Tällainen kysymys putkahti mieleen: Jos on suorittanut sähköturvallisuustutkinnon ja pian sen jälkeen saanut hommattua sähköpätevyys 2:n, niin kauanko pätevyys on voimassa? Eli raukeaako se kun viisi vuotta sähköturvallisuustutkinnosta on mennyt?
Toisin sanoen pitääkö tutkinto käydä aina tasaisin välein käymässä vai koskeeko tämä viiden vuoden aika vaan sitä kun haetaan sähköpätevyyttä?
Tähän en ole löytänyt vastausta ainakaan netistä, joka paikassa vaan mainitaan että tutkinto on voimassa viisi vuotta, eli aikaa on hakea tuon verran. Mutta entä itse sähköpätevyys???
Asiallisia vastauksia, kiitos!
SP2 voimassaolo??
11
9037
Vastaukset
- Luvat pysyy
Luvat pysyy kun ne on kerran saanut.
- 4
Turvallisuustutkintohan pitää olla voimassa urakoidessasi.
- Puurot ja vellit
Sähköturvallisuustutkinnon parasta ennen päiväys koskee vain sähköpätevyyden hakua. Sen jälkeen se pätevyyspaperi on voimassa toistaiseksi.
SähköTYÖturvallisuuskoulutukset pitää uusia määrävälein, kuten ensiapukurssin suorituskin. - tuore tapaus
Puurot ja vellit kirjoitti:
Sähköturvallisuustutkinnon parasta ennen päiväys koskee vain sähköpätevyyden hakua. Sen jälkeen se pätevyyspaperi on voimassa toistaiseksi.
SähköTYÖturvallisuuskoulutukset pitää uusia määrävälein, kuten ensiapukurssin suorituskin.Kiitos, tuo selvensi asiaa. Mukava kun täältä saa asiallisia vastauksia kun välillä tää suomi24:n touhu tahtoo mennä juupas-eipäs kinailuksi.
syksyn jatkoja!
- air
SETIltä kysyttynä-> Sähköpätevyystodistus on voimassa "toistaiseksi", eli pätevä kunnes joku alkaa lakia rukkaamaan. Sähkötyöturvallisuustodistus on viisivuotinen.
- olli kujala
Mitäs kun mun todistuksessa lukee kymmenen vuotta?
- Mitä mistä
olli kujala kirjoitti:
Mitäs kun mun todistuksessa lukee kymmenen vuotta?
Niin minkä todistuksen? Ja kuka sen on myöntänyt?
- rr52
Mitä mistä kirjoitti:
Niin minkä todistuksen? Ja kuka sen on myöntänyt?
Sähköturvallisuustutkinto on voimassa 10 vuotta!! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
- rr52
rr52 kirjoitti:
Sähköturvallisuustutkinto on voimassa 10 vuotta!! Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
Ja vielä lisätään että sähköpätevyys on voimassa toistaiseksi!
- Täsmentäjä
rr52 kirjoitti:
Oli 10 v, nykyään 5 v uudemmissa papereissa.
- rr52
Täsmentäjä kirjoitti:
Oli 10 v, nykyään 5 v uudemmissa papereissa.
Kiitos oikaisusta.Minulla se oli aikoinaan voimassa se 10v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255