Onko kissanpentuja ympäri vuoden?

tahtookisun

Olen jo pitkään miettinyt kissanpennun hankkimista, mutta onko kissanpentuja tarjolla ympäri vuoden?

2

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleensä on

Se riippuu siitä, mitä olet hankkimassa. Jos haluat ilmaisen tai edullisen pennun ulkona vapaasti liikkuvalta emolta, on valinnan varaa vähemmän. Jos sisäkissaemolta on valinnan varaa enemmän. Jos rotukissan, on varmaankin eniten valinnan mahdollisuutta.

Ulkona liikkuvilla kissoilla pentuja syntyy pääsääntöisesti kesällä, koska ne kiimailee keväällä (maalis-huhtikuussa). Sisäkissoilla kiimat on ympärivuotisia, koska keinovalo vaikuttaa kiimoihin samoin kuin kevätaurinkokin ulkokissoihin. Koska rotukissat on pääasiassa sisäkissoina ja valvottuna kasvatettuja, niiden pentuja on saatavilla läpi vuoden.

Sisäkissoilla jotka ei ole rotukissoja, on pentuja vain jos niitä tarkoituksellisesti teetetään. Jos taloudessa on sekä uroksia että naaraita tai naaras karkaa kiima-aikana ulos tai leikkaamatonta naarasta pidetään vapaana edes ajoittain.

Rotukissoilla sisäkissoina taas kasvatetaan tarkoituksella, jolloin pentuja on useammin tarjolla läpi vuoden.

Ulkokissojen pentuja saa yleensä alkukesästä tai kesällä, joko suoraan pentujen emon omistajalta tai löytöeläintaloista. Löytölöiden kiireisin aika pentujen suhteen on kesällä.

Mutta kyllä pentuja on saatavilla läpi vuoden, joskus vähemmän joskus enemmän.

• Sani0

Kissanhan ei tarvitse olla ihan pentu; pentuus ei kuitenkaan kestä kuin murto-osan ajasta jonka kissan kanssa vietät. Syksyllä ja alkutalvesta saa paljon nuoria kissoja jotka ovat tulleet jo kerran hylätyiksi. Omat ja tuttavienkin kokemukset nuorten "kierrätys"-kissojen kanssa tuntuvat olevan että näistä tulee erikoisen rakastavia ja ihmiseensä kiintyviä -ilmeisesti tuntevat jonkinlaista kiitollisuutta pelastajaa kohtaan. Joten jos haluat tunteellisen kissan, nyt on ihan hyvä aika soitella löytöeläinkoteihin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe