Ei taida olla puistotyöntekijöillä enää paljon töitä kun kolme naista tyhjentää yhtä roskapönttöä, missä ei edes tainnut olla mitä tyhjentää. Yks otti kannen pois, toinen roskapussin ja kolmas laittoi uuden pussin tilalle ja kansi päälle. Ja sama seuraavalla roskapöntöllä, luulis vähemmälläkin työvoimalla pärjäävän.
kunnan puistotyöntekijät
32
2663
Vastaukset
- ethynjeghn
mistä yliopistosta näitä roskapöntön tyhjentäjiä valmistuu? :DD
- entinen sol siivooja
Jep, sitten kävelevät jonossa hirvenniemeltä kylälle päin, yksi ottaa roskan pihdeillä maasta, toinen vastaanottaa sen pussilla, ja toinen avustaa..
Onhan se hyvä kun kunnanpalkkalistoilla ollaan, penskat kertonu että sama se on koulusiivoojilla, siellä pari kolme siivoojaa aina samaa kohdetta siivoaa..
Eri asia on sitten ISS:n ja SOL:n siivoojat, he tekevät työnsä yksin, ja hieman huonommilla palkoilla, joten saisi kunnansiivoojat HÄVETÄ.- kaikkiko kohdallaan
no vohan kele.kunnassa siivotaan tiiminä koulissa.Yksi pyyhkii taulut ,yksi tasot ja pulpetit ja kolmas sit lattiat.työ tasapainotetaan viikottain.Ottakaa hyvät ihmiset selvää,ennenkuin alatta arvostella.
- solpalveluissa
kaikkiko kohdallaan kirjoitti:
no vohan kele.kunnassa siivotaan tiiminä koulissa.Yksi pyyhkii taulut ,yksi tasot ja pulpetit ja kolmas sit lattiat.työ tasapainotetaan viikottain.Ottakaa hyvät ihmiset selvää,ennenkuin alatta arvostella.
Ihan pakko on kommentoida tähän. Itse olen tällä hetkellä SOL:n palveluksessa ja täytyy sanoa, että kunnan siivoojat pääsevät todella helpolla. Esimerkiksi työ alkaa 9 ja päättyy 15.00.
Kouluissa siivotaan siten, että toinen kulkee toisen perässä ja "varmistaa" ettei mitään jäänyt lattialle. Todella helppoa ja laiskanpuoleista.
Kun miettii, että me normisiivoojat siivoamme esimerkiksi YKSIN kokonaisen kaupan. Kouluissa on muutenkin helppoa olla siivoojana, koska siivoojan motto on koulussa "siivoat sieltä minne käsi yltää"
Minulla on kokemusta molemmilta, ja voin sanoa, että olisin paljon mieluimmin koulusiivooja, kuin sollilainen. Palkka, työajat ja rentous on ne edut. Työ on helpompaa, ja on tiimi jossa töitä tehdään, jos niitä nyt töiksi voi kutsua, ainakin minusta se on niin helppoa, kun vertaa esimerkiksi liikuntasalin siivousta, niin kuivamopilla kävellään jonossa kaikki kohdat ja se siinä. vrt. kaupan lattiaan, ensin irtoroskat kuivamopilla, sitten mahdollisesti pesuri, tai märkämoppi ja on aina vahaukset jne. ja ehkä imurointia, että on koulusiivoojilla niin helppooo!!! - tyhmätidiootit
solpalveluissa kirjoitti:
Ihan pakko on kommentoida tähän. Itse olen tällä hetkellä SOL:n palveluksessa ja täytyy sanoa, että kunnan siivoojat pääsevät todella helpolla. Esimerkiksi työ alkaa 9 ja päättyy 15.00.
Kouluissa siivotaan siten, että toinen kulkee toisen perässä ja "varmistaa" ettei mitään jäänyt lattialle. Todella helppoa ja laiskanpuoleista.
Kun miettii, että me normisiivoojat siivoamme esimerkiksi YKSIN kokonaisen kaupan. Kouluissa on muutenkin helppoa olla siivoojana, koska siivoojan motto on koulussa "siivoat sieltä minne käsi yltää"
Minulla on kokemusta molemmilta, ja voin sanoa, että olisin paljon mieluimmin koulusiivooja, kuin sollilainen. Palkka, työajat ja rentous on ne edut. Työ on helpompaa, ja on tiimi jossa töitä tehdään, jos niitä nyt töiksi voi kutsua, ainakin minusta se on niin helppoa, kun vertaa esimerkiksi liikuntasalin siivousta, niin kuivamopilla kävellään jonossa kaikki kohdat ja se siinä. vrt. kaupan lattiaan, ensin irtoroskat kuivamopilla, sitten mahdollisesti pesuri, tai märkämoppi ja on aina vahaukset jne. ja ehkä imurointia, että on koulusiivoojilla niin helppooo!!!miksei sitä vois vaikka kouluttautua johonkin työhön, joka ois itelle mielekästä? vaikuttaa vaan niin ruikuttamiselta tuo sinunkin teksti. toisaalta ruikutus ja säälin/sympatian kerjääminen vaan on osan luonteessa ja selkärangassa. siivoo vaan vaikket tykkääkkään siitä. saatpahan ruikuttaa eläkeikään asti.
- Kunnansiicoojathyi
solpalveluissa kirjoitti:
Minulla on kokemusta molemmilta, ja voin sanoa, että olisin paljon mieluimmin koulusiivooja, kuin sollilainen. Palkka, työajat ja rentous on ne edut. Työ on helpompaa, ja on tiimi jossa töitä tehdään, jos niitä nyt töiksi voi kutsua, ainakin minusta se on niin helppoa, kun vertaa esimerkiksi liikuntasalin siivousta, niin kuivamopilla kävellään jonossa kaikki kohdat ja se siinä. vrt. kaupan lattiaan, ensin irtoroskat kuivamopilla, sitten mahdollisesti pesuri, tai märkämoppi ja on aina vahaukset jne. ja ehkä imurointia, että on koulusiivoojilla niin helppooo!!!Sekä on kurja totuus!!!!!
- eräänkinkerranpaskat
Aivan älytöntä toimintaa..
Ovat niin laiskoja, ja vielä pieni työaika!
Miettikää vanhuksenhoitajia, ovat yksin työvuorossa ja palkon raskaampaa, eikä kukaan auta!!!- ggegegg
Tuskin ne ite päättää työaikojansa!!!! Tai voine ylitöitä tehä vapaaehtosesti muttei kunta niille ylitöistä maksa, jossei kunta oo ite ylitöihin pyytäny!!!
- mikäpä kiire
Ei ne mitään kävele, autolla ajetaan kaikki matkat. Eipä näkyneet kiirettä pitävän kesälläkin kun seurasin niitten touhua.Verkkasesti hommat hoidetaan ja juorutaan vaan.
- Arbaiter
Kateelliset työnvieroksujat täällä louskuttaa. Milläs ajalla te toisten tekemisiä kyttäätte...
- 32323551
Onse ny parempi että joku hoitaa ne hommat, kun ennemmin istuis kotona runkkaamas päivärahoilla ja työmarkkinatuella.
- mikäpä kiire
Ei niitä tarvii kytätä näkyy, näkyyvät ilman kyttäämättä. Aina kylillä käydessähän nuita näkee porukalla autolla ajelevan
- kokki 274566
ei oo missään niin kateellisia ihmisiä, kun sotkamossa. Nyt ollaan jo kateellisia jo kunnan siivoojille ja puistotyöntekijöille. Jos heidän hommiaan pitää noin paljon kadehtia, niin ei kun työhakemusta kuntaan vain.
- mikäpä kiire
nuokin työt mitä kunnan puistotyöntekijöillä on niin vois tehdä yksinkin, ei sinne kolme eukkoa tarvii roskisten tyhjennykseen. pientä järjen käyttöä vois käyttää, se ei kai ole kielletty, vai onko. Naurattaa vaan kun toiset hiki hatussa juoksevat töitä tehden ja toiset saa palkan autossa istuen ja muutaman roskiksen tyhjentävät ja pensan leikkaavat päivässä. Olen töissä ja saan todellakin tehdä töitä sen palkan eteen, ei auta laiskotella näissä kunnan töissä. Täällä saa tai joutuu yksin tekemään kun ei anneta kaveria ottaa ja töitä kyllä olis sille toiselle aivan varmasti. Mutta pitäähän kunnan jossain saada säästöjä. Jospa ne säästöt koskis joskus kaikkia kunnan työntekijöitä eikä vaan tiettyjä työpisteitä.
- en oo humalassa
Sama juttu se on koko Sotkamon kunnantyöntekijöillä, vasta lehdestä luin kuinka osa esimerkiksi lukion opettajista kieltäytyy ilmaisesta työnteosta, vaikka palkka on reil 4000 euroa kuussa! Lehdessä otettiin kantaa siihen, kuinka tulevien abien viimehetken ponnistelu esim. kärsii näiden opettajien säästöjen takia, kun jäävät pois töistä.
Kuuluvat siis samaan lössiin kunnan siivojien ja pihatyöntekijöiden kanssa, ovat kunnan palkkalistalla! - paskahaiseepalalaikk
Muistan eräänkin tapauksen kun penska kerto, että ala-asteella oli Salmelan koulussa jotkut oppilaat leikkineet paskalla ja piirtäneet Z-kirjaimen vessan seinään. Noh, kunnansiivooja sulki WC:n ja kirjoitti oveen lapun, että WC suljettu ilkivallan vuoksi, ja että siivooja kieltäytyy sen siivoamasta.
Tämä jos olisi tapahtunut esimerkiksi sanotaan nyt, vaikka että keilahallin vessassa, niin kyllä siivooja olisi sen siivonnut, huonommalla palkalla.. Tunnetusti kunta maksaa hyvät palkat alaisille..- ????????????????????
Voisitko kertoa milloin tällainen on tapahtunut?
Yleensä tällaisissa ilkivalta tapauksissa etsitään " syyllistä" ettei sama tapahtuisi enää hänen kohdalla uudestaan, kohde voidaan eristää ja sulkea vähäksi aikaa, mutta kyllä se varmaan on siivottu säällisessä ajassa.
Oppilaiden kerotomus on aina yksi puolinen ja aikuisen pitää ottaa tämä huomioon ennenkuin kertoo asiaa eteenpäin.
Asiallisiin kysymyksiin ja kommentteihin on suora kanava olemassa kyseiseen yksikköön.
Siivoojat tekevät arvokasta työtä kaikilla sektoreilla työajat ja palkat vaihtelee kuten muillakin aloilla.
Jos kunnan työntekijänä oleminen kiinnostaa kannattaa kysellä töitä.
Nimimerkki asioita läheltä seuraava. - kuntakuntakunta
???????????????????? kirjoitti:
Voisitko kertoa milloin tällainen on tapahtunut?
Yleensä tällaisissa ilkivalta tapauksissa etsitään " syyllistä" ettei sama tapahtuisi enää hänen kohdalla uudestaan, kohde voidaan eristää ja sulkea vähäksi aikaa, mutta kyllä se varmaan on siivottu säällisessä ajassa.
Oppilaiden kerotomus on aina yksi puolinen ja aikuisen pitää ottaa tämä huomioon ennenkuin kertoo asiaa eteenpäin.
Asiallisiin kysymyksiin ja kommentteihin on suora kanava olemassa kyseiseen yksikköön.
Siivoojat tekevät arvokasta työtä kaikilla sektoreilla työajat ja palkat vaihtelee kuten muillakin aloilla.
Jos kunnan työntekijänä oleminen kiinnostaa kannattaa kysellä töitä.
Nimimerkki asioita läheltä seuraava.jep, vetelyksiä ne kunnan siivoojat ja puistotyöntekijät. Pääsi naurut kun kirjaston kohdalla kesällä taivastelivat: Jos sitä jaksais tuon pensaan leikata. Neljä seistä törröttää ringissä ja tupakka laulaa.. Olisi tulossa ahkerampiakin työntekijöitä
- kkuuntakuntakunta
kuntakuntakunta kirjoitti:
jep, vetelyksiä ne kunnan siivoojat ja puistotyöntekijät. Pääsi naurut kun kirjaston kohdalla kesällä taivastelivat: Jos sitä jaksais tuon pensaan leikata. Neljä seistä törröttää ringissä ja tupakka laulaa.. Olisi tulossa ahkerampiakin työntekijöitä
lisään vielä, että olen itse puistotyöntekijänä yksityisellä ja on isoja kohteita, joita pitää "huoltaa", ja työt tehdäät yksin, joten repikää siitä
- pikku-tyttö
ei herranjumala! tämänkin keskustelun aloittanut on itse ollut ennen puistotyöntekijä, ja nyt kun otti ''loparit'' niin katkerana seuraa kun entiset työkaverit tekevät töitään. Ei tämä kaikki paska ole muutakuin kateellisten panettelua, huhhuh!! itse en edes vielä ole töissä käynytkään kun koulussa olen mutta kyllä tässä sääliksi käy vanhaa ihmistä joka on katkeruudella pilattu kun pitää tämmöisiä juorupalstoja tehdä.. Ei tullut työkavereiden kanssa toimeen niin täältä kai yrittää hakea hyväksyntää!!! Kuulkaaapas '''aikuiset'' ihmiset, antakaa muiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittykää omaan elämään. Tästä sitä huomaa kuinka joillakin on tylsä ja vveemäinen elämä, ja miten voi yli 50-vuotias muori olla noin katkera ja kateellinen toisille ihmisille !! ja te muut jotka olette kommentoineet tähän niin ette tiedä asiasta puoliakkaan, niin ystävällisesti voitte pitää suunne kiinni koska tämän juorun kirjoittajalla itsellään on ihan henkilökohtaisia ongelmia näitä työntekijöitä vastaan ja täällä hakee muilta tuntemattomilta ihmisiltä hyväksyntää värittelemällä omia satujaan. Ja kyllä tiedän, että tämä kirjoittaja varmasti tunnistaa kuka minä olen ja voi ihan rauhassa tulla polkemaan jalkaa ja kertomaan mistä kenkä puristaa. Kiitos Hei =)
- Elämähyvin
Minä en koskaan aijo ottaa tämän palstan kirjoittajasta mallia tai kestään muustakaan katkerasta kommentoijasta!! Eikö teillö raukat ole omaa elämää? :/ Voi harmi.. Kannattaa käydä keskustelemassa ammattiauttajan kanssa näistä teidän ongelmista, kun ei tunnu oma elämä maistuvan ja muiden elämä on kaiken a ja o. Minä kyllä aijjon elää ihan omaa elämää =) Ja jos jotkut ovat kiinnostuneet joidenkin elämästä, se tarkoittaa että ovat kateellisia heille. Tässähän varmaan puistotyöntekijät ovat iha imarreltuja kun joku on ottanut elämäntyökseen seurata heidän tekemisiään, mutta en minä muiden työtä arvostele ! Oma elämä kun on kunnossa niin ei ole tarvetta arvostella vaikka varaa oisikin. Mutta noin katkeralla ihmisellä ei ole kuule varaa arvostella toisten tekemisiä ;) Tästä Sinun keskustelun aloituksesta herääkin kysymys että : Onko sinulla nyt kaikki ihan hyvin? =)
- Kajjaanilainen
Milloin Sotkamo saa omat mamunsa tekemään nämä heille kelpaamattomat likaiset ja haisevat työt?
- minä vaan
Hei, mikä ihmeen metakka on taas jos joku tuo esille oman mielipiteensä, jos asia ei lukijoita miellytä, niin on hyvä vaan ja laita sivun kiinni, niin yksinkertaisat se on. Eikös täällä ole sana vapaa ja tuoda julki omia mielipiteitään, vai miten se on? tuossakin aloitetussa keskustelussa ei parjata muuta kuin sitä miten työt on jaettu. Miksi niitä ei jaeta niin että jokaisella olisi tekemistä, muutakin kuin sen kannen nosto. Ei tarviii olla kateellinen, jos jokin asia on mistä sanoo.
- onnettomat XD
No voi jumaliste sinä ''minä vaan'' kirjoittaja itsekin sanot että tänne saa tuoda oman mielipiteen niin mielipiteitä on joko vastaan tai puolesta...Ja tämä on vain kateellisten kyttäämistä joilla ei ole omaa elämää.. katsokaapa kaikkki juoru-akat ja -ukot peiliin ja miettikää että mikä teidän elämästänne puuttuu =) Koska itselläni ei ainakaan ole tarvetta miettiä toisten työntekoa tai toisten elämää ja se johtuu ainoastaan siitä että minulla on omassa elämässä sen verran vauhtia ettei yksinkertaisesti kiinnosta muiden elämä ja tekemiset. Ja se että tuommosia asioita ei sattumalta huomaa, koska kyllä minäkin ole monestikkin ollut kylällä mutta en todellakaaan ole kyylännyt siellä muiden tekemisiä..! Hankikkaa hyvät ihmiset, ELÄMÄ !! oma semmoinen. käypi sääliksi ihan teitä melkein kaikkia kun ei taida olla kaikki hyvin kun pitää ihhan työntekiijöitä rueta kyyläämään, mutta kyllähän se näin on että sotkamossa asuu niiin paljon kyylääviä ihmisiä ja juoruilijoita, eli suoraan sanottuna ONNETTOMIA ihmisiä.. Ja äläkää käyttäkö aikaanne tähän vastaamiseen jollakin vihaisella viestillä vaan käyttäkää se aika vaikka mietiskelyyn ja miettikää mikä on hätänä ja käykää vaikka psykologilla puhumassa onnettomasta elämästänne ;)
- ZZ-Kärpänen
Nytkö se alkoi se sisällissota?
- Lulli Kuikonen
nyt se pärkele alako. Pittää annoo polliittista turvapaekkoo kuhmosta. Hirvvee taestelutanner on kohta sotkamo. AAAAAAPPUUUUUUUUUVVAAAAAAAAA.
- Arwo
Kyyrölän punakaarti kaappaa vallan!
- tili tuli tili meni
Eihän kunnassa oo hyvät palakat muilla kuin virastotalon porukalla ja luottamusmiehellä tai naisella.
- Oikeissa töissä
Työttömät ne joutaa näköjään tänne keskellä päivää kirjoitella. Tai vielä pelottavampi ajatus: jos kirjoittelevatkin työajalla...? Mistähän niille silloin palkka maksetaan, ei vissiin työnteosta ainakaan.
- Xhihgff
Siivoojat on ällöttäviä matalapalkkaisia otuksia.
- Siistijänä
Xhihgff kirjoitti:
Siivoojat on ällöttäviä matalapalkkaisia otuksia.
Hyi kehtaavatkin haukkua, teen susta kunnianloukkaus syytteen. Mieti itse jos ei olisi siivooja niin kuka sunkin paskat puhdistas
- revisitä
Iha älytöntä tuo puistotyöntekijöiden toiminta, eipä niitä tosin talvella paljoa näekkään. Kunnan siivojia näkee kuitenkin ajottain. Mutta helppohan se täällä on ihmisten nimettöminä kirjotella. Minusta siivoojan ja puistotyöntekijän ammatti on silti arvokas, eikä sitä pidä vähätellä. Miettikää millaista olisi esim. hotellissa, jos kerroshoitaja ei kävisikään siistimässä huonettasi. Silti minusta on ihme toimintaa kunnan työntekijöillä, että siivotaan ja tehdään töitä pienissä ryhmissä, kun normi duunari tekee työt yksin, ja harvemmin edes pareittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839