Voiko karamellien syönti lisätä migreeniä?
Onko kukaan tietoinen tai itse huomannut?
Karkit ja migreeni
9
2155
Vastaukset
- hahaa syyllinen
Tottakai voi.
Karamellissa on väriaineita, joita ei ehkä muissa elintarvikkeissa ole. Karamellissa on makeutta ja erilaisia keinotekoisia makeutusaineita. Karamelleissa on paljon erilaisia aromiaineita.
Mikä tahansa noista voi aiheuttaa päänsärkyä ja migreeniä.
Lisäksi karamellia syödessä tulee ylimääräsitä liikettä. Turhaa puremista ja imeskelyä. Aika yksitoikkoinen liike.- se on totta
se on kyllä mahdolista kun on lauantai ja syön karkkia sana mikreenin jo heti sunnuntaina!
- Kokonaishyvinvointi
Mietin, mahtaisiko migreenikin liittyä eikosanodi-hormoneihin? Runsas insuliinin määrä (insuliinia erittyy runsaasti karkkia syötäessä) lisää huonojen eikosanodien määrää. Kun olen jättänyt makean ja valkoisista jauhoista tehdyt jutut, syönyt kalaöljykapseleita ja muuten terveellisesti (paljon kasviksia ja vähärasvaista proteiinia sekä kuitupitoisia hiilihydraatteja) migreeniä ei ole tullut yli kuukauteen (ennen 2 x kuussa).
- karkkiaaaa
Apua! Nyt pitää alottaa karkkilakko. Oon eläny viimeset kaks viikkoa karkilla ja muulla mässyllä ja migreenin oireita ollut jo 8pv! Eli teorianne voi toimia.
- ei edes jouluna
karkkiaaaa kirjoitti:
Apua! Nyt pitää alottaa karkkilakko. Oon eläny viimeset kaks viikkoa karkilla ja muulla mässyllä ja migreenin oireita ollut jo 8pv! Eli teorianne voi toimia.
"karkkiaaaa"lle,
Sullahan on sitten oikein empiiristä eli kokemusperäistä tietoa asiasta. Juuri noinhan sitä pitääkin tehdä, että suorittaa kokeen itsellään, ja katsoo sitten, mitkä olivatkaan ne tutkimustulokset :D
Minäkin olen suorittanut vastaavanlaisia kokeita moooonta kertaa, mutta en enää pitkään aikaan, mikä tarkoittaa n. 1,5 vuoteen, koska tutkimustulokset olivat aina samat kuin sulla:D
Mutta karkkia vielä pahempi on suklaa. Jos välttämättä haluaa itselleen heti migreenin, niin ei tarvi syödä kuin about 2-3 palaa suklaataa, niin toive toteutuu :) ja migreeni iskee. Itse en ole syönyt varmaan 2 vuoteen. Kaikki tuttavatkin tietävät asian, eivätkä osta edes joululahjaksi minulle enää suklaataa.
Karkkien ja suklaan poisjättäminen ei ole hankalaa yllämainitusta syystä, koska teoria ja empiria kohtaavat 100%:sesti toisensa :)
- migreeni
Se on se SOKERI, joka aiheuttaa migreenin. Karkit ja suklaa ovat liian äkkimakeita. Sokeri aiheuttaa ensin verensokerin äkillisen nousun ja sitten yhtä äkillisen laskun ja siinä vaiheessa se iskee, se...
- lshjdue
Mulla on menossa 10 päivän sokeriton kokeilu. kerron sitten... mulla on kans toi ruskee suklaa ihan poissa laskuista.cvnvd
- fghjk2
Ennen migreeniä yleensä tekee, ainakin minulla, mieleni karkkia tai makeaa. Se on siis migreenin ennakko-oire.
- jstfpkn
Nyt on10 päivän kokeilu takana. Pidin ihan 0-toleranssin! Ja viljoista kätin vain ruista ja täysjyväkauraa ja oliko 1 lievä migreeni kun normiviikko on väh.3. Jatkan harjoituksia. Hyvästi mässy, suklaahan meni jo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404472Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3512243Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik42220Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481901- 1081843
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4591805Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4841640MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571519Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4931376Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat451350