Osaako joku koirista kokenut sanoa, onko normaalia, että koiran silmät illalla punoittaa ihan vähän? Ulko-ylänurkat? Aamulla ja päivällä silmät ovat täysin normaalit, kauniit vaaleat, eikä mitään punoitusta missään, luomet kauniin lohen väriset.
Aloin keskittyä enemmän tähän 3 viikkoa sitten, kun nuoren koiramme toinen silmä punoitti ylänurkasta. EL on tutkinut silmät ja sain sen kuvan, että ei ole vakavaa ja että suolaliuksella vähän huuhtoa ärsyyntynyttä silmää. Niissä ei ollut mitään rähmää, eikä muitakaan tulehduksen merkkejä.
Sitten punoitus hävisi ja olin innoissani, kun suolaliuos toimi. Olen kuitenkin huomannut, että iltaisin kummatkin silmät ovat pikkuisen punaisemmat, toinen enemmän. Joku sanoi, että väsyneellä koiralla on aina pikkuisen punaiset silmät.
Siksi kai ihmettelen, kun koirassa on sakemannia ja niillä taitaa olla vikaa pannukseen. Mutta en tiedä siitä mitään ja miten oireilisi alussa? Onkohan niin, että kaikki eläinlääkärit eivät osaa tunnistaa pannuksen ensioireita?
Koirien silmistä kysymys
Pannustako
1
397
Vastaukset
- sgdsv
Meidän koiralla punoittaa silmät todella paljon iltaisin, väsyneenä ja ylipäätänsä riehumisen tai lenkkeilyn jälkeen. Olen ainakin tähän asti pitänyt sitä normaalina, sillä meilläkin punoitus kutakuinkin häviää levon jälkeen. En usko että teilläkään olisi syytä huoleen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472