virkattu kori, reunan teko ongelma?

spfvkqekcq'o

Heips!

Virkkaan ensimmäistä kertaa koria. Pohja onnistui hyvin, mutta minulla on ongelmia, reunan nostossa, miten saan korin pohjan nousemaan selkeästi ylöspäin, kun työ meinaa lörpähtää? Nyt siis saa tulla omia vinkkkejä, miten nosta/tehdä virkatun korin reuna, jotta nousisi mahdollisemman suorasti ylöspäin!

Odottelen vastausta! Kiitos auttajalle!

11

4411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei lisäyksiä

Itse lopetan silmukoiden lisäämisen kun pohja on sopivan kokoinen, kyllä se siitä muutaman kierroksen päästä alkaa nousta ylöspäin. Riippuu langasta miten kori pysyy pystyssä sekä siitä miten tiukkaa virkkaat.

• mitä teen? APUA!!!!!

Korin virkkaamiselle löytyy erilaisia ohjeita. Useimmissa käytetään pylvässilmukoita. Itse tein pohjan niistä. Alatko tekemään reunaa pylväsilmukoilla vain tekemällä aina yhden pylvään per silmukka? Pohjassa kasvatin pylväiden määrää silmukkaa kohti. Jaksaisitko kertoa oman vinkkisi?
        Eräässä ohjeessa tällänen vikki: OSAATKO "SUOMENTAA" TÄTÄ MULLE TAI KERTOA MITÄÄN SIVUSTOA, JOSSA TÄMÄ OLISI NEUVOTTU SELKEÄMMIN KUVIEN AVULLA?
        Käännä kappaleen reuna itseesi päin.
        Vie koukku kappaleen takaa ks:n varren edestä kappaleen
        etupuolelle ja siitä ks:n varren yli takaisin taakse,
        vedä lanka koukulle ja virkkaa 1 ks (uudet silmukat
        muodostuvat näin edellisten silmukoiden varren ympärille).
        Jatka samoin viemällä koukku takaa eteen aina
        seuraavan ks:n edestä. Uusi silmukkarivi vaihtaa näin
        suuntaa ja lähtee muodostumaan pohjasta kohtisuoraan
        ylös (kts. kuvat 1 ja 2). Virkkaa kiinteitä silmukoita
        n. 27 cm

JOS JOKU OSAA AUTTAA NIIN ISO KIITOS TEILLE KAIKILLE!

• -anne-

Samaa mieltä. Kun vaan lopetat silmukoiden lisäämisen niin kyllä se reuna siitä lähtee nousemaan vaikkei ihan ensimmäisten kerrosten aikana ihan siltä tunnukaan. Jos näyttää siltä ettei reunoista tule lopultakaan kovin tukevat, niin kannattaa virkata sen verran korkeammat että saa taitettua reunan kaksinkerroin. Ryhdistää mukavasti koria.

• Omat korini

olen virkannut kiinteillä silmukoilla, ja mahdolisimman pienellä koukulla, jotta jäljestä tulee tiivistä. Pohjan ja reunan välikerroksen olen virkannut edellisen krs:n silmukoiden takareunaan. Ja lopuksi olen virkannut kyseisen krs:n silmukoiden etureunaan yhden ks-krs:n. On paitsi hauskannäköinen, mutta myös rajaa selkeästi pohjan ja reunan.

• virkkaillaan

Mun mielestä tuo kiinteän silmukan virkkaus tarkoittaa sitä että virkataan edellisen kerroksen silmukan "varren" ympäri uusi silmukka. Tällä tavoin virkattuna tulee tukevampi kori.
      Lisäykset lopetetaan virkattaessa koria ylöspäin. Joskus olen kaventanut muutaman silmukan alkaessani virkata ylöspäin mutta sillä tavoin alaosasta tulee leveämpi ja se näkyy kun pidempään virkkaa.

• aloittajarfjpqwejfdp

KIITOKSET KAIKILLE AVUSTA! Kävinkin ostamassa ontelokudetta ja kori on jämäkkä. Reunakin on selkeä. Materiaalin vaihto auttoi selkeästi. Suosittelen ontelokudetta muillekkin! =)

• help me

Kuka kertoisi, miksi korini pohja "aaltoilee". Ei ole sellainen tasainen ympyrä kuten haluaisin ja ennen olen onnistunut. Kuuluuko asiaan ja pitäisikö silittämällä selvitä. Auttakaa. Kiitokset etukäteen.

• ireknim

Kauhavan kagasaitan sivuilla monta hyvää korin ohjetta.

• -anne-

Kuulostaa siltä, että olet tehnyt lisäyksiä hiukan liikaa.

• tiia4

Itsekkin luulen, että lepru ulkomuoto korini pohjalle johtuu liioista lisäyksistä. Olen yrittänyt välttää, ettei pohja käpristy pussimaiseen muotoon, mikä voi myöskin olla ihan mukava vaihtoehto. Ensimmäisestä koriyrituksestäni tulikin vahingossa pussi ja varsin tarpeellinen. Se roikkuu kylpyhuoneen naulakossa tuottamassa iloa jokaiseen päivääni iloisella värillään. Aina löytyy aamulla tarvittavat pikkukamat, kammat ja dödöt sekä soljet. Nyt on työn alla joululahjaksi kori velipojalle. Kiitokset vastaajille, yritän paremmin tutkistella tuota Kauhavan kangasaitan sivustoa. Sen jo huomasin, että virkkuukoukun vaihto pienempään teki leprusta pohjan alusta ryhdikkäämmän. Sitäkin oli aloittelijan vaikea tajuta kun ontelokuidun vaihto toiseen, silmin nähden "samanlaiseen" paksuuteen tuottikin ihan erinäköistä tulosta. Kiva tälläinen mahdollisuus, että saa toisten kokemuksista apua. Toivottavasti omista virheistänikin on joku "ottanut opikseen". Lopuksi: Virkkaus on ihanaa ja rentouttavaa. Nyt haluan paljon koreja, erivärisiä ja kokoisia. Viimeinkin löydän etsimäni pikkutavarat ja ne pysyy tallessa.

• Anonyymi

Jos tekee oikein ison korin kannattaa laittaa ohutta pyykkinarua väliin niin pysyy hyvin pystyssä,eikä maksa paljoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4320
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2171
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe