Osaako joku koirista kokenut sanoa, onko normaalia, että koiran silmät illalla punoittaa ihan vähän? Ulko-ylänurkat? Aamulla ja päivällä silmät ovat täysin normaalit, kauniit vaaleat, eikä mitään punoitusta missään, luomet kauniin lohen väriset.
Aloin keskittyä enemmän tähän 3 viikkoa sitten, kun nuoren koiramme toinen silmä punoitti ylänurkasta. EL on tutkinut silmät ja sain sen kuvan, että ei ole vakavaa ja että suolaliuksella vähän huuhtoa ärsyyntynyttä silmää. Niissä ei ollut mitään rähmää, eikä muitakaan tulehduksen merkkejä.
Sitten punoitus hävisi ja olin innoissani, kun suolaliuos toimi. Olen kuitenkin huomannut, että iltaisin kummatkin silmät ovat pikkuisen punaisemmat, toinen enemmän. Joku sanoi, että väsyneellä koiralla on aina pikkuisen punaiset silmät.
Siksi kai ihmettelen, kun koirassa on sakemannia ja niillä taitaa olla vikaa pannukseen. Mutta en tiedä siitä mitään ja miten oireilisi alussa? Onkohan niin, että kaikki eläinlääkärit eivät osaa tunnistaa pannuksen ensioireita?
Koirien silmistä kysymys
Pannustako
1
547
Vastaukset
- sgdsv
Meidän koiralla punoittaa silmät todella paljon iltaisin, väsyneenä ja ylipäätänsä riehumisen tai lenkkeilyn jälkeen. Olen ainakin tähän asti pitänyt sitä normaalina, sillä meilläkin punoitus kutakuinkin häviää levon jälkeen. En usko että teilläkään olisi syytä huoleen! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude23815173Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510136Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089361Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237099Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826527Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1736207Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole464796IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1451680Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251616