yhtälö ei toimi. dieselin hinta mahdoton

hinnat rassaa

laskin että jos minun pitäisi tienata kuljetusyrittäjänä leipäni niin pitäisi saada palkkaa 15 euroa tunnissa. yhtälö on mahdoton jos kanikka kuluttaa 50 litraa tunnissa ( muutettu tunneksi laskemisen helpottamiseksi. tuo määrä maksaa verottomana noin 70 euroa tunti, siis pelkkä polttoaine.

jos laskutan rahdista 1,7 euroa kilometri se tekee 500 kilsan ajoilla noin 850 euroa päivä. siis bruttona. siitä alvit, rengaskulut, polttoaineet ja lyhennykset. pelkät polttoaineet vie liikevaihdosta yli 70%. en ihmettele lainkaan että alalla tulee konkursseja. on odotettava vuosia että saadaan niitä ekologisia autoja jotka kuluttaa jotain 30 litraa sadalla.

onhan se helppoa näillä joilla on sopimukset vaikka oluen kuskaamisesta tai sitten puutavaran ajosta. puutavaran ajossa liksa juoksee koko ajan kun kone naputtaa metsässä tyhjäkäyntiä eli saat rahan lastaamisestakin. puuajossa matkatkin on lyhyitä yleensä. pian on varmasti ylitarjontaa puunajosta kun kaikki tajuaa siirtyä siihen. sitten hinnat laskee. no rengaskulut puunajossa on kovemmat kun huonot metsätit rikkoo kumeja ja tarvitaan ne kalliimmat tuplaseosrenkaat. mutta tosiaan polttoaine se kannattavuuden syö ja siinä puuajo on lyömätön.

24

4841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      No kuka pakottaa laskuttamaan alihintaa?

      Kannataa sopia kunnon hinta, tai aina könttähinta kuljetusta varten, tai esim lavahinnoittelu jne

      Esim kuljetusliike Peipponen, myy koppa Sprinteriä ja kuskia hintaan 40€/h alv ja hinta on sama oli sitten lastausta tai ajoa tai mitä vain.

      Mutta kuka pakottaa tekemään alinintaa

      • Reilu Kerho

        Kyllä sulle lapsukainen kaikki on vielä niin lapsenomaisen helppoa ja yksinkertaista. Oletko koskaan kuullut yrittäjien välisestä hintakilpailusta? Jos yrittäjä A ei halua mennä "alihinnan" puolelle yrittäjä B sen tekee kuitenkin tai yrittäjä C tai D tai E..... Kuvitteletko että yritysmaailmassa voitaisiin yrittäjien kesken sopia vaan niin ettei kukaan aja alle kannattavuusrajan? Sovitaan ihan reilukerho-meiningillä ettei kilpailla ihan loppuun saakka. Juu näinhän se menee juu. Olet kyllä todella naiivi,lapsenuskoinen aloittelija alalla.


      • 87k
        Reilu Kerho kirjoitti:

        Kyllä sulle lapsukainen kaikki on vielä niin lapsenomaisen helppoa ja yksinkertaista. Oletko koskaan kuullut yrittäjien välisestä hintakilpailusta? Jos yrittäjä A ei halua mennä "alihinnan" puolelle yrittäjä B sen tekee kuitenkin tai yrittäjä C tai D tai E..... Kuvitteletko että yritysmaailmassa voitaisiin yrittäjien kesken sopia vaan niin ettei kukaan aja alle kannattavuusrajan? Sovitaan ihan reilukerho-meiningillä ettei kilpailla ihan loppuun saakka. Juu näinhän se menee juu. Olet kyllä todella naiivi,lapsenuskoinen aloittelija alalla.

        Esim meillä leipomossa sai kaksi isoa kuljetusfirmaa kenkää kun tarjosi törkeää ylihintaa, jäljelle jäi hemmon kuljetus ja MK Trans

        Sattumaako että meidän firma sai myös kaikki matkahuollon jakelut Turun seudulla, sekä kaikki Turun seudun ruokakuljetukset?

        Ei saa olla liian ahne nääs, mennään niin että on varaa pitää HOMMAAN SOPIVA auto, kuljettajille maksetaan TES-palkkaa, ja vielä niin että pomotkin saisi jotain käteen....


      • Reilu Kerho
        87k kirjoitti:

        Esim meillä leipomossa sai kaksi isoa kuljetusfirmaa kenkää kun tarjosi törkeää ylihintaa, jäljelle jäi hemmon kuljetus ja MK Trans

        Sattumaako että meidän firma sai myös kaikki matkahuollon jakelut Turun seudulla, sekä kaikki Turun seudun ruokakuljetukset?

        Ei saa olla liian ahne nääs, mennään niin että on varaa pitää HOMMAAN SOPIVA auto, kuljettajille maksetaan TES-palkkaa, ja vielä niin että pomotkin saisi jotain käteen....

        Ne kaksi firmaa joiden sopimusta Turun kaupunki ei uusinut oli ilmeisesti YRITTÄNYT saada edes sellaista hintaa ajoista että sitä ylipäätään kannattaisi ajaa. Kun kaupunki ei sellaisiin hintoihin suostunut niin jäljelle jäi vaan Hemmo ja MK Trans. Ne sitten ajattelivat yrittää,siis YRITTÄÄ saada homma tuottamaan.

        Turun kaupungin ajot ja eteenkin Matkahuollon on jo alunalkaen niin huonorahtisia ettei niistä ole kiinnostuneita kuin ne joilla ei mitään muuta ajettavana. Kun ajojen tarjoajia on vain kourallinen jos sitäkään on niihin hommiin helpompi päästä kuin parempiin hommiin.

        Mistä sinä sitäpaitsi tiedät että miten tiukkaan ne hommat on hinnoiteltu? Mistä tiedät että niistä hommista ylipäätään jää firmalle mitään viivan alle? Joo älä vaan väitä että pomosi kertoilee sulle miten firma tuottaa ja millä rahdeilla autot liikkuu!


      • Ylläpito
        87k kirjoitti:

        Esim meillä leipomossa sai kaksi isoa kuljetusfirmaa kenkää kun tarjosi törkeää ylihintaa, jäljelle jäi hemmon kuljetus ja MK Trans

        Sattumaako että meidän firma sai myös kaikki matkahuollon jakelut Turun seudulla, sekä kaikki Turun seudun ruokakuljetukset?

        Ei saa olla liian ahne nääs, mennään niin että on varaa pitää HOMMAAN SOPIVA auto, kuljettajille maksetaan TES-palkkaa, ja vielä niin että pomotkin saisi jotain käteen....

        Viesti postitettu Hemmon kuljetukseen


      • 87k
        Reilu Kerho kirjoitti:

        Ne kaksi firmaa joiden sopimusta Turun kaupunki ei uusinut oli ilmeisesti YRITTÄNYT saada edes sellaista hintaa ajoista että sitä ylipäätään kannattaisi ajaa. Kun kaupunki ei sellaisiin hintoihin suostunut niin jäljelle jäi vaan Hemmo ja MK Trans. Ne sitten ajattelivat yrittää,siis YRITTÄÄ saada homma tuottamaan.

        Turun kaupungin ajot ja eteenkin Matkahuollon on jo alunalkaen niin huonorahtisia ettei niistä ole kiinnostuneita kuin ne joilla ei mitään muuta ajettavana. Kun ajojen tarjoajia on vain kourallinen jos sitäkään on niihin hommiin helpompi päästä kuin parempiin hommiin.

        Mistä sinä sitäpaitsi tiedät että miten tiukkaan ne hommat on hinnoiteltu? Mistä tiedät että niistä hommista ylipäätään jää firmalle mitään viivan alle? Joo älä vaan väitä että pomosi kertoilee sulle miten firma tuottaa ja millä rahdeilla autot liikkuu!

        Siis Turun kaupunki potki pihalle ainakin viisi firmaa, koska kaikki olivat liian ahneita.

        Mutta menestyksen avaimiksi uskomme että firmassa on nämä:

        Asianmukaiset autot, eli hommaan sopivat autot, jos ei sovi hommaan vaihdetaan autoa, ei ajeta liian isoilla, eikä liian pineillä, ei ikivahoilla romuilla, mutta ei suotta vaihdeta parin vuoden välein

        Maksetaan kuljettajille kaikki mikä pitääkin, koska ennenmmin tai myöhemmin ne tulee maksuun

        Avoin linja johdon/kuskien välillä, eli kerrotaan miten asiat on, millä hinnalla mikäkin tapahtuu, ja mitä mikäkin maksaa

        Palkataan erikseen ns. keikka ja lauantaikuskeja, ei tartte maksaa aluantailta tuplapalkkaa, omat ksukit pysyy tyytyväisenä, ja opiskelijat tms saa lisärahaa

        On jätetty se turha ahneus pois kokonaan.

        Mutta tosiaan jos rupeaa ahnetimaan tai ajamaan isoa rekkaa eurolla km niin turha ihmetellä kun ei kannata


      • 87k
        Ylläpito kirjoitti:

        Viesti postitettu Hemmon kuljetukseen

        Tosin jos lähetät viestin myös MK Transiin, kannattaa se kirjoittaa Viron kielellä.


      • iul9hui
        Reilu Kerho kirjoitti:

        Kyllä sulle lapsukainen kaikki on vielä niin lapsenomaisen helppoa ja yksinkertaista. Oletko koskaan kuullut yrittäjien välisestä hintakilpailusta? Jos yrittäjä A ei halua mennä "alihinnan" puolelle yrittäjä B sen tekee kuitenkin tai yrittäjä C tai D tai E..... Kuvitteletko että yritysmaailmassa voitaisiin yrittäjien kesken sopia vaan niin ettei kukaan aja alle kannattavuusrajan? Sovitaan ihan reilukerho-meiningillä ettei kilpailla ihan loppuun saakka. Juu näinhän se menee juu. Olet kyllä todella naiivi,lapsenuskoinen aloittelija alalla.

        Kuvitteletko että yritysmaailmassa voitaisiin yrittäjien kesken sopia vaan niin ettei kukaan aja alle kannattavuusrajan?

        Kyllä ainakin jos katsoo pikialaa, niin kyllä voidaan sopia. Eikä se suinkaan ole ainoa ala. Nyt vaan kaikki autot akat ja ukot saman katon alle, niin kyllä se hinta saadaan sovittua!


    • p0o9i8u7y

      Turun kaupungin ateria-ajot hoitaa kolme eri liikennöitsijää.

    • teljä pönttö

      teljän hoitaa nekin ..bulkkina

    • 87k

      Me ajamme nopeimmin ja näinmuodoin polttoainetta ja ajoaikaa kuluu vähiten.

    • Night rider

      Lahjonta on kaiken a ja o. Kuljetus sopimuksien tekijöille annetaan "voitosta" provikat, tai mikä parasta he omistavat jotain kautta osan palvelua tuottavista firmoista.

    • tukkirekka

      Puupää, jos se hemmetin kanikka vie 50l/satku, niin voit puolittaa tuon litramäärän tuntiin, koska autot kulkee yleisesti 50km/h.

    • Haalarin_kuluttaja

      Riistäjäkapitalisti huutaa taikasanaa; TES:n mukainen palkka, mutta kuitenkin joka ainoassa välissä on kusettamassa duunaria.
      Ei kaikki MUTTA OSA; _yrittäjä_ rahan ahne paskiainen, joka on valmis myymäään oman äitinsäkin dollarin kuvat silmissä.

    • Sanon_vaan_ohimennen

      Asiasta kukkaruukkuun. Väittelisin viimeiseen asti muutenkin tuota mk-transsia, jättävät maksamatta pekkasia, lomista kiistellään että onko oikeutettu pitämään. Ja yhtiö joka mennyt konkurssiin palkkasi vuokratyöntekijöitä mk:lle ja heillä vasta kurjat oltavat olikin, yhtäkkiä ilmoittavat ettei firmaa enää ole ja eivät kaikki päässeet mk:lle edes töihin vaikka varmasti ne ajot täytyy silti suorittaa. Yhden naisen kohdallakin kävi ikävästi, oli tehnyt kauan hommia, tuli raskaaksi ja irtisanottiin, harmi vain ettei ollut riittäviä todisteita yhtiötä vastaan niin olisi saanut jotain korvauksia kärsimyksestä ja siitä että laittomasti irtisanoivat.

      • Sanon_vaan_ohimennen

        Siis välttelisin


      • HuomaamatonRaskausWhat
        Sanon_vaan_ohimennen kirjoitti:

        Siis välttelisin

        Nainen tuli raskaaksi muttei ollut mitään todisteita siitä?? Hehe. Puolen vuoden raskauden jälkeen on melko vaikea olla raskautta havaitsematta tai viimeistään synnytyslaitoksella voidaan raskaus todistaa.
        Ja ketäänhän ei oikeasti voi irtisanoa raskauden takia. Sellaisen irtisanomisen laittomaksi todistamiseen ei tarvita edes lakimiestä.


      • Sanon_vaan_ohimennen

        Eihän raskaudesta nyt ollut kyse etteikö siitä todistetta olisi ollut. Työnantaja vain oli vahvemmilla kun kyse oli vuokratyöntekijästä jolla oli työsopimus jossa ei käynyt ilmi määrä-aikaisuus eikä vakinaisuus. Huijari firmoja molemmat.


    • RomuKiito

      Minä rahtaan romua tankissa polttoöljyä, kannatavuus eritäin hyvä.

    • Rahtari-Joe

      Huomasin tuossa jo heti pahan laskuvirheen:Kaikki hinnat lasketaan aina ilman arvonlisäveroa!
      Alv on rahaa joka ei kuulu yrittäjälle vaan valtiolle ja siksi puhutaan aina alv:ittomista hinnoista.Alv lisätään sitten siihen esim.50€/h Alv 24% tai mainitsemasi 1,70€/km alv24%.
      Myöskään alv:tä ei kuulu sisällyttää polttoaine-/rengaskuluihin vaan nekin lasketaan alvittomina.
      Ja minkä auton ajattelit hankkia koska kulutus on noin suuri sataselle.
      Oma autoni jota ajan scania R580 vie 68-tonnin kuormilla polttoainetta keskimäärin 38,7-39,2litraa satasella.Kesällä pääsee noin 37,7litraa/100km kulutuksiin.
      Ei nimittäin pidä ollenkaan paikkaansa että isompi moottori vie enemmän polttoainetta.
      Pieni moottori joutuu kokoajan uurastamaan täysillä joten ainetta kuluu enemmän.
      Iso moottori melee pintakaasulla ja muutenkin helpomalla joten ainetta kuluu huomattavasti vähemmän.Otetaan mukaan vielä turbon kulumiset,suuttimet,männät yms.niin isompi moottori on vuodenmittaan taloudellisempi valinta kulutuksen kannalta.
      Vakuutuksissa ja veroissa hieman kalliimpi mutta silti kokonaisuutena jäädään plussan puolelle.

    • Sika-topi

      Kyllähän se nii on jotta laskutaidottomat niitä kuljetusyrityksiä pyörittää... fiksut tekee jotain muuta

      • EX-Kuljetus

        Kuljetusyrittäjällä on laskento 4, uskonto 10, ei osata todellisia kuluja, ajatellaan vain hyvin menee on paljon ajua.


    • Japaljonseteleitäposassa

      Mullakin oli 15 kesäsenä haave saada rekannuppi halvalla ja paljon ajoa kun täysiikäiseksi vartun.

    • rolling

      Näkisin niin, että kun mennään: mikään ei saa maksaa mitään meiningillä - kuluttajalle on taivas auki. Taskulamppu Kiinasta 2€ ! Aika moni tekee työn ilman palkkaa tai minimihinnalla. Kansainvälisiä kun ollaan, pitää olla KILPAILUKYKYINEN. Siinä ei kysellä oikeudenmukaisuuden perään. Kilpailu on sellainen, että köyhin voittaa, kun suostuu tekemään pitkää päivää saadakseen edes jotain tienistiä. Uskokaa tai älkää- Kiinassa on paljon koyhiä - siis voittajakansa. Sitten on vielä viranomaiset, jotka antavat työpöytänsä takaa suosituksia ja lakeja ja noudatettavia määräyksiä, jotka koskevat vain koti Suomeamme. Kalliiksi käyviä tietenkin. Vaikka nämä 5 v. voimassa olevat koulutukset ties mistä työturvallisuudesta. Täysin huu haata ! Kiina voittaa senkin kisan. Yrittäjät ovat jo kortilla. Ei vaan ole mieltä yrittää, kun vastassa olevat haasteet ovat voittamattomat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe