Varokaa yh länsi oy

Ei enää ikinä!!!

Jäi tyttöystävän kanssa viime vuonna erittäin huonoja kokemuksia kyseisestä yhtiöstä. Olimme
Puolentoista vuoden asumisen jälkeen päättäneet irtisanoa sopimuksen ja mitä kävikään takuuvuokran maksamiselle: 605eurosta 125euroa takaisin. Tässä syitä:
-Lattialämmityksen termostaatin huppu rikottu: 200e ( emme edes tienneet koko lattialämmityksestä.

- 30cm:n nettipiuhan sijaan jätetty 5m:n nettipiuha: 60e ( 5m:n nettipiuhaa emme saaneet takaisin)

- astianpesukoneen takaa jätetty listat laittamatta takaisin paikoilleen:50e

-pakastinta ei sulatettu kunnolla: 50e ( jos ei 2pv riitä että on ämpäri alla niin mikä?)

-liesiä ei putsattu kunnolla: 40e

- suihkuverhon poistamisesta:15e ( ihan seuraavia asukkaita ajatellen)
Tässä siis muutamia mainitakseni

Kaiken lisäksi kun itse asensimme sälekaihtimet asuntoon (arvo 300e) emme saaneet senttiäkään hyvitystä vaikka ne todennäköisesti nostavat asunnon arvoa.

Jos tällä viestillä saan edes yhden asunnonvuokrauksen peruttua olen tyytyväinen. Kannattaa varoa..

55

10609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää ikinä!!

      Niin ja lisäksi emme voineet itse vaikuttaa jälkitarkastuksen puitteisiin enää mitenkään, jäljelle
      Jäänyt takuuvuokra tuli joskus myöhemmin kun olimme jo pitkään asuneet muualla

    • vuokraajat=varkaat=?

      Tästä opimme: aina dokumentoitu (valokuvin ja tarkan muistion kera) asunnon alkutarkastus, ennen asuntoon muuttoa.
      Lakimies mukaan asunnon lopputarkastukseen, pvämäärän on sovittava asunnon omistajalle/vuokraajalle, kumpikaan ei yksin tee omia päätelmiään.
      Jos kyseessä on nuori, aina vanhempi tai joku muu aikuinen mukaan sekä alku- että lopputarkastukseen.
      Takuuvuokra pankin sulkutilille, ei suoraan vuokranantajalle. Rahaa ei kumpikaan voi nostaa, ilman lakimiehen loppupaperia.

      itselläni on huonoja kokemuksia VVO:n kanssa, yrittivät samoin kun tässä, maksattaa asunnon remontteja vuokralaisllaa, pimittävät ilman pätevää syytä takuuvuoraa. Pitkällinen tappelu ja vasta isäni puuttuminen asiaa ja kävely vvo:n toimistoon toi rahat takaisin. Olin itse tuolloin 20v ujo nuori opiskelija ja täysin tälläisen hyväksikäytön vedätettävissä.

      • emme saa tietää

        Olisi tosiaan kiva tietää, missä kunnossa asunto oli oikeasti sisään muutettaessa ja missä kunnossa se oli oikeasti loppusiivouksen jälkeen.

        Aloittajaa epäilemättä, saamme häneltä vain tarinan toisen puolen.

        Jos siellä oli oikeasti loppusiivous tehty kunnolla, niin tässähän on juristille työmaata. Mutta oliko loppusiivous oikeasti tehty kunnolla?

        Sitä emme saa koskaan tietää.


    • gunvor Larrson

      - vaikka ette tienneet koko lattialämmityksestä niin nupin kuitenkin olitte onnistuneet rikkomaan?
      - Pakastinta ei sulatettu kunnolla, LUE: pakastinta ei sulatuksen jälkeen oltu puhdistettu kunnolla (vertaa: liesiä ei ollut puhdistettu kunnolla)
      - suihkuverhon poistaminen: seuraavalle asukkalle täytyy suihkuverho kuitenkin taas hankkia
      - sälekaihtimien asentaminen: vuokrakämppään ei ole lupaa asennella mitään ilman vuokranantajan lupaa

      Kyllä vuokra-asunnon ehdoton sääntö on, että asunto jää samaan tilaan kuin se oli vuokrasuhteen alkaessa, asumisen jälkiä ei tietenkään oteta lukuun.

      En laittaisi näistä YH:n piikkiin montaakaan kohtaa.

      • onko asia miten päin

        ja oliko suihkuverhon ja siivouksen lasku 500e?
        annettiiko asukkaalle tilaisuus itse korjata maholliset puutteet (esim ostaa se 5-20e suihkuverho)?

        Yleensä vuokravakuutta käytetään väärin, eli sillä rahalla vuokranantaja remontoi asuntoa, eikä normaaleja asumiskuluja oteta ikinä rehellisesti huomioon.


      • gunvor Larrson
        onko asia miten päin kirjoitti:

        ja oliko suihkuverhon ja siivouksen lasku 500e?
        annettiiko asukkaalle tilaisuus itse korjata maholliset puutteet (esim ostaa se 5-20e suihkuverho)?

        Yleensä vuokravakuutta käytetään väärin, eli sillä rahalla vuokranantaja remontoi asuntoa, eikä normaaleja asumiskuluja oteta ikinä rehellisesti huomioon.

        Nomiten oli, vaatiko vuokralaiset lopputarkastusta tehtäväksi ennen luovutusta, vai luistelivatko he "pakoon".

        Se vuokravakuushan on juurikin sitä varten, että sitä voidaan käyttää jos asunnossa on edellisen asukkaan jäljeltä jotain korjattavaa.


      • repikää siitä

        Asuttu nyt reilu 2 vuotta ja meille kyllä riittää YH:n touhut.Reklamaatioiden korjausta odotettiin reilu vuosi,hei haloo!!Talot oli uusia sinne muuttaessamme ja tuntuu että mikään ei kuulu kellekkään,pitävät tuolla YH:lla meitä ilmeisesti toisen luokan kansalaisina.SRV rankentaja myös sellainen että reklalamaatiot korjataan kun heille sopii.Asukkaille ilmoitettiin YH:lta että takuukorjaukset ovat ohi kesäkuuhun 2014 mennessä,nyt mennään jo syyskuun loppua ja SRV:n mestari on sitä mieltä että aikataulussa ollaan,kukahan on tipahtanut kalenterista??Sen verran aikoinaan rakennushommissa olleena tiedän ettei seinän halkeaman kittauksen kuivumista sentään tarvitse 1,5kk odottaa niin kuin meillä.Naapuri teki reklamaation lattialämmityksen toimimattomuudesta viime syksynä kun muutti taloon,arvatkaapa on jo korjattu???Toki kävi siellä tämä kittaaja katsomassa termostaattia ja totesi että kun valo palaa niin kunnossa on vaikka lattia ei lämpenekkään,voi elämän kevät,pitävät SRV:llä meitä ilmeisesti vielä tyhminäkin.Isännöisijä laittoi ilmoitustaululle oikein lapun että vika tilanteissa yhteysTesomalaiseen huoltofirmaan.Sinne kun soittaa sanotaan heti "ei kuulu meille".Isännöitsijälle kun soittaa se jää siihen.
        Kiertäkää hyvät ihmiset kaukaa nuo kirjainyhdistelmät niin aikaa jää muuhunkin kuin jonninjoutaviin taisteluihin mitä ei edes pitäisi olla.
        Me etsimme nyt uutta kämppää ja niin tuntuu meidän talosta etsivän muutama muukin.Aivan käsittämätöntä asioiden hoitoa,ei voi kun ihmetellä.


    • Ex-asukas

      Ihan samanlaista touhua paavo Helkama Oy:n kanssa, Kannattaa varoa tätä:

      Toimii nimellä alfta lkv myöskin.

      http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/7360341

      Meillä oli asunnossa nastan jälkiä, jotka olivat vakavia puutteita, piha oli neulasia täynnä. Lisäksi aiheutimme vakavia vaaratekijöitä asunnossa. Emme pitäneet lattialämmitystä päällä, emme polttaneet pihavaloja ym ym.

      Kerran lukitsin ovet niin ettei asuntoon päässyt ulkopuolelta vuokranantajan avaimilla. Tämä todettiin ilkivallaksi.

      vuokravakuudesta ei tule mitään takaisin. Muuttoautokin jätti pihaan "karmeat" jäljet. Lisäksi lunta ei ollut pihalla samoin kuin muuttaessa!!!! Muutimme talvella sinne joten kesällä vaikea jättää piha samaan kuntoon.

      Koko tuo as oy on myynnissä ja poistettu nyt myynnistä, että saataisiin tuohon tilalle joku. Sitten taas myydään. Kaikkihan googlaa nykyään tulevan mahdollisen asunnon ja ei ihme ettei ketään löydy tilalle.

      Maailma on mieleisairaita täynnä.

    • wwelll

      Teitä on kusetettu, ottakaa yhteys kuluttaja-asiamieheen.

      Voitte myös halutessanne tuhota yh-lännen omaisuutta ostamallanne summalla?

      • Ei enää ikinä

        Gunvor larsson taitaa olla ihan yh länsi oy:n omaa porukkaa :D
        Mutta joo, mitään mahdollisuutta ei ollut missään kohtaa korjata
        vahinkoja itse, tilille ilmestys 125e 605eurosta noin kuukauden kuluttua sen jälkeen ku oltiin pois muutettu. Lappu tuli sitten sen jälkeen kaikista '' vahingoista" mitä oltiin tehty.


      • Ei enää
        Ei enää ikinä kirjoitti:

        Gunvor larsson taitaa olla ihan yh länsi oy:n omaa porukkaa :D
        Mutta joo, mitään mahdollisuutta ei ollut missään kohtaa korjata
        vahinkoja itse, tilille ilmestys 125e 605eurosta noin kuukauden kuluttua sen jälkeen ku oltiin pois muutettu. Lappu tuli sitten sen jälkeen kaikista '' vahingoista" mitä oltiin tehty.

        Ja juu, välillä on kyllä tehny mieli rikkoa
        muutamat ikkunat kun paikasta ohi ajaa.


      • gunvor Larrson
        Ei enää ikinä kirjoitti:

        Gunvor larsson taitaa olla ihan yh länsi oy:n omaa porukkaa :D
        Mutta joo, mitään mahdollisuutta ei ollut missään kohtaa korjata
        vahinkoja itse, tilille ilmestys 125e 605eurosta noin kuukauden kuluttua sen jälkeen ku oltiin pois muutettu. Lappu tuli sitten sen jälkeen kaikista '' vahingoista" mitä oltiin tehty.

        Joo, gunvor Larrson on ihan virallinen yh länsi oy:n suolipalstan nettivalvoja, ihan varmaan joo. Gunvor Larrson vaan yrittää oikoa hälläväliä-ihmisten outoja käsityksiä vuokra-asumisesta.

        Kyllä kai se pitää tajuta, että kämppä jätetään samanlaiseen kuntoon kuin se oli siihen muuttaessa. Olis sen suihkuverhon voinut sinne suosilla laittaa takaisin, niin ei olis tullut mitään hämminkiä. Olis sen pakastimen voinut puhdistaakin, ei pelkästään antaa sulaa. Samaten sen hellan olis voinut putsata. Ja kyllä sen lattialammityksen nupin rikkoumtumisenkin varmaan olitte huomanneet, mutta kun ajatusmaailma on että mitä välii, niin mitä sitä mihinkään ilmoittelemaan että joku nuppi meni rikki.

        Niin, ja säleverhon asentaminenkin on ihan oma moka jos sen ilman lupaa oli sinne laittanut.

        Voihan sitä jälkeenpäinkin kostaa sen 500 egen edestä, mutta siitä saattaa seurata sakkoa ja vahingonkorvausvelvollisuutta.

        Että semmonen tapaus.


      • Ei enää
        gunvor Larrson kirjoitti:

        Joo, gunvor Larrson on ihan virallinen yh länsi oy:n suolipalstan nettivalvoja, ihan varmaan joo. Gunvor Larrson vaan yrittää oikoa hälläväliä-ihmisten outoja käsityksiä vuokra-asumisesta.

        Kyllä kai se pitää tajuta, että kämppä jätetään samanlaiseen kuntoon kuin se oli siihen muuttaessa. Olis sen suihkuverhon voinut sinne suosilla laittaa takaisin, niin ei olis tullut mitään hämminkiä. Olis sen pakastimen voinut puhdistaakin, ei pelkästään antaa sulaa. Samaten sen hellan olis voinut putsata. Ja kyllä sen lattialammityksen nupin rikkoumtumisenkin varmaan olitte huomanneet, mutta kun ajatusmaailma on että mitä välii, niin mitä sitä mihinkään ilmoittelemaan että joku nuppi meni rikki.

        Niin, ja säleverhon asentaminenkin on ihan oma moka jos sen ilman lupaa oli sinne laittanut.

        Voihan sitä jälkeenpäinkin kostaa sen 500 egen edestä, mutta siitä saattaa seurata sakkoa ja vahingonkorvausvelvollisuutta.

        Että semmonen tapaus.

        No jos herra gunvor larsson olis ollu ite paikan päällä ni ois voinu sen todeta että kämppä likimain sellanen kun pitikin että siitä kunnosta ei kyllä yli 450e olis voinu periä sakkoja. Pointti nyt on vaan se että niillä on vaan niin helvetin vapaat kädet että ne saa tehdä sille takuuvuokralle mitä haluaa. Kusipäät.


    • dokumentointia

      Suihkuverhostakin veloittaneet :D ...voi elämä sentään! Kuka tahtoisi edes edellisen asukkaan suihkuverhon...

      Niin se on, asuntoa vuokrattaessa kannattaa valokuvata asunto ja myös tehdä listaa, jos on jotain rikki jo valmiiksi ja ilmoittaa näistä vioista heti alkuun asunnon omistajalle. Esim. tässä tapauksessa tulee mieleen, että tuo lattialämmityksen termostaatin huppu on ollut jo valmiiksi rikki.

      On kyllä kaikennäköistä viheltäjää näissä kuvioissa.

      Hyviä neuvoja monenlaisiin vuokrausasioihin saa tuolta:
      http://www.vuokralaiset.fi/vkl.asp?page_id=5&luokka_id=2&main=1

      • vongur sonnila

        Mitä gunvor Larsson sanoo sitten Vason asumisoikeuskäytännöstä. Kun sinne muuttaessa asunnosta puuttuu keittiön kaappeja, ovet säpäleinä ja lattiat lommoja täynnä saa isännöitsijältä vastauksen: Edellinen asukas on vienyt mennessään ja hajottanut. Ei korjata! Eikä korjattu.

        Kymmenen vuoden vuositarkastus on sellainen, että tarkastaja kävelee asuntoon ulkojalkineet jalassa, koputtaa keittiön yhtä kaakelipalaa ja sanoo kaiken olevan kunnossa. Sitten ovesta ulos.

        Liesituulettimet ovat rikki. Ei korjata.

        Palavia tupakantumppeja alimmille parvekkeille saa porukat heitellä rauhassa. Tupakointia ei kuulemma voi kieltää parvekkeilla. Grillaamisen saa. On vastaus.


    • poismuuttanut1

      Iilamontie :n taloja Turun Pansiossa, jotka ovat kaikki YH-kotien (aka yh länsi) vuokraamia suosittelen välttämään. Tiet välillä auraamatta, naapurit meluaa, talonmies häiriköi ja paikalle on tulossa rakennustyömaa. Siinä sitten ihmettelemistä kun Aina on 16 asunnosta vähintään yksi vapaana.

    • totuus ja home sweet

      Heh, ei paljon haittaa yh:n touhut kun tietää että ne ressukat on hatanpäällä töissä jo melkein 10v sitten todetussa kosteusvaurio/purkukuntoisessa kiinteistössä. No maalilla saa homeet kätevästi piilloon...köh köh vaan. jos ette usko niin käykää katsomassa.

    • Oltiin mekin siellä

      Minun lapseni piirtelivät mustekynällä seiniin ja lattiaan. Kehtasivat korjauttaa laskuuni pintoja. Minusta on luonnollista, että leikki-ikäiset lapset piitelevät. Hakivat sitten häiritsevästä elämästä häätöä, vaikka kaikki vuokrat olivat maksettu. Lähdettiin itse ennenkuin tuli vouti ovelle.

    • tarttis saada asunto

      mää olen sitä mieltä, että yh ihmiset ovat lähes rikollisia. kaiken maailamn vakuuksia vaaditaan.kyllä asumisen pitäisi olla ilmaista suomessa kun on niin kylmää.määkin sain asumsitukee ja aloin ryyppään kaikki meni no mua alettiin tyrkkiin pois. tarttiis saada asunto mutta eivät ota mun hakemuksia vastaa

    • tgfsdghjjj

      yh never ever

    • edgyuioikjhg

      ilmaisia harjoittelijoita täynnä ja omia kullanmuruja talutettavana..=yh

    • Pikku kenkät

      Taas talvi tulossa. Kylä se niin on, että näillä vuokrilla pitäisi kulkutiet itte omistajan jo nuolla, että pääsis pikku kenkillä ainakin virman joulujuhliin...mutta eihän ne mitään tee. Alkavat vaan tarkastamaan, onko vuokrat maksettu...

    • Ei oo rahaa

      Mun miälestä kaikki rikkaat ja vuakra-asunnon pitäjät pitäs tappaa ku ne vie kaikki rahat.

      • Jämpti on ni

        Mun miälestä voisit asuu roskalaatikossa kun sulla kumminkaan ei oo rahaa.


    • Näe kauaksi

      Panoraama 360 on paras tapa kuvata asunto ennen muuttoa. Muista ostaa päivän lehti, ja tuo se esille jossakin valokuvassa. Itse toimin niin. Ole ylpeä vuokranantajasta ja käske hänen poseerata jossakin kuvassa kanssasi. Se toimii. Kokemusta on ja olen aina voittanut. Tilasin palvelun www.virtualikierros.fi -sivuston kautta.

    • 101949

      Tämähän on normaali käytäntö YH:llä. Opin sen kanssa kovemman kautta.
      Poikani oli armeijassa ja hän muutti viikonlopun aikana pois. Menin maanantai- aamuna hakemaan hänen talvirenkaansa pois varastosta, niin YH oli mennyt sissän karmien puolelta ja lähetti 350 euron laskun. Myöhästyin puoli tuntia.
      Lukekaa vuokralaki, asunto pitää olla siivottu, tyhjä ja avaimet luovutettu klo 12.

      • törkeetätouhua

        ei meillä ainakaan oltu siivottu, reklamoitiin kun jouduttiin itse siivoamaan ensin kämppä ennen kuin saatiin kamat sisään, sen jälkeen ei mitään ole kuulunutkaan. Veikkaan että edelliselle asukkaalle laitettu lasku siivoamisesta vaikka me se tehtiin. Onneksi otettiin asunnosta kuvat jotta kun aikanaan muutetaan jää asunto sata varmasti aivan samaan kuntoon, siis siivoamatta.


    • mitätästäopimme

      Itse asunut nyt noin vuoden YH kotien asunnossa. Alusta asti YH lännen eli Tampereen toimipisteen palvelu ollut todella surkeaa, mikään ei toimi ja itse saa heidän puolesta asioita hoitaa. Aluksi antoivat väärän lämpötolpan avaimen ja väittivät että heillä ei toisenlaisia ole, kuitenkin muutaman käyntini jälkeen löysivätkin siihen oikean avaimen. Postilaatikon avainta eivät antaneet muiden avainten yhteydessä, sitäikin kävin muutaman kerran kyselemässä ja sanoivat aina että asia on vireillä kunnes vasta KUUKAUDEN päästä soittivat lukkosepän murtamaan laatikon auki ja asentamaan siihen uuden.Kävin irtisanomassa vuokrasopimukseni kesäkuun toinen päivä ja itselleni tuli uutena tietona tämä yhden täyden kuukauden irtisanomisaika, näin ollen sopimukseni päättyy heinäkuun lopussa. Eivät joustaneet kun pyysin saada sen loppumaan kesäkuun loppuun koska uusi asunto oli jo muuttovalmiina silloin heinäkuun ensimmäinen päivä. Tästä syystä myös menetin asunnon johon olin muuttamassa, uusi vuokranantaja ei voinut odottaa yhtä tyhjää kuukautta. Tämäkään ei ollut YH lännelle pätevä syy joustaa kahden päivän irtisanomisen myöhästymisessä. Sanoivat kyllä että sopii siinä tapauksessa jos he saavat siihen uuden asukkaan löydettyä nopeasti. No, tälläviikolla soittikin sitten eräs nainen joka oli saanut YH länneltä numeroni ja pyysi päästä katsomaan asuntoani pian, koska hänen täytyisi päättää tällä viikolla ottaako tämän vai ei. Eipä tässä olisi muuten ollut mitään erikoista, mutta YH kodit eivät minulle ollut maininnut sanallakaan että tässä parin päivän varotusajalla pitäisi näyttöä alkaa järjestämään. Kirje tuli samana päivänä postilaatikkoon kun ko. nainen soitti asiasta. Mielestäni röyhkeää toimintaa kun tekevät tuollaisia päätöksiä ilmoittamatta ensin asukkaalle HYVISSÄ AJOIN.Myös muilta olen kuullut kokemuksia joissa YH kodit ovat ottaneet takuuvuokran itselleen ja tehneet perusteettoman suursiivouksen asuntoon, joka asukkaan toimesta siivottu perusteellisesti ennen avainten luovutusta.En suosittele YH kotiin muuttamista kenellään. Hvää palvelua en ole missään vaiheessa saanut. Puhelimella ei pääse toimistolle asti soittamaan kun on "ruuhkainen", jättävät aina soittopyynnön eikä vielä tämän kuluneen vuodenkaan aikana ole soittaneet takaisin viidestä soittopyynnöstä huolimatta.

    • Ei millään pahalla :

      Katsotaan mitä tuleman pitää?Muutan ensiviikolla pois YH asunnosta.mielenkiinnolla odottelen. Pyydän itse mukaan päästä lopputarkastukseen.

    • muuttava

      ei millään pahalla, kuinka kävi?
      Onko kkemuksia YHn aso-asunnoista?
      Suunnitteilla ois sellainen hommata, ihmetyttää kun niin paljon vapaita, jokin vika?

      Kuullut myös että, siellä suositaan kaverien, tuttavien suosiosta ainakin vuokra asuntojen suhteen,
      aso-asunto tietääkseni numerojärjestyksellä vai pystyvätkö siinäkin jotain keplottelemaan?
      Onko Turun isännöitsijät- tekninen isännöitsijä palvelevia, kokemuksia?

      • itsgonnabeoversoon

        Suosittelen kaikkia pysymään kaukana YH Länsi Oy:n asumisoikeusasunnoista! Halvalla huonoista materiaaleista tehtyjä muovimattolääviä, ikkunoista vetää helvetisti talvella ja asunnot liian kylmiä mutta mitään ei asialle tehdä valituksista huolimatta. Vastikkeet kalliit laatuun verrattuna. Aleksis Kiven kadun toimistolla 3. krs henkilökunta töykeää, asiallinen ja ystävällinen asiakaspalvelu on heille tuntematon käsite.
        Jos jotain ongelmia asumisen aikana tulee, sinua kohdellaan kuin roskaa. Olen muuttamassa pois 15 asumisvuoden jälkeen - tulin järkiini ja muutan vuokralle upouuteen asuntoon, joka on aivan eri planeetalta YH:n muovimattohirvityksiin verrattuna.


      • Anonyymi
        itsgonnabeoversoon kirjoitti:

        Suosittelen kaikkia pysymään kaukana YH Länsi Oy:n asumisoikeusasunnoista! Halvalla huonoista materiaaleista tehtyjä muovimattolääviä, ikkunoista vetää helvetisti talvella ja asunnot liian kylmiä mutta mitään ei asialle tehdä valituksista huolimatta. Vastikkeet kalliit laatuun verrattuna. Aleksis Kiven kadun toimistolla 3. krs henkilökunta töykeää, asiallinen ja ystävällinen asiakaspalvelu on heille tuntematon käsite.
        Jos jotain ongelmia asumisen aikana tulee, sinua kohdellaan kuin roskaa. Olen muuttamassa pois 15 asumisvuoden jälkeen - tulin järkiini ja muutan vuokralle upouuteen asuntoon, joka on aivan eri planeetalta YH:n muovimattohirvityksiin verrattuna.

        Mulla ihan toisenlainen kokemus. Ei vedä ikkunoista, lämpotila sopiva (täällä talvella n. 22 astetta, riittää kyllä), talossa ilmeisen hyvä äänieristys kun ei kuulu naapureista paljon mitään ja ulkoakin vain jos tuulettaa. Mulla jo kolmas YH lännen kämppä menossa, ensin asuin vuokralla ja sitten olen asunut kahdessa eri ASOssa, aina ollut hyvä palvelu ja nopeasti järjestynyt asunto ja joustavasti muuttojen yhteydessä asiat myös.

        Se on totta että muovimatto täällä oli kun muutin. Seinäpinnat ja keittiön työtason remontoi yhtiö siinä vaiheessa, omaan piikkin asennutin laminaattilattian. Äsken tuli viisi vuotta tässä asunnossa täyteen ja sen kunniaksi teetätti firma remppaa valintani mukaan, vessaa vähän ehostettiin. Aiemmista asunnoista kun olen nähtenyt niin vuokravakuuden olen saanut täysimääräisenä takaisin ts. olen voinut siirtää sen seuraavan asunnon vakuudeksi.

        Mutta ehkä mä sitten olen niitä A-luokan asukkaita joita palvellaan hyvin?


    • repikää siitä

      Kirjoittelin 25.9 noista SRV:n takuu korjauksista.Naapurin lattialämmityksen saivat kuntoon lopulta muutama viikko sitten mutta meillä ei nuo seinäkittauksien korjaukset vieläkään valmiita,yhdessä makuuhuoneessa ja alakerran wc:n seinä ja muutama muu homma edelleen vaiheessa.Käsittämätöntä touhua ettei edes YH saa SRV:tä tekemään hommia loppuun.Tiedän sananlaskun:hiljaa hyvä tulee mutta kyllä SRV nyt vie sen sanonnan aivan uusiin ulottuvuuksiin.Ei viitsi enää asiasta soitella kun alettiin etsiä uutta kämppää niin kuin muutkin.Kyllä se niin vaan menee että joko ne hommat toimii tai sitten ei ja tässä tapauksessa ei todella toimi.En ymmärrä kenen etu se on että noita hommia vetkutellaan!!!!

    • ellu2

      jos todellakin näin pilkunn.... on niin lakimiieheni otan mukaan kun lopputarkastusta tehdään. kait sitä nyt verhot sentään saa ikkunoissa olla. eikä mikään vuokraaja ole oikeutettu ottamaan vuokravakuudesta elämisen jälkiä. ja heidän remonttimiehensä jätää puolet tekemättä vaikka olisi pitänytt tehdä ajat sitten,itse kaiken joutuu tekemään.katsotaaanpa kuinka minun käy, jos vähänkään ottavat vakuudestani niin asianajajni kyllä nostaa metelin koska on jo käynytkin täällä. ja huonot materiaalit ovat kyllä ,sen voin sanoo . hajoo käsiin. kädet ristissäkö pitäisi istua vaan?

    • repikää siitä

      Nyt mennään joulukuuta ja nyt lopulta YH:lta ilmoitettu että hommat tehdään loppuun 5.12-14.Tosin SRV ei kuulema tule tekemään mitään,ottivat nimittäin reklamaatiosta herneen nenään siihen malliin.Ilmoitettiin Isännöitsijällekin as-kokouksessa muutama viikko sitten että hommat edelleen tekemättä ja mitään ei tapahtunut muutamaan viikkoon,sitten tuli laput takuutöistä jotka olisi pitänyt kuitata ja palauttaa muutaman päivän sisään.Taas oltiin Isännöintiin yhteydessä että mitä kuitataan kun hommat kesken?Kaveri soitti SRV:ltä samantien ja oli jo oventakana mutta ei voinut mennä kun asunnossa koira??Lappuhin nimenomaan laitettiin että yleisavaimella ei mennä juuri koiran takia.Ihmettelimme että jos ei olisi ollut koiraa olisi SRV:n kaveri mennyt asuntoon ilman että meille olisi ilmoitettu mitään.Katsotaan nyt saadaanko hommat lopulta pisteeseen,epäilen.Todennäköisesti asiasta saadaan jatkossa lukea lehdestä että miten hommat etenee YH:n ja SRV:n yhteistyöllä,jotain käsittämätöntä asiassa on?

    • jepulis11

      YH:lle on tärkeätä vain kun saavat ns.kynnysrahan niin silloin asukas on tavallaan enemmän kiinni,normi vuokrakämpän kun otat pääset paljon helpommalla ja jos jotain korjattavaa niin yleensä hoituu nopeasti koska halutaan pitää vuokralaisesta kiinni.YH:lla ajatus että millään ei ole mikään kiire jos asukas reklamoi koska katsovat ettei asukas lähde ihan pienen asian vuoksi muuttamaan.Vuokrataso kuitenkin YH:lla suht korkea verrattuna ns.normi kämppiin ja niistä pääsee helpommin "eroon" eikä sido kymmenien tuhansien pääomia joiden palautusta saa odotella niin kuin monet täälläkin ovat kertoneet.

    • repikää siitä

      Niinhän siinä kävi kuten ounasteltiinkin.5.12 tuli ja meni,eikä ketään tullut eikä mennyt.YH:n kanssa oikein sovittiin päivä rempoille ja TAAS vietiin koiraa muualle että pääsevät tekemään hommansa.N.Klo.15.00 saimme puhelun(vasta)ettei asunnossa ole edes käyty kun eivät tienneet että pitäisi olla avain?????????
      Nyt saimme YH:lta s-postia kun kyselimme että mikä hommassa oikein maksaa ja se olemmekin me jotka hommia jarruttaa(kyllä on otsaa)Eivät ressukat vieläkään tiedä miten noita hommia on räävitty kohta puoli vuotta(muutamaa seinän halkeaman maalausta).Joka jumalan kerta kun sovittu että hoidamme koiran alta pois niin se tapahtunut mutta muuta ei olekkaan.Pitävät kyllä siellä asukkaita aivan toisen luokan kansalaisina ja luulevat että voivat juoksuttaa meitä miten haluavat.Sekin tuli ilmi YH:lta että vaikka sovittiin tuo 5.12 remppa päiväksi niin heillä oletus että seisomme passissa ovella odottamassa noita remonttimiehiä,helvata jos sovitaan että silloin tullaan tekemään nuo rempat ja me ilmoitimme asia olevan ok,koira on silloin poissa niin eiköhän sen pitäisi riittää ilman että me olemme ovella kumartelemassa.

    • allu4

      Myöskään minä en suosittele Yh koteja kenellekään. Piste.

    • exasukki

      En voi suositella kellekään, omiin ja useiden muiden kokemuksiin perustuen.

      Rahankuppausta tunnutaan harrastavan asukkailta tiuhaan tahtiin - jos sattuu onnistumaan.

      Asiakaspalvelu - ei ole.

    • muuttaja2

      Kyllä on totta huonoa palvelua, , taitavat saada liikaa liksaa kun ei palvelua ei myyntipuolella eikäisännöintipuolella ,tarkastukset juuri kuin vain tekniselle isännöitsijälle sattuu sopimaan, näin Turussa siis ottaen huomioon kun kilpailijalla *kokemusta kilpailijastakin* paljon enemmän asuntoja ja työväkeävähempi silti tehokkuus ja palveluhalukkuus kilpailijalla paljon parempaa.
      Luulisi että, ottaisivat opiksi kun Turunkaup. molemmissa osaomistajaa kuitenkin.

    • Raili59

      Up!!!!

    • Yrittäjä_20v

      Täys perse koko firma, olen tehnyt heille kiinteistöhommia Tampereella. Haukkui asukkaita B,C,D ja A-ryhmiksi. Suomeksi sanottuna jakoi kansalaiset luokkiin, ketä palvellaaan ekana ja kestä ei niin väljä. "kun sitte jossain vaiheessa tehrään jotain"
      Voisin nimetä nämä henkilöt ja antaa listan. Pistäisikö miettimään?

      • pianentinenasukas

        Melkein arvaan jo nuo nimet keistä kyse....mutta julkaise ihmeessä! Asumisestaan kovaa hintaa maksavilla asukkailla on oikeus tietää, ketkä YH:lla heitä luokittelevat paremmuusluokkiin lainvastaisesti. Jokaista asukastahan pitäisi palvella yhtäläisesti varallisuudesta, ulkonäöstä ym. välittämättä, mutta uskon hyvin, ettei YH:lla näin toimita - sen verran ala-arvoista "asiakaspalvelua" heiltä saa.


    • RandomNick

      Kylläpäs täällä on paljon moitittu YH Kodit Oy:tä, mutta kehumista en juurikaan näe.

      Me ollaan nyt saatu uusi koti heiltä. Meidän oli todella vaikeata löytää uutta asuntoa ja ollaan haettu lähemmäs 10 eri paikkakunnasta, mutta YH Kodit Oy tarjosi kuitenkin meille asuntoa ja se me valittiin.

      Asiakaspalvelu on ollut hyvää elikä asiallista, nopeata ja toimivaa, ei ollenkaan moittimista. Täällä oli haukuttu Tampereen YH Kotien asiakaspalvelua, mutta hyväähän se on! Ehkä palvelun taso on sitten noussut paljon, totta kai yrityksen pitääkin panostaa asiakaspalveluun, sillä tällainen huono maine on pahasta.

      Ei kannata välttää YH Kodit Oy:tä tai mitään muutakaan vuokranantajaa vain muiden kirjoittamien viestien perusteella, koska niissä ei ole aina perää tai ovat vanhoja viestejä ja asiakaspalvelu on parantunut paljon sinä aikana.

      BTW, YH Kotien lyhenne tulee yleishyödyllisyydestä eikä yksinhuoltajasta!

    • kuutamo3

      Meidän perhe on asunut yh-asunnossa,ei mitään negatiivista sanottavaa kaikki toimi hyvin ja takuuvuokra palautettiin viikon sisällä.Naapuri tosin joka muutti ennen meitä pois tuli siivoamaan uudelleen ,kun ei ollut tehnyt loppusiivousta kunnolla,ja sehän on oma vika jos ei kunnolla siivoa jälkiään.suosittelen muuttamaan yhlle :)

    • MariaV

      Maksoin tyttäreni vuokravakuuden YH KODEILLE ja puolet jäi saamatta. En aio jättää juttua kesken vaan Saatan yhtiön vastuuseen tästä teosta. Kirjeessä luki että olivat tehneet ennakko tarkastuksen ( mitä laki sanookaan luvatta menemisestä toisen asuntoon) SELVÄ RIKOS!!! )ja kyseessä oli puutteellinen siivous ( tytär oli siivonnut erittäin perusteellisesti) ja särö lavuaarissa. Särö oli jo ennen muuttamista mutta milläs todistat?..normaalia asumisen kulumista ei pidä rangaista sillä että vuokravakuutta ei makseta takaisin. ELI YH talot on rikollisjärjestö.

    • hyimikäyhkodit

      Mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa yh kodeista. Toivon että siitä saatais tehtyä kunnon valitus ja se firma loppuis. En halua että kukaa joutuu yh kodin uhriksi niinkuin minäkin..

    • niinpettynyt

      Mistään muusta firmasta en ole kuullut näin paljon pahaa. Jos joku ei usko niin kokeilemaan vaan sit näkee. Niin moni asia meni pieleen

    • joskusasunut

      Niin moni asia menee pieleen. Luokituksen yläpäässä kun on ne A-luokan kansalaiset, voin uskoa että kuka siellä niitä luokituksia tekee.
      Asuntojen vuokrauspisteestä saa aivan ihanaa palvelua <3. Siihen tämän yhtiön palvelu valitettavasti tyssää.
      Me vuokralaiset olemme heidän palkanmaksajia. Miksi silti niin ylimielinen asenne?

    • Asuntoaetsivä

      Kertokaas nykyiset asukkaat tai vasta (2016) pois muuttaneet minkälaista asiakaspalvelu ja takuiden takaisinmaksu Tampereen YH-kotien vuokra-asunnoissa nykyään on? Voihan palvelu olla jo parantunut tuolta alkupäästä?

      Mihin tässä internetin ihmeaikana voi enää luottaa, ehkä jotkut ovat vain tehtailleet negatiivisia viestejä saadakseen itse haluamansa asunnon?

      • päivitystä2018

        Hei

        Meillä Tampereen vuokra-asunnosta YH Länsi on myös omat mielipiteemme

        Muutin asuntoon kesällä 2017. Valmistuin tuolloin ammattiin mutta valmistuin myös työttömäksi yksinhuoltajaksi. Ensi kertaa hain työkkärirahaa ja muutaman kk:den kuluttua lisäselvitystä työnhausta tehdessäni olin sanoillut liian epäselvästi asian ja saivat ymmärryksen että olin KIELTÄYTYNYT työstä, josta tuli siis ensin Kelaan ilmoitus ettei rahaa makseta. Todellisuudessa olin haastattelussa, en tiennyt riittääkö englanninkielen taitoni ja työnantaja sanoi että ottaa yhteyttä jos minut valitaan jatkohaastatteluun. En päässyt. Työkkäri ymmärsi että olin kieltäytynyt tarjouksesta. No anyway sain odotella päätöksen oikaisua yli sallitun kuukauden rajan, odotin 2 kuukautta. Toimeentulotukea hakiessani minulle paasattiin siitä, miten lapsen isä olisi kuulunut elatusmaksun suorittajaksi, mutta meillä oli vasta asia vireillä ja tapaamisaika sovittuna lastenvalvojalla.

        Vuokrani olivat siis vähän myöhässä, syksyllä makselin muutaman kk:den ajan 100 euroa vuokraa vähemmän kuin piti, jotta elämiseen jäi rahaa. Lopulta saadessani työpaikan, sain tietää että kun joulukuussa alkanut työpaikka maksaa palkan 15. tammikuuta, oli säästettävä elämiseen ennakkoon. Vuokrat jäivät rästiin ja ilmoitin tästä kyllä vuokrayhtiöön.

        Viestit ja sähköpostit myös asiasta todistavat, että he eivät uhkaile häädöllä. Joka tapauksessa, kun heidän tyylinsä on heti laittaa vuokrarästit Intrum Justitiaan kävi minullekin tällä tavalla. Joulukuun loppuun mennessä minulla oli kertynyt vuokravelkaa yhden kk;den verran. Otin tammikuussa 11.pvä yhteyttä perintään ja kerroin maksavani vuokran 14-15.pvän jälkeen. Miten kävi?

        Tammikuun vuokra erääntyi siis 5.pvä. Eli suoraan sanottuna 2kk vuokraa maksamatta. Edelleen vuokrayhtiö vastasi 13.1. yhteydenottooni että "Tammikuun lasku erääntyi 5.1. ja lähtee tänään perintätoimistoon, otahan sinne yhteys ja sovi maksusta" Hyvä on. Maksoin 500 euron suorituksen (vuokra 680e) samantien seuraavana päivänä kun lasku oli edennyt perintään. Avoin saldo oli tuolloin reilut 1300e. Kysyin maksusuunnitelmaa viestillä jo toisen kerran, saamatta vastausta. Sähköisesti sen vuoksi, jotta on mustaa valkoisella asiasta.

        Meni päivä. Kävin tarkistamassa avoimen saldon ja maksaakseni loput velasta kun palkasta saapui myös ylityökorvaukset. Ylläri! Laskuun oli tullut 225 euroa perintäkuluja ja lasku oli lähetetty käräjille. Tämä tapahtui vasta sen jälkeen kun olin jo suorittanut 500 euroa suoraan heidän verkkopalvelussaan Intrum Justitialla. Silti laskuun jonka sain yli viikko sen jälkeen fyysisenä kirjeenä kotiin, oli merkattu päivämäärä samaksi kuin milloin Yh kodit kertoivat lähettävänsä laskun. Epäilen päivämäärää keksityksi, jotta voivat perustella häädön syyn ja vetävän itse välistä.

        Miten lopulta käy. Saan haastemieheltä kirjeen. Olin maksanut koko loppuvelan perintäkuluja huolimatta, koska rahani eivät yksinkertaisesti riittäneet vielä 225 euron lisämaksuun. Minulla oli muutama viikko aikaa maksaa tämä 225euroa ja korko 7% päälle jottei minun kuulu maksaa 1.päivään mennessä vielä helmikuunkin vuokraa. Saan palkan edelleen 15.päivä enkä muita tukia. Luottotiedottomana en saa luottoa tai pikavippejä. Palkkaennakkoa pyytäen sain perintäkulut maksettua.

        Mielestäni tuollainen toiminta, jossa itse kuitenkin selittää tilanteen ja yrittää aktiivisesti hoitaa velkaa pois sekä on ottanut maksusuunnitelma asiassa yhteyttä, ja silti käy näin.. on väärin. Jopa se, ettei ensimmäisen 500e suoritukseni vaiheessa lukenut mistään käräjistä tai ollut mitään lisäsummaa joka tuli suoritukseni jälkeen - kertoo siitä ettei minulla ollut tätä tarvittavaa 2kk rästiä. En ymmärrä miten kuluvan kuukauden vuokra tammikuulta muutenkaan laskettiin jo rästiksi, ja samantien käräjille.


      • ihmevalittamista
        päivitystä2018 kirjoitti:

        Hei

        Meillä Tampereen vuokra-asunnosta YH Länsi on myös omat mielipiteemme

        Muutin asuntoon kesällä 2017. Valmistuin tuolloin ammattiin mutta valmistuin myös työttömäksi yksinhuoltajaksi. Ensi kertaa hain työkkärirahaa ja muutaman kk:den kuluttua lisäselvitystä työnhausta tehdessäni olin sanoillut liian epäselvästi asian ja saivat ymmärryksen että olin KIELTÄYTYNYT työstä, josta tuli siis ensin Kelaan ilmoitus ettei rahaa makseta. Todellisuudessa olin haastattelussa, en tiennyt riittääkö englanninkielen taitoni ja työnantaja sanoi että ottaa yhteyttä jos minut valitaan jatkohaastatteluun. En päässyt. Työkkäri ymmärsi että olin kieltäytynyt tarjouksesta. No anyway sain odotella päätöksen oikaisua yli sallitun kuukauden rajan, odotin 2 kuukautta. Toimeentulotukea hakiessani minulle paasattiin siitä, miten lapsen isä olisi kuulunut elatusmaksun suorittajaksi, mutta meillä oli vasta asia vireillä ja tapaamisaika sovittuna lastenvalvojalla.

        Vuokrani olivat siis vähän myöhässä, syksyllä makselin muutaman kk:den ajan 100 euroa vuokraa vähemmän kuin piti, jotta elämiseen jäi rahaa. Lopulta saadessani työpaikan, sain tietää että kun joulukuussa alkanut työpaikka maksaa palkan 15. tammikuuta, oli säästettävä elämiseen ennakkoon. Vuokrat jäivät rästiin ja ilmoitin tästä kyllä vuokrayhtiöön.

        Viestit ja sähköpostit myös asiasta todistavat, että he eivät uhkaile häädöllä. Joka tapauksessa, kun heidän tyylinsä on heti laittaa vuokrarästit Intrum Justitiaan kävi minullekin tällä tavalla. Joulukuun loppuun mennessä minulla oli kertynyt vuokravelkaa yhden kk;den verran. Otin tammikuussa 11.pvä yhteyttä perintään ja kerroin maksavani vuokran 14-15.pvän jälkeen. Miten kävi?

        Tammikuun vuokra erääntyi siis 5.pvä. Eli suoraan sanottuna 2kk vuokraa maksamatta. Edelleen vuokrayhtiö vastasi 13.1. yhteydenottooni että "Tammikuun lasku erääntyi 5.1. ja lähtee tänään perintätoimistoon, otahan sinne yhteys ja sovi maksusta" Hyvä on. Maksoin 500 euron suorituksen (vuokra 680e) samantien seuraavana päivänä kun lasku oli edennyt perintään. Avoin saldo oli tuolloin reilut 1300e. Kysyin maksusuunnitelmaa viestillä jo toisen kerran, saamatta vastausta. Sähköisesti sen vuoksi, jotta on mustaa valkoisella asiasta.

        Meni päivä. Kävin tarkistamassa avoimen saldon ja maksaakseni loput velasta kun palkasta saapui myös ylityökorvaukset. Ylläri! Laskuun oli tullut 225 euroa perintäkuluja ja lasku oli lähetetty käräjille. Tämä tapahtui vasta sen jälkeen kun olin jo suorittanut 500 euroa suoraan heidän verkkopalvelussaan Intrum Justitialla. Silti laskuun jonka sain yli viikko sen jälkeen fyysisenä kirjeenä kotiin, oli merkattu päivämäärä samaksi kuin milloin Yh kodit kertoivat lähettävänsä laskun. Epäilen päivämäärää keksityksi, jotta voivat perustella häädön syyn ja vetävän itse välistä.

        Miten lopulta käy. Saan haastemieheltä kirjeen. Olin maksanut koko loppuvelan perintäkuluja huolimatta, koska rahani eivät yksinkertaisesti riittäneet vielä 225 euron lisämaksuun. Minulla oli muutama viikko aikaa maksaa tämä 225euroa ja korko 7% päälle jottei minun kuulu maksaa 1.päivään mennessä vielä helmikuunkin vuokraa. Saan palkan edelleen 15.päivä enkä muita tukia. Luottotiedottomana en saa luottoa tai pikavippejä. Palkkaennakkoa pyytäen sain perintäkulut maksettua.

        Mielestäni tuollainen toiminta, jossa itse kuitenkin selittää tilanteen ja yrittää aktiivisesti hoitaa velkaa pois sekä on ottanut maksusuunnitelma asiassa yhteyttä, ja silti käy näin.. on väärin. Jopa se, ettei ensimmäisen 500e suoritukseni vaiheessa lukenut mistään käräjistä tai ollut mitään lisäsummaa joka tuli suoritukseni jälkeen - kertoo siitä ettei minulla ollut tätä tarvittavaa 2kk rästiä. En ymmärrä miten kuluvan kuukauden vuokra tammikuulta muutenkaan laskettiin jo rästiksi, ja samantien käräjille.

        jos tunnet kokeneesi vääryyttä niin ota yhteys kuluttajan suojaan.
        Kyllä normaali ihminen maksaa vuokransa ihan ensin ja hoitaa sen ruokapuolen sitten vasta.
        Normaalikodeissa tuo opetetaan jälkikasvullekin.
        Ensin katto päänpäälle ja sitten vasta muut kulut.


      • nähtyennenkin

        Huomaa ettei aiempi vastaaja nähtävästi ymmärrä, että kyseessä on aiheettomia kuluja ja lain vastaista toimintaa perinnän suhteen. Ei ole ensimmäinen kyseinen tapaus yh-länsi yhtiön asukkailta kuultuna. Jos asia sovitaan perintäfirman kanssa, että maksu maksetaan ja pyhäpäivänä raha ei siirry, millä helvetillä sitä voi asukasta syyllistää ja haastella oikeuteen?


    • Vain_yksinhuoltajille

      Irtisanoin asuntoni kuun loppulla. Noin viikon kuluttua seuraavan kuun puolella YH lähetti vaimolleni kirjeen, jossa minun kerrottiin irtisanoneen sopimukseni. Asunto jäi siis vaimon nimiin vaikka tämä ei tietenkään ollut tarkoituksena. Ymmärsikö YH tekemäni virheen ja korjasi asian? No ei tietenkään, koska heillä on prosessit ja säännöt. Tehty kuulemma helpoksi erotapauksia varten... Nettilomake olisi voinut vihjata jotenkin ettei näin kävisi. Jouduimme maksamaan ylimääräisen kuun vuokran ja YH sai ylimääräisen kuukauden aikaa markkinoida asuntoa.

      Itse en enää ottaisi YH:n asuntoa enkä suosittele muillekaan.

      • Kylläkelpaa

        Irtisanoin asuntoni 3.4. Yh kodit. Alkukuun olivat KIINNI.

        Kävi siis vasta 1.6. kuulemma loppua sopimus.

        Säästin uuteen takuuvuokraan ja jätin 100e maksamatta huhtikuun vuokrasta (690e). Ja toukokuussa asuin jo muualla koska toinen asunto piti vuokrata 1.5.

        En ollut maksanut toukokuussa vuokraa vanhasta asunnosta. Ilmoitin että maksaisin parissa erässä, kun on päällekkäiset vuokrat.

        Ei käy. Saan häätöhaasteen. Vaikka irtisanottu aikaa sitten.

        Tästä tuli käräjäkulut päälle. Häätömerkintä. Kiitos vitusti.

        Ja uutta asukasta silti laittoivat jo 18.4. Kämppää katsomaan. Vappunakin tuli. Netissä ilmoittaneet asunnon vapaaksi 1.5. Kun tiesivät et muutan pois.

        Mut haistakaa vittu Yh. Palautan nämä avaimet vasta kuun lopussa. Hah.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1526
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      731
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe