Kuka muistaa

Hauskkaa oli

Hei! Vieläkö kukaan muistaa tai tietää sellaista rakennusta Suonenjoelta kuin Hotelli tai Matkustajakoti Päivölä? Toimi mm.vuonna 1969-70 Suonenjoen Kosmetologikoulun asuntolana. Liekkö talo enää olemassa. Monet hauskat me "kosmonauttiopiskelijat" vuoden aikana Suonenjoella pidettiin. Ja kai vähä nuoruuden hölmöilyjäkin tuli tehtyä. Terkkuja vaan niille silloisille mukaville suonenjokelaipojille. Tai vaareja ja mummojahan me nykyisin taidamme jo kaikki olla.

7

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikki H.

      En muista muuta kuin, että olen kuullut tuon Päivölä nimen. Missä se sijaitsi?
      Sitäkään en tiennyt, että Suonenjoella on ollut kosmetologikoulu.Millainen se oli ja kuinka pitkä tuo kosmetologikoulutus oli?

      Kertokaahan, ketkä tiedätte ja muistatte!

    • Kosmonauttiopiskelij

      Vuoden kesti ja oli nimeltään Kemikaaliomyyjä- kosmetologikoulu. Otto ja Annikki Kankkunen Kuopiosta olivat koulun perustaneet ja opettajana toimi myös Järvenpäästä kotoisin ollut kosmetologi (nimeä en muista) Kankkusilla oli Suonenjoen Asemakadulla Kemikalioliike ,jossa harjoiteltiin. Koulu toimi jonkun pankin omistamassa kerhohuoneessa.

    • Uudisasukas

      Alkuperäinen Päivölä on purettu, joka sijaitsi junaradalta katsottuna vanhan kaupungin puolella tietääkseni, sellainen hieno neliömallinen aumakattoinen puurakennus. Olikohan kosmetologikoulu Uuden kaupungin puolella myös junaradan sillan vieressä? Siinä on vanha rakennus remontoitu asuinkäyttöön ja samaisessa kiinteistössä toimii nykyisin myös valokuvausstudio Kuvakaari.

      • vanhaa mallia

        Hei, jutun avaaja, jos muistat 60-luvun juttuja S-joelta niin kirjoittele Suuret ikäluokat-avaajan ketjuun. Seurailen sitä, koska jouduin 60-luvun lopulla siirtotyömaalle etelä-Suomeen ja olen samalla tiellä. Mietin koko ajan pitäisikö tulla juurilleen kun pieni eläke juoksee. Muuten, minusta tuntuu ettei iläluokkamme tehnyt mitään hölmöilyjä koskaan. Verrattuna nykymeininkiin. Hälmöilyjä tekevät poliitikot, virkamiehet ja valitettavasti nuoretkin.


    • Hauskaa oli

      Hei vaan. Olen jutun avaaja ja asustelin Suonenjoella vaan sen yhden vuoden. Siinnä muistaakseni Kestikeisari nimistä ravintolaa vastapäätä oli baari, olisiko ollut nimeltään Musta Pekka. Sen talven aikana kun siellä olimme avattiin baarin alakertaan disko. Baarissa pidettiin lauluiltoja, joihin osallistuimme. Kestikeisariin oli ikäraja 20v. ja niin sitten vähän ns."viilattiin henkkareita" että päästiin sisään. Mukavia ja reiluja poikia siellä siihenaikaan asui. Olisiko ollut Miettinen nimeltään mäkihyppääjäpoika, joka joskus kuskaili meitä myös kesätansseihin lavalle. Pari tyttöä tapasi siellä rakkautensakkin ja jäi emänniksi suonenjokelaispojille.

      • Kynä hukassa

        Olikos siellä Mustassa Pekassa joskus 60-70 luvun vaihteessa Eija töissä? Hän oli upea ja hieno nainen, varmaan edelleen, ja luultavasti nykyään vähintään kuuden lapsen mummo, aikaa on kulunut nimittäin yli 40 vuotta kun viimeksi juteltiin.


    • Anonyymi

      Hyvin muistan Päivölän.asuimme sisareni ja isäni kanssa siellä jonkin aikaa äidin kuoleman jälkeen.rakennus on jo purettu mutta minulla on siitä kyllä paljon muistoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe