, eikä mitään punoitusta missään, luomet kauniin lohen väriset.
Aloin keskittyä enemmän tähän 3 viikkoa sitten, kun nuoren koiramme toinen silmä punoitti ylänurkasta. EL on tutkinut silmät ja sain sen kuvan, että ei ole vakavaa ja että suolaliuksella vähän huuhtoa ärsyyntynyttä silmää. Niissä ei ollut mitään rähmää, eikä muitakaan tulehduksen merkkejä.
Sitten punoitus hävisi ja olin innoissani, kun suolaliuos toimi. Olen kuitenkin huomannut, että iltaisin kummatkin silmät ovat pikkuisen punaisemmat, toinen enemmän. Joku sanoi, että väsyneellä koiralla on aina pikkuisen punaiset silmät.
Siksi kai ihmettelen, kun koirassa on sakemannia ja niillä taitaa olla vikaa pannukseen. Mutta en tiedä siitä mitään ja miten oireilisi alussa? Onkohan niin, että kaikki eläinlääkärit eivät osaa tunnistaa pannuksen ensioireita?
Koirien silmistä kysymys
Pannustako
1
422
Vastaukset
- sgdsv
Meidän koiralla punoittaa silmät todella paljon iltaisin, väsyneenä ja ylipäätänsä riehumisen tai lenkkeilyn jälkeen. Olen ainakin tähän asti pitänyt sitä normaalina, sillä meilläkin punoitus kutakuinkin häviää levon jälkeen. En usko että teilläkään olisi syytä huoleen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005077606- 2302666
- 262581
- 1601917
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?41495Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p11372- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621168IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155