Karkit ja migreeni

Usein karkkeja

Voiko karamellien syönti lisätä migreeniä?

Onko kukaan tietoinen tai itse huomannut?

9

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahaa syyllinen

      Tottakai voi.
      Karamellissa on väriaineita, joita ei ehkä muissa elintarvikkeissa ole. Karamellissa on makeutta ja erilaisia keinotekoisia makeutusaineita. Karamelleissa on paljon erilaisia aromiaineita.

      Mikä tahansa noista voi aiheuttaa päänsärkyä ja migreeniä.

      Lisäksi karamellia syödessä tulee ylimääräsitä liikettä. Turhaa puremista ja imeskelyä. Aika yksitoikkoinen liike.

      • se on totta

        se on kyllä mahdolista kun on lauantai ja syön karkkia sana mikreenin jo heti sunnuntaina!


    • Kokonaishyvinvointi

      Mietin, mahtaisiko migreenikin liittyä eikosanodi-hormoneihin? Runsas insuliinin määrä (insuliinia erittyy runsaasti karkkia syötäessä) lisää huonojen eikosanodien määrää. Kun olen jättänyt makean ja valkoisista jauhoista tehdyt jutut, syönyt kalaöljykapseleita ja muuten terveellisesti (paljon kasviksia ja vähärasvaista proteiinia sekä kuitupitoisia hiilihydraatteja) migreeniä ei ole tullut yli kuukauteen (ennen 2 x kuussa).

      • karkkiaaaa

        Apua! Nyt pitää alottaa karkkilakko. Oon eläny viimeset kaks viikkoa karkilla ja muulla mässyllä ja migreenin oireita ollut jo 8pv! Eli teorianne voi toimia.


      • ei edes jouluna
        karkkiaaaa kirjoitti:

        Apua! Nyt pitää alottaa karkkilakko. Oon eläny viimeset kaks viikkoa karkilla ja muulla mässyllä ja migreenin oireita ollut jo 8pv! Eli teorianne voi toimia.

        "karkkiaaaa"lle,

        Sullahan on sitten oikein empiiristä eli kokemusperäistä tietoa asiasta. Juuri noinhan sitä pitääkin tehdä, että suorittaa kokeen itsellään, ja katsoo sitten, mitkä olivatkaan ne tutkimustulokset :D

        Minäkin olen suorittanut vastaavanlaisia kokeita moooonta kertaa, mutta en enää pitkään aikaan, mikä tarkoittaa n. 1,5 vuoteen, koska tutkimustulokset olivat aina samat kuin sulla:D

        Mutta karkkia vielä pahempi on suklaa. Jos välttämättä haluaa itselleen heti migreenin, niin ei tarvi syödä kuin about 2-3 palaa suklaataa, niin toive toteutuu :) ja migreeni iskee. Itse en ole syönyt varmaan 2 vuoteen. Kaikki tuttavatkin tietävät asian, eivätkä osta edes joululahjaksi minulle enää suklaataa.

        Karkkien ja suklaan poisjättäminen ei ole hankalaa yllämainitusta syystä, koska teoria ja empiria kohtaavat 100%:sesti toisensa :)


    • migreeni

      Se on se SOKERI, joka aiheuttaa migreenin. Karkit ja suklaa ovat liian äkkimakeita. Sokeri aiheuttaa ensin verensokerin äkillisen nousun ja sitten yhtä äkillisen laskun ja siinä vaiheessa se iskee, se...

      • lshjdue

        Mulla on menossa 10 päivän sokeriton kokeilu. kerron sitten... mulla on kans toi ruskee suklaa ihan poissa laskuista.cvnvd


    • fghjk2

      Ennen migreeniä yleensä tekee, ainakin minulla, mieleni karkkia tai makeaa. Se on siis migreenin ennakko-oire.

      • jstfpkn

        Nyt on10 päivän kokeilu takana. Pidin ihan 0-toleranssin! Ja viljoista kätin vain ruista ja täysjyväkauraa ja oliko 1 lievä migreeni kun normiviikko on väh.3. Jatkan harjoituksia. Hyvästi mässy, suklaahan meni jo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe