Tänne kirjoittaa monenlaiset kiinnostavat ihmiset.
Millaisia ihmisiä ovat tyypilliset 60 ikäluokka?
Pidettäiskö esittelykierros tai kerrotaan anonyymina minkä alan töitä ollaan tehty ja mitä halutaan kertoa omasta elämästä nyt?
Minä olen tehnyt ollut kaupallisissa töissä ja kouluttauduin lähihoitajaksi kun kyllästyin. Nyt käyn töissä vanhainkodissa ja asun yksin.
Harrastan zumbaamista ja vesijuoksua.
Entä sinä?
Millaisia ihmisiä täällä keskustelee?
115
385
Vastaukset
- p.
Varmaankin kaikenlaisia ja kaikenmoisia.
Ihmisiä, kukin ekspertti omalla alallaan.
Itse olen ikäni, en nyt tietenkään lapsena, tehnyt mielenkiintoista työtä, jossa olen asiantuntija.
Kapea-alainen, mutta sitäkin syvempi osassani.
Aviossa, onnekkaasti, mutta siitä ei täällä ole suotavaa puhua, pitää suositellusti valittaa ja vaikeroida, muuten saa tollon nimen. ;))
Minusta parasta täällä on kirjoittajien laaja tietämys ja tuntemus, myös tuntevuuskin, kuin myös sielukkuus, jopa kirjaimin ilmaistu sydämellisyys.
Kunnioitan ihmistä, jokaista, joka osoittaa sen ansaitsevansa, jopa sietävänsä muitakin kuin itseään.
Puskassa tai puskatta, ei mitään väliä.
Uusiin jotkut suhtautuvat lievän vierovasti, ikävä kyllä
. - av
Alko naisia pääasiassa muutamamia miehiä siis nollat lähes kaikissa.
- 00000000000
Miksi vietät aikaasi alkojien ja nollien kera?
"Seurastaan ihminen tunnetaan", sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Kennen luvalla rienaat kirjoittajia, ilta illan perään? - ☺☻
Jos on itse nolla
jolla tyhjä polla
aivot paketissa
aina humalassa
sotkee keskustelut
kivat jutustelut
häirikkönä riehuu
silloin sappi kiehuu
selvänäkin jos oisi
tai vähemmänkin joisi
kirjoittaisi jutut
aiheetkin on tutut
Raittiitakin täällä
iloisella päällä
keskustelut kulkee
suosioihin sulkee
ajatukset somat
ihan ikiomat
jokaiselle suodaan
esillekin tuodaan
Iloisellä miellä
sit ei kukaan kiellä
ihmisiksi ollaan
ettei ota pollaan - ://
Älä itke omaa pahaa oloasi,
jos vain se on ainut,
mitä jaat ympärillesi.
Ihminen saa,
mitä jakaa,
täälläkin. - Ammattina ihminen.
00000000000 kirjoitti:
Miksi vietät aikaasi alkojien ja nollien kera?
"Seurastaan ihminen tunnetaan", sanoo vanha suomalainen sananlasku.
Kennen luvalla rienaat kirjoittajia, ilta illan perään?Yleensä se joka rienaa, omaa itse sen ongelman mistä puhuu. Ja se pätee yleensä 99% varmuudella. Eli happohan se on.
Tunnen asiat jo rivien välistä. - omituista!
av
Oletkos sinä idästäpäin tullut paluumuuttaja? Kovin törkeästi arvostelet täällä kirjoittajia ja yleensä suomalaisia.
- av
Alko naiset, koska järki on sillä tasolla.
- av
Martta naiset ilman järkeä.
- pyynnöstäsi anonyymi
Monenlaisia ovat työni vuosien kuluessa olleet. Teen nyt töitä kotona, kädentaitoja ja tekniikkaa.
Vastikään muutin maaseudulta kaupunkiin ja olen viihtynyt mainiosti.
Asun kissan ja koiran kanssa omakotitalossa.
Harrastan puutarhaa, metsää ja käsitöitä. Kudon, luen ja kirjoitan, remontoin ja maalaan. Postcrossaan ja kerään postimerkkejä.
Rakastan jälkeläisiäni ja ystäviäni.- ?
Toivottavasti saamme jatkaa ilman häirikköä.
- -----------
Tiedä en ketä, mutta päivin ja illoin on normaali keskustelu estetty.
Surku.- ~ ' ' ~
Kuinka niin?
Entä jos on välittämättä moisesta ja yksinkertaisesti keskustelee.
Väistää, hyppii yli ja antaa tekstien tulla. - -------
~ ' ' ~ kirjoitti:
Kuinka niin?
Entä jos on välittämättä moisesta ja yksinkertaisesti keskustelee.
Väistää, hyppii yli ja antaa tekstien tulla.Siiskö juttelee itsensä kanssa?
Mikä upeus on keskustella itsensä kanssa?
Itselleni keskustelu on aina olut kahden, tai useamman ihmisen itseilmaisu.
- av
Kuka-- luulen ei normaalit.
Hyvä- kuka on normaali? - että silleen....
Harrastan käsitöitä, pidän marjastuksesta, metsässä kulkemisesta, onkimisesta, kukista, kirjoittelen, valokuvaan mielelläni, käyn kuntosalilla ja sauvakävelen, käyn myöskin lavatansseissa.
Asun omakotitalossa maallla koiran kanssa.
Pidän ihmisistä ja olen monessa mukana.
Rakastan lapsiani ja lapsenlapsiani- av
Olet tosi suomalainen, kiitos-- tai sanat eivät riitä kertomaan---
- kiertelevä matkaaja
Asun ulkomailla, matkustelen paljon, kesät Suomessa. Rakastan, arvostan ja kunnioitan puolisoani hyvin paljon.
Harrastan uuden oppimista, nyt on venäjän kielen vuoro (hitaasti, oih! niin hitaasti), taidetta kaikissa muodoissaan, suunnittelua, maalaamista ja ennenkaikkea katselemista ja kuuntelemista. Ohjaan lapsiani, joskus hyvällä, joskus ei niin hyvällä, menestyksellä.
Aina muistaessani (tosin liian harvoin!) kiitän Luojaani kaikesta mitä on suonut, siitäkin että Hän on luottanut minun olevan vahvempi kuin ikinä olisin sitä itse uskonut, kyntäessäni myrskyjen lävitse.
Iloitsen tänä nettiaikana mahdollisuudesta pitää yhteyttä Suomeen ja kaukaisiin ystäviin. Mutta EN iloitse jatkuvista ahdistavista uutislähetyksistä, seurasi lähes minkä maan uutisia tahaansa.- Venäjää?
Mitä oppikirjaa käytät? Itse en ole löytänyt hyvää kirjaa itseopiskelijalle.
- 8
Ei ole tyypillistä 60 -ikäluokkaa. Kaikki me erilaisia olemme.
Olen sellainen duunari, joka on kaikenlaista elämänsä aikana tehnyt. Siivonnut rakennuksilla, ollut pubeissa töissä, sairaalassa siivoamassa, toiminnanohjaajana eräässä yhdistyksessä, vaatetehtaassa tekemässä sitä sun tätä, enkä kaikkea muistakaan. Työurani aloitin sokerijuurikaspellolla harventamassa kun olin jotain kymmenvuotias. Kyllä siitä jotain maksettiin, mutta ei se kovin suuri palkka ollut.
Harrastuksia ei juuri muuta ole, kuin kirjoittaminen, lukeminen ja elokuvat. Ennen kävin paljon tanssimassa, mutta ei oikein enää huvita. Elän hyvää aikaa juuri nyt.
Pitkä omaishoitajuus loppui, alan saada kiinni normaalista elämästä.
Matkustelen, käyn kuntosalilla, uimahallilla, pyöräilen, mökkeilen ympäri vuoden... Kun vain terveyttä olisi vielä kauan.- ??
Oliko mennyt vain pahaa?
- Nursing problem
Mukavaa että kykenet nauttimaan elämästä, Omaishoitajuus on paitsi antoisaa, myös tosi raskasta. On hyvä kyetä tunnistamaan omien voimavarojen hiipuminen hyvissä ajoin, ennen kuin itsekin on hoidettavan asemassa. Kivaa kuulla että pääset nyt tekemään kaikkea mistä nautit ja saat iloa elämääsi! Terveitä vuosia sinulle toivotan.
- Auli-auli..
?? kirjoitti:
Oliko mennyt vain pahaa?
Paha on väärä ilmaisu. Loppuaika omaishoitajuudessa oli liian raskasta. Olisi ollut järkevää luovuttaa vähän aikaisemmin.
- uskalias mies
Nursing problem kirjoitti:
Mukavaa että kykenet nauttimaan elämästä, Omaishoitajuus on paitsi antoisaa, myös tosi raskasta. On hyvä kyetä tunnistamaan omien voimavarojen hiipuminen hyvissä ajoin, ennen kuin itsekin on hoidettavan asemassa. Kivaa kuulla että pääset nyt tekemään kaikkea mistä nautit ja saat iloa elämääsi! Terveitä vuosia sinulle toivotan.
Se on raskas ja syövä ammatti, omaishoitajana oleminen.
Vielä kun tulisi päivä, että sille saisi arvostusta ihan päättäjiä myöten, niin siihen saattaisi saada yhteiskunnan taholta tulevia helpotuksia ja apuja. - Nursing problem
uskalias mies kirjoitti:
Se on raskas ja syövä ammatti, omaishoitajana oleminen.
Vielä kun tulisi päivä, että sille saisi arvostusta ihan päättäjiä myöten, niin siihen saattaisi saada yhteiskunnan taholta tulevia helpotuksia ja apuja.On se. Ja vielä kun moni luisuu siihen pikku hiljaa. Omaishoitajuudessa on kiinni 24/7. Arvostusta voi odottaa .............. jospa nyt kun on pyrkimys vähentää laitoshoitoa ja suunnata hoitamista enemmän sinne kotiin, myös omaishoitajien työtä alettaisiin tukemaan enemmän.
- p.
On se. Ja vielä kun moni luisuu siihen pikku hiljaa. Omaishoitajuudessa on kiinni 24/7. Arvostusta voi odottaa .............. jospa nyt kun on pyrkimys vähentää laitoshoitoa ja suunnata hoitamista enemmän sinne kotiin, myös omaishoitajien työtä alettaisiin tukemaan enemmän.
Nykyinen tuki, kunta antaa, jos ei ole jo omaishoidon tukeen varatut rahat loppu.
Jos antaa, antaa muutamat rovot, joista vielä kehdataan periä veroa.
Koko omaishoito on vain rakastavien ihmisten niskaan sälytetty taakka, syyllistävä.
Yhteiskunta nauraa nurkan takana, kun ihmiset, itsekin usein sairaat ja vanhat näännyttävät itsensä oman rakkaansa hoitamisessa.
Miksei toimita Tanskan mallilla?
Hoitajat ja lääkärit tulevat tarvittaessa kotiin. - Nursing problem
p. kirjoitti:
Nykyinen tuki, kunta antaa, jos ei ole jo omaishoidon tukeen varatut rahat loppu.
Jos antaa, antaa muutamat rovot, joista vielä kehdataan periä veroa.
Koko omaishoito on vain rakastavien ihmisten niskaan sälytetty taakka, syyllistävä.
Yhteiskunta nauraa nurkan takana, kun ihmiset, itsekin usein sairaat ja vanhat näännyttävät itsensä oman rakkaansa hoitamisessa.
Miksei toimita Tanskan mallilla?
Hoitajat ja lääkärit tulevat tarvittaessa kotiin.Suomessa Tanskan malli katsotaan liaan kalliiksi luulisin. Nythän "pitää säästää" ja juustohöylälle on töitä, sanovat. "Kipeitä leikkauksia tulossa" ja sopii arvella keneltä ne otetaan.
- p.
Suomessa Tanskan malli katsotaan liaan kalliiksi luulisin. Nythän "pitää säästää" ja juustohöylälle on töitä, sanovat. "Kipeitä leikkauksia tulossa" ja sopii arvella keneltä ne otetaan.
Minua potuttaa, että omaishoiden tuen maksatus Kelalle on ollut muka aiheena jo iät ja ajat.
Taas siitä pullistellaan, eikä asia taida edetä mihinkään.
Pelkkää politikoiden *askanjauhantaa.
Tyhjät tynnyrit ovat isosuisimpia tyhjyyden täyttäjiä.
Läskit ja lotinat. - Nursing problem
p. kirjoitti:
Minua potuttaa, että omaishoiden tuen maksatus Kelalle on ollut muka aiheena jo iät ja ajat.
Taas siitä pullistellaan, eikä asia taida edetä mihinkään.
Pelkkää politikoiden *askanjauhantaa.
Tyhjät tynnyrit ovat isosuisimpia tyhjyyden täyttäjiä.
Läskit ja lotinat.No kyllä sen taas näistä poiitikoiden puheista huomaa huomaa että vaalit on tulossa. Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista siis paperilla ja juhlapuheissa. Mutta sitten kiun pitäisi alkaa käytännössä toteuttaa niin avot, eipä ole rahhoo kuin ollaan "niin tiukoilla" kunnissa. Hoitaa pitäisi hyvin mutta ilmaiseksi.
- uskalias mies
No kyllä sen taas näistä poiitikoiden puheista huomaa huomaa että vaalit on tulossa. Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista siis paperilla ja juhlapuheissa. Mutta sitten kiun pitäisi alkaa käytännössä toteuttaa niin avot, eipä ole rahhoo kuin ollaan "niin tiukoilla" kunnissa. Hoitaa pitäisi hyvin mutta ilmaiseksi.
Jospa kuntavaalit antaisivat osviittaa lupauksista toimiin ja parempaan tulevaisuuteen saralla johon pitäisi panostaa oikeasti. Vanhukset/terveydenhoito etusijalla.
- Nursing problem
uskalias mies kirjoitti:
Jospa kuntavaalit antaisivat osviittaa lupauksista toimiin ja parempaan tulevaisuuteen saralla johon pitäisi panostaa oikeasti. Vanhukset/terveydenhoito etusijalla.
Uskotko että näin tulee olemaan? Siis että vanhustenhoitoon riittäisi panostusta ja vanhustyön "voimavaroihin"? Jos pitää priorisoida et kenelle rahaa..............ovatko sairaat ja vanhukset etusijalla kuntien varainjaossa? Tai siis tietysti on ne pakolliset mutta että lisärahoitusta................jaa-a.
Terveydenhuolto on kallista, jatkossa mietitään ketä "kannattaa" hoitaa ja kenet jätetään hoitojen ulkopuolelle. Tarvitaan todella taitavia henkilöitä johtamaan tätä varainjakoa. Mistähän niitä löytyisi? - Miten pääsisi jo poi
Uskotko että näin tulee olemaan? Siis että vanhustenhoitoon riittäisi panostusta ja vanhustyön "voimavaroihin"? Jos pitää priorisoida et kenelle rahaa..............ovatko sairaat ja vanhukset etusijalla kuntien varainjaossa? Tai siis tietysti on ne pakolliset mutta että lisärahoitusta................jaa-a.
Terveydenhuolto on kallista, jatkossa mietitään ketä "kannattaa" hoitaa ja kenet jätetään hoitojen ulkopuolelle. Tarvitaan todella taitavia henkilöitä johtamaan tätä varainjakoa. Mistähän niitä löytyisi?Näin se tulee menemään:
Vanhat, sairaat ja muu tuottamaton liikaväestö tullaan eliminoimaan kokonaan pois. Se oli jo hyvällä alulla ennen viime maailmansotaa ja sen aikanakin. Aatu aloitti reippaasti, kun muut vielä vitkastelivat. Jotain meni kuitenkin vikaan, kun Aatu polkaisi liian suurille varpaille ja sai toiset kimppuunsa ja kaiken syyllisyyden. Voittajathan historian kirjoittavat, ei hävinneet.
Samassa yhteydessä tuottamattoman väestön käsittely siirrettiin taustalle voittajavaltioissa, kaikki kaadettiin yksin Aatun syyksi. Nyt ollaan pikkuhiljaa virittelemässä asian uutta tulemusta ja tulossahan se on. NWO:n asiamiehet hoitavat tämän kuntoon toimeksiantonsa mukaisesti. Niin meillä kuin muualla. Terveydenhoitoalan kriisi on yksi reitti asian hoitoon.
Huuhaauskovaisille muistutukseksi unissasaarnaaja Helena Konttisen ennustuksista sen verran, että näin tulee käymään. Vaikka Helena epäilemättä olikin sen pimeän puolen profeetta, jotain totta hänen saarnoissaan oli. Eihän eksytystä ja valetta uskottaisi ellei siinä olisi seassa vähän totuuttakin. Helena ennusti mm tervatut tiet. Mitä muuta nämä asfalttitiet ovat?
Pitäisi lukea se kirja (Sarlin: Eräs meidän aikamme profeetta) uudestaan, vaikka paha olo siitä tulee. Ei saa antaa luettavaksi missään tapauksessa heikkohermoisille eikä epävakaille henkilöille!!!
Ehkä henkimaailma sittenkin on olemassa? Miksi se hyvän henkimaailman vaikutus näkyy niin heikosti? - Nursing problem
Miten pääsisi jo poi kirjoitti:
Näin se tulee menemään:
Vanhat, sairaat ja muu tuottamaton liikaväestö tullaan eliminoimaan kokonaan pois. Se oli jo hyvällä alulla ennen viime maailmansotaa ja sen aikanakin. Aatu aloitti reippaasti, kun muut vielä vitkastelivat. Jotain meni kuitenkin vikaan, kun Aatu polkaisi liian suurille varpaille ja sai toiset kimppuunsa ja kaiken syyllisyyden. Voittajathan historian kirjoittavat, ei hävinneet.
Samassa yhteydessä tuottamattoman väestön käsittely siirrettiin taustalle voittajavaltioissa, kaikki kaadettiin yksin Aatun syyksi. Nyt ollaan pikkuhiljaa virittelemässä asian uutta tulemusta ja tulossahan se on. NWO:n asiamiehet hoitavat tämän kuntoon toimeksiantonsa mukaisesti. Niin meillä kuin muualla. Terveydenhoitoalan kriisi on yksi reitti asian hoitoon.
Huuhaauskovaisille muistutukseksi unissasaarnaaja Helena Konttisen ennustuksista sen verran, että näin tulee käymään. Vaikka Helena epäilemättä olikin sen pimeän puolen profeetta, jotain totta hänen saarnoissaan oli. Eihän eksytystä ja valetta uskottaisi ellei siinä olisi seassa vähän totuuttakin. Helena ennusti mm tervatut tiet. Mitä muuta nämä asfalttitiet ovat?
Pitäisi lukea se kirja (Sarlin: Eräs meidän aikamme profeetta) uudestaan, vaikka paha olo siitä tulee. Ei saa antaa luettavaksi missään tapauksessa heikkohermoisille eikä epävakaille henkilöille!!!
Ehkä henkimaailma sittenkin on olemassa? Miksi se hyvän henkimaailman vaikutus näkyy niin heikosti?"Vanhat, sairaat ja muu tuottamaton liikaväestö tullaan eliminoimaan kokonaan pois. "
Hyi yök. En usko tuohon. Jotkut kahjot sitä saattavat yrittää, mutta uskon että vastaan nousee uusi nuori sukupolvi joka arvostaa enemmän pehmeitä arvoja .Toivottavasti ihmisyys ja inhimillisyys etiikka ja moraali voittavat. - Miten pääsisi jo poi
"Vanhat, sairaat ja muu tuottamaton liikaväestö tullaan eliminoimaan kokonaan pois. "
Hyi yök. En usko tuohon. Jotkut kahjot sitä saattavat yrittää, mutta uskon että vastaan nousee uusi nuori sukupolvi joka arvostaa enemmän pehmeitä arvoja .Toivottavasti ihmisyys ja inhimillisyys etiikka ja moraali voittavat.Toiveajattelua tuollainen. Tulet näkemään, että oikeassa olin, jos et kovin pian kuole. Eikö merkit ole jo nyt riittävän selvät?
- Nursing problem
Toiveajattelua tuollainen. Tulet näkemään, että oikeassa olin, jos et kovin pian kuole. Eikö merkit ole jo nyt riittävän selvät?
Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. En jaksa enkä halua uskoa että ihmisyydessä mentäisiin niin rappiolle. Ihminenhän tuohoaa sitten itse itsensä.
Viitteitä tuollaisesta hulluudesta saattaa olla, mutta ukson voimiin jotka kitkevät tuollaiset julmuudet lopulta. - Toivoton Toivo :)
Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. En jaksa enkä halua uskoa että ihmisyydessä mentäisiin niin rappiolle. Ihminenhän tuohoaa sitten itse itsensä.
Viitteitä tuollaisesta hulluudesta saattaa olla, mutta ukson voimiin jotka kitkevät tuollaiset julmuudet lopulta.Olen lapamadoton.
- matoluikero
Toivoton Toivo :) kirjoitti:
Olen lapamadoton.
Riitun veli luuli, että paha perii, mutta Riitupa sai lapamadon luikertelemaan ulos.
- Nursing problem
Toivoton Toivo :) kirjoitti:
Olen lapamadoton.
Toivotaan Toivo parempaa mualimaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=YD8WSaMLFvE - 1.1947
Näin se tulee menemään:
Ehkä henkimaailma sittenkin on olemassa? Miksi se hyvän henkimaailman vaikutus näkyy niin heikosti?Katsos, kun Paha pyrkii eksyttämään kaiken hyvän. Hengellinen maailma on olemassa uskon kautta. On se toinenkin, missä on demoniset henget vallalla.
Tuosta siivusta voi päätellä, että hengelliset asiat ovat sydäntäni lähellä, ellei peräti sydämessä. Omaiset ja koti tietystikin tärkeitä. Koteja on kaksin kappalein ja mökki päälle. Turhan paljon. Niin vain elämä meni.
Kaupassa olin alkuun, eikä se tuntunut omalta alalta. Kehitysvammaisia ja vanhuksia olen hoidellut vastuuhenkilönä. Nyt hoitelen lähinnä miestäni. Oikeammin se aika on vielä edessä.
Luonto, marjastus, puutarhan hoito ja eläimet on minun harrasteitani. Lukeminenkin, vaikka kirjoja ei niinkään. Niihin paneudun lukemalla saman tien loppuun, eikä se aina käy. Ompelin aiemmin enemmänkin, morsiuspukuja myöten, mutta se on jäänyt korjailun tasolle. Tiffanytöitäkin tein. Autoilukin on mieluista.
Monin tavoin anteliasta elämää on ollut ja tietyllä tavalla on edelleenkin. - Nursing problem
1.1947 kirjoitti:
Katsos, kun Paha pyrkii eksyttämään kaiken hyvän. Hengellinen maailma on olemassa uskon kautta. On se toinenkin, missä on demoniset henget vallalla.
Tuosta siivusta voi päätellä, että hengelliset asiat ovat sydäntäni lähellä, ellei peräti sydämessä. Omaiset ja koti tietystikin tärkeitä. Koteja on kaksin kappalein ja mökki päälle. Turhan paljon. Niin vain elämä meni.
Kaupassa olin alkuun, eikä se tuntunut omalta alalta. Kehitysvammaisia ja vanhuksia olen hoidellut vastuuhenkilönä. Nyt hoitelen lähinnä miestäni. Oikeammin se aika on vielä edessä.
Luonto, marjastus, puutarhan hoito ja eläimet on minun harrasteitani. Lukeminenkin, vaikka kirjoja ei niinkään. Niihin paneudun lukemalla saman tien loppuun, eikä se aina käy. Ompelin aiemmin enemmänkin, morsiuspukuja myöten, mutta se on jäänyt korjailun tasolle. Tiffanytöitäkin tein. Autoilukin on mieluista.
Monin tavoin anteliasta elämää on ollut ja tietyllä tavalla on edelleenkin.Luonto ja ihmisten parissa työskentely antavat paljon myös sitä "hengellisyyttä" Samoin mieluisat harrastukset.
- 1943
Olen saanut tähän mennessä elää hienoa elämää suurin piirtein terveenä. Työ oli mielenkiintoinen, jäin vanhuuseläkkeelle 63 v 5 kk ikäisenä, se oli kuukauden yli laskennallisen eläkeikäni. Rakkaus on ollut kantava voima elämässäni 25-vuotiaasta. Se kantaa vieläkin sieltä rajan takaa. Harrastan liikuntaa, kirjoittelua, yhdistystoimintaa, matkustamista. Lukeminen oli vielä lukiossa yksi tärkeimmistä harrastuksistani, siis kaunokirjallisuuteen tutustuminen. Sitten tuli monen vuosikymmenen tauko, kun opiskelu ja työelämä edellytti tietojen ajan tasalla pitämistä ja ammattikirjallisuuden lukemista. Nyt olen uudelleen alkanut lukea kaunokirjallisuutta. Asun yksin, en tunne itseäni yksinäiseksi. Yleensä on monta vaihtoehtoa päivän ohjelmaksi. Tänään menen tanssitunnille. Luultavasti käyn poimimassa puolukoita syötäväksi. Siirrän rivitalon päästä ruusuja mökille. Laadin perjantain kokoukseen esityslistan ja kirjoitan pöytäkirjan puhtaaksi.
63V. Ikäni nörttinä elänyt komistus.
Sanavalmis, nokkela, fiksu, kaikkien janoavien pelastus, leikillisesti sanoen, jonkinlainen Kari Grandi.
Ilkikurinen, pikku-törkee, rehellinen, vain yhden nimimerkin käyttäjä, rekisteröidyn nimimerkin.
Minua inhoavat, salarakastaen kaikki palstalaiset.
Olen peruuttamattomasti kasvanut kiinni tietokoneeseen, ulkoilen aikasti säännöllisesti kuitenkin, kaupassa kun on käytävä, ostan aina kotimaista, ja aina luomua, kun vain mahdollista.
Rasvaisen makkaran intohimoinen ystävä, Valokuvaus on toinen harrastuksistani, tosin nyt juuri olen eksyksissä kuvauksieni kohteesta. Noin kolme kertaa vuodessa juon kirkasta viinaa, muuten juon vain olutta. Satunnaispakollisesti vain Punaviiniä, minua inhottaa pakkodiivaaminen Valkoviinillä kalan kanssa.
Haluaisin aina ruokani kanssa kylmää, tummansinistä, Valion maitoa.
Aamuisin syön aina yhden, Juustoportin luomu-viilin (6%).
H.- . -- .
Oletko Diiva aina, vainko vain kirjoittaessasi?
Älä vastaa, en minäkään. - se jäi pois
Unohdit mainita, että olet kova kehumaan itseäsi.
se jäi pois kirjoitti:
Unohdit mainita, että olet kova kehumaan itseäsi.
"se jäi pois"
Jutussani on tuo janoavien pelastus...
Se tarkoittaa sinuakin.
Aina pitää antaa mahdollisuus kiinnostukseen ja kommentointiin.
Pois minusta, niin tyypillinen palstamme tylsistyttävä monotoonisuus.
Eläköön, ja kauan, Salamavalojen räiskeestä elävä ilmestys!
Lehtien janoama uutisten aihe, palstojen rienausten kohde.
Ilman senlaista olisi elämä kuin suolaton Makaroni-velli.
H.- Nursing problem
:)
- :/
hunksz kirjoitti:
"se jäi pois"
Jutussani on tuo janoavien pelastus...
Se tarkoittaa sinuakin.
Aina pitää antaa mahdollisuus kiinnostukseen ja kommentointiin.
Pois minusta, niin tyypillinen palstamme tylsistyttävä monotoonisuus.
Eläköön, ja kauan, Salamavalojen räiskeestä elävä ilmestys!
Lehtien janoama uutisten aihe, palstojen rienausten kohde.
Ilman senlaista olisi elämä kuin suolaton Makaroni-velli.
H.Vaatiiko itseihannointi montakin litraa vettä peräänsä, tai perättömyyteensä?
Ihanko oikein idolisoit itaseäsi, vain vainko se on puutteen symbolointia? H.
Taisi olla kattavin selvitys, mikä tästä ketjusta löytyy.
Jotain pientä (tai suurta) jäi kuitenkin puuttumaan...
Ehkä et kuitenkaan ole tyypillinen 60 .
;):/ kirjoitti:
Vaatiiko itseihannointi montakin litraa vettä peräänsä, tai perättömyyteensä?
Ihanko oikein idolisoit itaseäsi, vain vainko se on puutteen symbolointia?":/"
Minulle sopii hyvin kaikki, Elektrolyyttitasapainonsa tai Verenkuvansa saa jokainen muuttaa millä nesteellä sit haluaakin.
Eikä maksoittunut Verikään haittaa, on se sitten Poskipäillä tai Nenällä.
Kaikissa tapauksisssa en minä enää tunne puutetta.
63V. Hippi on jo kaiken imenyt itseensä. Mutta hörhöily pursuaa aina huokosista, ihan Sormenpäistäkin.
Saman soisin kaikille ikäisilleni kohtalotovereille. Niin kauan kun voitte hallita ulostuloa, tulkaa.
Näin vanhana sitä ymmärtää saaneensa jo kaiken mahdollisen, paitsi Paris Hiltonin.
Mutta eihän sitä enää saa Tuhkarokkoakaan, elimistö on oppinut jo osaamaan kaikken.
Mutta, niin kauan kun vielä haistaa, maistaa, kuulee ja näkee, kannattaa olla "kuulolla"
Niin olen minä.
Ilmaston lämmetessä saattaa silmäni tai kamerani linssiin osua kaikenlaista luontokappaletta, pyytämättä ja yllätyksenä.
Mutta....olet varmaankin huomannut että tähän aloitukseen ovat kommentoineet muutkin kuin minä?
Miksi teit minusta kommenttiesi aiheen?
Olenko Idolisi?
H.Anceli kirjoitti:
H.
Taisi olla kattavin selvitys, mikä tästä ketjusta löytyy.
Jotain pientä (tai suurta) jäi kuitenkin puuttumaan...
Ehkä et kuitenkaan ole tyypillinen 60 .
;)"Anceli"
Koska näytät lisää kaipaavan, sain kammottavan tunteen...
Et kai käyttänyt noin montaa erilaista nimimerkkiä asian selvittämiseen?
H.- :L/
hunksz kirjoitti:
":/"
Minulle sopii hyvin kaikki, Elektrolyyttitasapainonsa tai Verenkuvansa saa jokainen muuttaa millä nesteellä sit haluaakin.
Eikä maksoittunut Verikään haittaa, on se sitten Poskipäillä tai Nenällä.
Kaikissa tapauksisssa en minä enää tunne puutetta.
63V. Hippi on jo kaiken imenyt itseensä. Mutta hörhöily pursuaa aina huokosista, ihan Sormenpäistäkin.
Saman soisin kaikille ikäisilleni kohtalotovereille. Niin kauan kun voitte hallita ulostuloa, tulkaa.
Näin vanhana sitä ymmärtää saaneensa jo kaiken mahdollisen, paitsi Paris Hiltonin.
Mutta eihän sitä enää saa Tuhkarokkoakaan, elimistö on oppinut jo osaamaan kaikken.
Mutta, niin kauan kun vielä haistaa, maistaa, kuulee ja näkee, kannattaa olla "kuulolla"
Niin olen minä.
Ilmaston lämmetessä saattaa silmäni tai kamerani linssiin osua kaikenlaista luontokappaletta, pyytämättä ja yllätyksenä.
Mutta....olet varmaankin huomannut että tähän aloitukseen ovat kommentoineet muutkin kuin minä?
Miksi teit minusta kommenttiesi aiheen?
Olenko Idolisi?
H.Miksi en, oletko itsellesi tabu?
Et todellakaan ole.
Spedeä, katsellen. hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Koska näytät lisää kaipaavan, sain kammottavan tunteen...
Et kai käyttänyt noin montaa erilaista nimimerkkiä asian selvittämiseen?
H.Voi ystäväiseni, ei mitään henk.koht. kiinnostusta eikä kaipausta, olen vaan tässä vuosien mittaan lukenut juttujasi niin paljon, että olisit voinut jotain repäisevämpääkin kirjoittaa.
Tuohan oli aikasti pliisua.
Juu, en kai käyttänyt, ei aika riitä sellaiseen pelehdintään.
Nytkin on kiire kirjastoon.- -huomio!-
:L/ kirjoitti:
Miksi en, oletko itsellesi tabu?
Et todellakaan ole.
Spedeä, katsellen.Hunksi ei kertonut sanaakaan työelämästä. Että pitkälle on päässyt lintsaamalla. Sossun rahoilla vai perinnöllä, mene ja tiiä sitten? Varhaiseläkkeellä?
Minussa ei ole mitään kiinnostavaa, enkä ole täyttänyt vielä kuuttakymmentäkään, joten en kuulu kohderyhmään.
Onko edes tyypillistä 60 ihmistä.- jatketaan vaan
jokainen saa olla sellainen kun on ja kun ei tunneta toisten historiaa, on kai viisainta olla vähättelemättä ketään..
60 olen, seuraavaksi vaihtuu uusi kymmeluku. Aloitin lasten hoitajana työurani. Sitten olin rahastajana, jonka jälkeen tehtaassa kehrääjänä.
Naimisiin mentyä, olin kotona lasten kanssa.
Lasten kasvettua olin jonkin aikaa töissä.
Miehen sairastuttua jäin kotiin. Lyhyeksi jäi työura.
Leskeksi jäätyäni, olin liian vanha, ei kukaan ottanut 50v töihin.
Joten kortistossa olin eläköitymiseen asti.
Nyt on aikaa mihin tahansa.
Harrastuksia on lukeminen, käsityöt sekä pyöräily ja kävely..
Lisänä tämä "pahuksen" netti....- Katariinan sukua
Mikä yhdistää yli kuusikymppisiä? No, ehkä muun muassa se,että nuorempia useammalle meistä ovat pitkä työsuhteet tyypillisiä ja yleensäkin se, että ollaan oltu töissä lähes koko työikä. Useimmat meistä saavat vanhempiamme parempia eläkkeitä eläköidyttyään. Meidän aikuisaikaamme leimasi myös usko avioliittoon tai ainakin parisuhteeseen ja lasten tekoon. Ne kuuluivat asiaan.
Nämä ikäluokat kouluttautuivat paremmin kuin vanhempansa. Me olemme sukupolvia, joille tietotekniikka tuli tutuksi, osin väkisinkin ja työsuhteisiin liittyen. Olemme kasvaneet turvallisessa yhteiskunnassa, nyt on toisin. Meidän aikanamme oli paljon auktoriteetteja niin politiikan, talouden kuin kulttuurin
saroilla. Media oli suitsittu, kaiken kansan ei sopinut lukea ikäviä paljastuksia. Hymy-lehti oli tähän aikaan verrattuna kiltti julkaisu.
Menneisyydestään johtuen nykyiset 60 plussat arvostavat nuoruudenaikaisia artistejaan, kirjailijoitaan ja muita merkkihenkilöitä edelleen, uskollisesti ja täysin kritiikittä. Meistä on kasvanut muullekin kritiikille hampaaton luokka. Me olemme kilttejä ja vaiti. Juomme mieluummin itsemme hengiltä kuin uskallamme olla julkisesti toista mieltä kuin kellokkaat. Useimpien toiveena lienee " Koskaan et muuttua saa... Siksi tämä aika on meille eirtyisen vaikeaa, koska kaikki muuttuu ja vauhdilla, entiselleen ei mikään jää, kuten eräässä iskelmässä muinoin todettiin. Radikaalit on kesytetty porvarisluokan nössöiksi, jos he radikaaleja oikeasti koskaan olivatkaan.
Politiikka on kuulunut mielenkiintoni kohteisiin jo nuoresta, kaupallisella alalla olen leipäni tienannut. Rahat olen tuhlannut kuin vain elämäntaiteilija osaa. Se on ollut reitin helpoin ja vaivattomin suoritus. Aviossa ja muissa suhteissa olen ollut, mutta todennut, että parhaiten viihdyn yksin vaan en yksinäisenä. Reissunaisen osa on antanut paljon henkistä hyvää ja koulinut ymmärtämään ajoittaisesti myös pahaa.
Vakinikkiä en ota, koska en jaksa palstakiusareita. - Pirre*
Millainenhan on tyypillinen 60 , eiköhän me olla yksilöitä kaiken ikää, - tosin meitä (60 ) yhdistää elette aikakausi, siihen kuuluva kulttuuri.
Minä olen eläkeläinen nykyään, - hoitanut lapsiani, ja vieraitakin lapsia, sekä kehitysvammaisia (4kpl) kotonamme viimeiset kymmenen vuotta, - väliin mahtuu muutama koulu, kurssi ja työtä kodin ulkopuolella.
Nyt olen omaishoitaja miehelleni, joka on vielä liikkuva, mutta tarvitsee jo paljon apua päivittäisissä toimissaan.
Että tämmöinen mummeli..:) - L - L
Karkeankaan yleiskuvan aikaansaaminen vaatisi liian pitkan sepustuksen.
Haalaripuuhissa ainakin parikymmentä eri työpaikkaa hyvin monella toimialalla.
Pöllin kuorinnasta savitiilien lyöntiin.
Pikieristyksestä järviuittoon.
Rakennuksen sekatöistä rautarakenteiden hitsaukseen.
Hotelliravintolan portierin puuhasta autojen kokoonpanoon.
Ajoneuvojen jäähdyttimien kokamisesta koneasennuksiin.
Yms. Yms.
Olen tehnyt hieman kaikkea mutta mitään en oppinut hyvän ammatinhallinnan tasoon.
Valtakuntaa vaihdoin, laskentatavasta riippuen, 4 - 6 kertaaa.
Teknisluontoisen koulutuksen jälkeen 7 vakituista työpaikkaa neljällä eri paikkaukunnalla.
Pätkätöitä, 2pv -> 7kk 10kpl yhtä monella paikkakunnalla.
Laiskistumisen aloitus 53-vuotisena ja täydellisyyden tavoittaminen 57-vuotisena.
Koko ajan, mutta varsinkin viimeiset 15-vuotta, olen omistautunut harmonisen parisuhteen ylläpitämiseen.
Tosin vaimollanikin on siinä oma osuutensa.
Nyt seuraava kiintopisteni on marraskuun alkupuolen tähystys.
Normaalisti meillä on tässä vaiheessa varattuina Saksan joulumarkkinamatka, kylpylän jouluviikko ja helmikuulle joku risteily jatkoviikkoineen tai jonkin lämpimän maan kiertomatka.
Nyt ei arvaa pitemmän päälle varata mitään.
Olen kyllä käyttänyt peruutusturvaakin.
Mittarissa pian 69-v
Novelli tästä tuli tiivistettynäkin versiona. - uusi järjestys.
Valitettavasti ei ole vielä onnistuttu
valikoimaan erikois-joukkoa.
Kovin on sekavaa ja monimielistä
tämä porukka.
Tehtäviä riittää!- Monisekaduunari
On. Omaa listaa en viitsi kertoakaan. Ei riittäisi palsta. Olen sitä paitsi alle 60.
- t.l.
Ihan tavis pikkusen yli kuuskytä, en sen kummemmin mielenkiintoinen. Työs kunnalla ja joitakin työhön liittyviä juttuja on silloin tällöin n. kaks kertaa kuukaudessa. Ehtoosin ei oikeastaan jaksa tehä juurikaan ylimääräistä, paitsi kun on pakko.
Tairanpa lähtee lenkille :)) vielä kun on valoisaa. Yks välttämättömistä,talkkari.
Ole mä nähny vettä muuallakin ku äitin silmis.- marraskuu1943
Olen tumma hiuksinen/silmäinen 125-80-118, 172/89
komea ku mikä, en juurikaan tänne kirjoittele, en kyllä muuallekaan.
Asun yksin, ei lasta ei lammasta.
Paloitellut hirviä, nautoja, sikoja ja lampaita. Neulonut villasukkia ja viljellyt pottuja ja kaikenlaisia juureksia. Kova olen keräämään sieniä ja marjoja. Kutonut mattoja ja muita ryijyjä.
Ajanut autoa mahdommia määriä ja olen jakanut myös postia.
Käynyt satojen ihmisten kodeissa ja juonut älyttömästi kahvia.Kuuntelen musiikkia ja lueskelen jonniinjoutavia kirjoituksia, myös kaikenlaisia kirjoja asioista joita en ennättänyt tekemään.
Olen kuulema mukava ihminen ja jos minun kanssani ei pärjää niin saa kuulema katsoa itseään peilistä.
Miksiköhän minulla ei ole miestä?- ihan normi
Ihme ettei sulla ole miestä, noin muodokaskin olet. Mä olen 160/64 ja silti vyötärö on 83.
- ra-kastettu
ihan normi kirjoitti:
Ihme ettei sulla ole miestä, noin muodokaskin olet. Mä olen 160/64 ja silti vyötärö on 83.
Onneksi mun ukolle on se ja sama painanko 50 tai 150 kiloa, ja vaikka uuma olisi montakin mittanauhaa.
Se vain aina rakastaa. Minua.
Ei rakkautta mitata apuvälineillä. - ihan normi
ra-kastettu kirjoitti:
Onneksi mun ukolle on se ja sama painanko 50 tai 150 kiloa, ja vaikka uuma olisi montakin mittanauhaa.
Se vain aina rakastaa. Minua.
Ei rakkautta mitata apuvälineillä.Täällä on kirjoitettu että naisen täytyy olla vartaloltaan muodokas, siksi ihmettelin. Kaikki miehet eivät ole vyötärön perään niin nokonuukia, kelpaa tanakampikin nainen. Kelpaan minäkin rakkaalleni.
- -kastettu
ihan normi kirjoitti:
Täällä on kirjoitettu että naisen täytyy olla vartaloltaan muodokas, siksi ihmettelin. Kaikki miehet eivät ole vyötärön perään niin nokonuukia, kelpaa tanakampikin nainen. Kelpaan minäkin rakkaalleni.
Ei kaikki tykkää kukkakepeistä, onneksi heillekin löytyy omat rakkaansa.
Omani tykkää muodokkaista ja rehevistä, onneksi myös minusta. - ihan normi
-kastettu kirjoitti:
Ei kaikki tykkää kukkakepeistä, onneksi heillekin löytyy omat rakkaansa.
Omani tykkää muodokkaista ja rehevistä, onneksi myös minusta.Olisihan se outoa jos vyötärönmitta olisi ratkaiseva valintakriteeri.
Hyvä että jotkut miehet ymmärtävät muun hyvän päälle. Onpahan mistä ottaa kiinni ei luut kolise. - marraskuu1943
ihan normi kirjoitti:
Minä itse luulen että miehet pelkää, olen niin iso ja muodokas.
Tai sitten oisko tuo luonne kummiski vähän vaikee? - *alaikäinen mies'
marraskuu1943 kirjoitti:
Minä itse luulen että miehet pelkää, olen niin iso ja muodokas.
Tai sitten oisko tuo luonne kummiski vähän vaikee?"Olen tumma hiuksinen/silmäinen 125-80-118, 172/89"
Mielestäni tuossa on muodot kohdillaan. Lisukkeita sopivasti. Onko mitoilla väliä jos luonne on viddumainen eli kohdallaan. Mykkä akka on kuin koivupölkky ilman takkaa. - akka.nen
*alaikäinen mies' kirjoitti:
"Olen tumma hiuksinen/silmäinen 125-80-118, 172/89"
Mielestäni tuossa on muodot kohdillaan. Lisukkeita sopivasti. Onko mitoilla väliä jos luonne on viddumainen eli kohdallaan. Mykkä akka on kuin koivupölkky ilman takkaa.Mykkä ukko on kuin pöllin pätkä. Mullistelee hiljaa.
Ikinä en tulisi simmottisen kanssa toimeen.
Omani on liiankin puhuvainen.
Joskus pitää hiljentää. Ilman kaulinta kuitenkin. - arkipäivää!!!!
akka.nen kirjoitti:
Mykkä ukko on kuin pöllin pätkä. Mullistelee hiljaa.
Ikinä en tulisi simmottisen kanssa toimeen.
Omani on liiankin puhuvainen.
Joskus pitää hiljentää. Ilman kaulinta kuitenkin.Mykkä ukko on kuin laho pölkky seinän vieressä.
Miten saat sen ukkos hiljaiseksi?
Minulla ei onnistu sitten millään. Parin minuutin päästä alkaa uusi pulina. - akka.nen
arkipäivää!!!! kirjoitti:
Mykkä ukko on kuin laho pölkky seinän vieressä.
Miten saat sen ukkos hiljaiseksi?
Minulla ei onnistu sitten millään. Parin minuutin päästä alkaa uusi pulina.Avajan sanaisen arkkuni, valitsen sieltä pari asiaankuuluvaa sanaa.
Nostan äänivolyymini pari asteikkoa korkeammalle.
Muljautan kohteeseen murhaavan katseen.
Sanon sanani.
Ei se silti auta, kuin sen pari minuuttia, ihan kuin sinä sanoit.
Kamala äänivallin murtaja on liian puhelias ukko, mutta silti niin rakas ja ihuna.
En kai sitä muuten olisi ottanutkaan.
Nytkin tekee mulle voitaleipää. :)) - arkipäivää!!!!
akka.nen kirjoitti:
Avajan sanaisen arkkuni, valitsen sieltä pari asiaankuuluvaa sanaa.
Nostan äänivolyymini pari asteikkoa korkeammalle.
Muljautan kohteeseen murhaavan katseen.
Sanon sanani.
Ei se silti auta, kuin sen pari minuuttia, ihan kuin sinä sanoit.
Kamala äänivallin murtaja on liian puhelias ukko, mutta silti niin rakas ja ihuna.
En kai sitä muuten olisi ottanutkaan.
Nytkin tekee mulle voitaleipää. :))Minäkin karjaisen joskus että "Ole hiljaa/ääni pois/ suu kiinni haluan kuulla jotakin". Tehoaa puolesta sekunnista pariin minuuttiin.
Parempi sekin kuin puhumaton pölkky.
Aamuisin kuitenkin keittää kahvia minullekin asti aikaisin metsälle lähtiessään.
Nyt makaa soffalla ja katsoo tv:tä - akka.nen
arkipäivää!!!! kirjoitti:
Minäkin karjaisen joskus että "Ole hiljaa/ääni pois/ suu kiinni haluan kuulla jotakin". Tehoaa puolesta sekunnista pariin minuuttiin.
Parempi sekin kuin puhumaton pölkky.
Aamuisin kuitenkin keittää kahvia minullekin asti aikaisin metsälle lähtiessään.
Nyt makaa soffalla ja katsoo tv:täMunini nukkuu tuossa vieressä, ja puuskuttaa kuorsausta ihan ihanan soveliaasti.
Mullekin tuo, aina kun aika suo, petikohveet.
Pahinta on minusta, kun tulee pälpättämään, kun haluaisin katsoa, ja varsinkin kuunnella jotain tärkeää, mieltä ylentävää ohjelmaa.
Kyllä Onni on meitä onnistanut.
Koskaan, missään en omaa ukkeliani muihin vaihtaisi,
niin kulta hän on minulle.
Kulta, rakas, helmi helmistä suurin.
Aarrearkun suurin rikkaus.
Meritse. - anteeks.nieminen
akka.nen kirjoitti:
Munini nukkuu tuossa vieressä, ja puuskuttaa kuorsausta ihan ihanan soveliaasti.
Mullekin tuo, aina kun aika suo, petikohveet.
Pahinta on minusta, kun tulee pälpättämään, kun haluaisin katsoa, ja varsinkin kuunnella jotain tärkeää, mieltä ylentävää ohjelmaa.
Kyllä Onni on meitä onnistanut.
Koskaan, missään en omaa ukkeliani muihin vaihtaisi,
niin kulta hän on minulle.
Kulta, rakas, helmi helmistä suurin.
Aarrearkun suurin rikkaus.
Meritse.Ihmettelen sitä. Taas.
Täällä kyllä naiset kehuu ukkojaan, kauan ja hartaasti ja vähän väliä, jaettä kun tuo minua vaaaaan ja ainoastaaaan rakastaa ja niiiiin kovaa ja paljon.
Missä on omia naisiansa kehuvat miehenpuolet. Ei taida olla kuin LL. Ne tarinat kyllä on kuultu jo turhankin moneen kertaan. Onnea vaan.
Entäs muut? - ???
Eihän tämä seuranhakujuttu ollut?
- Joskus rakastanut
anteeks.nieminen kirjoitti:
Ihmettelen sitä. Taas.
Täällä kyllä naiset kehuu ukkojaan, kauan ja hartaasti ja vähän väliä, jaettä kun tuo minua vaaaaan ja ainoastaaaan rakastaa ja niiiiin kovaa ja paljon.
Missä on omia naisiansa kehuvat miehenpuolet. Ei taida olla kuin LL. Ne tarinat kyllä on kuultu jo turhankin moneen kertaan. Onnea vaan.
Entäs muut?Usein miehet arvostavat naisiaan eniten silloin, kun nämä ovat jo jatkamassa matkaansa toiseen suuntaan. Nainen on voinut tuloksetta valittaa pahaa oloaan pitkään, eikä mies ole lotkauttanut korvaansa. Ei ehkä ole edes suostunut keskustelemaan aiheesta ja miettimään, voisiko tehdä jotain että vaimonsakin voisi hyvin. Kun vaimo ilmoittaa lähtevänsä, mies ryhtyy touhuamaan ja tekee parhaansa. Se on usein liian myöhäistä.
Arvostakaa sitä hyvää, mitä teillä on ja osoittakaa arvostusta ja hellyttä naisillenne. Ei kannata pitää asioita itsestään selvyytenä. Miehet ovat avainasemassa parisuhteen hyvinvoinnista. Miksei kannattaisi tehdä loppuvuosista mahdollisimman hyviä? - Shut up if...
??? kirjoitti:
Eihän tämä seuranhakujuttu ollut?
Ja sekö on kaikki, mitä Sinulla on aiheesta sanottavana?
Pidennetään ketjua yhdessä turhilla kommenteilla. - k/k
Ihmettelen sitä. Taas.
Entäs muut?Kehun minäkin omaani,omalla tavallani.
Ihmettelen sitä. Taas.
Entäs muut?"anteeks.nieminen"
Mulle kävi niin nuoruudessani vastavihittynä vaimoa , kun tulimme töistä kotiin, menin pieneen keittiöömme , kerroin päivän tapahtumaa, ja hetken päästä huomasin etteihän hän edes kuuntele, luki lehteä vaan. Tokaisin sitten että turha puhua, siihen hän "heräsi" lehden luvusta , sen kyllä kuuli.
Hän on jo edesmennyt joten puhun tyhjille seinille joskus , en luule kuitenkaan vielä että olsiin sekopääkään nauraaa ;DDD
Toteanpa tässä myös sen että joskus kun tänne kirjoitan , voisin sanoa, turha kirjoittaa, kun heti joku herra Hooo tyrmää.
terveisin pihtari / netissä kuitenkin se valontuoja tupaan ;DD
- satutätitoppinen
Kivoja ja ärmäkkäitä,
suloisia kärsäkkäitä.
Lumosanoin sanovia,
ymmärrystä anovia.
Luulevia söpöjä,
joilla nenät nöpöjä.
Monesti on kiva olla,
ellei pauka oma polla,
silloin minä olen hiljaa,
kylvä en mä sanaviljaa. - sormenjälkeni
Moniosaaja hoitoalalla,eri tehtävissä vuosikymmenten varrella,pitkät työsuhteet,siihen väliin muutakin lisähommia vielä,lähes koko työrupeama kahta työtä.
Nuorena jaksoi,rahaa tuli ja meni matkusteluun,ompahan nähnyt maailmaa.Ennen eläkkeelle pääsyä jokin aika työttömänä virallisesti,mutta keikkaa riitti.
Nyt 60 nautin vapaudesta ja siitä että asiat on kaikki hyvin periaatteessa.
Ainoo tehtäväni on huolehtia vanhoista vanhemmistani,joille olen luvannut pitää heistä huolta loppuun saakka,he kuitenkin ovat ns.turvassa hoitopaikoissaan. - sitroen.
Ei kai tuosta haittaa liene vaikka kerronkin...
Pari autopuolen koulua, siinä välissä muutama vuosi autonasentajana.
Myöhemmin 17000 autoon kädet ylhäällä osia pulttasin kiinni naapurimaassa, joten hihnatyökin tuli tutuksi. Parhaimmillaan 5,5 minuutissa 17 ruuvia, pulttia, mutteria kiinni ja jokaisella jotakin osaa. Ei se työ miestä pahenna.
Sitten muutama vuosi piti puristella hirveässä paineessa kaasua muoviksi, että muovikasseihin ym saatiin materiaalia. Ja lopuksi päätyönä atomireaktorin ajoa vuorotyössä. Tuli jotain 1800 yövuoroa eikä yhtään minuuttia unta niitten aikana, vaikka vuorotyöhön en koskaan tottunut...
Nuorena luin paljon kun en muuta keksinyt. Sitten kun auton sain ostettua, ajelin sillä jossain Makedonian ja Varangin välillä. Junalla ja lentokoneella kauemmas. Sukua aloin tutkia -86 paikkeilla. Puu- ja metallitöitä joskus tarpeen ja mielialan mukaan. Ja kaikkea muutakin.
Vanhana naimisiin ja vielä vanhempana ero.
Vielä vähän aikaa 60 ja kuoleman välissä.- Kommentit lukenut
Vähän näkyy olevan väkeä henkisen työn ammateista kertomassa itsestään. Mistä syystä ette ole tunteneet halua opiskella enemmän? Oliko se rahakysymys vai aivojen vähyyttä vai mitä? Olihan Mauno Koivistokin alkujaan satamassa töissä, mutta opiskeli iltaisin ja päätyi ammattiin,jonka kaikki tiedämme.
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä? - demeter
Kommentit lukenut kirjoitti:
Vähän näkyy olevan väkeä henkisen työn ammateista kertomassa itsestään. Mistä syystä ette ole tunteneet halua opiskella enemmän? Oliko se rahakysymys vai aivojen vähyyttä vai mitä? Olihan Mauno Koivistokin alkujaan satamassa töissä, mutta opiskeli iltaisin ja päätyi ammattiin,jonka kaikki tiedämme.
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä?Omasta puolestani vastaan "Kommentit lukenut"- nikille pariin esitettyyn kysymykseen.
Siis miksi en tuntenut halua opiskella enemmän ? Mielestäni olen opiskellut koko elämäni, vaikka tutkintoja ei ole tuon enempää, eikä minusta opiskelussa korkeakouluopintoja pidä nostaa ylitse muiden. Itse arvostan laaja-alaista elämänkokemusta niitä enemmän - siihen onko se "aivojen vähyyttä" olen jäävi vastaamaan.
Hoitoalalle pyrittäessä tehdään soveltuvuustestit. Vaikka olen itse niitä hiukan kritisoinut, kai ne jonkinlaista suuntaa antavat. Olisin myös taipuvainen uskomaan, että jonkinasteinen kutsumus sinne lähdettäessä yleensä on.
Vastaako työ sitten sitä, mitä ajatteli ja voiko siellä kutsumustaan noudattaa, onkin jo toinen juttu.
Kuka on mielestäsi "henkisen työn tekijä" ? Itse olen tehnyt keikkatyötä siivoojana ja opetustehtävissä ja olen ollut mielestäni molemmissa yhtä "henkinen"... - L - L
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä?Olisikohan perisuomalaista ujostelua?
Vaikka koulutuksestaan kertominen ei mitään kehuskelua olekaan niin moni saattaa kuitenkin välttää sitä tuon leimaantumispelon vuoksi.
Itse olen tyytyväinen mielestäni hyvin monipuoliseen "haalarikokemukseen".
Siitä on ollut korvaamaton hyöty toimiessani erilaisissa ja eritasoisissa esimiestehtävissä. Kommentit lukenut kirjoitti:
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä?Eivät opinnot ole enää pitkään taanneet työpaikkaa sillä alalla mitä on opiskellut. Olen kai tyypilinen tapaus joka ei ole tehnyt lainkaan työtä sillä alalla jota olen opiskellut. Toimeen tuleminen on ollut ainut kutsumukseni joten kaikki työ on kelvannut ja yhtä sekä toista olen elämässäni päässyt tekemäänkin.
Isävainaa oli muuten samaan aikaan tuolla Turun satamassa kuin Koivistokin ja muisti aina korjata miten asiat 'oikeasti' olivat kun tuota 'duunarilegendaa' aikoinaan mediassa innokkaasti rakennettiin...- sitroen.
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä?Siitä koulunkäynnistä:
Oppikoulu oli kaukana eikä liikenneyhteyksiä ollut. Ja sitten: "Mitä sitä sinne oppikouluun. Ulkomaan kieliä siellä vain luetaan. Eihän niitä tarvita. Suomessahan me ollaan."
Ammattikoulun maksoi vanhemmat. Seuraavan itse. Oli 3500 mk säästössä kun kouluun menin. Ensimmäisenä vuotena kului 2800, toisena 3000 ja kolmantena 3200 mk. Koulun loputtua oli 500 mk tilillä mukaanluettuna se 200 mk:n stipendi koulun parhaasta todistuksesta. Kesälomat työssä koulurahoja tienaamassa. Saikkaa ja vanikkaa syötiin, joskus neljännes lenkkiä lisukkeeksi. Työpaikalla oli työmaaruokala, mistä lämmin ruoka kerran päivässä. Kimppakämpässä rintamamiestalon vinttihuoneessa asuttiin. Yhteiskunnan tuki oli 300 mk opintoavustusta ja 350 mk opintolainaa yhteensä kahdelle ensimmäiselle vuodelle. Kolmannelle en edes anonut.
Jotkut jatkoivat kolmanteenkin kouluun, 4 vuotta lisää. Ajattelin, että kai sitä tällä koulutuksella jo leipänsä tienaa. Ja tienasi. Tosin muutaman kerran yövuorossa kävi mielessä kello 4 ja 5 välillä, että näinköhän sitä valvoa pitäisi jos olisi sinne oppikouluun mennyt tai päässyt...
Tämä minulta omakohtaisena vastauksena tuossa ylempänä esitettyyn kysymykseen. - 21v kokemusta @
Nyt ei yksi ammatti enää elätä, ehkä hoitoalalla korkeintaan, vaikka pieniksi jäävät silloinkin ansiot. Onko hoitotyö enää kutsumustyötä,sellaisena sitä tämän ikäluokan nuoruudessa pidettiin, kuten lääkärin tointakin? Täällä tuntuu olevan kovin monta hoitoalalta, joten kertokaa, olitteko mielestänne kutsumustyössä?Kommentit lukenut@
Luulisin että aikamonelle hoitoala on kutsumustyö.
Itse jouduin hoitoalalle muuttaessani toiselle paikkakunnalle, eikä siellä ollut saatavana koulutustani vastaavaa työtä. Sain työkkäristä soiton että nyt olisi sellainen työ tarjolla, otatko vastaan. Sanoin että kokeillaan. Olihan siinä ammattitaidostanikin hyötyä silti, hoitalallakin.
Päivääkään en ole hoitoalalle koulua käynyt, työ ja kivat työkaverit ovat opettaneet sen minkä en ole itse hoksannut. Sen jälkeen on tarjottu työtä samalta alalta, muutamia jaksoja lukuunottamatta ja olen pitänyt työstäni.
- demeter
Minusta "Katariinan sukua"-nikki kirjoitti omasta ikäluokastamme niin yleispätevän analyysin, ettei siihen ole paljon lisättävää.
Siinä olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että tänne kirjoittavat monenlaiset kiinnostavat ihmiset. Se että palstalla ei ole valvojaa, on sekä puute että rikkaus.
Minulla on ollut epätyypillinen työura ennenkuin siitä tuli arkipäivää muuallakin.
Eli olen tehnyt "melkein mitä vain", sijaisena. keikkatyöläisenä ja free-lancerina. Koulutaustani on sama kuin aloittajan, ensin kaupallinen koulutus, sitten lähihoitajan opinnot. Erikoistuin vanhuksiin, mutta tein työtä pääasiassa lasten parissa..
Politiikassa olin mukana muutaman kauden ja yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat edelleen. Eläkkeellä ollessa olen ollut mukana vapaaehtoistyössä.
Harrastuksia on kertynyt melkein liikaa, liian moni asia kiinnostaa. Pysyvimpinä kai ovat kuitenkin olleet kaunokirjallisuus, kirjoittaminen, elokuvat, luonto, liikunta eri muodoissaan - ja ihminen eri muodoissaan..))
Erään ystäväni mukaan minulla on vaikea luonne ja kälyjeni mukaan sukuni ominaisuuksiin kuuluu ilkeys. Niin, että noilla eväillä on menty..)) Elämäntavoiltani olen "pobo" eli porvariboheemi. Olen tarkka raha-asioissa, mutta leväperäinen vaikkapa oman huushollini hoidossa...
Sinulle aloittaja toivon voimia siinä työssä, jossa en itse jaksanut olla kuin siellä viihdepuolella, erilaisten harrastuspiirien ja opintoryhmien vetäjänä. - K. Kolli
Tippa-Iitat näyttäisivät olevan hyvin edustettuina.
- sair.hoitaja
Paitsi etteivät saa tippaa laittaa, pyllyn pesu on sallittua.
- K. Kolli
sair.hoitaja kirjoitti:
En tiedä kuka ne neulat oli tökkinyt kämmenselkämykseeni mutta tajuissa ollessani hoitsut kyllä pussit vaihtoivat ja säätelivät tiputtelua.
15vrk katselin makuulla touhua.
Peffan pesusta en tiedä koska väliltä oli otettu pois pitkä pätkä ja loppupää rauhoitettu 3:ksi kuukaudeksi.
Käyttämäni nimitys on kunnianositukseni vaativaa ja hermoja kysyvää työytä tekeville leikkauksen jälkimaininkiosaston tytöille!!! - Nursing problem
sair.hoitaja kirjoitti:
Joisain paikois lääkärit ei osa laittaa kanyyleitä suoneen vaan homman hoitavat hoitajat. Mut ei net lääkärti osaa kyllä pestä pyllyjäkään ;)
- K. Kolli
Joisain paikois lääkärit ei osa laittaa kanyyleitä suoneen vaan homman hoitavat hoitajat. Mut ei net lääkärti osaa kyllä pestä pyllyjäkään ;)
Avannehoitsu.
Suolen ulospullahduksen avanneaukon kautta johdosta jouduin käymään keskussairaalan all around osastolla. En tiedä oikeaa nimeä.
Lääkäri kävi painelemassa suolen päät sisään ja asensi avannepussin takaisin paikalleen.
Muuten meni hienosti mutta lähtiessäni liikkeelle jäi paskavana lattialle.
Oli liian vaativa asennustehtävä lääkärille.
Huuhdoin hieman paikkoja ja laitoin itse pussin paikalleen,
Kiitos avannehoitsulta saamani erinomamisen opastuksen! - Nursing problem
K. Kolli kirjoitti:
Avannehoitsu.
Suolen ulospullahduksen avanneaukon kautta johdosta jouduin käymään keskussairaalan all around osastolla. En tiedä oikeaa nimeä.
Lääkäri kävi painelemassa suolen päät sisään ja asensi avannepussin takaisin paikalleen.
Muuten meni hienosti mutta lähtiessäni liikkeelle jäi paskavana lattialle.
Oli liian vaativa asennustehtävä lääkärille.
Huuhdoin hieman paikkoja ja laitoin itse pussin paikalleen,
Kiitos avannehoitsulta saamani erinomamisen opastuksen!No se on hyvä jot on topakoita potilaita :)
- 1.1947
sair.hoitaja kirjoitti:
Rokotusoikeus on, vaikka en olekaan sh. Oli hyvä koulutus. Itseäni en pysty pistämään. Onneksi tarve oli satunnainen.
Kanyylin laittoa ei meille opetettu. Melkein senkin on sivusta oppinut, kun miehelle hoitojen aikaan jatkuvasti laitettiin. En silti haluakaan sitä tehdä.
Kokonaisvaltaista hoitamista työ oli. Paljon piti olla tietoa oireista ym.sta. Eipä aina sh. edes osannut arvioida ambulanssin tarvetta... Kehitysvammainenkin osasi näytellä epilepsiakohtausta, kunnes huomasin, ettei kaikki täsmää. Tutkittiin ja lääkitys purettiin.
Noin parikymmentä vuotta sitten muuttui hoitajien valintaperusteet ja sen käytännössä huomasi. Oli paljon itsekkäitä ja huonoja töihin tarttumaan. Opiskelijoita arvioidessa sen näki. Ovat taitaneet jo palata entisiin valintaperusteisiin.
Sanoisin, ettei paperipätevyys ole aina tae parhaasta henkilöstä. Suomessa tutkinnoilla on turhan suuri vaikutus. Antaa se pohjan, mutta henk.kohtaiset ominaisuudet on melkein tärkeimmät. Ruotsissa on toisin, voivat kouluttaa oppisopimustyyppisesti ammattiin.
Muistoja... - Nursing problem
1.1947 kirjoitti:
Rokotusoikeus on, vaikka en olekaan sh. Oli hyvä koulutus. Itseäni en pysty pistämään. Onneksi tarve oli satunnainen.
Kanyylin laittoa ei meille opetettu. Melkein senkin on sivusta oppinut, kun miehelle hoitojen aikaan jatkuvasti laitettiin. En silti haluakaan sitä tehdä.
Kokonaisvaltaista hoitamista työ oli. Paljon piti olla tietoa oireista ym.sta. Eipä aina sh. edes osannut arvioida ambulanssin tarvetta... Kehitysvammainenkin osasi näytellä epilepsiakohtausta, kunnes huomasin, ettei kaikki täsmää. Tutkittiin ja lääkitys purettiin.
Noin parikymmentä vuotta sitten muuttui hoitajien valintaperusteet ja sen käytännössä huomasi. Oli paljon itsekkäitä ja huonoja töihin tarttumaan. Opiskelijoita arvioidessa sen näki. Ovat taitaneet jo palata entisiin valintaperusteisiin.
Sanoisin, ettei paperipätevyys ole aina tae parhaasta henkilöstä. Suomessa tutkinnoilla on turhan suuri vaikutus. Antaa se pohjan, mutta henk.kohtaiset ominaisuudet on melkein tärkeimmät. Ruotsissa on toisin, voivat kouluttaa oppisopimustyyppisesti ammattiin.
Muistoja...Pitikö rokotuslupaan olla erillinen koulutus vai tuliko se lupa lähihoitajan koulutuksesta? Nykysin joissain työpaikoissa lähioitajatkin saavta joissain tilanteissa laittaa suonikanyylin. Kehitysvammaisten hoitaminen on vaativaa työtä. Siinä tarvitaan paljon erikoistietämystä.
Hän joka on teoriassa hyvä ei välttämättä ole hyvä käytännössä, siinä olet aivan oikeassa. Monesti nämä teoreetikot jatkavatkin sitten tuonne yliopistoihin jatko-opintoihin, eivät jääkkään sinne kädentöihin.
- Anonyymi
Olen aina kulkenut, minne elämä kuljettaa. Jos olen jotain vannonut, elämässä on käynyt juuri päinvastoin. Luotan, että aina selviytyy jollain tapaa, vaikka tie on noussut useita kertoja pystyyn. Toisaalta koen olevani onnekas ja toisaalta olen kironnut mielessäni monta kertaa, miksi tulee aina uusia koettelemuksia ja vaikeuksia vastaan.
Töissä olen aina viihtynyt. Työssä käyminen ja sen ohella opiskeleminen alkoi 15-vuotiaana ja jatkui yli 60-vuotiaaksi. Yliopistolla en ole saanut mitään valmista, koska olen usein joutunut jättämään työasioiden vuoksi itseäni enemmän kiinnostaneet opiskelut kesken. Pari vuotta sitten mietin vielä gradun aihetta ja laskin tarvittavia opintoviikkosuorituksia. Loppujen lopuksi homma tuntui turhalta, ja päätin jatkaa opiskelua vain huvikseni, jos huvittaa.;)
Työsuhteet ovat jääneet lyhyiksi, kun työpaikka toisensa jälkeen on kadonnut alta. Olen usein joutunut aloittamaan alusta ja opiskelemaan jotain uutta työhön liittyvää, suoriutuakseni omista töistäni oman vaatimustasoni mukaisesti. Yhden opistotasoisen tutkinnon suorittaminen jäi päättötyövaiheessa kesken, ja kolme tutkintoa on tullut suoritetuksi, jotta sain pätevöidyttyä tehtäviini. Viimeisin siksi, että voin säilyttää "työmarkkina-arvoni". Sekä yliopistossa että markkinointi-instituutissa suoritetuista kursseista perittiin melkoiset kurssimaksut. Välillä osan maksoi työnantaja.
Nuorena toimin tiedottajana ja tein töitä mainonnan parissa. Esikoisen synnyttyä tein osapäivätöitä ja jäin muuton jälkeen kotiäidiksi. Kotiäitivuosina työskentelin nuorison ja lasten parissa. Lisäksi tein keikkatöitä aikuiskouluttajana ja parille kustannusyhtiölle oikoluku- ym. hommia kotona. Opiskelin samaan aikaan ja suunnittelin ryhtyväni kokopäiväopiskelijaksi. Elämä pakotti kuitenkin kokopäivätöihin. Aloitin pohjalta ja pääsin pian hoitamaan päällikkötasoisia tehtäviä ensin teollisuuden sitten tukkukaupan parissa. Kansainvälisiin kauppoihin liittyen matkustelin välillä, enimmäkseen Euroopassa. Välillä toimin ihan muulla alalla ja vastasin yhden ulkomaisen yrityksen Suomen toiminnoista. Kun sekin työpaikka meni alta, palasin sitä edellistä työtäni vastaaviin tehtäviin. Kun viimeinen kaupallisen alan yritys katosi alta, päätin, että vaihdan humaanimpiin kuvioihin. Jatkoin opiskelua ja onnistuin saamaan kuukausipalkkaisen työn kouluttajana. Kun sekin päättyi, aloin keikkailla samaan tapaan kuin nuoruusvuosina. Nyt olen eläkkeellä ja teen keikkatöitä edelleen aina välillä. Mietin, perustaisinko yrityksen ja yrittäisin myydä keikkoja mieleisiin kohteisiin ulkomailla. Että sellainen, prekariaatti jo 1980-luvulta alkaen.
PS: Taidanpa valita rekattua nimimerkkiä anonyymimman.;) - jakselkaa...
No aivan kaikillehan se on sallittua, sh:tkin saa spermanhajut sill ois kehostaan.
Sekatyöläinen ja vanhuuseläkeläinen. Varsinaisentyön jälkeen ja ohella ja harrastuksena lukeminen, piirtäminen-maalaus, eri tietokone-ohjelmat, soitto ja laulu
ynnä puutarhahommat.
Elämän filosofiasta joku mainitsi maailman suurimmaksi voimavaraksi rakkauden -
yksinäisyydessä, kun lapset on lentänyt pois pesästä, voi miettiä kaikessa rauhassa tota suurta jutskaa. Unohtamatta luontoa. Joka paikan siivooja. Yleensä aika lepponen, nurjähtäneet asiat joskus ottaa päähän, mutta kärpäsiäkin tarvitaan luonnon kiertokulussa :)) - av
En hauku ketään jos minua ei haukuta.
Työt.
Kaupanalalla lihoista aseiden myyntiin siis lähes kaikki Suomessa.
Ruotsi autojen tekoa lähes alusta luoppuun, laivojen hitsausta, kromitehtaassa, lentokoneiden moottorien osien valmistusta, nyt puutarhojen hoitoa ja pientä matkustelua.
Omien kiinteistöjen, talojen hoitoa.
Seura: Akateemikot mutta minulle käy kuka tahansa joka ei hauku.- av
Jäi pois armeijan aika.
Olin kuukauden tupavahtina heille joiden piti käydä armeija palvelus vaikka välillä oli vankila aikaa ikä rajoitus taisi olla 32 vuotta.
Monella oli tappoja jne.
Minut kai valittiin sopivana, hyvin meni se aika ja ylennys tuli. - av
av kirjoitti:
Jäi pois armeijan aika.
Olin kuukauden tupavahtina heille joiden piti käydä armeija palvelus vaikka välillä oli vankila aikaa ikä rajoitus taisi olla 32 vuotta.
Monella oli tappoja jne.
Minut kai valittiin sopivana, hyvin meni se aika ja ylennys tuli.Aika tänän2012 lokakuu klo o230 järki alle apinan suomen armeija.
kuin oli silloin niin oli.
isäni on kirja.
miksi näin on tosi---miksi heräsin vain...
Voin kertoa lisää sairaasta maasta.. - 15
av kirjoitti:
Aika tänän2012 lokakuu klo o230 järki alle apinan suomen armeija.
isäni on kirja.
Voin kertoa lisää sairaasta maasta..Oletko Raahelainen mies?
- ....
av kirjoitti:
Aika tänän2012 lokakuu klo o230 järki alle apinan suomen armeija.
isäni on kirja.
Voin kertoa lisää sairaasta maasta..av taas sekoilee
- Anskuliini
Aloittelin puotipuksuna osuuskaupan myymälässä 15 vuotiaana, siitä sitten muutaman vuoden opintojen ja kesätöiden jälkeen ajauduin saman työnantajan palveluksessa myymälänhoitajaksi, kunnes rakastuin yksityiskauppiaaseen ja jatkoimme kauppiaan uraa yhdessä.
Jossakin vaiheessa siirryin kirjanpidon puolelle, koska taloushallinto ja verotus on ollut aina vahvin osaamiseni.
Sitten tuli 90-luvun lama ja yrityksiä kaatui kuin Fortumin sähkölinjoille myrskyssä puita, en enää välittänyt penkoa ja selvitellä konkurssipesiä vaan lähdin opiskelemaan sähkötekniikkaa, siitä sain uuden ammatin ja työn, sillä tiellä olen edelleen.
Olen jossain välissä ennättänyt tehdä kolme lasta, erota ja asua yksin kymmenisen vuotta.
Olen jo eläkeiässä, mutta teen edelleen töitä, koska pidän työnteosta ja olen hyväkuntoinen. - torsoukot.
Paljon on pakkoruotsin
runtelemia ikäloppuja. - vai mitä luulet ?
täällä on pikkusen parempia ihmisiä,
- ---
mukavia on ihmiset täällä, kaikk` han sen on jo huomaannu
- Huolestunut
Viime viikolla tuli TV-ohjelma, jossa kerrottiin 102 vuotiaan vanhuksen
elämästä ja pyrkimyksestä päästä hoivakotiin. Tapaus oli Helsingistä.
Siskonsa tytär jostain Impivaarasta kävi tätiään auttelemassa ja hoitelemassa
hänen asioitaan. Viranomaiset yrittivät ensin uhkailemalla saada ohjelmanteon
loppumaan. Se ei auttanut, joten vihdoin viranomaiset "pesivät kätensä"
ja antoivat vanhukselle hoivapaikan laitoksessa.
Julkinen painostus usein auttaa. Hyvä niin.
Nyt on Valkeakoskella avattu uusi yksityinen hoivakoti, mutta ei
sielläkään mene kuin Strömsöössä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012102416245007_uu.shtml
Yksinhuoltajaäiti hoitaa kymmenen lastaan. Vaan kymmenen lasta ei pysty
hoitamaan vanhaa äitiää,.
Valitettavan totta. Tähän on tultu.
Hieman pelottaa tulevat vuodet. Vielä menee hyvin, mutta
jos tauti iskee... Huolestunut kirjoitti:
jos tauti iskee..."huolestunut"
Näinhän se menee:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11000866
H.- ****
Huolestunut kirjoitti:
jos tauti iskee...Koskaanhan ei tiedä, jos vaikka niillä lapsillaan on kullakin 11 lasta.
Eipä itsellä ole katumista, kaikkemme annoimme. Kaikilla ei ole sitä mahdollisuutta.
Kaikillahan ei ole edes yhtään lasta.
Toivottavasti tulevassa he eivät jää nokan varjoon, kun ei ole puoltajia omasta takaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59788
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40534
- 52526
- 76523
- 22506
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470